E - Kadett 1.3l kaasarista ruiskuun.

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

^^ jep jep
kannattaa korvata tuo kotelo esim. geissi kadetin muovi kotelolla jonka putki menee pyöräkoteloon. joutuu vaan avaamaan sen pyöreän reijän putsarin alta.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

ipa kirjoitti:^^ jep jep
kannattaa korvata tuo kotelo esim. geissi kadetin muovi kotelolla jonka putki menee pyöräkoteloon. joutuu vaan avaamaan sen pyöreän reijän putsarin alta.
Onko muuten järkevämpää metsästää jostain se Gsi Kadetin kotelo vai laittaa kartiosuodatin? Niitä kun on joka varaosapuljussa myytävänä. Toisaalta kun luin noita vanhempia juttuja täältä foorumilta niin monessa sanottiin ettei 1,3 pikkumoottorissa huomaa mitään eroa pelkän suodattimen vaihdolla.

Muutenkin olisi kiva nähdä jokin kuva siitä miten tuo putsarin kotelo on alkuperäisesti kiinni. Nythän sen reuna menee osittain lokasuojan reunapellin väliin (kuten tuosta aikaisemman sivun kuvasta näkyy), niin vaikka pulttaisin sen niistä kotelon pohjassa olevista kolmesta reijästä kiinni niin sitten ongelmana olisi kotelon avaus. Reuna kun on pellin välissä.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Katselin tuossa noita koneessa olevia letkuja, ja osa niistä vaikutti olevan aika rapean näköisiä.
Ongelmana on, etten tiedä mitä letkuja ne on ja onko sisällä jotain nestettä eli voiko vaan irrottaa ja vaihtaa uutta tilalle?

Tämä punaisella ympyröity letku on täysin tuntematon minulle. Se vaikuttaa monin kohdin jo aika hauraalta.
Kuva

Tämä seuraava on ilmeisesti bensaletku? Jos vaihdan asiallisempaan niin tuleeko kuinka baljon bensaa näpeille kun irrottaa?
Kuva

Entä onkos tämä tehostajan alipaineletku?
Kuva

Sytytystulppia tutkiessani näyttää siltä että kone käy laihalla, ehkä tämäkin vaikuttaa tuohon nykimiseen.
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

ylin taitaa olla huohotus letku
keskimmäinen kaasuläpän lämmitys. eli sinne putkeen tulee jäähdytysneste.
alin on tosiaan tehostimen alipaine.

kyllähän nuo kaikki näyttää vaihtamista kaipaavan.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
jaakkomk
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 10 Loka 2006, 12:33

Viesti Kirjoittaja jaakkomk »

Missä muissa Opeleissa käytetään samaa kaasuvarppia, kuin noissa jälkiasennusruiskuissa? Itselläni on aika heikossa kunnossa.
opelisti67
OCF Member 2020
Viestit: 68
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 14:04
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja opelisti67 »

18e moottorilla olevissa opeleissa on sama kaasuvaijeri koska ruiskukin on samanlainen
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Nyt on sitten nykimis ongelmakin saatu korjattua. Korjaantui virranjakajan kannen ja tulpanjohtojen uusimisella + sytytyksen säädöllä.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Nyt ruiskupumppu, tai paremminkin ruiskupumpun polttoaineen paineensäädin sanoi sopimuksensa irti. Oli ruostunut puhki ja valuttaa nyt bensiiniä maahan.
Harmittaa niin perkeleesti, juuri kun kaikki piti olla kunnossa. Letkut vaihdettu asiallisiin ym. ja nyt vielä tämä.
Osaisiko kukaan sanoa että saisiko jostain edullisesti uutta (täytyykö ostaa koko bensapumppu hässäkkä?) Saako esim. Motonetista? Koitin sieltä katsoa, mutta en oikein ottanut niistä selvää.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Tarkoitatko bensanpaineensäädintä (konehuoneessa) vai sykäysvaimenninta pumpun vieressä (auton pohjassa takana)? Jos sykäysvaimenninta niin senhän voit halutessasi heivata helkkariin ilman käytännön vaikutuksia.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Joo, tarkoitan bensapumpun vieressä olevaa pienempää mötikkää, johon menee n.20cm letku. Se vuotaa.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Eli voin heittää "sykäyksenvaimentimen" helkkariin ja vetää putken bensapumpulta suoraan bensansuodattimelle?
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

kyllä
ainoa ero jonka ehkä huomaat on aavistuksen kovempi pumpun ääni
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

No niin. nyt on sykäyksenväimennin poistettu ja asennettu uusi polttoaineensuodatin.
Juotin myös bensapumpun johdot asiallisesti ja suojasin kutistesukalla.
Kuten kuvista näkyy niin sykäyksenvaimennin oli jo aika rapeassa kunnossa. Siitä repesi liitosputkikin kokonaan irti kun sitä irroitin.

Kuva

Kuva
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Ihan noin ruosteisia en ole minäkään ennen nähny vaikka melko huonoja on vastaan tullutkin :o :D ...no, hyvä että vika löytyi ja auto toimii taas.
Todennäköisesti väärässä.
jaakkomk
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 10 Loka 2006, 12:33

Viesti Kirjoittaja jaakkomk »

Mitenkäs ton GSI:n ilmansuodatinkotelon laittaminen Irmscherin oman tilalle onnistuu? Meneekö ihan heittämällä tilalle, vai pitääkö ilmamäärämittaria jotenkin modifioida että sen saa siihen?
Vastaa Viestiin