Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Just joku päivä sitten kyselin tätä katsastusmieheltä. Tehoraja lasketaan muutetun auton nykyisestä painosta, se punnitaan muutoskatsastuksessa. Takapenkki veke ja lisäpainoo autoon ja katsastus kakspaikkaseks, jos tarvii lisää tehorajaa leimalle :)
Ja teholapussa pitää käyrä lähtee tyhjäkäynniltä alkaen...
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

hukkis kirjoitti: 23 Syys 2021, 21:28 takapenkki veke ja lisäpainoo autoon ja katsastus kakspaikkaseks, jos tarvii lisää tehorajaa leimalle :)
Noilla lisäpainoilla saa vaan melkosen vähän muutettua sitä tehorajaa. 7kg/kW rajalla sadalla kilolla saa nostettua tehorajaa sen 14kW eli soveltuu käytännössä lähinnä johonkin todella rajatapauksen hienosaäätöön.
JEEEEEEEEEEEEE!
heegeri
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Marras 2011, 15:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja heegeri »

Onkos kukaan laittanut c20let tekniikkaa b asconaan? Voiko katsastaa ahdettuna c20xe moottorina? Ymmärsin, että teho/painosuhde menee yli.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Käsittääkseni c20xe turbolla muuntuu leimamiehen papereissa aina c20let moottoriksi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Juho M-P kirjoitti: 25 Joulu 2021, 13:29 Käsittääkseni c20xe turbolla muuntuu leimamiehen papereissa aina c20let moottoriksi.
Ei koneen tyyppi/malli muuttu toiseksi katsastusmiehen mielivallasta. Eli xe turbolla on aina xe turbolla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mutta teho ei voi olla muuttumayta
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Juu, pitää tehon nousta lähtötehosta ahdettaessa lain mukaisesti.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ahtaminen lisää tehoa vähintään 20%.

Eli c20xe:n tapauksessa 150hp x 1,20 = 180hp.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ja jos C20NE varustaa XE kannella, nousee teho 150hv:seen
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ekotykkiä pellin alle vain. "X18XEL" ahtimella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-TTT-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:48
Paikkakunta: Timola

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja -TTT- »

heegeri kirjoitti: 25 Joulu 2021, 13:20 Onkos kukaan laittanut c20let tekniikkaa b asconaan? Voiko katsastaa ahdettuna c20xe moottorina? Ymmärsin, että teho/painosuhde menee yli.
Edellisellä sivulla laskettuna teho saisi olla 157kw ja let teho on 150kw.
Eli pitäisi onnistua.
Mage88
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 88
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:08
Paikkakunta: Kokkola

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Mage88 »

Sattuisko kellään olemaan a omegan eroavaisuustodistusta 2 litrasesta 3litran 24venaseen?
Jees98
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Elo 2021, 15:25

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Jees98 »

Miten porukka on c kadetissa todistanut noi vakaajat kun katsuri haluaisi vakaajien paksuudet paperilla?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Jees98 kirjoitti: 14 Touko 2022, 18:23 Miten porukka on c kadetissa todistanut noi vakaajat kun katsuri haluaisi vakaajien paksuudet paperilla?
Melkein kävisin paperien kanssa toiselta konttorilta kysymässä näkemystä oisko helpompaa.

Edessähän se vakaajien ero on siinä, että vakiovakaaja vakiopaikallaan ei pysty olemaan kiinni kun moottorin isommaksi vaihtaa. Ottaa kiinni.
Liekkö nuissa edes paksuuseroa, pitäisi mitata kun itsellä kumpiakin on.

Takavakaajia on kahdenlaisia ja pääasia siinä että takana ylipäätään on se vakaaja kun vakio pikkulohkossa niitä vähemmän on siellä.


Edit.

Pyysin juuri projektiini tuon muutoslapun Opelilta ja siinä oli vakaajien paksuudetkin mainittuna. Etuvakaajan kohdalla lukee "paksuus sama 22mm" , takana 15mm 2.0ssa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
VilleVee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Huhti 2006, 01:02
Paikkakunta: Yli-ii/oulu

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja VilleVee »

Löytyykö joltakin eroavuus/vastavuustodistusta omegaa a 2.0 8v --> 3.0 24v ?
Vectra b 2,0 16 DTI -00. Vectra 2000 16v -90. Vectra 4x4 16v -89. Manta "400" rojekti. Kadett Avo -89. Wartburg 353w -79.
Vastaa Viestiin