Sivu 37/37

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Heinä 2022, 12:46
Kirjoittaja VilleVee
Löytyykö joltakin eroavuus/vastavuustodistusta omegaa a 2.0 8v --> 3.0 24v ?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 27 Loka 2022, 20:31
Kirjoittaja ?!
VilleVee kirjoitti: 25 Heinä 2022, 12:46 Löytyykö joltakin eroavuus/vastavuustodistusta omegaa a 2.0 8v --> 3.0 24v ?
Tämä kiinnostaisi itseäkin.
Maahantuoja ei ilmeisesti nykyään sellaista pysty enään toimittamaan.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 29 Loka 2022, 06:15
Kirjoittaja Sämä
Pistin tän viestin liitteeksi .pdf:nä ne laput mitä OCF:lläkin joskus oli jaossa.
Tuntui tuolta Opelin aspasta saavan lappua jos oli esittää mitä tietoja siinä pitää olla. Ainakin mitä Kadettiin kysyin.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 15 Marras 2022, 14:31
Kirjoittaja ?!
Sämä kirjoitti: 29 Loka 2022, 06:15 Pistin tän viestin liitteeksi .pdf:nä ne laput mitä OCF:lläkin joskus oli jaossa.
Tuntui tuolta Opelin aspasta saavan lappua jos oli esittää mitä tietoja siinä pitää olla. Ainakin mitä Kadettiin kysyin.
Noista lapuista puuttuu c30se kokonaan.

Itsekkin kyselin Opelilta ja olivat sitä mieltä ettei löydy tietoja heiltä,lupasivat palata asiaan.

Mulla on omistuksessa tuollainen mallisarjan tehokkain ja sitten pappamallin auto Pyysin vertailemaan,mutta ei vissiin onnistu.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 23 Marras 2022, 21:20
Kirjoittaja Jees98
Hei onko ketään laskenut c kadetin tehorajaa uusilla säännöillä?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 24 Marras 2022, 00:10
Kirjoittaja Nahkatakki
Jees98 kirjoitti: 23 Marras 2022, 21:20 Hei onko ketään laskenut c kadetin tehorajaa uusilla säännöillä?
Mitä nyt nopeesti laskeskelin niin jos vertailussa käyttää vaikka 930kg omapainoa(isoin wikin ilmoittama sedanille) ja 2.0 gt/e kadetin 85kw tehoa niin sen tehopainosuhde on nykyisellään about 11kg/kw. Näin ollen se kuuluu tuohon "maksimissaan 15kg/kw" osastoon ja sen saa tuolloin muuttaa 7kg/kw:iin. Eli karkeasti joku 133kw, ~178hp.

Jos tuon saisi menemään luokkaan "maksimissaan 10kg/kw" niin sitten sen saisi muuttaa 5kg/kw. Esim city kadett menisi jos sitä on tehty tuolla samalla 2.0 koneella.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Marras 2022, 09:19
Kirjoittaja hukkis
Maksimiteho lasketaan muutetun auton omapainosta. Yleensä noissa muutoksissa paino nousee ja saa leimattua muutaman pollen lisää. Sit paikkalukua vähemmäks ja taas saa omapainoa lisää🤣

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Marras 2022, 12:05
Kirjoittaja Keme
Toi auton painon lisääminen sopii rajatapausneppailuihin. 7kg/kw rajalla sais 20hp lisää, kun kasvattaa painoa 100kg. Ei ny suoranaisesti ihan pientä painonlisäystä.

https://www.instagram.com/nurkkavaaka/
Tuolla on muutama tötterö tullut punnittua. Helpottaa jonkunverran teholapun hakua ja muuta ynnäilyä, kun tietää mitä auto painaa.