Z20LEx virittäminen
Re: Z20LEx virittäminen
Onko muuten tuosta MAP anturin päivityksestä esim. 2,5bar -> 3.0bar mitään hyötyä? Tiedän että käytännössä silloin ecu osaa lukea ahtopaineet 2bar saakka, mutta netistä luettua tuosta motronicin me 7.5 (mikä hyvin pitkälti sama kuin 7.6.2) niin vaikka mapin päivittää, niin boksi ei ymmärrä yli 1,5bar ahtopainetta? Mikä mahtaa siis olla totuus tässä, koska löytyy myös eds softa jossa 3bar map käytössä?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Z20LEx virittäminen
Kannattaa päivittää 3 bar anturiin. Jää pelivaraa. Sitähän voi sit pärryytellä huoletta vaikka yks kasin ahdoilla...
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.
Astra Z20LEH x2
Re: Z20LEx virittäminen
Lisäksi moni on sitä mieltä, että se 3.0 bar anturi on parempi ja antaa tarkempia arvoja. Itse ollut ainakin tyytyväinen vaihtoon.Ströbä kirjoitti:Kannattaa päivittää 3 bar anturiin. Jää pelivaraa. Sitähän voi sit pärryytellä huoletta vaikka yks kasin ahdoilla...
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Z20LEx virittäminen
Pitäis saada 4bar bensapaineensäädin. Käykö se vagin vakio, jos ei niin mikä käy? Jos jollaki olis vaikka linkata ebay tjsp
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Minkälaisia termostaatteja ootte laitellu? Monessa paikkaa mainostetaan 82 asteisia, mutta moni paikka myös väittää 92 asteiseksi.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEx virittäminen
Mulle vaihdettiin orkkis 92 asteinen. Tarpeeksi kun ajaa kovilla pakkasilla, niin alkaa Zafiran koppikin lämpeneenStarBreakeR kirjoitti:Minkälaisia termostaatteja ootte laitellu? Monessa paikkaa mainostetaan 82 asteisia, mutta moni paikka myös väittää 92 asteiseksi.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.
Re: Z20LEx virittäminen
Vakio termostaatti jos et rata-ajoon ole suunnitellut kokoonpanoa
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Z20LEx virittäminen
Onko kukaan laittanut virinokkia? Jos on niin onko ollut minkälaista vaikutusta? Osa toimittajista lupaa isoa muutosta 5500-7000 välille.
Re: Z20LEx virittäminen
On laittanut.Stuke kirjoitti:Onko kukaan laittanut virinokkia? Jos on niin onko ollut minkälaista vaikutusta? Osa toimittajista lupaa isoa muutosta 5500-7000 välille.
Yleisin muutos on vaihtaa Regalin /EDS :n imunokka. Tämä lisää hengitystä yläkierroksilla ja auto ei enään hyydy 5500rpm jälkeen.
Itellä odottaa asennusta DBilaksen nokat, jolloin tuollainen Regalin imunokka lähtee myyntiin.
Ja ainakin yhdellä pk-seudun OPC kuskilla on REGAlin imu- ja pakonokka paikoillaan ja yhdessä sopivan imusarjan kanssa voimaa luovuttaa +320hp
Nokkien avulla kierrosalue laajenee mukavasti ja voimaa saa punarajan loppuun asti. (Vaatii tietenkin, että myös putkisto ja muut perusjutut on kunnossa)
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Z20LEx virittäminen
Tuossa kun ennen:n moottori odottelee osia ja muuta, niin osia pyöritellessä tuli vaan mieleen, että onko tuosta kaasuläpän veden kierron poistamisesta mitään haittaa? Sehän vaan auttaisi imuilman viilentymistä, talvi ajoahan tällä ei enään harrasteta, eikö tuon tarkotus ole vain lämmittää kaasuläppää vai hä?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Z20LEx virittäminen
se jäätyy kesälläkin, tarvitaan vain kosteampi ilma ja alle 10astetta lämmintä. Esim suomen tyypillinen juhannus yö.Btr- kirjoitti:Tuossa kun ennen:n moottori odottelee osia ja muuta, niin osia pyöritellessä tuli vaan mieleen, että onko tuosta kaasuläpän veden kierron poistamisesta mitään haittaa? Sehän vaan auttaisi imuilman viilentymistä, talvi ajoahan tällä ei enään harrasteta, eikö tuon tarkotus ole vain lämmittää kaasuläppää vai hä?
kaasuläpällä on sama fiilis kuin jätkällä joka ajaa moottoripyörällä ilman kypärää sen 200km/h ja tämä riittää mun osalta ettei mee offtopickiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Oma meni eilen särki: räkii ja paukkuu heti ku jenka yli 3krpm
..sytkä ja alipainepuoli tarkastettu.. vieläku jaksais mennä enemmän tutkimaan
..sytkä ja alipainepuoli tarkastettu.. vieläku jaksais mennä enemmän tutkimaan
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: Z20LEx virittäminen
Imusarja kannattaa vaihtaa näihin kyllä heti jos haluaa ettei se puudu yläpäässä. Omassa on kopio gt30 turbo ja puutui ihan täysin 5500rpm jälkeen, sitten vaihdettiin kopio EDS imusarja ja XEV imunokka säädettävällä pyörällä ja puolen hampaan myöhäistyksellä. Imusarja portattiin vielä kanteen, näillä sai aivan järkyttävän eron moottorin luonteeseen. Nyt jaksaa laulaa sinne ~7000rpm, vaikka vielä purkki säätämättä ja neitipaineet 0.8bar En tiedä kummasta enemmän hyötyä. Ehkä jos ajaa k04 turboilla niin ensin nokka vaihtoon, tuo eds imusarja auttaa varsinkin noilla isoilla turboilla, missä on turha odottaa mitään tapahtuvankaan alle 3500rpm. Tuosta kaasuläpästä vielä sen verran, että omasta se on poistettu ja autolla ajettu myös -30 pakkasessa talvella, ei mitään ongelmaa ole ollut
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Itsellä vielä vakio imusarja mutta xev imunokka hampaan myöhästyksellä ja vetää het 3,5krpm jälkeen hirveellä raivolla rajottimelle. ilman luistonestoa se prkl alkaa sutimaan siinä missä vakio rupee puutumaan kolmosellakin. (kyseessä zafira niin kyl siin tulee aina semmonen trollface lukema kasvolle )
Käynti ongelma parani kun laitto oikeeta bensaa (neste), kun ei tuo tykänny teboilin 98.
Käynti ongelma parani kun laitto oikeeta bensaa (neste), kun ei tuo tykänny teboilin 98.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Z20LEx virittäminen
Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?