Tehoputki testattu! - Jarrulaput täällä ja Testit osiossa!

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja CTi »

Beeascona: ei taida olla, mulla näyttää iha samalta.

Mutta aiheeseen. Kylhä nuo jälkimmäiset käyrät mun silmii äkkiseltää näyttää pikkase paremmilta juuri sen takia et vääntöä on tullut tuonne normaali käyttöalueelle pikkasen lisää. Sen minä ainaki lasken paljo positiivisemmaks ku piikki tehon nousut.
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

CTi: ihan totta! ja oikeeseen suuntaan vääntöä tullutkin.
tuo moottori herää muutenkin ni ylhäällä. Ei tuota 1kw ja 5nm vaan huomaa mitenkä käytännössä..Enkä kyllä paljoa o persdyno sikaa antanu vectralle ku vetarit o taas paskana.
..monttuiset käppyrät..johtuisko kuminauhamoottori+automaatti vaihteet?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja CTi »

Niin ainaki oon itteni antanu ymmärtää et montut käppyrässä johtuis automaatista. Tiedä häntä sitte.

Joo eihä se varmaa missään tuo muutos tunnu käytänössä mut näyttää sentää paperilla parempaan suuntaa :)
Omaan käyttikseenki (volvo 960) kaipais kummasti eloa tuonne alas/keskialueelle, kun tuntuu olevan samanlaine standartimoottori kun kaikissa muissaki vehkeissä, eli heräilee joskus 3-3.5k/rpm ja kunnolla alkaa tapahtua 4-4,5k/rpm jälkee. Mut enmpä tosin o viel jaksanu paneutua asiaan mitenkää... ja voi olla ettei tuu puututtuakaa :roll:
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

niinpää..ja aattele,2.0 8v vaikka NE-kone,max. vääntö alkaa pikkuhiljaa esiintymään 2400r --->
ja kutonen ku hondalla ajais..no ei nyt ihan mut kuitenki 4000r --> ???
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
Pelti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 20:54
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Pelti »

Onko sulla toi putkisto? http://www.simons.se/Katalog/OPEL/OPEL_ ... xhaust.htm
Kun v6 a vectraan ei ole simonsin putkistoa, mut calibraan taas löytyy ja toi 1.6-2.0 putkisto menee v6 vectraan suoraan ja ahdistaa aivan perkeleesti! Vai teikkö putkiston itse?
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Sillan ylitys on tuosta,ja keski-ja viimeinen vaimennin on samaa merkkiä mutta ei tuosta.
Lauttasaaressa laitatin paikalleen.
Kyllä se mun mielestä hengittää hienosti,ei puudu missään vaiheessa..
Ja toisaalta..ei kai sinne o mtn järkeä vielä isompaa laittaa??
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Pelti kirjoitti:ahdistaa aivan perkeleesti!

Mistä tiät?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

cor54 kirjoitti:
Pelti kirjoitti:ahdistaa aivan perkeleesti!

Mistä tiät?
Ja ei mulla ainakaan ahdista tuo 2-litrasen 8V:n putkisto!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Aikoinaan vaidoin omaan X25XE Vectraan Simonsin putkiston ja samalla kisakatin ja bmc:n fillterin vakiokoteloon.


Ainakin noilla tuli huomattava ero vakioon. 80km/h - 120km/h aika kolmosella putosi sekunnilla... Ja se on aika paljon se...
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Ni !
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
Pelti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 20:54
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Pelti »

Toi takavaimennin tossa 8v putkistossa ahdistaa! Sisään meno on 2-1/2 mut muuttuu heti siitä 2 tuumaan joka ahdistaa. Itsellä laitettiin toi 8v putkisto niin mitään eroa ei vakioputkeen huomannu paitsi että 3500 jälkeen putkesta kuului hemmetinmoinen suhina! Tolla putkistolla ja apexin suodattimella penkitettiin 192hv/247nm. Tuon jälkeen vaihdettiin 2.5 simonssin yleismallinen vaimennin niin johon alkoi auto liikua eri tavalla. 3500 jälkeen vetää aivan erilailla. Pitäis varmaan käydä penkittämässä uudelleen sen verran paljon oli hyötyä :wink:
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Timonen kirjoitti:
cor54 kirjoitti:
Pelti kirjoitti:ahdistaa aivan perkeleesti!

Mistä tiät?
Ja ei mulla ainakaan ahdista tuo 2-litrasen 8V:n putkisto!
mistä tiät?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Jartsa kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
cor54 kirjoitti:
Pelti kirjoitti:ahdistaa aivan perkeleesti!

Mistä tiät?
Ja ei mulla ainakaan ahdista tuo 2-litrasen 8V:n putkisto!
mistä tiät?
Harisen penkitys viime vuodelta 198hv 255Nm... Teho- ja vääntökäyrät ilman isompia kuoppia. Ja tänä kesänä Seinäjoen tekun penkki antoi vastaavan muotoisen käyrän.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

No tohon voi sitten sanoo että menis pelkällä takavaimentajan vaihdolla jonku verran yli kahden sadan hepan ja vetää rajoittimelle asti puhtaasti.

Eipä tuossa "pellin" autossakaan mitään kuoppia ollut käyrissä.mutta uskomaton muutos tuli pelkällä vaimentajan vaihdolla 2.5"

toi vetää nykyään yläpäästä sen verran hyvin et saisi rajoitinta nostaa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

cor54 kirjoitti:
Veccu on automaatti,ja penkissä käytettiin automaatille omaa ohjelmaa.. ja näihin tehon mittaus tuloksiin on päästy 7.llä ajokerralla(vakiona 4krt) ja putken kanssa 3krt.).
Automaatin alustapenkissä mitattuihin moottoritehoihin suhtaudun aina pienin varauksin (mukana on enempi tai vähempi arviota).

j.h
Vastaa Viestiin