RVS-käsittely

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

2. käsittely tehty n.200km sitten öljynvaihdon yhteydessä. Ensimmäisen käsittelyn jälkeen noin 100km:n jälkeen huomasin että auto käynnistyy kevyemmin ja venttiilinnostimien naputusta käynnistyksen jälkeen ei enää kuule. Kulutuksesta on vielä paha sanoa, palaan asiaan parin tankkauksen jälkeen.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Njoo B vectran 350tkm ajettuun koneeseen ei RVS käsittely paljoa tehnyt öljynkulutuksen suhteen, mutta voisin epäillä että saksaan oltas sillä jääty jos ei pinnotusta olis siihen tehty :D varmaan venttiilivarren kumit tiensä päässä kun öljyä meni karkeesti sen 1l/1200km
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

pläsäri kirjoitti:mutta voisin epäillä että saksaan oltas sillä jääty jos ei pinnotusta olis siihen tehty
Ai kui?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Juho M-P kirjoitti:
pläsäri kirjoitti:mutta voisin epäillä että saksaan oltas sillä jääty jos ei pinnotusta olis siihen tehty
Ai kui?
Tai saksaan ei ehkä mutta ruotsiin, ajettiin yhtä menoa tanskasta haaparantaan... Vähentää kitkaa moottorista sen takia epäilykset :)
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Oha se kestäny jo sillä kitkalla yli 300tkm. Mihin se ny yhtäkkiä hajoais?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna. Mutta se offtopicista.

Olikos sulla Juho M-P millaisia kokemuksia tästä aineesta josta otsikko kertoo?
Timonen kirjoitti:
Tänne on haluttu kokemuksia ko. aineesta, EI väittelyä sen toimimisesta tai toimimattomuudesta.



TÄHÄN TOPICCIIN EI ENÄÄ AINUTTAKAAN VIESTIÄ AIHEEN ULKOPUOLELTA, JOKA SIIS ON RVS-käsittelyn KOKEMUKSET! :lukko: :lukko: :lukko: :lukko: :lukko:



VÄITTELYÄ AINEEN TOIMIVUUDESTA VOITTE KÄYDÄ HIEKKALAATIKKOKESKUSTELUSSA -> http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=203289
TAI VOITTE PERUSTAA SILLE OMAN TOPICIN.
Avatar
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 249
Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: lahti

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

kannattaa muuten kahtoa että niissä pikku purtiloissa on se mainittu määrä tavaraa.

ostin periin yms voimansiirtoon tarkoitetun isomman setin ainetta ja ihmettelin sitten kun sen sinne ruiskuun laitoin niin sitä tuli vaan puolet ilmoitetusta.. oisko ollu että piti olla 10ml mutta oli 5ml.. no kuitenni en sitten asiaa sen koommin aatellut, kun intoa piukassa vaan lirut perään.

soittelin tuonna firmaan sitten kun oli tarkoitus firman vehkeisiin ostaa hieman isompaa settiä ja tiedustelin tästä kun tavaraa puuttui noin puolet ilmoitetusta, niin se ukkeli myönsi ihan avoimesti että näin niitä vaan tapahtuu, että kone niitä pakkaa ja niihin jää usein vajausta.
kehotti hakemaan uuden setin liikkeestä josta ostin paketin..
jäi sellanen mutu tuntu, että näitä sattuu useinkin. :bonk:
ei ollut kuittia ja litkutkin oli jo perässä, niin en kehannu mennä vinkumaan uutta pakettia ilman "todisteita"

van asiallinen äijä oli. hinta oli isoissa setissä huomattavan "halpa" oisko ollu jotain alle500euroa.laatikko johon tuo lisäaine ois tullut on tilavuudeltaan 40litraa ATF:ää
joten pikku purtiloissa hintaa tulisi ihan mukavasti.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Hyvä huomio. Milloin tämä tapahtui? Ainakin noissa mun kuukauden sisään ostamissa purkeissa oli tuubit täynnä tavaraa.
Avatar
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 249
Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: lahti

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

Jartsi kirjoitti:Hyvä huomio. Milloin tämä tapahtui? Ainakin noissa mun kuukauden sisään ostamissa purkeissa oli tuubit täynnä tavaraa.
tais olla viime syksyä kun ostin ne aineet ja soitella taisin tän vuoden puolella.
RVS- ainesta ei ainakaan pahaa sanottavaa muuta kun että sillä hetkellä kun rutistelee niitä viimesiä tippoja ruuttaan tulee aina sama olo.
wittu että on litra hinta kohillaan! :lol:
Avatar
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 249
Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: lahti

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

niin joo landcruiserin perän lämmöt tippunu käsittelyn jäljiltä reilun 70 asteen hujakoilta alle 60asteen. tais olla viimeksi 56asteinen.
mitattu pintalämpötila mittarilla perämurikan keskeltä.
ulkolämpö toki vähän vaikuttaa, mutta ei tuo paljoa heittele. sama 100km moottoritie lenkki 100km/h ajonopeudella.

syy miksi pistin taas litkut perään oli se kun tasauspyörästön kotelo oli menny halki joskus ja nyt kun uudella ARB:llä kasasin paketin niin arvelutti kuinkahan pahasti se oli jo kerenny hammas pinnat pistää vituralleen. ajelin ekan tuhat kilsaa ja persaus rupesi jo hieman jollottamaan huolestuttavasti. en kehannu avata taas ehti uusiksi van pistin nuo litkut sisään ja odottelin tuloksia. noin 2000tkm jälkeen ääni hävisi täysin. samoin ne perälämmöt on tippunu huomattavasti.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jartsi kirjoitti:Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna.
Juu, rasittaa vähemmän kun on vähemmän käynnistyksiä ja moottori on koko ajan lämmin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tuomas kirjoitti:
Jartsi kirjoitti:Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna.
Juu, rasittaa vähemmän kun on vähemmän käynnistyksiä ja moottori on koko ajan lämmin.
Nimenomaa. Eikös se ollu että yksi pakkaskäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon ku 1000km ajo.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Mikko78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 21:28
Paikkakunta: Nurmo

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Mikko78 »

Tänään tuli tätä ostettua. Ohjaustehostin on pitänyt sen verran pahaa ääntä. Vaihdoin parikertaa nesteet ensin ja sitte lisäsin aineen.
Vielä ei osaa sanoa mitään varmaa, omasta mielestä ääni on heikentynyt.
Pitää palata asiaan kun saa kilometrejä lisää.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Juho M-P kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:
Jartsi kirjoitti:Taitaa tuollaisen reissun muutaman tuhannen kilometrin rykäisy rasittaa toisella tapaa konetta kuin kymmenien - satojen kilometrien ajot kotimaassa samassa ajassa suoritettuna.
Juu, rasittaa vähemmän kun on vähemmän käynnistyksiä ja moottori on koko ajan lämmin.
Nimenomaa. Eikös se ollu että yksi pakkaskäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon ku 1000km ajo.
Jatketaan sitten aiheen sivusta.. Kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria lähteestä riippuen 500-600km ajon verran. Tuolta voi lueskella tiedemiesten höpinöitä pakkaskäynnistyksen kuluttavuudesta: http://www.tiede.fi/keskustelu/13460/ke ... tys/sivu/1

Jos autolla on ajettu pääsääntöisesti lyhyttä (<1000km) matkaa vuosikaudet ja sitten lähdetään tuhansien kilometrien turneelle, väitän että kovemmalle se kyseinen kärry siellä pitkällä matkalla joutuu. Rasitus on toisen tyyppistä; Taitaa joutua autot koville 24h ajoissakin vaikkei käynnistyksiä ole kuin se yksi.

Jottei nyt mene ihan jaaritteluksi, ostin tänään vielä automaattilaatikkoon RVS:t, kippaan lootaan kun joudan ja palaan asiaan.

Juholla ei tainnut vieläkään olla niitä omakohtaisia kokemuksia RVS:stä?
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja mandula »

Pakkaskäynnistyksiin ja käynnistyksiin yleensäkin liittyen; RVS:hän nimenomaan vähentää käynnistyksissä tapahtuvaa kulumista, koska RVS-pinnoite suojaa sen aikaa kun öljykalvo ehtii ilmestyä paikalle.

Haluisin nähdä (ja kuulla) liikkeellä sen auton, jolla on ajettu 500 tkm ilman mitään remontteja..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Vastaa Viestiin