RVS-käsittely

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Juho voisi nyt käyttää sitä kirkasta ajattelu- ja lukukykyä hiukan tarkemmin ja lukea aiempia tekstejä ajatuksella uudestaan. En missään kohtaa väittänyt (eikä kukaan muukaan) etteikö moottorilla voisi ajaa yli 1000km päivä ilman RVS:ää jottei se laukea, vaan tämä on sinun tuotosta.

Väitin ainoastaan, että vuosikausia lyhyttä matkaa ajetulle autolle on suurempi rasitus lähteä pitkälle turneelle.

Tämä ketju käsittelee kuitenkin kokemuksia RVS:n käytöstä, joten jos Juholla ei ole uskonasioiden lisäksi muuta annettavaa tähän niin voisi siirtyä kirkkaan ajattelukykynsä kanssa hiekkalaatikon puolelle jatkamaan niistä uskonasioista.

Mun z32se taitaa olla muuten ja jonkin sortin uskovainen kun purkin nähtyään lopetti venttiilien naputuksen ja pienensi tyhjäkäyntikulutusta ja käynnistyykin mokoma vähemmällä sahaamisella. Normi öljynvaihtojen yhteydessä en ole huomannut kertaakaan vaikutusta tyhjäkäyntikulutukseen, enkä ole havainnut mitään eroa eri öljyjen välillä (GM dexos2 vs. Castrol Magnatec).

Nyt puhutaan tuotteesta, joka ei ole varsinainen öljyn lisäaine eli ei muuta öljyn ominaisuuksia eikä muodosta kalvoa, vaan tekee uutta matalakitkaista pintaa. Ja referenssejä löytyy mm. teollisuudesta Rautaruukilta ja TÜV-testilaitokselta.

Itse halusin kokeilla tätä ainetta luettuani toimintaperiaatteen, referenssit ja useamman foorumin annin aineesta läpi. Vaikka autossani ei venttiilien vähäisen naputuksen lisäksi ollut varsinaista vikaa, en kokenut että kitkan pienentäminen kulutuspinnoissa ainakaan tekisi haittaa. Jokainen tekee luonnollisesti juuri niin kuin parhaakseen näkee ja käyttää rahansa mihin katsoo tarpeelliseksi eikä siihen pitäisi olla muilla nokan koputtamista.
akuhil
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 13:37

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Ei toi Juhon 500tkm ole huulesta vedetty, mulla on pihassa mitsu jossa 545tkm ja naapurissa toyota 4Afe yli 600tkm.
Kumpikaan ei ollut auki ja ei syö öljyä.
Eka calibra kun myin 2000 alussa oli 400tkm mittarissa, kone oli tikissään. Paha vertailla RVS käsittelyy kun ei uutena laitettu.
Mielästäni lyhyellä välillä voi tulla tunteetkin mukaan.
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Huhtikuun puolivaiheilla tein käsittelyn Astraan, eikä ole mitään negatiivista sanottavaa. Kone käy tosi nätisti, enää ei ole pienintäkään naputusta kuultavissa edes kylmäkäynnistyksessä. Kulutus laskenut aavistuksen? Vaikee tarkasti sanoo kun ajotapa/matka vaikuttaa paljon.

Tuossa vertailuna vuosi 2014 ja 2015 samalta aikaväliltä.

Kuva

Kuva

Vähällä menee joka tapauksessa. Tehtaan ilmoittama keskikulutus 8.00 l/100km :)
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja TJT »

Noitten taulukoitten perusteella keskikulutus laskenut noin 6cl.
Pitäisi penkissä ajaa muuttumattomissa olosuhteissa ja polttoaineet punnita, ennen kuin tuollaista voisi sanoa kulutuksen laskemiseksi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja ?! »

^^Juu,ja se,että ilmeisesti tien tukkona oltu kun noin pienellä menee :)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Zafira »

?! kirjoitti:^^Juu,ja se,että ilmeisesti tien tukkona oltu kun noin pienellä menee :)
Phyh, ihan rajoitusten mukaan mennään.
akuhil
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 13:37

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Tuskin RVS koneremppaa korvaa, väljä kone vaatii uudet männät ja laakerit. Toi muutaman mikronin pinnoitus on ns.huuli.
Jos on moottoreiden kanssa pelannut niin kannattaa noi ihmeaineet jättää väliin. Jää vielä jokunen euro taskuun.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tässä oli vastaus jo poistettuun viestiin...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Timonen kirjoitti:Selvän teki. Mä lukitsen täön topicin hetkeksi, eli siksi aikaa, kunnes olen siivonnut topiccia.

Tänne on haluttu kokemuksia ko. aineesta, EI väittelyä sen toimimisesta tai toimimattomuudesta.



TÄHÄN TOPICCIIN EI ENÄÄ AINUTTAKAAN VIESTIÄ AIHEEN ULKOPUOLELTA, JOKA SIIS ON RVS-käsittelyn KOKEMUKSET! :lukko: :lukko: :lukko: :lukko: :lukko:










VÄITTELYÄ AINEEN TOIMIVUUDESTA VOITTE KÄYDÄ HIEKKALAATIKKOKESKUSTELUSSA -> http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=203289
TAI VOITTE PERUSTAA SILLE OMAN TOPICIN.
Tässä pitää näköjään ihan tosissaan alkaa harkitsemaan bannien antamista...
akuhil
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 13:37

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Tossa Mandula asian kiteytti mielestäni just oikein. Banaaniin uhalla kuitenkin kommentoin: Mulla ei kokemusta ko. aineesta.
Jos kone ajettu yli 500tkm ja ei syö öljyä, mitä järkeä sinne RVS:ää tunkea. No kitka vois pienentyä ja kulutus aavistuksen laskea, ehkä.
Kuitenkin noilla metreillä alkaa auto on paalikamaa muutenkin.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

akuhil kirjoitti:Jos kone ajettu yli 500tkm ja ei syö öljyä, mitä järkeä sinne RVS:ää tunkea. No kitka vois pienentyä ja kulutus aavistuksen laskea, ehkä.
Kuitenkin noilla metreillä alkaa auto on paalikamaa muutenkin.
Kummallinen into kommentoida asioita joita ei kukaan ole esittänytkään.

Ei kukaan ole täällä ehdottanut että nyt kaikki laittamaan näitä mömmöjä autohinsa, mutta hirveä hinku joillain on luetella syitä olla niitä laittamatta. Älkää laittako, ongelma ratkaistu. Se ei kuitenkaan poista sitä, että sillä aineella voi olla myös sellaista käyttöä jossa siitä on hyötyä, eikä se ole teiltä pois jos joku haluaa tuota kokeilla tai käyttää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
akuhil
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 13:37

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Sen verran jatkan vielä kun joku väittää topikin olevan kokemuksia RVS käsittelystä.
Kannattako lukea otsikko RVS-Käsittely? Lukeeko siinä kokemuksia?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ensimmäisen viestin ensimmäinen lause:
hsk kirjoitti:Onko opelisteilla kokemuksia RVS-käsittelystä omaan ooppeeliin?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
akuhil
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 13:37

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja akuhil »

No voi vittu kun en tota ekaa viestiä lukenut. Selkee homma että onko kokemusta. No ei ole kokemusta mutta vois se olla otsikossa.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: RVS-käsittely

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Nyt on heitetty normiajoa pidempi viikonloppureissu z32se-moottorin ja AF33-laatikon käsittelyn jälkeen, yhteensä 880km.
Tällä matkalla kulutus oli 65 litraa, eli keskikulutukseksi saadaan 7,4L/100km. Aiemmin on mennyt 8,0L/100km vastaavalla reissulla, joten hienoista parannusta on tullut kulutuspuoleenkin.

Venttiilit ei naputa enää käynnistyksen jälkeen ja kone starttaa lyhyemmällä pyörityksellä. Tosiaan isompaa vikaa ei koneessa ollut ennen RVS:ää; En siis yrittänyt RVS-pinnalla korjata konetta vaan tein käsittelyn yli 200tkm ajettuun moottoriin puhdistamisen, suojausvaikutuksen ja kitkan pienentämisen vuoksi (siis silkasta mielenkiinnosta kyseistä teknologiaa ja sen mahdollista toimivuutta kohtaan).
Vastaa Viestiin