MANTA 20S -> 20XE
Re: .
tuo asenne kaipaa niskalaukauksen ...mikäs sen hienompaa kun laittaa mieleiseensä koriin mieluinen teknikka merkkiin katsomatta.ventora kirjoitti:eiks voi ajaa bemaril sitten ja lopettaa parkumisen koneista mistä ei näytä ymmärtävän hevon hel"&%#¤¤!!! auto on se mikä sydän siel on ja jos opelin laitetaan jotain kullin jatke koneita ni kyl siit voi niskalaukauksen antaa pyhänhäväistyksestä,kuvottavaa
Todennäköisesti väärässä.
motorsport kirjoitti:onko se oikeasti CIH moottoria parempi ? Vakiona suunnilleen sama litrateho ja viritettyinä tuntuvat menevän samaan teholuokkaan huolimatta hieman modernimmasta rakenteesta.Juho M-P kirjoitti:M30B35, siinä on sitä jotain...
Niin onhan se läpivirtaavalla kannella, loistavan hyvillä kanavilla, takomännillä, oikeilla teräskangilla jne jne jne jne. Niin ja pakosarja on just oikealla puolen konetta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=25305ventora kirjoitti:eiks voi ajaa bemaril sitten ja lopettaa parkumisen koneista mistä ei näytä ymmärtävän hevon hel"&%#¤¤!!! auto on se mikä sydän siel on ja jos opelin laitetaan jotain kullin jatke koneita ni kyl siit voi niskalaukauksen antaa pyhänhäväistyksestä,kuvottavaa
Anna tulla ni pääsee pois kärsimästä
Pyhäinhäväistys? Ei kai ooppeleista saa edes huonompaa jos niihi laittaa muista autoista osia
No joo, en minäkään olisi tuon M20 kannalla tossa omassa projektissa jos täällä olisi vähä eri säädökset noissa moottorinvaihdoissa. Mutta eiköhän tosta saada epäilijöille sellanen paketti että alkaa heikompaa vituttamaan.
Eikä näille "mitä enemmän valurautaa, sitä parempi moottori" - miehille voi kyllä mitään. Kummallinen eliölaji
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Juho M-P kirjoitti:motorsport kirjoitti:onko se oikeasti CIH moottoria parempi ? Vakiona suunnilleen sama litrateho ja viritettyinä tuntuvat menevän samaan teholuokkaan huolimatta hieman modernimmasta rakenteesta.Juho M-P kirjoitti:M30B35, siinä on sitä jotain...
Niin onhan se läpivirtaavalla kannella, loistavan hyvillä kanavilla, takomännillä, oikeilla teräskangilla jne jne jne jne. Niin ja pakosarja on just oikealla puolen konetta.
Taidat verrata kolmelitraiseen ja minä vertailukelpoisempiin.
M30B35 = 210hv
C36NE = 200hv
Palkansaajan ulottuvilla olevilla virityskeinoilla mennään samaa tahtia. En toki tiedä missä minkäkin motin rajat sitten tulisi vastaan jos ruvetaan ammattimaisilla budjeteilla hieromaan, ehkä joku 70-luvun rata-autoilun historiaa tietävä osaisi sanoa enemmän kuin "tietäjä" pohjanmaalta ja cih-miäs hämeesä . Mun mielestä kummassakaan ei ole mitään erikoista. Samoja VALUmäntiä (opelissa toki tyyppivikaiset paskat) + takokanget. Bemarissa on toki paremmat lähtökohdat läpihengittävän kannen ja alumiinin muodossa, mutta missä se hyöty näkyy ??? Näytä +300hv vapari M30, minä en tiedä kuin yhden.
Niin, onhan se Baijerin laite läpihönkivä, mutta.. Kannet kyllä tahtoo haljeta niin pirun helposti että. Edes aina ei kestä normi käyttöäkään.
Mitä sitten tulee viritettävyyteen esim. isoja BMW 2v koneita, nokkarautoja ei ole kovin monenlaista, toki hyviä. On tietysti ahdettuna ihan hyvä, muttei yhtään sen parempi kuin Cih, tai näin olen antanut itseni ymmärtää menneiden vuosien harrastamisen jälkeen.
Kaikillahan on mielipide, josta tietysti pitää kiinni.
Mitä sitten tulee viritettävyyteen esim. isoja BMW 2v koneita, nokkarautoja ei ole kovin monenlaista, toki hyviä. On tietysti ahdettuna ihan hyvä, muttei yhtään sen parempi kuin Cih, tai näin olen antanut itseni ymmärtää menneiden vuosien harrastamisen jälkeen.
Kaikillahan on mielipide, josta tietysti pitää kiinni.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
höh, juuri kun on saatu kunnon merkkikina aikaiseksi niin herra Mäki-Petäjä lähtee jupisten menemään haukkuen jotain kirjoittajia isoiksi.
Saiskohan sitä tilattua Riihimäen äijiltä oikein pilvettikannen tuon CIH:n päälle, tulee todennäköisesti vaan vielä hintavammaksi kuin herr Kosusen rullamallin venttiilikoneistot. Tarttee olla mcLarenin budjetit ennenkuin rupee noita huutelemaan
Nomutta alkuperäinen kirjoitus koski Mantaa. Niin pieneen koriin ei kyllä mitään M20:sta isompaa kannata laittaa vaikka ne jotkut ajaa peräsluidua niillä matkalaukkumallin mantoilla. 20XE on aika bueno, pikkasen ehkä kaipaa piristystä että vastaa sporttista korimallia nykymaailmassa missä turbodiesel-taksit meinaa mennä puhisten ohi urheilullisemmastakin vanhemmasta autosta.
Saiskohan sitä tilattua Riihimäen äijiltä oikein pilvettikannen tuon CIH:n päälle, tulee todennäköisesti vaan vielä hintavammaksi kuin herr Kosusen rullamallin venttiilikoneistot. Tarttee olla mcLarenin budjetit ennenkuin rupee noita huutelemaan
Nomutta alkuperäinen kirjoitus koski Mantaa. Niin pieneen koriin ei kyllä mitään M20:sta isompaa kannata laittaa vaikka ne jotkut ajaa peräsluidua niillä matkalaukkumallin mantoilla. 20XE on aika bueno, pikkasen ehkä kaipaa piristystä että vastaa sporttista korimallia nykymaailmassa missä turbodiesel-taksit meinaa mennä puhisten ohi urheilullisemmastakin vanhemmasta autosta.
Juu takaisin asiaan, ja tämän allekirjoitan myös. Toivottavasti omat rahavarainnot antaa myöten lähiaikoina toteuttaa tällainen Manta+XE+sopivasti viripalikkaa No ainakin auto on jo valmiiksimotorsport kirjoitti:Nomutta alkuperäinen kirjoitus koski Mantaa. Niin pieneen koriin ei kyllä mitään M20:sta isompaa kannata laittaa vaikka ne jotkut ajaa peräsluidua niillä matkalaukkumallin mantoilla. 20XE on aika bueno, pikkasen ehkä kaipaa piristystä että vastaa sporttista korimallia nykymaailmassa missä turbodiesel-taksit meinaa mennä puhisten ohi urheilullisemmastakin vanhemmasta autosta.
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Toinen tykkää kakkosesta toinen ykkösestä.
Tää ainakin heittää nokalle tuon 2.4, Sen mitä koneen hinnassa säästää, voi panna viriosiin.
Sen mitä tuolla c20xe:llä on ajellut (tosin painavemmassa autossa), en pidä, sen verran kerkesi jo muutaman mantalla ajovuoden tottumaan tuohon 22e:henkin.
Ja mitä tuolla 2.4 omegalla tuli ajeltua ~700km, oli paljon mukavempi ajella vakiona kuin XE kalipra.
Niin se vaan menee niinkuin rebelfoorumillakin huudellaan, kuutiotuumia ei voita mikään.
Tää ainakin heittää nokalle tuon 2.4, Sen mitä koneen hinnassa säästää, voi panna viriosiin.
Sen mitä tuolla c20xe:llä on ajellut (tosin painavemmassa autossa), en pidä, sen verran kerkesi jo muutaman mantalla ajovuoden tottumaan tuohon 22e:henkin.
Ja mitä tuolla 2.4 omegalla tuli ajeltua ~700km, oli paljon mukavempi ajella vakiona kuin XE kalipra.
Niin se vaan menee niinkuin rebelfoorumillakin huudellaan, kuutiotuumia ei voita mikään.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Joka koneessa on varmaan omat hyvät ja huonot puolet, mut eikös olis tärkeintä että jokainen laittaa sen koneen mistä tykkää, itsellehän sitä autoa rakennetaan. Ja sit kun on saanut projektin valmiiksi voi jakaa kokemuksia muiden kanssa täällä foorumeissa. Minä valitsin omassa CITY projektissa koneeksi 2.4 cih. (Tosin kone vielä hankkimatta) mutta kuitenkin. En tiedä onko valinta sit oikea vai väärä
En ole mikään rata-autoiluhistorian asiantuntija että osaisin tehdä mitään vertailua kummassa riittää potentiaalia pidemmälle, mutta 70's kisa M30:sistä osaan muutaman numeron heittää:motorsport kirjoitti: Palkansaajan ulottuvilla olevilla virityskeinoilla mennään samaa tahtia. En toki tiedä missä minkäkin motin rajat sitten tulisi vastaan jos ruvetaan ammattimaisilla budjeteilla hieromaan, ehkä joku 70-luvun rata-autoilun historiaa tietävä osaisi sanoa enemmän kuin "tietäjä" pohjanmaalta ja cih-miäs hämeesä . Mun mielestä kummassakaan ei ole mitään erikoista. Samoja VALUmäntiä (opelissa toki tyyppivikaiset paskat) + takokanget. Bemarissa on toki paremmat lähtökohdat läpihengittävän kannen ja alumiinin muodossa, mutta missä se hyöty näkyy ??? Näytä +300hv vapari M30, minä en tiedä kuin yhden.
3191cc 12V kannella n.340hv
3498cc viimeisimmät versiot 24V kannella n.480hv
3453cc ahdetut LeMans autot n.750hv