Sivu 32/35

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 04 Helmi 2017, 10:32
Kirjoittaja Ströbä
Leh ahdin on eri.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 04 Helmi 2017, 14:34
Kirjoittaja Btr-
lauantaijokeri kirjoitti:Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?
Kyllähän se ahdin sinne lähemmäs 300hp menee, mutta se alkaa jo pakopaineiden osalta olemaan tapissaan hieman ennen. Sen takia näitten kannet tuppaa olemaan tulpan reijistä halki.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 04 Helmi 2017, 23:02
Kirjoittaja lauantaijokeri
Btr- kirjoitti:
lauantaijokeri kirjoitti:Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?
Kyllähän se ahdin sinne lähemmäs 300hp menee, mutta se alkaa jo pakopaineiden osalta olemaan tapissaan hieman ennen. Sen takia näitten kannet tuppaa olemaan tulpan reijistä halki.

Joo eli vakio let suuttimet riittää ehkä noin 250hv, jonne ahtimella vois päästä vielä kohtuudella?

Vakio z20let osia löytyy männät kankineen, vakio ahdin ja vakio ahtoputkisto coolerilla, nämä pitäs kasata xev lohkoon, saisko näistä sen 250hv Hestecillä? Käykö sama tasapainotuskoneiston poistosarja xev koneeseen mikä on tarkoitettu Let koneeseen.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2017, 12:38
Kirjoittaja Btr-
lauantaijokeri kirjoitti:
Joo eli vakio let suuttimet riittää ehkä noin 250hv, jonne ahtimella vois päästä vielä kohtuudella?

Vakio z20let osia löytyy männät kankineen, vakio ahdin ja vakio ahtoputkisto coolerilla, nämä pitäs kasata xev lohkoon, saisko näistä sen 250hv Hestecillä? Käykö sama tasapainotuskoneiston poistosarja xev koneeseen mikä on tarkoitettu Let koneeseen.
Joo sama sarja käy, lohkothan on perjaatteessa identtiset. Kyllä sinne kieppeille noi hilppeet lähelle riittää,. Vakio Letin kangethan on heikko lenkki, seuraavaks alkaakin jo suuttimet ja välijäähdytin ahdistaa, samassa rytäkässä ahdin.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2017, 17:52
Kirjoittaja lauantaijokeri
Kuka muistaa missä xev:ssä ne tasapainoakselit on ja missä ei? Nyt Löytyy F astra vm -97 ja -98 Vectra b:n kone olisi tiedossa. Ajatus oli että rakennan ensin koneen valmiiksi ja rupean sitä sitten sarhaamaan luultavasti G-Astran keulille(ekotykki pitäs kanssa löytää ensin aihioksi). Mistä halpa deletointi kitti jos sen tarvitsen?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2017, 20:40
Kirjoittaja 1,2sorsa
lauantaijokeri kirjoitti:Kuka muistaa missä xev:ssä ne tasapainoakselit on ja missä ei? Nyt Löytyy F astra vm -97 ja -98 Vectra b:n kone olisi tiedossa. Ajatus oli että rakennan ensin koneen valmiiksi ja rupean sitä sitten sarhaamaan luultavasti G-Astran keulille(ekotykki pitäs kanssa löytää ensin aihioksi). Mistä halpa deletointi kitti jos sen tarvitsen?
Mikäli astrassa f löytyy airbäg 94- niin suurella toden näköisyydellä akselit on.

Ilman akseleita on a vectra ja calibra jossa täysi peltinen öljypohja.

94 calibra ilman. C18xe 18xel 94 95 ilman.
Astra caravan x20xev jossa bägi niin oli akselit

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 06 Helmi 2017, 18:39
Kirjoittaja lauantaijokeri
Yksi A Vectra xevillä olisi tiedossa, vm -95. En ole nähnyt autoa mutta tässä kai on sitten kone ilman tasapainoakseleita, toivottavasti..

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 06 Helmi 2017, 19:02
Kirjoittaja lauantaijokeri
Motonetin luettelo sanoo Vectra A X20XEV 94-> sama öljypohja kuin Astra f.. eli ei ehkä sittenkään pelkällä peltiöljypohjalla -95 Vectra? Eikä tietysti yksiosainen imusarjakaan? Auto on Kymmenien kilometrien päässä, ei viitsis huvikseen lähteä hakemaan jos ei halutunlainen.. onko jollain EPC käytettävissä josta näkis öljypohjan ja imusarjan..?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 10 Helmi 2017, 19:04
Kirjoittaja Ströbä
lauantaijokeri kirjoitti:Kuka muistaa missä xev:ssä ne tasapainoakselit on ja missä ei? Nyt Löytyy F astra vm -97 ja -98 Vectra b:n kone olisi tiedossa. Ajatus oli että rakennan ensin koneen valmiiksi ja rupean sitä sitten sarhaamaan luultavasti G-Astran keulille(ekotykki pitäs kanssa löytää ensin aihioksi). Mistä halpa deletointi kitti jos sen tarvitsen?

http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_337.html

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 10 Helmi 2017, 19:38
Kirjoittaja lauantaijokeri
Joo mutta käykö varmasti X20XEV koneeseen myös?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 20:51
Kirjoittaja Sportive
Olen tilaamassa courteneyltä uutta turboa z20ler astraan. Eli nyt tulee z20leh:hin k04 turbo. Pitäisi toimia ihan vakio softalla tuon turbon kanssa varmaan? Mites siellä on vaihtoehtona: Leave actuator set at vxr spec tai sitten adjust actuator to suit standard z20let/lel/ler. Kannattaako ottaa tuolla jälkimmäisellä säädöllä vakioon z20lerriin varmaan?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 23:45
Kirjoittaja Tubbe
Kannattaa joo, koska muuten hukkaportin tanko on liian tiukalla vakio ohjelmalle ja sitten ahtopaineensäätö ei toimi oikein ja alkaa vikavaloa vilkutella.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 22:22
Kirjoittaja Sportive
Tubbe kirjoitti:Kannattaa joo, koska muuten hukkaportin tanko on liian tiukalla vakio ohjelmalle ja sitten ahtopaineensäätö ei toimi oikein ja alkaa vikavaloa vilkutella.
Kiitos tubbe :) Ahtoputkissa aika reippaasti öljyä, niin orkkis turbo varmaan alkaa olemaan valmis. Kilometrejä reilu 160tkm.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 14 Heinä 2017, 15:19
Kirjoittaja Siperian susi
Täällä menossa sama manööveri.. Mites jos samalla vaihtais bensakiskon leh:stä? Vai riittääkö pelkkien suuttimien vaihto? Tarviiko jotai muita kilkkeitä vai käykö suoraan paikalleen?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 01 Elo 2017, 15:40
Kirjoittaja Sämä
C20Let männät z20lettiin, vaatiiko mitään muutoksia? Lähinnä venttiilit kun eri kulmassa taitaa olla, vai onko mitään merkitystä?