Paha keli... + uusia kuvia Finnjetiltä

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Kuke kirjoitti:Aika karulta kuullostaa Estonias Mayday call, part 1

Ja part 2

part 3

part 4

part 5

part 6

edittiä hiukan,pistin nyt linkit noihin kaikkiin pätkiin,mielenkiintoista seurata tilanteen kehittymistä.

Hieno video tämäkin

Ja tässä :o MS Estonia Rescue part 1



part 2

part 3
Lentokone tippuu järveen, siitä etitään jokainen hilu ja tutkitaan todella tarkasti. Sukellusvene uppoaa, se nostetaan ylös, maksoi mitä maksoi.

Estonia upotettiin, ja sitä kävivät kuvaamassa muutaman kertaa. Oisivat nostaneet senkin ylös ja tutkineet todella tarkasti. Sitten oisin ehkä voinut uskoa että visiiri petti aallokossa, siihen asti uskon että se upotettiin tahalleen. Minkäs muun takia sen tutkiminen on kielletty ??
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Niin ja syy tahallaan upottamiseen ja samalla satojen viattomien sivullisten tappamiseen oli mikä?
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Vaihtoehtoisia teorioita

Lähes alusta pitäen on esitetty myös eriäviä mielipiteitä ja selityksiä onnettomuuden syitä koskien. Yhä tänäkin päivänä monet toivovat, että onnettomuustutkinta aloitettaisiin alusta puhtaalta pöydältä. Heiwacon, The Independent Fact Groupin sekä Meyer-Werft-telakoiden julkaisemien analyysien pääpaino on ollut osoittaa virallinen loppuraportti virheelliseksi.

Erään tarinan mukaan myrsky nousi ja päällikkö halusi kiireesti rantaan nostaen nopeuden lähes 20 solmuun. Keulaportti ei ilmeisesti kestänyt vesimassan voimaa vaan murtui. Teorian mukaan päällikön toimet siis olisivat aiheuttaneet keulaportin murtumisen.

Ennen lähtöään viimeiselle matkalle laivaan oli viety rahtia, jolla oli yhdysvaltalainen sotilassaattue. Kun Estonia oli uppoamassa, joissakin laivoissa havaittiin valaisematon tuntematon alus, joka meni suoraan poispäin Estoniasta. Myös Suomen Rannikkovartiosto havaitsi uppoamisen aikoihin Jussarön edustalla venäläisen rahtialuksen, Volgoneft I:n, joka oli ajamaisillaan karille, mutta väisti karikkoa viime tingassa. Volgoneft I ei vastannut Rannikkovartioston yhteydenottoyrityksiin. Estonian varustamo oli saanut useita pommiuhkauksia ilmeisesti Venäjän mafialta ennen uppoamistaan.
Jotkut puolestaan väittävät Estonian kuljettaneen usein valonarkaa lastia, kuten entisen Neuvostoliiton ydinasemateriaalia sekä muuta asetekniikkaa Itämeren yli Ruotsiin ja edelleen länteen. Tästä syystä entiset KGB:n tai jonkin muun järjestön agentit olisivat asettaneet Estonian keulaan, visiirin lukkoihin sekä vedenpinnan alle räjähteitä, ja nämä olisivat upottaneet aluksen. Teoriaa tukevat muun muassa seuraavat tekijät:
Sukeltajien kuvaamassa materiaalissa on merkkejä (joskin ristiriitaisia) muun kuin merenkäynnin aiheuttamista vaurioista aluksen rungossa.
Laivan konemestari havaitsi vettä monitoriensa kautta jo kello 01.05, siis ennen metallisia kumahduksia joista Silver Linde raportoi.
Estonia ei jäänyt kellumaan käännyttyään ylösalaisin, mikä viittaa reikiin aluksen pohjassa joiden kautta ilma pääsi ulos upottaen aluksen.
Kuuluisin tätä teoriaa kannattava ihminen on saksalainen Jutta Rabe, joka on kahdesti ollut mukana Estonialle tehdyissä sukelluksissa. Hän kirjoitti myös teoriaa tukevan kirjan, jonka pohjalta kuvattiin elokuva Itämeren arvoitus.

Rabe tuo kirjassaan vahvasti esille arvoitukseksi jääneen Estonian toisen kapteenin Avo Pihtin kohtalon. Piht on tuotu tiedon mukaan helikopterilla 28. syyskuuta 1994 ensimmäisten pelastuneiden joukossa Utöön ja sieltä Turkuun sairaalaan. Tiedon vahvisti muun muassa ruotsalainen helikopteripelastaja, Viron liikenneministeriö, Ruotsin merenkulkuviraston turvallisuuspäällikkö Bengt-Erik Stenmark, Reuters ja Viron silloisen pääministerin Mart Laarin edustaja. Kapteeni Avo Piht kuitenkin katosi seuraavien päivien aikana jäljettömiin, eikä häntä ole löydetty. Myöhemmin Interpol etsintäkuulutti hänet.

Ruotsin valtio on suunnitellut onnettomuuden tutkinnan avaamista epäselvyyksien selvittämiseksi.

Onnettomuustutkintakeskus on 13. lokakuuta 2006 julkaissut muistion vastauksista yllä mainittuihin väitteisiin.

Viron parlamentti on tunnustanut, että Estonialla oli ainakin kahdesti kuljetettu aseita ennen onnettomuutta, ei kuitenkaan onnettomuusyönä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Estonia
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1239
Liittynyt: 04 Syys 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Sekin on hieman epäilyttävää että Estonia lähti viimeiselle matkalleen reilusti myöhässä, voisiko olla että keulaportin kanssa oli jotain ongelmaa mutta miehistö ajatteli että "kyllä se vielä hyvin kestää" ja lähtivät koska yhtiö oli painostanut aiemmin että aikatauluissa tulee pysyä ja saman syyn takia pitivät kovaa vauhtia vaikka sää oli huono. Mielestäni lähdön myöhästymisen syy voi olla ratkaiseva asia.

Lisäksi outoa oli että tietyt tahot ovat halunneet Estonian valettavaksi betoniin tms. Tätä voi tietysti perustella haudan koskemattomuudella tai sitten sillä että todisteet halutaan piilottaa pysyvästi. Virolaisia, suomalaisia ja ruotsalaisia ei saa mennä sukeltamaan uppoamispaikalle ja rannikkovartiosto yrittää häätää muun maalaisetkin alueelta vaikka kyse on kansainvälisistä vesistä.

Mun mielestä Estonia pitäisi nostaa ylös ja tutkia, voisi ehkä oppia jotain.
Avatar
XciD
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4493
Liittynyt: 09 Elo 2005, 09:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja XciD »

No sanotaanko näin, että autolautalla ja ydinsukellusveneellä on hieman erilaiset lähtökohdat.

Autolautta uppoaa viiteenkymmeneen metriin myrskyn vallitessa, kaikki kuolee jotka on jäänyt sisälle ja loput mereen jotka ei pelastu. Ei ole mitään syytä nostaa hylkyä ylös jos syyt saadaan selville robottikameroilla.

Karuahan se on mutta parempi näin.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ja nostopuoleen vielä sekin, että Estoniahan on myös hautapaikka... Tuskin tekään innostuisitte, jos joku menis tonkimaan hautausmaalle sukulaistenne hautoja, vai kuinka?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Noita Jutta Raben juttuja ei välttämättä kannata aivan 100% tosissaan ottaa, taitaa olla jotain suhteita Estonian rakentaneeseen saksalaistelakkaan, mistä johtuen ei ehkä ole niinkään yllättävää että kertoilee kaikista räjäytyksistä ym. ja yrittää todistella että kyseessä ei ollut ainakaan rakenteellinen vika. Paremminkinhan tuon keulan olisi voinut rakentaa, etenkin kun tuohonkin aikaan on siinä onnistuttu.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Timonen kirjoitti:Ja nostopuoleen vielä sekin, että Estoniahan on myös hautapaikka... Tuskin tekään innostuisitte, jos joku menis tonkimaan hautausmaalle sukulaistenne hautoja, vai kuinka?
Miks sitten Titanic alusta on tutkittu vuoden päivät, eikös siinäkin hukkunut jokunen ihminen, hautapaikka sekin, mutta taitaa olla pikemminkin turistinähtävyys.

Ja kyllä ite ainakin haluaisin tietää että kuoliko sukulaiseni onnettomuudessa vai järjestetyssä jutussa.

Serkku poika kuoli muutama vuosi sitten intiassa. Se oli hakattu ja saanut veren myrkytyksen, johon sitten kuoli. Kuolinsyy oli verenmyrkytys, ite epäilen vieläkin että siltä vietiin munuaiset, maksa tai jotain, josta sitten sai tuon verenmyrkytyksen.

Sain lukea pöytäkirjan, mutta eihän siitä ottanut pirukaan selvää, käsinkirjoitettu intian mongerrus kirjoituksella kirjoitettua englantia. Saa aika tulkki olla että siitä sais jotakin selville. .

Mutta asiaan.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Puhuin nostosta, EN tutkimisesta. Tutkia saa mun puolesta.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3506
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Tässä vielä vaihtoehtoisia teorioita wikipediasta tuon veikan väittämän tueksi.
Vaihtoehtoisia teorioita

Lähes alusta pitäen on esitetty myös eriäviä mielipiteitä ja selityksiä onnettomuuden syitä koskien. Yhä tänäkin päivänä monet toivovat, että onnettomuustutkinta aloitettaisiin alusta puhtaalta pöydältä. Heiwacon, The Independent Fact Groupin sekä Meyer-Werft-telakoiden julkaisemien analyysien pääpaino on ollut osoittaa virallinen loppuraportti virheelliseksi.

Erään tarinan mukaan myrsky nousi ja päällikkö halusi kiireesti rantaan nostaen nopeuden lähes 20 solmuun. Keulaportti ei ilmeisesti kestänyt vesimassan voimaa vaan murtui. Teorian mukaan päällikön toimet siis olisivat aiheuttaneet keulaportin murtumisen.

Ennen lähtöään viimeiselle matkalle laivaan oli viety rahtia, jolla oli yhdysvaltalainen sotilassaattue. Kun Estonia oli uppoamassa, joissakin laivoissa havaittiin valaisematon tuntematon alus, joka meni suoraan poispäin Estoniasta. Myös Suomen Rannikkovartiosto havaitsi uppoamisen aikoihin Jussarön edustalla venäläisen rahtialuksen, Volgoneft I:n, joka oli ajamaisillaan karille, mutta väisti karikkoa viime tingassa. Volgoneft I ei vastannut Rannikkovartioston yhteydenottoyrityksiin. Estonian varustamo oli saanut useita pommiuhkauksia ilmeisesti Venäjän mafialta ennen uppoamistaan.

Jotkut puolestaan väittävät Estonian kuljettaneen usein valonarkaa lastia, kuten entisen Neuvostoliiton ydinasemateriaalia sekä muuta asetekniikkaa Itämeren yli Ruotsiin ja edelleen länteen. Tästä syystä entiset KGB:n tai jonkin muun järjestön agentit olisivat asettaneet Estonian keulaan, visiirin lukkoihin sekä vedenpinnan alle räjähteitä, ja nämä olisivat upottaneet aluksen. Teoriaa tukevat muun muassa seuraavat tekijät:

* Sukeltajien kuvaamassa materiaalissa on merkkejä (joskin ristiriitaisia) muun kuin merenkäynnin aiheuttamista vaurioista aluksen rungossa.

* Laivan konemestari havaitsi vettä monitoriensa kautta jo kello 01.05, siis ennen metallisia kumahduksia joista Silver Linde raportoi.

* Estonia ei jäänyt kellumaan käännyttyään ylösalaisin, mikä viittaa reikiin aluksen pohjassa joiden kautta ilma pääsi ulos upottaen aluksen.

Kuuluisin tätä teoriaa kannattava ihminen on saksalainen Jutta Rabe, joka on kahdesti ollut mukana Estonialle tehdyissä sukelluksissa. Hän kirjoitti myös teoriaa tukevan kirjan, jonka pohjalta kuvattiin elokuva Itämeren arvoitus.

Rabe tuo kirjassaan vahvasti esille arvoitukseksi jääneen Estonian toisen kapteenin Avo Pihtin kohtalon. Piht on tuotu tiedon mukaan helikopterilla 28. syyskuuta 1994 ensimmäisten pelastuneiden joukossa Utöön ja sieltä Turkuun sairaalaan. Tiedon vahvisti muun muassa ruotsalainen helikopteripelastaja, Viron liikenneministeriö, Ruotsin merenkulkuviraston turvallisuuspäällikkö Bengt-Erik Stenmark, Reuters ja Viron silloisen pääministerin Mart Laarin edustaja. Kapteeni Avo Piht kuitenkin katosi seuraavien päivien aikana jäljettömiin, eikä häntä ole löydetty. Myöhemmin Interpol etsintäkuulutti hänet.

Ruotsin valtio on suunnitellut onnettomuuden tutkinnan avaamista epäselvyyksien selvittämiseksi.

Onnettomuustutkintakeskus on 13. lokakuuta 2006 julkaissut muistion vastauksista yllä mainittuihin väitteisiin.

Viron parlamentti on tunnustanut, että Estonialla oli ainakin kahdesti kuljetettu aseita ennen onnettomuutta, ei kuitenkaan onnettomuusyönä.
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Kuva

M/S Birka Princess --> M/S Sea Diamond

Ilmeisesti oli vakuutukset hyvässä kunnossa tässä paatissa... :-?

Kesti upota toistakymmentä tuntia, hyvin olis keritty hinaamaan riutoille turvaan, mutta annettiin vajota 140 metriin... :no:

http://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Sea_Diamond

http://liners.gmxhome.de/sea_diamond.htm



sama laiva, kuin oli sarjassa "Varustamo"

Suomessakin kovia kokenut M/S Sally Albatross korvasi sittemmin tuon "upotetun" Birka Princessin...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Avatar
ka-ti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 729
Liittynyt: 16 Maalis 2005, 11:29
Paikkakunta: tuusniemi

Viesti Kirjoittaja ka-ti »

Avatar
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 16 Marras 2005, 18:21
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

kyllä pahaa tekee kattella ja lukea kun hyvä laiva menee widuiksi :evil:
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3506
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Vastaa Viestiin