MegaSquirt Fuel Injection Controller
-
- 'Senator'
- Viestit: 439
- Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 64
- Liittynyt: 02 Syys 2004, 03:00
kutoskone?
toimiikohan toi meganen suorassa kutosessa? yritin sieltä omegaa ettiä mutta ei löytyny..tuoko toi ehkä jopa lisätehoakin vai onko toi vaan joku hienous jota voi kamuille esitellä? paljonko toi kustantaa ja käykö kaikki vanhat sensorit jo ennaltaan tohon?
Re: kutoskone?
Kyllähän ton kutoseenkin saa kiinni. Helpointa olis jos löydät jonkun joka on jo tommosen omegaan laittanu niin saat parhaat vinkit. Lisätehoakin saattaa jopa vähän tulla jos et täsmälleen vakiota vastaavia karttoja tohon tee mikä sinällään ei kovin järkevää olis. Vehkeen rakennus sarja esim. Partco:lla maksaa n.140€ ja siihen antureita päälle. Vakiollakin pärjää kunhan tekee niille sopivat .inc tiedotot ja vaihtaa bias vastukset sopiviin.vaniljacreme kirjoitti:toimiikohan toi meganen suorassa kutosessa? yritin sieltä omegaa ettiä mutta ei löytyny..tuoko toi ehkä jopa lisätehoakin vai onko toi vaan joku hienous jota voi kamuille esitellä? paljonko toi kustantaa ja käykö kaikki vanhat sensorit jo ennaltaan tohon?
-Kun tekee ite niin saa mitä ansaitsee-
Onhan toi pelannu 30E:ssä hyvin.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on orkkis,kaasuläppä potikka on jostain etuveti ooppelista,imuilmanlämpötila-anturi on jostain jenkistä.
Tyhjäkäyntimoottori piti vaihtaa lisäilmaluistimeen(ei tosin enää uudella versiolla pakollista??).
Sitten vaan johtosarjan tekoon.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on orkkis,kaasuläppä potikka on jostain etuveti ooppelista,imuilmanlämpötila-anturi on jostain jenkistä.
Tyhjäkäyntimoottori piti vaihtaa lisäilmaluistimeen(ei tosin enää uudella versiolla pakollista??).
Sitten vaan johtosarjan tekoon.
Johnny, la gente esta muy loca.
Olisikohan jollain eteläsuomalaisella Mega ässällä mielenkiintoa asentaa kohtuullista korvausta vastaan megaruutta F-ryhmän ralli Astraan?
Tulee siis 45mm läppärungot... Säädöt pitäis saada siihen vaiheeseen ettei sitte tarvitsisi jarrussa ihan alusta aloittaa...
T: Ismo
0400-253010
ismo.peltola@luukku.com
Ps. moottori siis c20xe
Tulee siis 45mm läppärungot... Säädöt pitäis saada siihen vaiheeseen ettei sitte tarvitsisi jarrussa ihan alusta aloittaa...
T: Ismo
0400-253010
ismo.peltola@luukku.com
Ps. moottori siis c20xe
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
aiheen vierestä, mutta XE moottoriin pulttautuisi helpommin esim DTA exp48. Toimisi koneen oma kammenkulmatunnistus ja suorasytkät ilman lisäkortteja tms elektroniikkahäslinkiä ja puuhastelua. Kustannuksia boksin suhteen toki muutama satku enemmän, mutta kaupallisen systeemin edut kuuluu mukaan . Privaviestillä tai emaililla löytyypi tietoa lisää, jos on kiinnostusta.
ainakin paikallisten mega-asentajien kokemusten mukaan voi myös megasquirtillakin käyttää omaa...ja kustannus erohan uusilla osilla on tonnin,joten en yhtään ihmettele jos puuhastelu kiinnostaa.ascona_hx40 kirjoitti:aiheen vierestä, mutta XE moottoriin pulttautuisi helpommin esim DTA exp48. Toimisi koneen oma kammenkulmatunnistus ja suorasytkät ilman lisäkortteja tms elektroniikkahäslinkiä ja puuhastelua. Kustannuksia boksin suhteen toki muutama satku enemmän, mutta kaupallisen systeemin edut kuuluu mukaan . Privaviestillä tai emaililla löytyypi tietoa lisää, jos on kiinnostusta.
Todennäköisesti väärässä.
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
Kustannusero ei todellakaan ole tonnia uusilla osilla. En tiedä kenen toimittajan hinnoista puhut.
Puuhastelemalla oppii ja on kaupallisten tuotteidenkin kanssa puuhasteltava. Oma kokemukseni kisatouhuista on se, että noiden laitteiden ja elektroniikan kanssa olisi tarpeen nysvätä mahdollisimman vähän ja keskittyä itse ajamiseen. Katuharrasteautojen kanssa voi sitten pelailla eksoottisempienkin viritysten kanssa ja opetella laitetason asioita.
Jos kuuntelet paikallisia mega-asentajia, jotka eivät todennäköisesti ole koskaan käyttäneet kaupallisia tuotteita, niin kannattaa suhtautua kriittisesti kerrottuun "faktaan".
En mitenkään halua dissata mega-harrastajia, mutta niiden vehkeiden kanssa puljaavan pitää tajuta asian monet puolet ja todelliset kustannuserot.
Puuhastelemalla oppii ja on kaupallisten tuotteidenkin kanssa puuhasteltava. Oma kokemukseni kisatouhuista on se, että noiden laitteiden ja elektroniikan kanssa olisi tarpeen nysvätä mahdollisimman vähän ja keskittyä itse ajamiseen. Katuharrasteautojen kanssa voi sitten pelailla eksoottisempienkin viritysten kanssa ja opetella laitetason asioita.
Jos kuuntelet paikallisia mega-asentajia, jotka eivät todennäköisesti ole koskaan käyttäneet kaupallisia tuotteita, niin kannattaa suhtautua kriittisesti kerrottuun "faktaan".
En mitenkään halua dissata mega-harrastajia, mutta niiden vehkeiden kanssa puljaavan pitää tajuta asian monet puolet ja todelliset kustannuserot.
nämä samat paikalliset mega-asentajat siirtyivät sen käyttöön juurikin dta:n käytöstä koska samat asiat hoituu huomattavasti pienemmillä kustannuksilla.ja nyt puhutaan kuitenkin oikeesti tehokkaista laitteista.eikä tuo mega sen epäluotettavampi ole jos sen on huolella kasannut...tosin kyllä niitä kyhäelmiäkin tuntuu olevan liikkeellä ja niiden vuoksihan noita halppis tuotteita pidetäänkin niin paskoina.muistan kyllä jokunen vuosi sitten kun kukaan ei osannut säätää tuota eikä oikein tiennyt noista mitään mutta nykyään tuota megaa käytetään niin paljon että osaamistakin on jo tarjolla noiden säätöön ja muuhun.onko sitten dta:n hinta tippunut kuinka paljon siitä kun itse kyselin sitä perusversiota ( hinta oli silloin n.1200e n.2 vuotta sitten)
edit:itse asiassa yllättävän paljon ollut muuten vikoja noissa kaupallisissakin tuotteissa
edit:itse asiassa yllättävän paljon ollut muuten vikoja noissa kaupallisissakin tuotteissa
Todennäköisesti väärässä.
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
kyllä taidan itsekin tuohon halpaan kopioon tyytyä sitten kun mulla on kadetissa moottori...nyt on vain cih.lievää vittuilua havaittavissa mutta niinhän sitä aina kun joku on jo tuhlannut rahansa merkki tuotteisiin ja vehkeet ei pelaa sen paremmin...radallakaan kuten huhupuheet kertoo... ei sen puoleen,kyllä mulle kelpaa kaupallinenkin tuote jos se tulee 200e lähikauppaan...ascona_hx40 kirjoitti:Joo näitä koulukuntien uskomuseroja taitaa olla turha yrittää ruotia. Toiset tekee kuplan männillä tosi hyviä kisakoneita ja toiset ostaa Wisecoja.
Mikäs ohjelmoitava boksi herra omegaturbolla olikaan ?
Todennäköisesti väärässä.