Tehoputki testattu! - Jarrulaput täällä ja Testit osiossa!
Beeascona: ei taida olla, mulla näyttää iha samalta.
Mutta aiheeseen. Kylhä nuo jälkimmäiset käyrät mun silmii äkkiseltää näyttää pikkase paremmilta juuri sen takia et vääntöä on tullut tuonne normaali käyttöalueelle pikkasen lisää. Sen minä ainaki lasken paljo positiivisemmaks ku piikki tehon nousut.
Mutta aiheeseen. Kylhä nuo jälkimmäiset käyrät mun silmii äkkiseltää näyttää pikkase paremmilta juuri sen takia et vääntöä on tullut tuonne normaali käyttöalueelle pikkasen lisää. Sen minä ainaki lasken paljo positiivisemmaks ku piikki tehon nousut.
CTi: ihan totta! ja oikeeseen suuntaan vääntöä tullutkin.
tuo moottori herää muutenkin ni ylhäällä. Ei tuota 1kw ja 5nm vaan huomaa mitenkä käytännössä..Enkä kyllä paljoa o persdyno sikaa antanu vectralle ku vetarit o taas paskana.
..monttuiset käppyrät..johtuisko kuminauhamoottori+automaatti vaihteet?
tuo moottori herää muutenkin ni ylhäällä. Ei tuota 1kw ja 5nm vaan huomaa mitenkä käytännössä..Enkä kyllä paljoa o persdyno sikaa antanu vectralle ku vetarit o taas paskana.
..monttuiset käppyrät..johtuisko kuminauhamoottori+automaatti vaihteet?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Niin ainaki oon itteni antanu ymmärtää et montut käppyrässä johtuis automaatista. Tiedä häntä sitte.
Joo eihä se varmaa missään tuo muutos tunnu käytänössä mut näyttää sentää paperilla parempaan suuntaa
Omaan käyttikseenki (volvo 960) kaipais kummasti eloa tuonne alas/keskialueelle, kun tuntuu olevan samanlaine standartimoottori kun kaikissa muissaki vehkeissä, eli heräilee joskus 3-3.5k/rpm ja kunnolla alkaa tapahtua 4-4,5k/rpm jälkee. Mut enmpä tosin o viel jaksanu paneutua asiaan mitenkää... ja voi olla ettei tuu puututtuakaa
Joo eihä se varmaa missään tuo muutos tunnu käytänössä mut näyttää sentää paperilla parempaan suuntaa
Omaan käyttikseenki (volvo 960) kaipais kummasti eloa tuonne alas/keskialueelle, kun tuntuu olevan samanlaine standartimoottori kun kaikissa muissaki vehkeissä, eli heräilee joskus 3-3.5k/rpm ja kunnolla alkaa tapahtua 4-4,5k/rpm jälkee. Mut enmpä tosin o viel jaksanu paneutua asiaan mitenkää... ja voi olla ettei tuu puututtuakaa
Onko sulla toi putkisto? http://www.simons.se/Katalog/OPEL/OPEL_ ... xhaust.htm
Kun v6 a vectraan ei ole simonsin putkistoa, mut calibraan taas löytyy ja toi 1.6-2.0 putkisto menee v6 vectraan suoraan ja ahdistaa aivan perkeleesti! Vai teikkö putkiston itse?
Kun v6 a vectraan ei ole simonsin putkistoa, mut calibraan taas löytyy ja toi 1.6-2.0 putkisto menee v6 vectraan suoraan ja ahdistaa aivan perkeleesti! Vai teikkö putkiston itse?
Sillan ylitys on tuosta,ja keski-ja viimeinen vaimennin on samaa merkkiä mutta ei tuosta.
Lauttasaaressa laitatin paikalleen.
Kyllä se mun mielestä hengittää hienosti,ei puudu missään vaiheessa..
Ja toisaalta..ei kai sinne o mtn järkeä vielä isompaa laittaa??
Lauttasaaressa laitatin paikalleen.
Kyllä se mun mielestä hengittää hienosti,ei puudu missään vaiheessa..
Ja toisaalta..ei kai sinne o mtn järkeä vielä isompaa laittaa??
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Toi takavaimennin tossa 8v putkistossa ahdistaa! Sisään meno on 2-1/2 mut muuttuu heti siitä 2 tuumaan joka ahdistaa. Itsellä laitettiin toi 8v putkisto niin mitään eroa ei vakioputkeen huomannu paitsi että 3500 jälkeen putkesta kuului hemmetinmoinen suhina! Tolla putkistolla ja apexin suodattimella penkitettiin 192hv/247nm. Tuon jälkeen vaihdettiin 2.5 simonssin yleismallinen vaimennin niin johon alkoi auto liikua eri tavalla. 3500 jälkeen vetää aivan erilailla. Pitäis varmaan käydä penkittämässä uudelleen sen verran paljon oli hyötyä
Harisen penkitys viime vuodelta 198hv 255Nm... Teho- ja vääntökäyrät ilman isompia kuoppia. Ja tänä kesänä Seinäjoen tekun penkki antoi vastaavan muotoisen käyrän.Jartsa kirjoitti:mistä tiät?Timonen kirjoitti:Ja ei mulla ainakaan ahdista tuo 2-litrasen 8V:n putkisto!cor54 kirjoitti:Pelti kirjoitti:ahdistaa aivan perkeleesti!
Mistä tiät?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
No tohon voi sitten sanoo että menis pelkällä takavaimentajan vaihdolla jonku verran yli kahden sadan hepan ja vetää rajoittimelle asti puhtaasti.
Eipä tuossa "pellin" autossakaan mitään kuoppia ollut käyrissä.mutta uskomaton muutos tuli pelkällä vaimentajan vaihdolla 2.5"
toi vetää nykyään yläpäästä sen verran hyvin et saisi rajoitinta nostaa.
Eipä tuossa "pellin" autossakaan mitään kuoppia ollut käyrissä.mutta uskomaton muutos tuli pelkällä vaimentajan vaihdolla 2.5"
toi vetää nykyään yläpäästä sen verran hyvin et saisi rajoitinta nostaa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Automaatin alustapenkissä mitattuihin moottoritehoihin suhtaudun aina pienin varauksin (mukana on enempi tai vähempi arviota).cor54 kirjoitti:
Veccu on automaatti,ja penkissä käytettiin automaatille omaa ohjelmaa.. ja näihin tehon mittaus tuloksiin on päästy 7.llä ajokerralla(vakiona 4krt) ja putken kanssa 3krt.).
j.h