z20let kannentiivisteen momentti

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

z20let kannentiivisteen momentti

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

Jos ketää ei iha hirveesti häirihe niin kysyn tässä seuraavaa:

Eli millä kiristysmomentilla ootte vetäny z20let tiivisteen kiinni let koneeseen?? Ja vakiopulteilla ois tarkotus laittaa...meneekö letin omilla momenteilla vai??
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

C20LET 25nm+3x90astetta

Z20LET 25nm+3x90astetta+15astetta

lisäsin ton 15 astetta kun tollasen laitoin C20LETtiin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

Kiitoksia!

Mites ne niitit, ne on kait viisainta ottaa pois vaikka jotku on ne paikoillee jättänytkin...
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

Tussilla kannattaa laittaa pulttien päihin merkit niin näkee paljonko on mitäkin pulttia kiritty.

Oli muuten tunexin sivuilla 35Nm+3x90 astetta. Mistähän nuo eroavaisuudet johtuu, vai vetääkö jokainen hatustaan noita tietoja?

Autodata tosiaan näyttää tuon 25Nm+3x90 astetta

Ei taida ne niititkään siellä pahemmin haitata.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

joo tussilla tai viilalla jälki.

niitit jää tiivistepinnasta yli/sivuun.

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

Okkei, alkaa kohta koneen purku kun meni sit tiiviste tai kansi, vielä en tiedä kumpi mut kai se kohta selviää :D

Mistäs ootte ottanu yläpään tiivistesarjoja....auto-muovilta vai....siellä sano satasen sarjalle hintaa tolla z20let tiivisteellä..

ja olikos letissä viruvat ne vakio pultit, eli pitääkö nekin hommata??

Näkyyhän tuo tuolla tunexilla lukevan et ne pitää vaihtaa, eli ne siis myös ostoslistalle....
teg
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 27 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja teg »

Tulipa tuossa todettua, että Kolben kannessa niitti jää kantamaan, mutta coscastilla ei.

Kolbe:
KuvaKuvaKuvaKuva

Coscast:
KuvaKuva
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

voin kyllä sanoa kokemuksella että ei ne jää kantaan
teg
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 27 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja teg »

Ilmeisesti sitten lohkoissa/kansissa/tiivisteissä on eroja, koska kyllähän tuosta vasemmanpuoleisesta kuvasta näkee, että kantamaan jää.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

teg kirjoitti:Ilmeisesti sitten lohkoissa/kansissa/tiivisteissä on eroja, koska kyllähän tuosta vasemmanpuoleisesta kuvasta näkee, että kantamaan jää.
onhan tuota kolben kantta ainakin kahta erivalua.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

Se sen eron sitte selittääkin jos Kolben kantta kahdella eri valulla. Tosiaan tuon cossun kannen kans ei ongelmia.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

joo no sit saa niitit olla ainaki paikoillaan ku cossun kansi on mulla tossa kiesissä!

Nyt ku vaa tulis tiivisteet.....perjantaina lähti auto-muovilta tulemaan!

taitaa kaikissa 16v koneisissa opeleissa mennä venan varren kumit samalla tavalla kovaks kaperoks....ei lähteny ku murusina irti! Ja sama homma oli entisessä 16v 1.8 astrassa...
teg
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 27 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja teg »

Oliko vihreät, punaset vai mustat kumit?
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

No nyt en kyllä tähän hätään muista mitkä sielä oli....vihreet sinne ainaki tuli laitettua nytten kiinni :D
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

z20let

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

nostetaas, oma toiminu helvetin hyvin Z tiivisteellä..ei haittaa ne niitit mitää :peukku: ja momentti vähä enempi ku vakio ku aikoinaan meinas löystyä kannen pultit vakio momentilla.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Vastaa Viestiin