kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Kazle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 18 Loka 2005, 16:01
Paikkakunta: Vantaa

kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja Kazle »

Elikkä mul on 88- 1,3 munakadetti mitä kaikkea tulisi vaihtaa leimalle jos laitan keulalle 20se koneen. Selviänkö pelkällä jarrujen vaihdolla vai pitääkö jotain muutakin vaihtaa ja minkä kokoiset jarrut pitää olla????
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ainakin etujarrut, joustintuet (isommat laakerit), iskarit, jouset, kallistuksenvakaajat, vaihdelaatikko, vetarit, jarrutehostin...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

toi 20SE on omegasta joten vissiinkin öljypohjakin menee uusiksi kun muuttuu suorasta poikittaiseksi..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

mun käsittääkseni etujarruiks minimi 236 x 20mm jäähdytetyt,parempi jos pistät suoraan esim.2.0i a-vecculista 256 x 24mm(ostin just itelle corsaan tommoset..ja ei sinänsä hinnalla pilattu 45€ rahteineen) sihen sit tosin uudet levyt 25€ ja ylöspäin kpl. palat ja kannattaa ne satulat ehostaa siinä ku ei oo vielä kiinni:liu-ut,männät,sylinterit(jollai 1500 vesihiomapaprulla "puhdistaa"),tiivisteet yms. uusiks ni pelaa taatusti!

noiden jarrujen sopivuudesta en o sata varma et meneekö kadettiin suoraan :roll:

9" jarrutehostin pääsylinterillä,tosiaan noi vakaajat vaikka gsi kadetista,(jouset/iskarit)=>osta samantien madallusjouset/tarkoitukseen sopivat iskarit(ei tarvii heti olla vaihtamas jo muutoskatsastukseen kertaalleen vaihdettujen jäykempien vakiojousien/iskarien tilalle sit sitä madallus sarjaa ku se tulee varmaan eteen kummiski josain vaihees jos haluut parempaa ajettavuutta yms...)esim.gsi kadetin paineen rajoitus venttiili takajarruille(voi olla et joudut levyt laittaa taaksekki,en tiä ku en ton koneen tehoi tiä ja mihin
sitä vertaillaan,gsi kadett??=>levyjarrut..

pistä samantien vastaamaan 16v gsi kadettia ni voit sit vaikka ahtaa tai pistellä 16v gessi koneen jos tehon nälkä kasvaa...

halvimmalla varmaan pääset jos ostat jonku läpimädän moottorittoman rullaavan gsi kadetin ja siitä osat ni pitäs sopiakki aika pienellä työllä.

joku jo tuolla pisti listan mut täsä nyt vähän lisä inffoo(ite meinannu moneen muna kadettiin pistellä isompaa tekniikkaa niin on tullu kyseltyy aikalailla juttuja täällä asiasta...)jotain varmaa unohtu mut kysymällä selviää :yes:

viisaammat korjatkoon jos olen väärää tietoa tietämättäni antanut!?!?! :worship:
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja telwin »

Kadettiin 2.0 koneelle ei kelpaa kuin 256x24 levyt tai vieläkin isommat,takana ei tarvi levyjä ellei ole C20XE kone kyseessä.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

telwin kirjoitti:Kadettiin 2.0 koneelle ei kelpaa kuin 256x24 levyt tai vieläkin isommat,takana ei tarvi levyjä ellei ole C20XE kone kyseessä.
käykö noi vakio taka jarrurummut vai pitääkö jotn. muita muutoksii tehä ku jarru paineen säädin?(oletuksena ettei tuu c20xe konetta)
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
milaiho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja milaiho »

Aikanaan tein 1.3s - 1.8se muutoksen ja silloin jouduin katsastusinssin kanssa tappelemaan aikani takajarruista, väitti että 1.3s olis eri takajarrut kuin 1.8-2.0(8v) koneisessa. Mutta aikansa papereita ja kansioita selailleena tokaisi että samat on eli 200x45mm kengät/rummut ja 17.46mm takajarrusylinterit.

Samaten valitteli että etutukivarret olisi erilaiset 1.3 vs. 1.8-2.0 koneisissa, siiheen sanoin että motonetista myivät samaa mallia kaikkiin kadetteihin ja asia oli sillä selvä.
Avatar
exclusive
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 17 Touko 2005, 11:43
Paikkakunta: rauma

Re: kadett 1.3 -----> 2.0i muutokset ????

Viesti Kirjoittaja exclusive »

multa sais gt vectran täyd. taka-akselin 70€ jos joku kadettiin/asconaan/astraan/vectraan sellasta kaipailee :roll:
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Vastaa Viestiin