MegaSquirt Fuel Injection Controller

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1992
Liittynyt: 05 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Megasquirttia käsittelevä suomenkielinen foorumi avattu: http://www.finsquirt.net/forum/index.php
PatriOotti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

selailin noita sivuja mutta kiitos hitauden tyydyn kysymään...Elikkäs kone 20ne/se onko kukaan kokeillut?
JuhaT
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere, Finland

Viesti Kirjoittaja JuhaT »

Tuossa omassa käyttöomegassa (20SE) on squirtti ollut kiinni kuukauden verran. Hyvin on toiminut.
vaniljacreme
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 02 Syys 2004, 03:00

kutoskone?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

toimiikohan toi meganen suorassa kutosessa? :) yritin sieltä omegaa ettiä mutta ei löytyny..tuoko toi ehkä jopa lisätehoakin vai onko toi vaan joku hienous jota voi kamuille esitellä? 8) paljonko toi kustantaa ja käykö kaikki vanhat sensorit jo ennaltaan tohon?
Aluhao
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: kutoskone?

Viesti Kirjoittaja Aluhao »

vaniljacreme kirjoitti:toimiikohan toi meganen suorassa kutosessa? :) yritin sieltä omegaa ettiä mutta ei löytyny..tuoko toi ehkä jopa lisätehoakin vai onko toi vaan joku hienous jota voi kamuille esitellä? 8) paljonko toi kustantaa ja käykö kaikki vanhat sensorit jo ennaltaan tohon?
Kyllähän ton kutoseenkin saa kiinni. Helpointa olis jos löydät jonkun joka on jo tommosen omegaan laittanu niin saat parhaat vinkit. Lisätehoakin saattaa jopa vähän tulla jos et täsmälleen vakiota vastaavia karttoja tohon tee mikä sinällään ei kovin järkevää olis. Vehkeen rakennus sarja esim. Partco:lla maksaa n.140€ ja siihen antureita päälle. Vakiollakin pärjää kunhan tekee niille sopivat .inc tiedotot ja vaihtaa bias vastukset sopiviin.
-Kun tekee ite niin saa mitä ansaitsee-
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Onhan toi pelannu 30E:ssä hyvin.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on orkkis,kaasuläppä potikka on jostain etuveti ooppelista,imuilmanlämpötila-anturi on jostain jenkistä.
Tyhjäkäyntimoottori piti vaihtaa lisäilmaluistimeen(ei tosin enää uudella versiolla pakollista??).
Sitten vaan johtosarjan tekoon.
Johnny, la gente esta muy loca.
Astra Rf
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 17 Marras 2005, 12:32
Paikkakunta: Helessinki

Viesti Kirjoittaja Astra Rf »

Olisikohan jollain eteläsuomalaisella Mega ässällä mielenkiintoa asentaa kohtuullista korvausta vastaan megaruutta F-ryhmän ralli Astraan?
Tulee siis 45mm läppärungot... Säädöt pitäis saada siihen vaiheeseen ettei sitte tarvitsisi jarrussa ihan alusta aloittaa... :)

T: Ismo
0400-253010
ismo.peltola@luukku.com

Ps. moottori siis c20xe
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

aiheen vierestä, mutta XE moottoriin pulttautuisi helpommin esim DTA exp48. Toimisi koneen oma kammenkulmatunnistus ja suorasytkät ilman lisäkortteja tms elektroniikkahäslinkiä ja puuhastelua. Kustannuksia boksin suhteen toki muutama satku enemmän, mutta kaupallisen systeemin edut kuuluu mukaan . Privaviestillä tai emaililla löytyypi tietoa lisää, jos on kiinnostusta. :D
Astra Rf
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 17 Marras 2005, 12:32
Paikkakunta: Helessinki

Viesti Kirjoittaja Astra Rf »

Niin mutta ku puuhastelu ja hämminki on kivaa... :wink:
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ascona_hx40 kirjoitti:aiheen vierestä, mutta XE moottoriin pulttautuisi helpommin esim DTA exp48. Toimisi koneen oma kammenkulmatunnistus ja suorasytkät ilman lisäkortteja tms elektroniikkahäslinkiä ja puuhastelua. Kustannuksia boksin suhteen toki muutama satku enemmän, mutta kaupallisen systeemin edut kuuluu mukaan . Privaviestillä tai emaililla löytyypi tietoa lisää, jos on kiinnostusta. :D
ainakin paikallisten mega-asentajien kokemusten mukaan voi myös megasquirtillakin käyttää omaa...ja kustannus erohan uusilla osilla on tonnin,joten en yhtään ihmettele jos puuhastelu kiinnostaa.
Todennäköisesti väärässä.
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Kustannusero ei todellakaan ole tonnia uusilla osilla. En tiedä kenen toimittajan hinnoista puhut.

Puuhastelemalla oppii ja on kaupallisten tuotteidenkin kanssa puuhasteltava. Oma kokemukseni kisatouhuista on se, että noiden laitteiden ja elektroniikan kanssa olisi tarpeen nysvätä mahdollisimman vähän ja keskittyä itse ajamiseen. Katuharrasteautojen kanssa voi sitten pelailla eksoottisempienkin viritysten kanssa ja opetella laitetason asioita.

Jos kuuntelet paikallisia mega-asentajia, jotka eivät todennäköisesti ole koskaan käyttäneet kaupallisia tuotteita, niin kannattaa suhtautua kriittisesti kerrottuun "faktaan".

En mitenkään halua dissata mega-harrastajia, mutta niiden vehkeiden kanssa puljaavan pitää tajuta asian monet puolet ja todelliset kustannuserot.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

nämä samat paikalliset mega-asentajat siirtyivät sen käyttöön juurikin dta:n käytöstä koska samat asiat hoituu huomattavasti pienemmillä kustannuksilla.ja nyt puhutaan kuitenkin oikeesti tehokkaista laitteista.eikä tuo mega sen epäluotettavampi ole jos sen on huolella kasannut...tosin kyllä niitä kyhäelmiäkin tuntuu olevan liikkeellä ja niiden vuoksihan noita halppis tuotteita pidetäänkin niin paskoina.muistan kyllä jokunen vuosi sitten kun kukaan ei osannut säätää tuota eikä oikein tiennyt noista mitään mutta nykyään tuota megaa käytetään niin paljon että osaamistakin on jo tarjolla noiden säätöön ja muuhun.onko sitten dta:n hinta tippunut kuinka paljon siitä kun itse kyselin sitä perusversiota ( hinta oli silloin n.1200e n.2 vuotta sitten)
edit:itse asiassa yllättävän paljon ollut muuten vikoja noissa kaupallisissakin tuotteissa :roll:
Todennäköisesti väärässä.
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Joo näitä koulukuntien uskomuseroja taitaa olla turha yrittää ruotia. Toiset tekee kuplan männillä tosi hyviä kisakoneita ja toiset ostaa Wisecoja.

Mikäs ohjelmoitava boksi herra omegaturbolla olikaan ?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

toivotaan sitten että pelaa oikein :)
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ascona_hx40 kirjoitti:Joo näitä koulukuntien uskomuseroja taitaa olla turha yrittää ruotia. Toiset tekee kuplan männillä tosi hyviä kisakoneita ja toiset ostaa Wisecoja.

Mikäs ohjelmoitava boksi herra omegaturbolla olikaan ?
kyllä taidan itsekin tuohon halpaan kopioon tyytyä sitten kun mulla on kadetissa moottori...nyt on vain cih.lievää vittuilua havaittavissa mutta niinhän sitä aina kun joku on jo tuhlannut rahansa merkki tuotteisiin ja vehkeet ei pelaa sen paremmin...radallakaan kuten huhupuheet kertoo... 8) ei sen puoleen,kyllä mulle kelpaa kaupallinenkin tuote jos se tulee 200e lähikauppaan...
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin