RVS-käsittely
Re: RVS-käsittely
2. käsittely tehty n.200km sitten öljynvaihdon yhteydessä. Ensimmäisen käsittelyn jälkeen noin 100km:n jälkeen huomasin että auto käynnistyy kevyemmin ja venttiilinnostimien naputusta käynnistyksen jälkeen ei enää kuule. Kulutuksesta on vielä paha sanoa, palaan asiaan parin tankkauksen jälkeen.
Re: RVS-käsittely
Njoo B vectran 350tkm ajettuun koneeseen ei RVS käsittely paljoa tehnyt öljynkulutuksen suhteen, mutta voisin epäillä että saksaan oltas sillä jääty jos ei pinnotusta olis siihen tehty varmaan venttiilivarren kumit tiensä päässä kun öljyä meni karkeesti sen 1l/1200km
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: RVS-käsittely
Ai kui?pläsäri kirjoitti:mutta voisin epäillä että saksaan oltas sillä jääty jos ei pinnotusta olis siihen tehty
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: RVS-käsittely
Tai saksaan ei ehkä mutta ruotsiin, ajettiin yhtä menoa tanskasta haaparantaan... Vähentää kitkaa moottorista sen takia epäilyksetJuho M-P kirjoitti:Ai kui?pläsäri kirjoitti:mutta voisin epäillä että saksaan oltas sillä jääty jos ei pinnotusta olis siihen tehty
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: RVS-käsittely
Oha se kestäny jo sillä kitkalla yli 300tkm. Mihin se ny yhtäkkiä hajoais?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: RVS-käsittely
Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna. Mutta se offtopicista.
Olikos sulla Juho M-P millaisia kokemuksia tästä aineesta josta otsikko kertoo?
Olikos sulla Juho M-P millaisia kokemuksia tästä aineesta josta otsikko kertoo?
Timonen kirjoitti:
Tänne on haluttu kokemuksia ko. aineesta, EI väittelyä sen toimimisesta tai toimimattomuudesta.
TÄHÄN TOPICCIIN EI ENÄÄ AINUTTAKAAN VIESTIÄ AIHEEN ULKOPUOLELTA, JOKA SIIS ON RVS-käsittelyn KOKEMUKSET!
VÄITTELYÄ AINEEN TOIMIVUUDESTA VOITTE KÄYDÄ HIEKKALAATIKKOKESKUSTELUSSA -> http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=203289
TAI VOITTE PERUSTAA SILLE OMAN TOPICIN.
- hopeahuoli
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
- Paikkakunta: lahti
Re: RVS-käsittely
kannattaa muuten kahtoa että niissä pikku purtiloissa on se mainittu määrä tavaraa.
ostin periin yms voimansiirtoon tarkoitetun isomman setin ainetta ja ihmettelin sitten kun sen sinne ruiskuun laitoin niin sitä tuli vaan puolet ilmoitetusta.. oisko ollu että piti olla 10ml mutta oli 5ml.. no kuitenni en sitten asiaa sen koommin aatellut, kun intoa piukassa vaan lirut perään.
soittelin tuonna firmaan sitten kun oli tarkoitus firman vehkeisiin ostaa hieman isompaa settiä ja tiedustelin tästä kun tavaraa puuttui noin puolet ilmoitetusta, niin se ukkeli myönsi ihan avoimesti että näin niitä vaan tapahtuu, että kone niitä pakkaa ja niihin jää usein vajausta.
kehotti hakemaan uuden setin liikkeestä josta ostin paketin..
jäi sellanen mutu tuntu, että näitä sattuu useinkin.
ei ollut kuittia ja litkutkin oli jo perässä, niin en kehannu mennä vinkumaan uutta pakettia ilman "todisteita"
van asiallinen äijä oli. hinta oli isoissa setissä huomattavan "halpa" oisko ollu jotain alle500euroa.laatikko johon tuo lisäaine ois tullut on tilavuudeltaan 40litraa ATF:ää
joten pikku purtiloissa hintaa tulisi ihan mukavasti.
ostin periin yms voimansiirtoon tarkoitetun isomman setin ainetta ja ihmettelin sitten kun sen sinne ruiskuun laitoin niin sitä tuli vaan puolet ilmoitetusta.. oisko ollu että piti olla 10ml mutta oli 5ml.. no kuitenni en sitten asiaa sen koommin aatellut, kun intoa piukassa vaan lirut perään.
soittelin tuonna firmaan sitten kun oli tarkoitus firman vehkeisiin ostaa hieman isompaa settiä ja tiedustelin tästä kun tavaraa puuttui noin puolet ilmoitetusta, niin se ukkeli myönsi ihan avoimesti että näin niitä vaan tapahtuu, että kone niitä pakkaa ja niihin jää usein vajausta.
kehotti hakemaan uuden setin liikkeestä josta ostin paketin..
jäi sellanen mutu tuntu, että näitä sattuu useinkin.
ei ollut kuittia ja litkutkin oli jo perässä, niin en kehannu mennä vinkumaan uutta pakettia ilman "todisteita"
van asiallinen äijä oli. hinta oli isoissa setissä huomattavan "halpa" oisko ollu jotain alle500euroa.laatikko johon tuo lisäaine ois tullut on tilavuudeltaan 40litraa ATF:ää
joten pikku purtiloissa hintaa tulisi ihan mukavasti.
Re: RVS-käsittely
Hyvä huomio. Milloin tämä tapahtui? Ainakin noissa mun kuukauden sisään ostamissa purkeissa oli tuubit täynnä tavaraa.
- hopeahuoli
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
- Paikkakunta: lahti
Re: RVS-käsittely
tais olla viime syksyä kun ostin ne aineet ja soitella taisin tän vuoden puolella.Jartsi kirjoitti:Hyvä huomio. Milloin tämä tapahtui? Ainakin noissa mun kuukauden sisään ostamissa purkeissa oli tuubit täynnä tavaraa.
RVS- ainesta ei ainakaan pahaa sanottavaa muuta kun että sillä hetkellä kun rutistelee niitä viimesiä tippoja ruuttaan tulee aina sama olo.
wittu että on litra hinta kohillaan!
- hopeahuoli
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
- Paikkakunta: lahti
Re: RVS-käsittely
niin joo landcruiserin perän lämmöt tippunu käsittelyn jäljiltä reilun 70 asteen hujakoilta alle 60asteen. tais olla viimeksi 56asteinen.
mitattu pintalämpötila mittarilla perämurikan keskeltä.
ulkolämpö toki vähän vaikuttaa, mutta ei tuo paljoa heittele. sama 100km moottoritie lenkki 100km/h ajonopeudella.
syy miksi pistin taas litkut perään oli se kun tasauspyörästön kotelo oli menny halki joskus ja nyt kun uudella ARB:llä kasasin paketin niin arvelutti kuinkahan pahasti se oli jo kerenny hammas pinnat pistää vituralleen. ajelin ekan tuhat kilsaa ja persaus rupesi jo hieman jollottamaan huolestuttavasti. en kehannu avata taas ehti uusiksi van pistin nuo litkut sisään ja odottelin tuloksia. noin 2000tkm jälkeen ääni hävisi täysin. samoin ne perälämmöt on tippunu huomattavasti.
mitattu pintalämpötila mittarilla perämurikan keskeltä.
ulkolämpö toki vähän vaikuttaa, mutta ei tuo paljoa heittele. sama 100km moottoritie lenkki 100km/h ajonopeudella.
syy miksi pistin taas litkut perään oli se kun tasauspyörästön kotelo oli menny halki joskus ja nyt kun uudella ARB:llä kasasin paketin niin arvelutti kuinkahan pahasti se oli jo kerenny hammas pinnat pistää vituralleen. ajelin ekan tuhat kilsaa ja persaus rupesi jo hieman jollottamaan huolestuttavasti. en kehannu avata taas ehti uusiksi van pistin nuo litkut sisään ja odottelin tuloksia. noin 2000tkm jälkeen ääni hävisi täysin. samoin ne perälämmöt on tippunu huomattavasti.
Re: RVS-käsittely
Juu, rasittaa vähemmän kun on vähemmän käynnistyksiä ja moottori on koko ajan lämmin.Jartsi kirjoitti:Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: RVS-käsittely
Nimenomaa. Eikös se ollu että yksi pakkaskäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon ku 1000km ajo.Tuomas kirjoitti:Juu, rasittaa vähemmän kun on vähemmän käynnistyksiä ja moottori on koko ajan lämmin.Jartsi kirjoitti:Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: RVS-käsittely
Tänään tuli tätä ostettua. Ohjaustehostin on pitänyt sen verran pahaa ääntä. Vaihdoin parikertaa nesteet ensin ja sitte lisäsin aineen.
Vielä ei osaa sanoa mitään varmaa, omasta mielestä ääni on heikentynyt.
Pitää palata asiaan kun saa kilometrejä lisää.
Vielä ei osaa sanoa mitään varmaa, omasta mielestä ääni on heikentynyt.
Pitää palata asiaan kun saa kilometrejä lisää.
Re: RVS-käsittely
Jatketaan sitten aiheen sivusta.. Kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria lähteestä riippuen 500-600km ajon verran. Tuolta voi lueskella tiedemiesten höpinöitä pakkaskäynnistyksen kuluttavuudesta: http://www.tiede.fi/keskustelu/13460/ke ... tys/sivu/1Juho M-P kirjoitti:Nimenomaa. Eikös se ollu että yksi pakkaskäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon ku 1000km ajo.Tuomas kirjoitti:Juu, rasittaa vähemmän kun on vähemmän käynnistyksiä ja moottori on koko ajan lämmin.Jartsi kirjoitti:Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna.
Jos autolla on ajettu pääsääntöisesti lyhyttä (<1000km) matkaa vuosikaudet ja sitten lähdetään tuhansien kilometrien turneelle, väitän että kovemmalle se kyseinen kärry siellä pitkällä matkalla joutuu. Rasitus on toisen tyyppistä; Taitaa joutua autot koville 24h ajoissakin vaikkei käynnistyksiä ole kuin se yksi.
Jottei nyt mene ihan jaaritteluksi, ostin tänään vielä automaattilaatikkoon RVS:t, kippaan lootaan kun joudan ja palaan asiaan.
Juholla ei tainnut vieläkään olla niitä omakohtaisia kokemuksia RVS:stä?
Re: RVS-käsittely
Pakkaskäynnistyksiin ja käynnistyksiin yleensäkin liittyen; RVS:hän nimenomaan vähentää käynnistyksissä tapahtuvaa kulumista, koska RVS-pinnoite suojaa sen aikaa kun öljykalvo ehtii ilmestyä paikalle.
Haluisin nähdä (ja kuulla) liikkeellä sen auton, jolla on ajettu 500 tkm ilman mitään remontteja..
Haluisin nähdä (ja kuulla) liikkeellä sen auton, jolla on ajettu 500 tkm ilman mitään remontteja..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual