opel ascona b 2.2 megasquirt
opel ascona b 2.2 megasquirt
Nyt tarvittas apua! Kiitos!
eli kyse on cih moottorista missä on 2.2 alakerta, 1.9 tehty kansi, virinokka (en muista asteita) nostoo n.12.5mm, 2.0cih:n ruisku vehkeet mekasqirtilla (sis imusarja, suuttimet, pensanpaineen säädin ja toistaiseksi kaasuläppä)
eli eli auto käy jotenkin tyhjäkäyntiä ja nyt tarvis saada seokset kohilleen ja muutenkin käymään kunnolla.
eli eli olisko/löytysko joltain tosi opel mieheltä valmiita pensa karttoja tohon mekaan?? olisin erittäin kiitollinen jos semmoset löytyis joltain. ja niin kun yleensä olis vähänkiirus.. tietysti
no ens viikonloppu olis aikaa saada pelaa muten menee reisille..
ja KIITOS vielä kerran
eli kyse on cih moottorista missä on 2.2 alakerta, 1.9 tehty kansi, virinokka (en muista asteita) nostoo n.12.5mm, 2.0cih:n ruisku vehkeet mekasqirtilla (sis imusarja, suuttimet, pensanpaineen säädin ja toistaiseksi kaasuläppä)
eli eli auto käy jotenkin tyhjäkäyntiä ja nyt tarvis saada seokset kohilleen ja muutenkin käymään kunnolla.
eli eli olisko/löytysko joltain tosi opel mieheltä valmiita pensa karttoja tohon mekaan?? olisin erittäin kiitollinen jos semmoset löytyis joltain. ja niin kun yleensä olis vähänkiirus.. tietysti
no ens viikonloppu olis aikaa saada pelaa muten menee reisille..
ja KIITOS vielä kerran
Niin tosiaan mul ois noita 8x8 karttoja. Se ei siis lähe käymään vai? Suuttimet? jos vakiot niin laita reqfueliin vaikka 13-15 niin sillä pitäs pörähtää ellei oo kaikki muu iha perseellään. Kokeile käännellä jakajaa jos ois vaikka vähä pielessä. Mites tuo jakajan oikea kohta muutes tarkistetaan?janne dx? kirjoitti:elikkäs ekstra koodi on käytössä. koodi tais olla joko Q tai v.. en nyt muista kumpi on (läppäri talilla).. eiköhän ne 16x16 pitäs käydä mut ei oo väliä onko 8x8 enkähän saa niistä jotain irti. ja kiitos vastanneille
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
joo eli ihan vakio suuttimet on ja vakio bensanpaineet. sytkä ennakko nyt 14astetta eyk:taa tyhjäkynnillä ja kierroksilla pitäs olla jotain luokkaa 28-35 astetta..
lähti kyllä käytiin kävi jotenkin tyhjää ronksotti kun joku diiseli.. käynti ei ollu tasasta eikä siistiä. lämpötila nousi noin 73 asteeseen eikä lähteny käyntiin enää.. sit loppuyritys eilen siihen.. täytyy tästä illasta lähtee tallille koittaa jos sais pelaa.. (matkaa tallille 178km )
joo täytyy se reqfueli tarkistaa.
lähti kyllä käytiin kävi jotenkin tyhjää ronksotti kun joku diiseli.. käynti ei ollu tasasta eikä siistiä. lämpötila nousi noin 73 asteeseen eikä lähteny käyntiin enää.. sit loppuyritys eilen siihen.. täytyy tästä illasta lähtee tallille koittaa jos sais pelaa.. (matkaa tallille 178km )
joo täytyy se reqfueli tarkistaa.
Kai oot lukinnut jakajan alipaine säädön?
Niin ja se reqfuel arvo on "suunnilleen" arvo, kävi ainakin 190cc suuttimilla.
Kannattaa pelata suuttimien suihkutus alteranative/simultaneus kanssa. Ja squirtin määrän kanssa.
Rento humala ppäälä jos ny sais silti selvän.-
Bensapula sillä ilmeisesti on kun lisärikastus loppuu 71-75C ja jos ei sen jälkee mitää sanonu.
Niin ja se reqfuel arvo on "suunnilleen" arvo, kävi ainakin 190cc suuttimilla.
Kannattaa pelata suuttimien suihkutus alteranative/simultaneus kanssa. Ja squirtin määrän kanssa.
Rento humala ppäälä jos ny sais silti selvän.-
Bensapula sillä ilmeisesti on kun lisärikastus loppuu 71-75C ja jos ei sen jälkee mitää sanonu.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jakaja on lukittu(kärjetön ruiskun jakaja)..
bensa pulaa ei oo se käy ihan hel****n rikkaalla (bensaa meni kahessa tunnissa n25l) pelkällä paikallaan käyttelyllä.. ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
ja seuraavaksi kun kone kävi lämpöseks(lue:kuumaksi 85-90astetta) sammuu. lähtee kyllä käyntiin mutta ei pysy kauvaa käynnissä eikä ota kierroksia, eikä käy kaikilla. johtuen siitä että käy yksin kertasesti niin rikkaalla??
onkohan mulla mahdollisesti joku ihan perus asetus aivan metässä? ja toi map:pi mua hämää et mikseise toimi niinkun pitäs..
kiitos neuvoista..
bensa pulaa ei oo se käy ihan hel****n rikkaalla (bensaa meni kahessa tunnissa n25l) pelkällä paikallaan käyttelyllä.. ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
ja seuraavaksi kun kone kävi lämpöseks(lue:kuumaksi 85-90astetta) sammuu. lähtee kyllä käyntiin mutta ei pysy kauvaa käynnissä eikä ota kierroksia, eikä käy kaikilla. johtuen siitä että käy yksin kertasesti niin rikkaalla??
onkohan mulla mahdollisesti joku ihan perus asetus aivan metässä? ja toi map:pi mua hämää et mikseise toimi niinkun pitäs..
kiitos neuvoista..
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Missä se MAPin letku on kiinni? Ei kai vaan kaasuläppäkotelossa mihin kuuluu tulla jakajan alipaineletku? Laita se MAP letku t-liittimellä samaan missä on bensanpaineensäätimen alipaineletku.janne dx? kirjoitti:ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Taitaa siel olla jotaki muitaki asetuksia mettässä, ainakin meillä kun öljy vuotoja tarkisteltiin niin kävi ihan ok tyhjäkäyntiä ilman mappia..Simo kirjoitti:Missä se MAPin letku on kiinni? Ei kai vaan kaasuläppäkotelossa mihin kuuluu tulla jakajan alipaineletku? Laita se MAP letku t-liittimellä samaan missä on bensanpaineensäätimen alipaineletku.janne dx? kirjoitti:ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
Kai oot tps:n kaliproinu?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Käyhän se toki tyhjäkäyntiä ilman mappia jos tyhjäkäyntiseoksen säätää sinne karttaan kohtaan ~1000rpm ja 100kPa.-WW- kirjoitti:ainakin meillä kun öljy vuotoja tarkisteltiin niin kävi ihan ok tyhjäkäyntiä ilman mappia..
Ja se TPS:n kalibrointi vaikuttaa vain megatunen näyttöön.
B Ascona '80 ja E Rekord '83