Sivu 2/3

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 18 Syys 2010, 21:22
Kirjoittaja bahis!
astramaani kirjoitti:For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required. :o

Ei kait tuossa sinällään mitään erikoista ole, kun saahan noista 80-luvun Nissanin 2.0 koneista myös yli 400HP ilman koneen avaamista. (ja kestää...)

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 18 Syys 2010, 23:16
Kirjoittaja Jartsa
bahis! kirjoitti:
astramaani kirjoitti:For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required. :o

Ei kait tuossa sinällään mitään erikoista ole, kun saahan noista 80-luvun Nissanin 2.0 koneista myös yli 400HP ilman koneen avaamista. (ja kestää...)
saahan tuosta C20LET koneestakin tuon +400hv avaamatta konetta ja kestää.

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 19 Syys 2010, 18:54
Kirjoittaja bahis!
Jartsa kirjoitti:
bahis! kirjoitti:
astramaani kirjoitti:For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required. :o

Ei kait tuossa sinällään mitään erikoista ole, kun saahan noista 80-luvun Nissanin 2.0 koneista myös yli 400HP ilman koneen avaamista. (ja kestää...)
saahan tuosta C20LET koneestakin tuon +400hv avaamatta konetta ja kestää.

Nimenomaan mitä tarkoitin... Että ei ole mitään ihmeellistä jos 2000-luvun lopun high tech kone kestää saman mitä jo nämä 80-luvun tuotokset kesti...

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 20 Syys 2010, 08:24
Kirjoittaja Alpha
bahis! kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
bahis! kirjoitti:
astramaani kirjoitti:For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required. :o

Ei kait tuossa sinällään mitään erikoista ole, kun saahan noista 80-luvun Nissanin 2.0 koneista myös yli 400HP ilman koneen avaamista. (ja kestää...)
saahan tuosta C20LET koneestakin tuon +400hv avaamatta konetta ja kestää.

Nimenomaan mitä tarkoitin... Että ei ole mitään ihmeellistä jos 2000-luvun lopun high tech kone kestää saman mitä jo nämä 80-luvun tuotokset kesti...
Itse asiassa ite luulisin just päinvastoin, kun uudet tehdään koko ajan monimutkaisemmiksi ja kevyemmistä materiaaleista, niin jossain on pakko tehdä kompromisseja. Ja helposti se on sitten tuo kestävyys, kun autoilla ei ole nykyisin tarkoitettu ajettavan puolta miljoonaa kilometriä.

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 20 Syys 2010, 15:41
Kirjoittaja Veeksi
Alpha kirjoitti:
bahis! kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
bahis! kirjoitti:
astramaani kirjoitti:For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required. :o

Ei kait tuossa sinällään mitään erikoista ole, kun saahan noista 80-luvun Nissanin 2.0 koneista myös yli 400HP ilman koneen avaamista. (ja kestää...)
saahan tuosta C20LET koneestakin tuon +400hv avaamatta konetta ja kestää.

Nimenomaan mitä tarkoitin... Että ei ole mitään ihmeellistä jos 2000-luvun lopun high tech kone kestää saman mitä jo nämä 80-luvun tuotokset kesti...
Itse asiassa ite luulisin just päinvastoin, kun uudet tehdään koko ajan monimutkaisemmiksi ja kevyemmistä materiaaleista, niin jossain on pakko tehdä kompromisseja. Ja helposti se on sitten tuo kestävyys, kun autoilla ei ole nykyisin tarkoitettu ajettavan puolta miljoonaa kilometriä.
Itse ajattelin vähän samalla tavalla. 20-30 vuoteen mahtuu nimittäin paljon tuotannon tehostamista. Ja sitä on varmasti nähty myös autoteollisuudessa, vaikkei minulla asiasta mitään tietoa tai kokemusta olekaan. Tehostaminen varmasti näkyy mm. siinä, että lasketaan tarkemmin osien kestävyys. Ja sillä en tarkoita sitä, että osat olis kestävempiä vaan tarkemmin kestää ne tehot millä niitä on tarkoitus käyttää (pienemmät toleranssit). Että minustakin se on tosiaan positiivinen yllätys, JOS (MUKA) osat kestää 50-100 % enemmän tehoa/vääntöä (esim. http://www.turbokits.com/sky_redline_upgrades.html). Ehkä ennen tehtiin näitä "erikoismoottoreita" (esim. cosworthit yms.) sillä mentaliteetilla, että tehdään niistä mahdollisimman kestäviä, että ne varmasti kestäis. Kyseessä oli ehkä kunnia asia? Nykyään tehdään paljon mahdollisimman halvalla ja sen kyllä huomaa tuosta GT:stäkin monista osista...toivottavasti ei tekniikan puolella olis kuitenkaan hirveästi säästelty...

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 04 Elo 2011, 00:03
Kirjoittaja Veeksi
Kokemuksia virityksestä. Oli "lastutettu" 308hv. Tuli K&N Typhoon kitti ja BSR:n cat-backki. Nyt tehoa 286hv. 286hv on ihan ok jos sitä vertaa 264hv:n. Mutta mutta? Jotain on tapahtunut. Luultavasti "lastutus" on nollaantunut jonkun huollon yhteydessä (moottorin ohjaus päivitetty). Jos näin olisi, niin tuloshan olis hyvä. Tämän kokemuksen perusteella suosittelisin http://www.eds-motorsport.de/shop/en/Op ... ing-System tätä vaihtoehtoa, jos haluaa lähteä "lastuttamaan". Tuolla näkyi FAQ:ssakin lukevan, että "Ei tule ongelmaa vaikka huollossa päivitettäisi moottorinohjaus. Pystyy aina laittamaan uudestaan viriohjelman." ...eikä kuitenkaan maksa yhtään enempää kuin mikään muu säätö tai lastu...jopa halvempi. Kerran ku hävittää viriohjelmansa, niin tulee aika kalliiks kaikki muut vaihtoehdot. Ihmetyttää vaan kun tuolla näkyy esim. "PHASE-1 : 325PS_490NM_7200U/min_3"EXHAUST_LAUNCH-4500RPM"-kartta. Tarkoittaako tuo todella, että rajoitin on nostettu 7200rpm:ään!? Mahtaako vakiohilppeet kestää tuollaisia kierroksia kun vakiona tuossa on rajoitin 6300:ssa?

Lisää pohdiskelua näistä "minun virityksistä" löytyy tuolta projektiosastolta...

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 19 Marras 2011, 10:10
Kirjoittaja astra coupe 2.2
Onko kellään kokemusta EDS:n softasta A20NHT Insignian koneeseen?
On aika rauhallista menoa vakiona neliveto automaatti Insgnialla verrattuna 2.8t bsr Vectraan.

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 30 Joulu 2011, 15:17
Kirjoittaja Ville
No ei se OPC Insigniakaan niin kovin kummonen menijä ollut, ainakaan -99 S4 jälkeen Joutsassa. Sitäpaitti olumppiavolkkari ei tilttaillu kovemmassakaan pyörityksessä, inkku löi takavadon aina hetken pyörityksen jälkeen pois ja huuteli jotain taka-akselin lämmöistä :D

Meinaan siis että tehoihinsa nähden tuntui aika vaisulta, eli massa on ainakin aivan saakelisti, ja odotukset oli ainakin aika paljon isommat inkun menohaluista.

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 23 Syys 2012, 21:40
Kirjoittaja G.T.S
Nostellaas tätä hiukan eli tuo oma inkku alkaa tuntumaan melko laiskalta vanhan astran jälkeen kun sitä hiukan ajellut vaikka tehoa onkin enemmän ja neljä vetävää pyörää, mutta silti. Nyt siis kysellään et onkos kukaan mitään softaa tällaiseen laittanut ja millä kokemuksilla. Hiukan arveluttaa nuo EDSän lupaamat tehot, mitä nyt seurailin astra aikoina kun pojat niitä käytti. Joten onko joku käynyt ihan custom softaa laittamassa tai käyttänyt jotain muuta softan valmistajaa? Ja nythän siis kyseessä oli A20NHT koneellinen auto.

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 03 Elo 2014, 00:52
Kirjoittaja omppu22
Moro.
Eilen käytin omaa 2.0t 4wd vm.2009 Insigniaa piuhan päässä Digituning Saukkosella Joensuussa.
Laitettiin perus setti 260hp/420nm.
Todellisia tehoja ja vääntöjä en tiedä vielä kunnes käytetään auto rullilla.
Kokemuksia Insignian moottorista ennen ja jälkeen muutoksen.
Ainakin oma yksilö alkuperäisillä asetuksilla tuntui kyykkäävän korkeammilla kierroksilla vedättäessä.
Eli juuri kun vaihdetaan isompaa silmään rajummin kiihdytettäessä, monesti tapahtui ärsyttävä pieni nykäisy.
Auto tuntui turbodieselmoottorilta käytökseltään. Väänti hyvin alakierroksilla mutta tehoalue oli aika pieni.
Päivityksen jälkeen vääntökäyrä on paljon laajempi. Vetoa on nyt melkein koko kierros alueella. Sanotaanko näin että alkuperäinen vääntöpiikki on venytetty nyt suuremmalle kierros alueelle. On paljon miellyttävämpi ajaa ja auton mottori vastaa nyt aikalailla tyyliltään vag konsernin 2.0tfsi moottoria.(Olin ostamassa Audia kunnes tulin järkiini) :oops:
Vääntöä on tullut perstuntumalla kyllä lisää ihan kivasti.
Vitsailtiin vielä että saako rahat takaisin jos dynorullilla ei lupaukset täyty. Asentaja oli aika itsevarma siitä ettei hänen tarvitse rahoja palauttaa. :bonk:

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 07 Marras 2014, 11:42
Kirjoittaja Jamma
Morot!

Hommasin itsekkin tuossa kuukausi sitten Insignian tolla 2.0t -koneella, ja kiinnostaisi tuo lastutus kovasti. Mites, onko täällä kokemusta miten tuo lastutus suhtautuu automaattivaihteistoon, kun semmonen tossa omassa löytyy?

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 07 Marras 2014, 17:20
Kirjoittaja G.T.S
Sen verran lueskellut et isommat viripajat rajoittaa väännön tuonne 450Nm kun taas perus pelissä varaa on 550Nm asti. Eli kunhan väännöt ei karkaa niin pitäis toimia ihan moitteettomasti.

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 11 Marras 2014, 21:37
Kirjoittaja Jamma
G.T.S kirjoitti:Sen verran lueskellut et isommat viripajat rajoittaa väännön tuonne 450Nm kun taas perus pelissä varaa on 550Nm asti. Eli kunhan väännöt ei karkaa niin pitäis toimia ihan moitteettomasti.
Ok,kiitokset vastauksesta.

Aiempi kiesini (Mondeo) oli Bluefinnillä piristetty. Olisikos pätevä vaihtoehto myös tähän Insigniaan..?

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 11 Marras 2014, 22:09
Kirjoittaja G.T.S
Ei itsellä kokemusta, vain mitä englannin pojilta lukenut. Vissiin ihan pätevä mut itse kääntyisin tuohon EDSän kapulaan. Tai tarkoitus itsellä olisikin :D

Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)

Lähetetty: 14 Helmi 2015, 22:28
Kirjoittaja Opel Insignia
omppu22 kirjoitti:Moro.
Eilen käytin omaa 2.0t 4wd vm.2009 Insigniaa piuhan päässä Digituning Saukkosella Joensuussa.
Laitettiin perus setti 260hp/420nm.
Todellisia tehoja ja vääntöjä en tiedä vielä kunnes käytetään auto rullilla.
Kokemuksia Insignian moottorista ennen ja jälkeen muutoksen.
Ainakin oma yksilö alkuperäisillä asetuksilla tuntui kyykkäävän korkeammilla kierroksilla vedättäessä.
Eli juuri kun vaihdetaan isompaa silmään rajummin kiihdytettäessä, monesti tapahtui ärsyttävä pieni nykäisy.
Auto tuntui turbodieselmoottorilta käytökseltään. Väänti hyvin alakierroksilla mutta tehoalue oli aika pieni.
Päivityksen jälkeen vääntökäyrä on paljon laajempi. Vetoa on nyt melkein koko kierros alueella. Sanotaanko näin että alkuperäinen vääntöpiikki on venytetty nyt suuremmalle kierros alueelle. On paljon miellyttävämpi ajaa ja auton mottori vastaa nyt aikalailla tyyliltään vag konsernin 2.0tfsi moottoria.(Olin ostamassa Audia kunnes tulin järkiini) :oops:
Vääntöä on tullut perstuntumalla kyllä lisää ihan kivasti.
Vitsailtiin vielä että saako rahat takaisin jos dynorullilla ei lupaukset täyty. Asentaja oli aika itsevarma siitä ettei hänen tarvitse rahoja palauttaa. :bonk:
Mites kulutuslukemat muuttui tuon säädön jälkeen. Itsellä vastaa 2L Tubo 4x4 6M tehdasasetuksilla ja kulutus että moottorin tuntuma ei tyydytä, esim, vääntö alakierroksilla hukassa. Alle 10 litran yhdistelmäkulutukseen on lähes mahdotonta päästä vaikka kuinka köykäisesti kaasua kutittaa.

Saako autotohtori näihin oireisiin korjauksen.