Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Täten kysyisin viisaammiltani (kun en haulla suoraa vastausta löytänyt) seuraavaa EGR:stä
Autona siis C-Vectra farmari Z22yh vm2005
Itselläni ei ole tätäpäivää ennen ollut mitään tietoa koko EGR:stä mutta huollossa (opel) mikkomekaanikko kehotti harkitsemaan että ottaisin egr:n pois käytöstä, sanoi että karstaa.
Hinnaksi tälle operaatiolle tulisi pikkasen reilu 100e (tulppa 65e, tiiviste 3e, ja softa päälle)
Minkälaisissa hinnoissa muilla ollut ?
Kannattaako operaatio?
Vaikuttaako tehoihin / Kulutukseen, miten?
Kiitokset etukäteen vastaamaan vaivautuneille!
Autona siis C-Vectra farmari Z22yh vm2005
Itselläni ei ole tätäpäivää ennen ollut mitään tietoa koko EGR:stä mutta huollossa (opel) mikkomekaanikko kehotti harkitsemaan että ottaisin egr:n pois käytöstä, sanoi että karstaa.
Hinnaksi tälle operaatiolle tulisi pikkasen reilu 100e (tulppa 65e, tiiviste 3e, ja softa päälle)
Minkälaisissa hinnoissa muilla ollut ?
Kannattaako operaatio?
Vaikuttaako tehoihin / Kulutukseen, miten?
Kiitokset etukäteen vastaamaan vaivautuneille!
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Mekaanikon sanat ovat totuudenmukaisia... karstoittaa imusarjaa EGR- venttiili, EGR-venttiili saattaa jumittua, jolloin syttyy vikavalo , ja saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla.
Hintaa sanoisin edulliseksi tai ainakin kohtuulliseksi... joku toinen saattaa paremmin tietää.
Tehoihin ei juuri vaikuta, koska EGR - venttiilin toiminta - alue on noin 1500 - 3000 rpm. Tiedän, että nyt joku mahdollisesti kommentoi, että toki tuolla alueella vaikuttaa... joten tarkennan, ettei ainakaan vaikuta täyskaasukiihdytyksessä.
Jokatapauksessa monet ovat todenneet kaasuun vastaavuuden parantuneen tuolla yllämainitulla kierroslukualueella ja
mahdollisesti vääntöä tuntuu olevan enemmän.
Kulutus saattaa hieman pienentyä... vaikutuksesta kulutukseen todennäköisesti suurin mielipidejakauma.
Jokatapauksessa suosittelen ottamaan pois käytöstä... vältyt ongelmilta tulevaisuudessa ja auton kulku paranee.
Hintaa sanoisin edulliseksi tai ainakin kohtuulliseksi... joku toinen saattaa paremmin tietää.
Tehoihin ei juuri vaikuta, koska EGR - venttiilin toiminta - alue on noin 1500 - 3000 rpm. Tiedän, että nyt joku mahdollisesti kommentoi, että toki tuolla alueella vaikuttaa... joten tarkennan, ettei ainakaan vaikuta täyskaasukiihdytyksessä.
Jokatapauksessa monet ovat todenneet kaasuun vastaavuuden parantuneen tuolla yllämainitulla kierroslukualueella ja
mahdollisesti vääntöä tuntuu olevan enemmän.
Kulutus saattaa hieman pienentyä... vaikutuksesta kulutukseen todennäköisesti suurin mielipidejakauma.
Jokatapauksessa suosittelen ottamaan pois käytöstä... vältyt ongelmilta tulevaisuudessa ja auton kulku paranee.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
ookoo, täytynee suoritttaa ko toimenpide.
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Onko kukaan tehnyt tätä ? Miten toi tulppaaminen helpoiten onnistuu ? Eli mihin se tulppa tarkalleen ottaen laitetaan ?
Vectra 2.2 Direct Wagon vm.2004
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Ooppelin huollos teetätin, ne ajoi jotain softaa myös tulppauksen jälkeen että itse voi olla hankalaa.
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Ajattelinkin, että laittaisin (tekisin) tulpan itse kun mulla on nyt pyörreläppien takia imusarja pois ja olisi aikaa laitella kun odottelen osaa Briteistä.
Ajaisin sitten vaan suoraan huoltoon, jossa poistaisivat softasta EGR:n.
Ajaisin sitten vaan suoraan huoltoon, jossa poistaisivat softasta EGR:n.
Vectra 2.2 Direct Wagon vm.2004
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
EGR-venttiili on siinä koneen vaihteiston puoleisessa takakulmassa. Ota venttiili ja tiiviste irti. Käytä tiivistettä mallina ja tee 2-3 mm teräspellistä puolitulppaava kappale. Venttiilin karalle on hyvä jättää aukko. Voit tehdä tiivisteen myös paksummasta kuparista tai alumiinista. Puolitulppaus, tiiviste ja venttiili paikalleen ja Opelilta ohjelmamuutos.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Nyt tipuin hiukan kärryiltä..Robertx kirjoitti:tee 2-3 mm teräspellistä puolitulppaava kappale. Venttiilin karalle on hyvä jättää aukko.
EGR:hän on tossa tällainen, eli toi pyöreä reikä on tulpattava ? Sille imusaarjaan menevälle "pakoputkelle" ei tarvitse tehdä mitään ?
Vectra 2.2 Direct Wagon vm.2004
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Jaahas..katselin tota SE:n EGR:ää niin onkin aikalailla erilainen kiinnitys verrattuna YH-malliin. Tossa SE:ssä tämä kuvio olisikin selvä, mutta liitäntä koneeseen tässä YH:ssa on aika erilainen.
Vectra 2.2 Direct Wagon vm.2004
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Enpä tuota muistanut, että YH:ssa olikin tyystin erilainen tuo EGR- venttiili. Tarvinneekohan tuota ylipäänsä tulpata? Kun venttiili poistetaan ohjelmallisesti käytöstä, niin kaiketi ei enää aukea, eikä asentotietoa huomioida, eikä liioin muutosta pakokaasuissa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Jos venttiili on ehjä sen voi jättää paikalleen, jos hajalla pitää laittaa tulppaus.
Ohjelmointi seinäjoella 50€.
Ohjelmointi seinäjoella 50€.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Jäin miettimään, että tehdäänköhän se tulppaus tässä YH:ssa linkissä mietityllä tavalla..?
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=16720
Eli laitetaankin se tulppa koneesta imusarjaan lähtevään paluuputkeen koneen päähän (nro 1). YH:ssahan se putki on erillään imusarjasta, joten onnistuu ihan vaan sen pultit löysäämällä. SE:ssähän toi kanava taitaa olla imusarjan sisällä niin ei pysty siellä tulppaamaan.
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=16720
Eli laitetaankin se tulppa koneesta imusarjaan lähtevään paluuputkeen koneen päähän (nro 1). YH:ssahan se putki on erillään imusarjasta, joten onnistuu ihan vaan sen pultit löysäämällä. SE:ssähän toi kanava taitaa olla imusarjan sisällä niin ei pysty siellä tulppaamaan.
Vectra 2.2 Direct Wagon vm.2004
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Tässä kuva Z22YH josta EGR poistettu
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Näköjään on sitten varta vasten tehty tulppa. Olikos tuossa YH:ssa vielä jäähdytysnestekanavat siihen EGR-venttiiliin. Kyllä SE:ssä voi tulpata sen imusarjan viereen menevän putken pään... ihan näkyvissä on ja irrotettavissa, mutta tiiveys asettaa tulpalle enemmän vaatimuksia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra-C Z22YH -EGR poisto???? / Hinta
Näyttää enemmän kotelolta kuin "tulpalta"
Toi tosin selittäisi "tulpan" noin 65 euron hintaa. On nimittäin aika suolainen hinta pellin palalle joita yleensä on laitettu
Täytyykin huomenna soitella Metro-Autoon ja kysellä huvikseen hintaa.
Toi tosin selittäisi "tulpan" noin 65 euron hintaa. On nimittäin aika suolainen hinta pellin palalle joita yleensä on laitettu
Täytyykin huomenna soitella Metro-Autoon ja kysellä huvikseen hintaa.
Vectra 2.2 Direct Wagon vm.2004