RVS-käsittely
Re: RVS-käsittely
Juho voisi nyt käyttää sitä kirkasta ajattelu- ja lukukykyä hiukan tarkemmin ja lukea aiempia tekstejä ajatuksella uudestaan. En missään kohtaa väittänyt (eikä kukaan muukaan) etteikö moottorilla voisi ajaa yli 1000km päivä ilman RVS:ää jottei se laukea, vaan tämä on sinun tuotosta.
Väitin ainoastaan, että vuosikausia lyhyttä matkaa ajetulle autolle on suurempi rasitus lähteä pitkälle turneelle.
Tämä ketju käsittelee kuitenkin kokemuksia RVS:n käytöstä, joten jos Juholla ei ole uskonasioiden lisäksi muuta annettavaa tähän niin voisi siirtyä kirkkaan ajattelukykynsä kanssa hiekkalaatikon puolelle jatkamaan niistä uskonasioista.
Mun z32se taitaa olla muuten ja jonkin sortin uskovainen kun purkin nähtyään lopetti venttiilien naputuksen ja pienensi tyhjäkäyntikulutusta ja käynnistyykin mokoma vähemmällä sahaamisella. Normi öljynvaihtojen yhteydessä en ole huomannut kertaakaan vaikutusta tyhjäkäyntikulutukseen, enkä ole havainnut mitään eroa eri öljyjen välillä (GM dexos2 vs. Castrol Magnatec).
Nyt puhutaan tuotteesta, joka ei ole varsinainen öljyn lisäaine eli ei muuta öljyn ominaisuuksia eikä muodosta kalvoa, vaan tekee uutta matalakitkaista pintaa. Ja referenssejä löytyy mm. teollisuudesta Rautaruukilta ja TÜV-testilaitokselta.
Itse halusin kokeilla tätä ainetta luettuani toimintaperiaatteen, referenssit ja useamman foorumin annin aineesta läpi. Vaikka autossani ei venttiilien vähäisen naputuksen lisäksi ollut varsinaista vikaa, en kokenut että kitkan pienentäminen kulutuspinnoissa ainakaan tekisi haittaa. Jokainen tekee luonnollisesti juuri niin kuin parhaakseen näkee ja käyttää rahansa mihin katsoo tarpeelliseksi eikä siihen pitäisi olla muilla nokan koputtamista.
Väitin ainoastaan, että vuosikausia lyhyttä matkaa ajetulle autolle on suurempi rasitus lähteä pitkälle turneelle.
Tämä ketju käsittelee kuitenkin kokemuksia RVS:n käytöstä, joten jos Juholla ei ole uskonasioiden lisäksi muuta annettavaa tähän niin voisi siirtyä kirkkaan ajattelukykynsä kanssa hiekkalaatikon puolelle jatkamaan niistä uskonasioista.
Mun z32se taitaa olla muuten ja jonkin sortin uskovainen kun purkin nähtyään lopetti venttiilien naputuksen ja pienensi tyhjäkäyntikulutusta ja käynnistyykin mokoma vähemmällä sahaamisella. Normi öljynvaihtojen yhteydessä en ole huomannut kertaakaan vaikutusta tyhjäkäyntikulutukseen, enkä ole havainnut mitään eroa eri öljyjen välillä (GM dexos2 vs. Castrol Magnatec).
Nyt puhutaan tuotteesta, joka ei ole varsinainen öljyn lisäaine eli ei muuta öljyn ominaisuuksia eikä muodosta kalvoa, vaan tekee uutta matalakitkaista pintaa. Ja referenssejä löytyy mm. teollisuudesta Rautaruukilta ja TÜV-testilaitokselta.
Itse halusin kokeilla tätä ainetta luettuani toimintaperiaatteen, referenssit ja useamman foorumin annin aineesta läpi. Vaikka autossani ei venttiilien vähäisen naputuksen lisäksi ollut varsinaista vikaa, en kokenut että kitkan pienentäminen kulutuspinnoissa ainakaan tekisi haittaa. Jokainen tekee luonnollisesti juuri niin kuin parhaakseen näkee ja käyttää rahansa mihin katsoo tarpeelliseksi eikä siihen pitäisi olla muilla nokan koputtamista.
Re: RVS-käsittely
Ei toi Juhon 500tkm ole huulesta vedetty, mulla on pihassa mitsu jossa 545tkm ja naapurissa toyota 4Afe yli 600tkm.
Kumpikaan ei ollut auki ja ei syö öljyä.
Eka calibra kun myin 2000 alussa oli 400tkm mittarissa, kone oli tikissään. Paha vertailla RVS käsittelyy kun ei uutena laitettu.
Mielästäni lyhyellä välillä voi tulla tunteetkin mukaan.
Kumpikaan ei ollut auki ja ei syö öljyä.
Eka calibra kun myin 2000 alussa oli 400tkm mittarissa, kone oli tikissään. Paha vertailla RVS käsittelyy kun ei uutena laitettu.
Mielästäni lyhyellä välillä voi tulla tunteetkin mukaan.
Re: RVS-käsittely
Huhtikuun puolivaiheilla tein käsittelyn Astraan, eikä ole mitään negatiivista sanottavaa. Kone käy tosi nätisti, enää ei ole pienintäkään naputusta kuultavissa edes kylmäkäynnistyksessä. Kulutus laskenut aavistuksen? Vaikee tarkasti sanoo kun ajotapa/matka vaikuttaa paljon.
Tuossa vertailuna vuosi 2014 ja 2015 samalta aikaväliltä.
Vähällä menee joka tapauksessa. Tehtaan ilmoittama keskikulutus 8.00 l/100km
Tuossa vertailuna vuosi 2014 ja 2015 samalta aikaväliltä.
Vähällä menee joka tapauksessa. Tehtaan ilmoittama keskikulutus 8.00 l/100km
Re: RVS-käsittely
Noitten taulukoitten perusteella keskikulutus laskenut noin 6cl.
Pitäisi penkissä ajaa muuttumattomissa olosuhteissa ja polttoaineet punnita, ennen kuin tuollaista voisi sanoa kulutuksen laskemiseksi.
Pitäisi penkissä ajaa muuttumattomissa olosuhteissa ja polttoaineet punnita, ennen kuin tuollaista voisi sanoa kulutuksen laskemiseksi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: RVS-käsittely
^^Juu,ja se,että ilmeisesti tien tukkona oltu kun noin pienellä menee
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: RVS-käsittely
Phyh, ihan rajoitusten mukaan mennään.?! kirjoitti:^^Juu,ja se,että ilmeisesti tien tukkona oltu kun noin pienellä menee
Re: RVS-käsittely
Tuskin RVS koneremppaa korvaa, väljä kone vaatii uudet männät ja laakerit. Toi muutaman mikronin pinnoitus on ns.huuli.
Jos on moottoreiden kanssa pelannut niin kannattaa noi ihmeaineet jättää väliin. Jää vielä jokunen euro taskuun.
Jos on moottoreiden kanssa pelannut niin kannattaa noi ihmeaineet jättää väliin. Jää vielä jokunen euro taskuun.
Re: RVS-käsittely
Tässä oli vastaus jo poistettuun viestiin...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: RVS-käsittely
Tässä pitää näköjään ihan tosissaan alkaa harkitsemaan bannien antamista...Timonen kirjoitti:Selvän teki. Mä lukitsen täön topicin hetkeksi, eli siksi aikaa, kunnes olen siivonnut topiccia.
Tänne on haluttu kokemuksia ko. aineesta, EI väittelyä sen toimimisesta tai toimimattomuudesta.
TÄHÄN TOPICCIIN EI ENÄÄ AINUTTAKAAN VIESTIÄ AIHEEN ULKOPUOLELTA, JOKA SIIS ON RVS-käsittelyn KOKEMUKSET!
VÄITTELYÄ AINEEN TOIMIVUUDESTA VOITTE KÄYDÄ HIEKKALAATIKKOKESKUSTELUSSA -> http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=203289
TAI VOITTE PERUSTAA SILLE OMAN TOPICIN.
Re: RVS-käsittely
Tossa Mandula asian kiteytti mielestäni just oikein. Banaaniin uhalla kuitenkin kommentoin: Mulla ei kokemusta ko. aineesta.
Jos kone ajettu yli 500tkm ja ei syö öljyä, mitä järkeä sinne RVS:ää tunkea. No kitka vois pienentyä ja kulutus aavistuksen laskea, ehkä.
Kuitenkin noilla metreillä alkaa auto on paalikamaa muutenkin.
Jos kone ajettu yli 500tkm ja ei syö öljyä, mitä järkeä sinne RVS:ää tunkea. No kitka vois pienentyä ja kulutus aavistuksen laskea, ehkä.
Kuitenkin noilla metreillä alkaa auto on paalikamaa muutenkin.
Re: RVS-käsittely
Kummallinen into kommentoida asioita joita ei kukaan ole esittänytkään.akuhil kirjoitti:Jos kone ajettu yli 500tkm ja ei syö öljyä, mitä järkeä sinne RVS:ää tunkea. No kitka vois pienentyä ja kulutus aavistuksen laskea, ehkä.
Kuitenkin noilla metreillä alkaa auto on paalikamaa muutenkin.
Ei kukaan ole täällä ehdottanut että nyt kaikki laittamaan näitä mömmöjä autohinsa, mutta hirveä hinku joillain on luetella syitä olla niitä laittamatta. Älkää laittako, ongelma ratkaistu. Se ei kuitenkaan poista sitä, että sillä aineella voi olla myös sellaista käyttöä jossa siitä on hyötyä, eikä se ole teiltä pois jos joku haluaa tuota kokeilla tai käyttää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: RVS-käsittely
Sen verran jatkan vielä kun joku väittää topikin olevan kokemuksia RVS käsittelystä.
Kannattako lukea otsikko RVS-Käsittely? Lukeeko siinä kokemuksia?
Kannattako lukea otsikko RVS-Käsittely? Lukeeko siinä kokemuksia?
Re: RVS-käsittely
Ensimmäisen viestin ensimmäinen lause:
hsk kirjoitti:Onko opelisteilla kokemuksia RVS-käsittelystä omaan ooppeeliin?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: RVS-käsittely
No voi vittu kun en tota ekaa viestiä lukenut. Selkee homma että onko kokemusta. No ei ole kokemusta mutta vois se olla otsikossa.
Re: RVS-käsittely
Nyt on heitetty normiajoa pidempi viikonloppureissu z32se-moottorin ja AF33-laatikon käsittelyn jälkeen, yhteensä 880km.
Tällä matkalla kulutus oli 65 litraa, eli keskikulutukseksi saadaan 7,4L/100km. Aiemmin on mennyt 8,0L/100km vastaavalla reissulla, joten hienoista parannusta on tullut kulutuspuoleenkin.
Venttiilit ei naputa enää käynnistyksen jälkeen ja kone starttaa lyhyemmällä pyörityksellä. Tosiaan isompaa vikaa ei koneessa ollut ennen RVS:ää; En siis yrittänyt RVS-pinnalla korjata konetta vaan tein käsittelyn yli 200tkm ajettuun moottoriin puhdistamisen, suojausvaikutuksen ja kitkan pienentämisen vuoksi (siis silkasta mielenkiinnosta kyseistä teknologiaa ja sen mahdollista toimivuutta kohtaan).
Tällä matkalla kulutus oli 65 litraa, eli keskikulutukseksi saadaan 7,4L/100km. Aiemmin on mennyt 8,0L/100km vastaavalla reissulla, joten hienoista parannusta on tullut kulutuspuoleenkin.
Venttiilit ei naputa enää käynnistyksen jälkeen ja kone starttaa lyhyemmällä pyörityksellä. Tosiaan isompaa vikaa ei koneessa ollut ennen RVS:ää; En siis yrittänyt RVS-pinnalla korjata konetta vaan tein käsittelyn yli 200tkm ajettuun moottoriin puhdistamisen, suojausvaikutuksen ja kitkan pienentämisen vuoksi (siis silkasta mielenkiinnosta kyseistä teknologiaa ja sen mahdollista toimivuutta kohtaan).