MANTA 20S -> 20XE

Keskustelua tekniikan vaihdoista
joppeh
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Kesä 2007, 14:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja joppeh »

mites tuota jos vaihdan nyt mantaan esim c20xe, pitääkö mun muutoskatsastuksessa näyttää jotain dynolappua tj?
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Jarno kirjoitti:
Ooppelijanne kirjoitti:Muistaakseni tuossa v6:sessa meni kuutiot yli.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 12b598d288
Mitä höpäjät, C26NE on suora kutonen.
Kappas :oops: No tulos on sama :) Ei sovi siis 2.5 v6:kaan
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
joppeh
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Kesä 2007, 14:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja joppeh »

mm suunnitelmat muuttuvat. omegan c24ne:n olisi ehkä nyt tarkoituksena sovittaa nokille. sehän pysyy kaikkien sääntöjen sisällä? vai?
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja CTi »

Mitenpä olis jos vaikka laskisit jo välillä kyselyn sijaan ihan ite ? ne rajat on tainnu tulla jo tässäkin topicissa vastaan. ja jos ei o niin selaamalla muutamaa vastaavaa aihetta löytyy ainaki.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ei kai siinä c24ne:ssäkään muuta vikaa liene c20xe pataan verrattuna kuin laiskuus, teho ja taloudellisuus. Virittämällähän nuo kaksi saa melkein vastaamaan vakio c20xe konetta...
JEEEEEEEEEEEEE!
Marko H
'Senator'
'Senator'
Viestit: 346
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Marko H »

Kaikis helpoin on, laittaa se C24NE sinne.
24:sen imusarja ei Mantan pellinalle mahdu, mutta 6-koneen katkaistu mahtuu.
Ei tarvii valmistella pakosarjaa, sun muuta ite ja hankkia tuota ohc getrkkia joka on hiukka vaikea löydettävä.
Opel GT 1900 "Steinmetz" 1970
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Näinhän se on.

C24NE:hen Enem X1 nokka ja puristusta lisää. Rupee muuten varmasti potkimaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Juu patarauta cihhiä pitkällä iskulla vaan,nää xe miehet ei ymmärrä väännön päälle... :wink:
Lippis vinossa räkäposkella huudellaan niiden piikkitehojen puolesta. :lol:
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Beeascona kirjoitti:Juu patarauta cihhiä pitkällä iskulla vaan,nää xe miehet ei ymmärrä väännön päälle... :wink:
Lippis vinossa räkäposkella huudellaan niiden piikkitehojen puolesta. :lol:
noista puheista päätellen voisin veikata että et oo koskaan ajanut xe:llä.taitaa xe:ssä vääntöä on ihan oikeesti jostain 2500rpm eteenpäin tarjolla enemmän kuin vastaavan kokoisessa cihhissä edes huippuvääntönä.lisäksi 20xe koneessa on huippuvääntö 203nm verrattuna c24ne:n 195nm joten jos tuota xe:täkin kasvattais sillä iskulla tuonne 2,4:ksi niin... :D
Todennäköisesti väärässä.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

hezehän käytti oman kebabbinsa rullilla

http://personal.inet.fi/koti/heikki.mattila/kebab.pdf

vielä alempaakin olen nähnyt prokkolan penkissä mitattu
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

omega16T kirjoitti:jos tuota xe:täkin kasvattais sillä iskulla tuonne 2,4:ksi niin... :D
Edelleen se iso jos :wink: ,mikään ei voita kuutiosenttejä,paitsi kuutiotuumat. :o
Asc-75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Loka 2006, 09:56

Viesti Kirjoittaja Asc-75 »

omega16T kirjoitti:jos tuota xe:täkin kasvattais sillä iskulla tuonne 2,4:ksi niin... :D
...rajoitin olisi laitettava todella alas männän liikenopeudesta johtuen. Vai oliko sulla jotain muuta mielessä?
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Risseltähän saa xe 2.3litrasena -(z)-
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

On se kumma miten näitä "in CIH we trust" miehiä aina vaan löytyy :lol: :lol:
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja LUMI »

madi kirjoitti:hezehän käytti oman kebabbinsa rullilla

http://personal.inet.fi/koti/heikki.mattila/kebab.pdf

vielä alempaakin olen nähnyt prokkolan penkissä mitattu
ja mitä tälle koneelle on tehty :roll:

jos tuo teho on koneteho niin mulla oli vakio 2.4 alakerta LE jeteillä ja 2.0E:n kannella jossa molemmat käyrät ylempänä ja Prokkolan penkissä :lollis:

nyt onkin sitten jo eri juttu kun on "ei vakio" alakerta

ajoin aikanaan pari vuotta 20XE koneisella autolla ja ei se ainakaan mua vakuuttanut :no:

eli kannethan on rautaa ja 2 venttiiliä riittää :wink: 8)
Vastaa Viestiin