2l. OHC:n stroukkaus 2,4l
Mitä todennälöisimmin myös porattu isommaksi.Jarno kirjoitti:a.) Kaikkien yli 1998cc GM:n Opelin sukuiset vakio lohkot ovat korkeampia kuin alle 1998cc..
b.) Rissen 2.3 sarjat sisältää kaiken millä saa tehtyä 1998cc lohkosta 2.3 litraisen.
Eli ei ainakaan viälä tiedä varmaksi sopiakko vai ei 100mm. akseli 2l. lohkoon...vai onko siis suurin mahdollinen kuutiotilavuus tuo 2,3l porattuna versiona?
Lohkon korkeus ei ole este jos kellarissa on vaan tilaa.
Itse itseäni lainaten...telwin kirjoitti:Eli jos se kone on malliltaan tuo c24se niin hyvin todennäköistä onn että se akseli voisi käydä 2.0 lohkoon.
Männäthän menee vaihtoon kuitenkin koska 2.0 poraus on 86mm ja 2.4 on 87.5 porauksella.
Myös mäntien korkeudessa voi olla eroa.
Tai sitten 2.4 lohko on korkeampi.
Iskun pituudessa kun on se 16mm eroa eli 2.0 on 86mm iskulla.
43x43x3.14x4x100=2322.344 cc eli 86 porauksella ja 100mm iskulla.
43.75x43.75x3.14x4x100=2404.0625 cc eli 87.5 poraus ja tuo 100mm isku.
tuo viimeinen on 2.4 koneen std koko.
Niin tuossa rissen sarjassa tulee uusi pidempi iskuinen kampiakseli,kiertokanget ja uudet matalammat männät.
Iskun pituudesta ei ole tietoa paljonko se on ollut eikä kyllä porauksestakaan.
Eli tuolla 100mm iskulla saa 2.3l tilavuutta poraamatta lohkoa,mutta männät menee silti vaihtoon.
Eli kyllä sinne 2.0 lohkoon mahtuu pidempi iskuinen akseli.
Iskun pituudesta ei ole tietoa paljonko se on ollut eikä kyllä porauksestakaan.
Eli tuolla 100mm iskulla saa 2.3l tilavuutta poraamatta lohkoa,mutta männät menee silti vaihtoon.
Eli kyllä sinne 2.0 lohkoon mahtuu pidempi iskuinen akseli.
Tuossa kuva tuollaisesta X24XE koneesta > http://i12.photobucket.com/albums/a236/ ... 0_5140.jpg
Ja kyllä sen xe kannen pitäisi sopia tuon C24SE lohkonkin päälle,tosin siinä tullee eteen sama asia kuin xe kannessa ja C20NE lohkossa,eli tarvitsee asentaa se venttiili siihen öljykanavaan.
Ja kyllä sen xe kannen pitäisi sopia tuon C24SE lohkonkin päälle,tosin siinä tullee eteen sama asia kuin xe kannessa ja C20NE lohkossa,eli tarvitsee asentaa se venttiili siihen öljykanavaan.
Risse myy 87mm mäntiä tuohon 2,3L koneeseen http://www.risse-motorsport.de/shop_mot ... ndex.shtml
Jos se rissen kone on 2.2 akselilla ja 87 männällä niin se on kyllä aika liki 2.3l
Eikä yli 2.5l koska 87.5 porauksella ja 100 mm iskulla tulee 2405 cc.
Ja tuossa 2.2 akselissa ei ole yli 100 mm isku vaan 94.6 mm.
Eli se rissen kone on tilavuudeltaan 2266cc
43.5x43.5x4x3.14x94.6=2266 ei 24xx cc
Eli lähempänä 2.3l kuin 2.5l
Eikä yli 2.5l koska 87.5 porauksella ja 100 mm iskulla tulee 2405 cc.
Ja tuossa 2.2 akselissa ei ole yli 100 mm isku vaan 94.6 mm.
Eli se rissen kone on tilavuudeltaan 2266cc
43.5x43.5x4x3.14x94.6=2266 ei 24xx cc
Eli lähempänä 2.3l kuin 2.5l