C koppa Asconan turbottaminen
- Big Block Power
- 'Admiral'
- Viestit: 103
- Liittynyt: 13 Heinä 2007, 20:26
- Paikkakunta: Valkeakoski
C koppa Asconan turbottaminen
Elikkäs ois tulossa -87 asco 2,0i. Aattelin että jospa sinne paiskais pajeron turbon??? onko ihan metsään menny ajatus? en aio hakea lupia kyseiseen toimitukseen eikä varmaan saiskaan. ja mottiin en oo aatellu tehä mitään muutakun pakolliset muutokset, eli mitä kaikkee? pakosarjan ny varmaan joutuu teettään pelle pelottomalla. jos tulee oleen kallis projekti niin jätän siihen koko suunnitelman.[/b]
Kaikenhan saa tietenkin sopimaan,mutta...
En oikein ymmärrä että miksi sinne pitäisi maastoauton moottori viskata,vakiona se ei ainakaan ripeämmin sitä koria kuljeta,paitsi jos siitä tekee maastoauton.
Itse melkein laittaisin nukkumaan ja huomenna heräisin ajatukseen että jos kuitenkin laittaisi vaikka ooppelin turbo moottorin,vaikka sellaisen kaksilitraisen LET moottorin.
En oikein ymmärrä että miksi sinne pitäisi maastoauton moottori viskata,vakiona se ei ainakaan ripeämmin sitä koria kuljeta,paitsi jos siitä tekee maastoauton.
Itse melkein laittaisin nukkumaan ja huomenna heräisin ajatukseen että jos kuitenkin laittaisi vaikka ooppelin turbo moottorin,vaikka sellaisen kaksilitraisen LET moottorin.
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: C koppa Asconan turbottaminen
Ei tarvi lupia, turbo kiinni vaan. Muutoskatsastus is all you needBig Block Power kirjoitti:Elikkäs ois tulossa -87 asco 2,0i. Aattelin että jospa sinne paiskais pajeron turbon??? onko ihan metsään menny ajatus? en aio hakea lupia kyseiseen toimitukseen eikä varmaan saiskaan. ja mottiin en oo aatellu tehä mitään muutakun pakolliset muutokset, eli mitä kaikkee? pakosarjan ny varmaan joutuu teettään pelle pelottomalla. jos tulee oleen kallis projekti niin jätän siihen koko suunnitelman.[/b]
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Äijä on yhtä valmiina ku mä , kännisä ku mikäkäki. Enkä ota vastuuta mistään mitä oon väärin ymmärtänyBeeascona kirjoitti:Kaikenhan sa
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- Big Block Power
- 'Admiral'
- Viestit: 103
- Liittynyt: 13 Heinä 2007, 20:26
- Paikkakunta: Valkeakoski
-
- Minut on bannattu!
- Viestit: 5386
- Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00
eihän topicin aloittaja ookkaan ees puhunu mistään motin vaihosta, vaan turbon laittamisesta nykyiseen moottoriin...Beeascona kirjoitti:Kaikenhan saa tietenkin sopimaan,mutta...
En oikein ymmärrä että miksi sinne pitäisi maastoauton moottori viskata,vakiona se ei ainakaan ripeämmin sitä koria kuljeta,paitsi jos siitä tekee maastoauton.
Itse melkein laittaisin nukkumaan ja huomenna heräisin ajatukseen että jos kuitenkin laittaisi vaikka ooppelin turbo moottorin,vaikka sellaisen kaksilitraisen LET moottorin.
Niin että pelkkää fööniä koneen kylkeen,ihmettelinkin hetken että minkä h****tin takia pitää joku pajeron kone laittaa ascon keulalle...Riisikippo kirjoitti:eihän topicin aloittaja ookkaan ees puhunu mistään motin vaihosta, vaan turbon laittamisesta nykyiseen moottoriin...
Njoo,menen nukkumaan näillä puheilla.
- Big Block Power
- 'Admiral'
- Viestit: 103
- Liittynyt: 13 Heinä 2007, 20:26
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Big Block Power
- 'Admiral'
- Viestit: 103
- Liittynyt: 13 Heinä 2007, 20:26
- Paikkakunta: Valkeakoski
laita joku 900:sen saabin turbo, niitähän saa melko halvalla nykyään. on nimittäin hyvän kokonen fööni, nuo diiselin puhaltimt tuppaa olla vähän pieniä, ellei sitten ole joku rekka-auton puhallin.
Joskus kun yritin viritellä turboa 18E koneiseen c asconaan niin rakensin vaan siihen vakiopakosarjaan sellaisen lisälaipan. Öljyn ryöstin öljyanturin reiästä (öljynsuodattimen takaa) ja öljynpaluuletkulle tein reiän öljypohjaan.
Auto kävi tosin vain parikertaa, hyvin otti kierroksia ja silleen. Seuraavana päivänä piti lähteä penkittään sitä vehjettä, niin ei sitten kirveelläkään käyntiin... Ja vikaa ei löytyny, vaikka sitä kävi kattomassa sellanen mies, joka on pienen ikänsä pelannu noitten turbo-härveleiden kanssa.
Jos siitä pajerosta sen turbon otat, niin hommaa toinen samanlainen ja pistä tuplat
Joskus kun yritin viritellä turboa 18E koneiseen c asconaan niin rakensin vaan siihen vakiopakosarjaan sellaisen lisälaipan. Öljyn ryöstin öljyanturin reiästä (öljynsuodattimen takaa) ja öljynpaluuletkulle tein reiän öljypohjaan.
Auto kävi tosin vain parikertaa, hyvin otti kierroksia ja silleen. Seuraavana päivänä piti lähteä penkittään sitä vehjettä, niin ei sitten kirveelläkään käyntiin... Ja vikaa ei löytyny, vaikka sitä kävi kattomassa sellanen mies, joka on pienen ikänsä pelannu noitten turbo-härveleiden kanssa.
Jos siitä pajerosta sen turbon otat, niin hommaa toinen samanlainen ja pistä tuplat
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3852
- Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Janakkala - Turenki
- Viesti:
115hv vakiona. Puristussuhde vakiona 9,2:1.Big Block Power kirjoitti:mitäs tommosessa ascoonassa mahtaa olla tehoja vakiona?
Rakentelu säännöt muuttuivat pykälissä vuonna 1998. Sen jälkeen poikkeuslupaa moottorin turbotukselle ei ole enää tarvinnut hakea. Homma hoituu nykyään muutoskatsastuksella ja dynopaperilla.
mutta se turbo ois oikeasti sopiva johonkin 0.5l koneeseenBig Block Power kirjoitti:kait se vakioon mottiin vähä eloo tuo? ei paineita kumminkaan voi laittaa kun kai maksimissaan 0,5? tulee varmaan muuten motista romut ulos.madi kirjoitti:se pajeron turpo o semmonen pikkurillin kokonen ei tee yhtään mitään
Sillä pajeron turbolla et kyllä 2.0 bensa autos tee mitään,tai saa silläkin varmaan moottorin särjettyä.
Ja mikäli moottoriin ahdetaan enemmän ilmaa,niin luonnollisesti bensaakin pitää saada lisää,eli vaatii isommat suuttimet,cooleri on melko ehdoton että kärsii edes sen 0,5bar ahtaa.
Lisäksi tarvit öljyn meno/paluu letkut,vesi letkut turbolle,ahtoputket,pakoputken lähtö ainakin menee uusiksi,ahtopainemittarin.pakosarjan laipan,turbon laipan ja mutkia/putkea.
Vakio puristuksilla/moottorin ohjauksella pääsee sinne 200hv tuntumaan.
Ja mikäli moottoriin ahdetaan enemmän ilmaa,niin luonnollisesti bensaakin pitää saada lisää,eli vaatii isommat suuttimet,cooleri on melko ehdoton että kärsii edes sen 0,5bar ahtaa.
Lisäksi tarvit öljyn meno/paluu letkut,vesi letkut turbolle,ahtoputket,pakoputken lähtö ainakin menee uusiksi,ahtopainemittarin.pakosarjan laipan,turbon laipan ja mutkia/putkea.
Vakio puristuksilla/moottorin ohjauksella pääsee sinne 200hv tuntumaan.