1600m/300kmh ooppelilla?
1600m/300kmh ooppelilla?
No niin.
En tiedä onko tämä oikea paikka keskustella aiheesta joten anteeksi jos jonkun pasmat menee sekaisin.
Eli olen noita huippunopeuspäiviä seuraillut tässä jonkun aikaa ja nyt alkaa neloskoneiset Saabit ja Volvotkin olemaan lähellä sitä 300kmh rajaa, joten kai se olis neloskoneisella ooppelillakin mahdollista?
Mutta mitä tuo moottorilta/tekniikalta sitten vaatii? Millaisia ahtoja voi käyttää tuollaisessa vedossa ettei tulis romua rata täyteen? Jos nyt otetaan vaikka C20XE/C20LET pohjaksi vertailuun.
Koitin Saabbiclubillakin kysellä mitä toi 299 Saba on syönyt mutta taitaa olla salaista tietoa se.
Välitykset myös mietityttää esim F28/6v lootalla että sopiiko ne tuohon hommaan. Eikös noi Saabit ja Volvot ole viisivaihteisia?
Alla videopätkä LPR 6.6 olleesta Volvon mittaristosta(tulos 288), hyvin se kelaa mittarinopeutta ja kierroksetkin on "riittävät"
http://s66.photobucket.com/albums/h265/ ... 9_0001.flv
Pohjana itsellä olis 248/247 vedot vitosvaihteella(F28) Lappeenrannasta joista viimeisessä tuli kasa sulanutta metallia, noista on hyvä sitten lähteä parantelemaan.
Toki muistakin ooppelin tekniikoista vois tässä höpistä aiheeseen liittyen enkä pane pahakseni jos joku Saabi kuskikin tänne eksyisi asian tiimoille
En tiedä onko tämä oikea paikka keskustella aiheesta joten anteeksi jos jonkun pasmat menee sekaisin.
Eli olen noita huippunopeuspäiviä seuraillut tässä jonkun aikaa ja nyt alkaa neloskoneiset Saabit ja Volvotkin olemaan lähellä sitä 300kmh rajaa, joten kai se olis neloskoneisella ooppelillakin mahdollista?
Mutta mitä tuo moottorilta/tekniikalta sitten vaatii? Millaisia ahtoja voi käyttää tuollaisessa vedossa ettei tulis romua rata täyteen? Jos nyt otetaan vaikka C20XE/C20LET pohjaksi vertailuun.
Koitin Saabbiclubillakin kysellä mitä toi 299 Saba on syönyt mutta taitaa olla salaista tietoa se.
Välitykset myös mietityttää esim F28/6v lootalla että sopiiko ne tuohon hommaan. Eikös noi Saabit ja Volvot ole viisivaihteisia?
Alla videopätkä LPR 6.6 olleesta Volvon mittaristosta(tulos 288), hyvin se kelaa mittarinopeutta ja kierroksetkin on "riittävät"
http://s66.photobucket.com/albums/h265/ ... 9_0001.flv
Pohjana itsellä olis 248/247 vedot vitosvaihteella(F28) Lappeenrannasta joista viimeisessä tuli kasa sulanutta metallia, noista on hyvä sitten lähteä parantelemaan.
Toki muistakin ooppelin tekniikoista vois tässä höpistä aiheeseen liittyen enkä pane pahakseni jos joku Saabi kuskikin tänne eksyisi asian tiimoille
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
onhaa noita monta calibraa mitkä menny f28lla reilusti yli 300kmh joten miksei onnistuis suomalaisittain.
"vahvistetut" jakoaskit tykkää kyllä räjähdellä yli 260kmh vauhissa että sehän pitäs olla lukittu-malli.
6-tiellä öljyt varmaan vieläkin..
EDIT: kirjotus virhe! "ei vahvistettu" piti laittaa eli siis ei korjattu&huollettu. sorry huonosti selitetty.
lukitulla meinasin että kestäis paremmin ja maxxtuning sitä muistaakseni suositteli vielä. ainakin vuonna 2006.
"vahvistetut" jakoaskit tykkää kyllä räjähdellä yli 260kmh vauhissa että sehän pitäs olla lukittu-malli.
6-tiellä öljyt varmaan vieläkin..
EDIT: kirjotus virhe! "ei vahvistettu" piti laittaa eli siis ei korjattu&huollettu. sorry huonosti selitetty.
lukitulla meinasin että kestäis paremmin ja maxxtuning sitä muistaakseni suositteli vielä. ainakin vuonna 2006.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Kyllähän sen 300 varmaan saa rikki suht pienilläkin tehoilla jos vaan suoraa piisaa, 1600m on lyhyt matka ja siinä tarvitaan voimaa. En itse ainakaan tiedä yhtään Calibraa joka olisi maililla ajanut sen 300kmh._Jape_ kirjoitti:onhaa noita monta calibraa mitkä menny f28lla reilusti yli 300kmh joten miksei onnistuis suomalaisittain.
"vahvistetut" jakoaskit tykkää kyllä räjähdellä yli 260kmh vauhissa että sehän pitäs olla lukittu-malli.
6-tiellä öljyt varmaan vieläkin..
Itsellä ei ole ongelmaa mistään jakoaskeista kun on etuveto. Kaikki ylimääräiset vetävät pyörät on tuossa vedossa liikaa
Välityksiä mietin siksi että oma auto kulkee nykyisellä rengastuksella +270kmh vitosella ja kuutosella jotain +320kmh, teoriassa siis. Kannattaako vedossa käyttää 5 vai 6 vaihteista lootaa vai onko sillä mitään merkitystä? Joka tapauksessa voimaa tarvittais lisää
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Olipa volovos liukkaat renkaat
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Joo tais olla jotain muutakin liukasta ko. pelissä
En tiedä oliko sama auto mutta Hallin nopeuspäivillä oli joku volle vetänyt 291 tai 293 nopeuden. Olin siellä katselemassa ja yksi farkku V40 siellä oli aika rivakan oloinen...
En tiedä oliko sama auto mutta Hallin nopeuspäivillä oli joku volle vetänyt 291 tai 293 nopeuden. Olin siellä katselemassa ja yksi farkku V40 siellä oli aika rivakan oloinen...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Just just. Milläköhän tavalla vahvistetut?_Jape_ kirjoitti: "vahvistetut" jakoaskit tykkää kyllä räjähdellä yli 260kmh vauhissa että sehän pitäs olla lukittu-malli.
6-tiellä öljyt varmaan vieläkin..
Ja miten perustelet lukituksen tarpeen noissa nopeuksissa?
Siinä olen VectraTbo:n kanssa samaa mieltä että mailin kiihdytyksessä neliveto on turha, muutenkin isoissa vauhdeissa pienikin vierintäkehän ero renkaissa vaikuttaa jakolaatikkoon enemmän ja tällöin voimansiirto syö myös enemmän tehoa.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
kyllä Jape on vetäny nytten omasta hatusta nuo jutut
en uskalla sanoa ite kuin kovaa olen ajanut omalla autolla
en uskalla sanoa ite kuin kovaa olen ajanut omalla autolla
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Heittäsin ilmaan, että koneessa pitäis löytyä +550 heppaa ja vääntöökin päälle 600 naittonia. Ja äkkiäkos sitä joutuu muutaman asteen ennakkoo ottamaan pois, ettei tuu täystuhoa...
Suprissa tehot pyörineet hitusen päälle 700 hopujoulen, joilla on kolkutettu tuota maagista 300 rajapyykkiä.
Suprissa tehot pyörineet hitusen päälle 700 hopujoulen, joilla on kolkutettu tuota maagista 300 rajapyykkiä.
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Tämä on kiinnostava ketju ja tuolla isossa maassa kun näkyvät kiihdyttävän sitä standin mail matkaa nii lähtevät jostain syystä kaikki 2 vaihteella liikkeelle. En tiedä miksi näin tekevät, mutta näin näkyy käytäntö järkiään olevan, joilla kovimmat nopeudet ovat että, ehkä sitä täällä suomen maassakin voisi joku kokeilla??
Calibra 4x4 Turbo
Saab 9000 2.3 Turbo
Saab 9000 2.3 Turbo
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Siitä lpr:ssa 299 vetäneestä audista oli penkitetty +720 kaakkia aikasemmin sillä viikolla, vääntöjä en kuullut.
Eli "tieto" perustuu kuulopuheisiin.
Muistaakseni se oli nelikko.
Eli "tieto" perustuu kuulopuheisiin.
Muistaakseni se oli nelikko.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Saabiclubilta lainattua:
Ja vielä se että kuinka kovilla paineilla tekniikka pysyy nipussa tuon matkan, 2bar?
Ei ollut vissiin Audi kuski tyytyväinen vetoonsa juttujen perusteella. Ja rivien välistä saa myös käsityksen että Saabissa oli vähemmän tehoa, mutta paljonko vähemmän se kiinnostaa.nalleolut kirjoitti:mikä voitto audi? jos pienempi tehoinen etuvetoinen ajaa saman ni kyl mie lasken sen voittajaksi.LaLLi kirjoitti:FYI, kuultua siitä voitto Audista.Ei mikään daily driver...723hv ja 790Nm, ei ketään kotona alle 5000rpm
Ja vielä se että kuinka kovilla paineilla tekniikka pysyy nipussa tuon matkan, 2bar?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Ehkäpä Saabelin omistaja itse kertoo mitä aiheelliseksi katsoo.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Kuinka kovilla paineilla, eikös se riipu aika monestakin asiasta että pystyykö sitä isoimmilla vaihteilla kaasu pohjassa ja kuinka pitkään.
esim. Ennakot, Pakolämpö, pakopaine. Ei varmaan kovin pienellä hyrrällä onnistu ilman et kone sulais pitemmän päälle.
Ei oo tietoo, arvuutteluja vaan.
esim. Ennakot, Pakolämpö, pakopaine. Ei varmaan kovin pienellä hyrrällä onnistu ilman et kone sulais pitemmän päälle.
Ei oo tietoo, arvuutteluja vaan.
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Toki se riippuu monesta asiasta mutta kiinnostaisi tietää millaisilla paineilla nuo neloskoneiset 300kmh autot ovat ajaneet niin sais vähän osviittaa.
Nykyisellä ahtimella max paineet 1.75 ja pakopaineet pysyy kokoajan alle ahtopaineen. Pakolämpöjäkin olen seuraillut ja siinä 750 asteen ympärillä ne pyörii pidemmässä vedossa vitosvaihteella. Jos nykyisellä ahtimella laittais sen 2bar niin oltais varmaan jonkun verran yli 500hv/650nm mutta se ei taida vielä riittää koviin lukemiin 1600metrillä
Vähän arvailua tämä on mullakin ja siksi olisi kiva kuulla nopeiden autojen speksejä...
Nykyisellä ahtimella max paineet 1.75 ja pakopaineet pysyy kokoajan alle ahtopaineen. Pakolämpöjäkin olen seuraillut ja siinä 750 asteen ympärillä ne pyörii pidemmässä vedossa vitosvaihteella. Jos nykyisellä ahtimella laittais sen 2bar niin oltais varmaan jonkun verran yli 500hv/650nm mutta se ei taida vielä riittää koviin lukemiin 1600metrillä
Vähän arvailua tämä on mullakin ja siksi olisi kiva kuulla nopeiden autojen speksejä...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Calibra olisi varmaan paras opelin korimalli tuohon huippunopeuden kelaamiseen,pienen ilmanvastuskertoimensa vuoksi.
Tai speedster,mikähän siinä on tuo kerroin?
Tai speedster,mikähän siinä on tuo kerroin?