Kerättäskö tähän selkeää tietoa lohkojen korkeuksista, kiertokankien pituuksista yms.
Entä miten nuo vauhtipyörien koot menee?
1.2/1.3 on pienempi vauhtipyörä ja startti lähempänä lohkoa.
1.6SV on taas isommalla limpulla ja startti kauempana.
Mutta mites 1.4?
Ja ylläpito ei sitten lukitse tätä ja tuki tuonne pikkulohko viritys topikkiin. Sinne ei kuitenkaan kukaan vastaa eikä kohta koko asiaa löydäkkään.
Pikkulohko OHC sekotukset/anatomia?
Pikkulohko OHC sekotukset/anatomia?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Pikkulohko OHC sekotukset/anatomia?
EPC kertoo seuraavaa : 14NV/C14NZ/14SE/C14SE F10 vaihteistolla 245mm vauhtipyörä.
14NV/C14NZ/X14NZ/14SE/C14SE F13 vaihteistolla 275mm vauhtipyörä.
14NV/C14NZ/X14NZ/14SE/C14SE F13 vaihteistolla 275mm vauhtipyörä.
Re: Pikkulohko OHC sekotukset/anatomia?
Vielä kun saisi lohkon korkeuden joka lohkolle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Pikkulohko OHC sekotukset/anatomia?
Miten tuo lohkon korkeus, eli jos yhdistelee noita moottorin osia? Esim 1.2 lohko ja 1.3 kampiakseli?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Pikkulohko OHC sekotukset/anatomia?
Lukuarvoja ei ole antaa, mutta 1,2:n lohko on pari senttiä matalmpi kuin 1,3:n lohko,eli aika matalat männät tarvitsisi.
Yksi ajatus mikä joskus tuli oli porata 1,2:n lohko 1,6:n 79 mm männille, nehän on aika matalat. Siihen vielä vaikka 1,3:n kampiakseli. Tekijälle ei ehkä mahdoton, tuliskohan tuosta mitään laskematta vajaa puolitoista litraa.
Yksi tyhjä 1,2:n lohko olisi irrallaan, voisi siitä mitata sen korkeuden. Kokonainen konekin olisi jos jaksaisi purkaa niin voisi mittailla kiertokangen mitankin. 1,3:n ja 1,6:n palikat on jo annettu pois tai viety metallinkeräykseen...
Yksi ajatus mikä joskus tuli oli porata 1,2:n lohko 1,6:n 79 mm männille, nehän on aika matalat. Siihen vielä vaikka 1,3:n kampiakseli. Tekijälle ei ehkä mahdoton, tuliskohan tuosta mitään laskematta vajaa puolitoista litraa.
Yksi tyhjä 1,2:n lohko olisi irrallaan, voisi siitä mitata sen korkeuden. Kokonainen konekin olisi jos jaksaisi purkaa niin voisi mittailla kiertokangen mitankin. 1,3:n ja 1,6:n palikat on jo annettu pois tai viety metallinkeräykseen...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B