Op-Com vikakoodinlukija

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1260
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

2007.Lokakuu
HOX ! : lue tarina loppuun asti:

Vikakoodinlukija Op-Com saatavilla hintaan 17€ Tuolta (virallinen hinta 750€) tai
Vaikkapa tuolta. Eli hinta / laatusuhde on erinomainen ...

EDIT 25.10.2016 ja 08.12.2019
Vikakoodeja

EDIT 03.11.2011, 08.12.2019 ja 12.05.2020
Opas asentamiseen: Klikkaamalla Tätä
EDIT 15.08.2020 Poistettu salasanalukitus.

EDIT 29.06.2012 Ohjeet win 7 lle:
Kopioi liitä pikku cdn sisältö koneellesi. Mene F8 napilla käynnistyksen lisäasetuksiin ja valitse:
Poista ohjainallekirjoituksen pakotus (Disable driver signature enforcement ) että voit asentaa tai käyttää ohjelmaa.
Muuten asennus mukailee ohjesivuani.

EDIT 22.10.2013 Klikkaa: Livedataa. Tätä on useampikin halunnut nähdä.

EDIT 03.01.2013
Toimii oikein ainoastaan -vm 2000 ja uudemmissa Opeleissa !, ei dieseleissä.
Valitettu: vähäistä informaatiota/dataulostuloa ohjelmasta / livedata epäkuranttia tai puuttuu / kaikkiin moduleihin ei pääse käsiksi / muuta puutteellista toimimattomuutta.
Yhdistävä tekijä on 90 luvun auto jossa OBD1 järjestelmän 10 napainen pistoke tai muu* syy.

EDIT 14.05.2015, 12.05.2020
Op-Com lle toimivat windovs sertifioidut win7 - 8.1 - 10 ajurit: https://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
Zip paketti win 10 lle: https://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM21228_Setup.zip

EDIT 01.04.2021
Moderoitu ykkös sivua.

Toimivuus todistetusti ohjelmaversiosta riippuen, kahlattu kaikki threadin sivut läpi, harmillista kun löytyi paljon hurraahuutoja toimivuudesta mutteivät malttaneet paljastaa autonsa mallia tai vuosimallia:
Tiedot osin ristiriitaisia johtuen ehkä siitä että ohjelman asentaminen */ käyttäminen joskus vaikeaa.

TOIMII Kertoilkaa porukat vaikka yksityisviestillä www.sivustot.net/kontakt niin väki saa tietää

- vectra c z20net
- zafira b 1.9cdti
- 07 18xe ja Op-com versio 1.99
- 92 Senator C30SE -> C26NE. Käytä 16/10 adapteria
- 95 Calibra. Adapteri 16/10 kanssa
- 94 -> - 08 Vectra, Omega A huhua ?
- 95 Omega B1
- 98 -> 09 Astra
- 00 Frontera 2.2dti 16v
- 01 Omega 2.5 TD
- 01 Tigra, Astra G Z18XE
- 04 Signum Z22YH
- 06 Tigra
- 07 C Vectra 100219a versiolla. Viivettä yhteydenmuodostuksessa.


EI TOIMI [ Kertoilkaa porukat vaikka yksityisviestillä www.sivustot.net/kontakt niin väki saa tietää
kaikki tiedot eivät tule esiin jos vuosimalli vanhempi kuin -96 (OBD1)

- 94 Astra toimii osittain
- 94 -> - 96 Omega.
- 98 Omega B toimii osittain
- 01 Omega 2.2 dti Ei anturidataa
- 07 Signum

EDIT 29.10.2013 Hyvä opas jossa esitetään maallikkokielellä uusien autojen antureiden toimintaa ja mittaamista.
Tutkikaa tiedostoa jos Opeleidenkin antureiden s. 22-48 toiminta on epäselvää: Anturitietoa

Sieltä sain rauhoituksen itselleni myös alla esitettyihin vikakoodeihin jotka ilmenivät kun moottori sammui äkkinäisen kytkimenkäytön takia tänään 7.10.2010 :
OP-COM 090821d - PC based diagnostic tool
OP-COM - KW2000 Communication Window> 2001|Astra-G|Engine|Z 18 XE
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
CalibrationDate: 10072010
(Sammui kun nostin kytkimen liian äkkiä.) Not Present = vika ei enään päällä
Total number of fault codes: 3
P1526 - Throttle Position no Adaption
(08) - Not present
P1550 - Electronic Throttle Control Power Management
(04) - Not present
P1326 - Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 1
(00) - Not present
"Nakutuksentunnistin on pyöreä liuska, jossa pultti läpi ja siitä lähtee kaksi johtoa, löytyy lohkon kyljestä
Nakutustunnistin sijaitsee moottorilohkon ulkosivulla. Tunnistimen tehtävänä on mitata nakutusääniä moottorin kaikissa käyttötiloissa moottorivahinkojen välttämiseksi. Se on siin eräänlainen mikrofoni; tarkemmin sanoen taajuusanturi

Nakutustunnistin ”kuulee“ moottorilohkon runkoäänivärähtelyt ja muuttaa ne sähköisiksi signaaleiksi. Nämä signaalit suodattuvat ohjainlaitteessa, joka tulkitsee ne. Jokainen nakutussignaali kuuluu tietylle sylinterille. Jos
nakutusta esiintyy, kyseisen sylinterin sytytyssignaalia viivästetään niin paljon, että nakuttavaa palamista ei enää esiinny.

Vaikutukset toimintakatkossa:
Tunnistinvika voidaan havaita ohjainlaitteen tunnistamasta viasta ja tästä johtuvasta hätäkäyttötilasta.

Usein esiintyviä oireita ovat:
¦ moottorielektroniikan häiriövalo syttyy
¦ vikakoodi tallentuu muistiin
¦ moottori tehoton
¦ lisääntynyt polttoaineen kulutus

Häiriöt voivat johtua eri syistä:
¦ sisäinen oikosulku
¦ johtokatkokset
¦ oikosulku johdoissa
¦ mekaaniset vauriot
¦ virheellinen kiinnitys
¦ hapettuma

Vianhaku:
¦ Lue vikamuisti
¦ Tarkasta tunnistimen kiinnitys ja kiristysmomentti
¦ Tarkasta johtojen, liittimen ja tunnistimen liitokset, onko niissä riittävä kosketus, murtumia tai hapettumaa
¦ Tarkista sytytyksen ajoitus (vanhemmista ajoneuvoista)

Tarkastus yleismittarilla:
Tarkasta ohjainlaitteelle menevä johdotus tarkastamalla jokainen ohjainlaitteen liittimelle menevä yksittäinen johto, johtavatko ne virtaa ja onko niissä ehkä oikosulku maadoitukseen.

1. Liitä ohmimittari nakutustunnistimen liittimen ja ohjainlaitteesta irrotetun liittimen väliin. Ohjearvo: < 1 ohmi (kuva 1) (ks. ohjainlaitteen nastojen paikat kytkentäkaaviosta).
2. Tarkasta tunnistimen liittimen nasta ohmimittarilla maadoitusta vastaan ohjainlaitteen liittimen ollessa irti.
Ohjearvo: vähintään 30 megaohmia.
Huomio: Liitäntänasta saattaa olla suojanasta ja täten maadoitusnasta.

Tarkastus oskilloskoopilla moottorin ollessa lämmin:
1. Liitä oskilloskoopin testaustunnistimet ohjainlaitteeseen nakutustunnistimen nastan ja maadoituksen väliin.
2. Nykäise kaasuläppää auki. Oskilloskoopista täytyy näkyä signaali, jonka amplitudi on selvästi suurentunut.
3. Jos signaali ei ole selvä, koputa moottorilohkoa kevyesti tunnistimen läheltä.
4. Jos signaalia ei vieläkään näy, on todennäköisesti kyse tunnistin- tai kytkentäpiiriviasta.

Asennusohje:
Ota asennuksessa huomioon kiristysmomentti. Älä käytä jousi- tai aluslaattoja."

Eli Suomeksi:

Tulee monta vikaa yhtäaikaa jos auto sammuu sillä lailla että nakutuksentunnistin herää, moottori ei ole silloin viallinen vaan värähtelyanturi on ainoastaan havainnut jotain erikoista kolinaa moottorista,
huomionarvoista on myös se että moottorin jakovainaa valo ei syttynyt heti palamaan vaan vasta 20 minuuttia seuraavasta lähdöstä.

EDIT 08.12.2019
Vanhentuneiden linkkien osoitteita korjattu.
Palvelinmuutosten vuoksi myös ohjesivujen osoitteet muutettu.
op-com.php sivun kt ja salasana tilapäisesti poistettu
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Ilmainen Dropbox: https://www.dropbox.com/referrals/AAD1sK2hSocNMM7MhVZrzJQ8imFxvY3bZjA?src=global9
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4230
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

-(z)- -(z)- http://opcom.weebly.com/ hinta n.€45 (sisältää postikulut suomeen) -(z)- -(z)-
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1260
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Niin, tilaus sivulla hinta EUn alueelle on 37 £ eli GBP eli Iso-Britannian puntaa ja 18.10.2010 kurssin mukaan tekee 42 €.
Kaveri on lomalla 19-27.10 jonka jälkeen alkaa lähetellä tilauksia.

Dollarin heikentymisen vuoksi kannattaa ostaa maista jotka hinnoittelevat USD.

Mutta sama aparaatti kyseessä.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Ilmainen Dropbox: https://www.dropbox.com/referrals/AAD1sK2hSocNMM7MhVZrzJQ8imFxvY3bZjA?src=global9
Fastback
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 19:46
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Fastback »

e-villeltä tilasin vastaavan ja hyvin toimii (-95, MV6 Omega), tosin vasta testailin ja muutamat löytyneet vikakoodit resetoin pois :)
Läppärissä sen verran huono akku ettei kauan kestä ilman verkkovirtaa toimia. Tietoa pääsekö tuolla kiinni ajotietokoneeseen, omassa näyttää bensalla pääsevän kilometrimäärän ihan päin honkia ja tuon vois kalibroida kohdalleen jos vain onnistuu.
EL001
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 95
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 07:14
Paikkakunta: Turenki

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja EL001 »

Fastback kirjoitti:e-villeltä tilasin vastaavan ja hyvin toimii (-95, MV6 Omega), tosin vasta testailin ja muutamat löytyneet vikakoodit resetoin pois :)
Läppärissä sen verran huono akku ettei kauan kestä ilman verkkovirtaa toimia. Tietoa pääsekö tuolla kiinni ajotietokoneeseen, omassa näyttää bensalla pääsevän kilometrimäärän ihan päin honkia ja tuon vois kalibroida kohdalleen jos vain onnistuu.
Muistaakseni kyseisellä palikalla ei pääse ajotietokoneeseen käsiksi. Korjatkaa, jos olen väärässä. Itse tilasin kesällä oman "OP-COM" palikkani ebay:n kautta ja saapui paikalliseen postiin kirjeenä Kiinasta lähetettynä :D Hintaa oli postikuluineen muutama kymppi...
Vectra C GTS 2.0T -03
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja jariz »

En minäkään saanut ajotietokoneeseen yhteyttä 94 vuoden omegaan. Olisi kyllä hyvä jos siitä jollain laitteella pystyisi muuttamaan kulutustietoja.
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1260
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Muistaakseni kyseisellä palikalla ei pääse ajotietokoneeseen käsiksi
Mulla on eri ajotietokone kuin yleensä johon pääsen käsiksi mm. arvojen muuttamiseen, mutta ette kai tarkoittanut
ECU tietojen katsomista ja muuttamista ?

En kyllä vasta-alkajien suosittele alkaa virittämään ECU a OPEL-COM lla (muutaman kympin laitteella)
Siinä saapi viedä hinauspalvelun lavalla Opel korjaamolle ja ne rokottaa tässä tapauksessa kunnolla ECU uudelleen ohjelmoimisesta.

Jumalan armo kai ettei meitsi ole ottanut ECU un yhteyttä säätämistarkoituksessa mutta kyllä OPEL-COM ainakin näyttää strategisia tietoja ECU lle tulevista anturitiedoista, virta päällä auto sammutettuna:

Measuring blocks information:

Battery Voltage,11.9 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Inactive
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.76 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.29 V
Calculated Throttle Position,10 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,0 RPM
Mass Air Flow Sensor,0.02 V
Mass Air Flow Sensor,0 kg/h
Coolant Temperature,3.84 V
Coolant Temperature,33 °C
Intake Air Temperature,1.61 V
Intake Air Temperature,29 °C
Tank Sensor,5.96 V
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning),360 kPa
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Inactive
Vehicle Speed,0 km/h
Cruise Control Tip Switch,Inactive
Cruise Control,Inactive
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
Fuel Tank Ventilation Valve,2 %
Knock Control,Inactive
Intake Manifold Valve 1,Inactive
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Inactive
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),412 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Inactive
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),412 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
O2 Sensor Loop,Open
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),0
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning),System OK
Malfunction Indicator (MI),ON
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Engine Speed,0 RPM
Desired Idle Speed,875 RPM
Idle Speed Offset,Inactive
Vehicle Acceleration,0.0 m/s2
Ignition Dwell Angle,2.6 ms
Injector Time,0.0 ms
Ignition Spark Angle,63.0 °CA
B1 Knock Sensor Signal (Bank 1),0.0 V
Knock Retard Cylinder 1,0 °CA
Knock Retard Cylinder 2,0 °CA
Knock Retard Cylinder 3,0 °CA
Knock Retard Cylinder 4,0 °CA
Relative Engine Load,-1 %
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control),Inactive
Electronic Throttle Control Learn Counter,0
Fuel Tank Ventilation Valve,Inactive

En halua pitää autoani koekaniinina ECU n säätämisessä koska se toimii hyvin ...
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Ilmainen Dropbox: https://www.dropbox.com/referrals/AAD1sK2hSocNMM7MhVZrzJQ8imFxvY3bZjA?src=global9
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Iro »

Joo,nyt kun on tommonen OP-Com softa niin on kyllä ikävä manuaalia joka vähän taustoittais.
On houkuttavan paljon erilaisia mahdollisuuksia...

Kunnei ny tulis säädettyä mitään peruuttamatonta... :banghead:
Jarppa30
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Elo 2005, 18:45

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Jarppa30 »

Eikös tän vois laittaa tuonne vinkit ja vihjeet osioon??
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Iro »

Iro kirjoitti:Joo,nyt kun on tommonen OP-Com softa niin on kyllä ikävä manuaalia joka vähän taustoittais.
On houkuttavan paljon erilaisia mahdollisuuksia...

Kunnei ny tulis säädettyä mitään peruuttamatonta... :banghead:
Unohdin,että tuosta:http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... uxhall.pdf löytyy Z22SE:n arvoja yms...
lassilj
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Marras 2008, 21:29

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja lassilj »

Nonni, ostin tuommoisen lukijan ja asensin softan yllä olevan,hyvin tehdyn ohjeen mukaan, mutta softa OPCOM090820 kyselee aktivointikoodia. Lukijan sarjanumeron sain kaivettua ja WinHex:n asennettua. WinHex:stä etsin sarjanumeron perusteella ja sarjanumeron WinHex löysikin muutamasta paikasta, hyvä näin...

MUTTA mistä löydän WinHex:stä sen aktivointikoodin? Ohje käskee naputtelemaan etsinnässä F3 niin kauan, että haku on tehty ja aktivointikoodi pitäisi tulla näkyviin....Jooh, en ainakaan minä sitä mistään löytänyt, eli miten tuo aktivointikoodi saadaan ulos WinHex:stä?
Avatar
AMP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 947
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 22:08
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja AMP »

Edellisestä ongelmasta en ymmärrä tuon taivaallista :whack:
Oman OP-Comin ostin huutonetistä ja aikani asentelin mukana tulleelta levyltä, ilman onnistumista, korkeintaan usb-ajurin sain ehkä levyltä asennettua. Tuo eka postauksen ohjekkin tuntui monimutkaselta. Sitten löysin sattumalta netistä jonkun version mikä asentui helposti ja nyt toimii.

Purin vaan ladatun tiedoston kansioon työpöydälle ja klikkasin OP-Com.exe, ensin halus päivittää jonkun firmwaren ja sitten läksi toimimaan ilman sen kummempaa säätämistä ja koodin syöttöä.(voi olla että levyltä asentui joku ajuri)
Kansiosta tein pikakuvakken työpöydälle ja senjälkeen toimunut ongelmitta.

Laitetaan nyt linkki, josko joku toinenkin kokeilee onko yhtä helppoa:OP-Com

Onko tuo OP-Comin automaattinen auton tunnistus miten tarkka? Oman auton tunnistaa -98, rekisteröity 12 -97.
Omega A, Mazda 6 GG, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1260
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

lassilj + AMP lle
Jaa mistä ja mihin hintaan ostit sen ?
En edes yrittänyt ajaa USB ajureita pikku cd-levyltä vaan hain paremmat.

Tuolla on aktivointiohjetta mutta suosittelen kuitenkin käyttämään uudempaa EI DEMO täysversiota täältä vaikka se on "hiukan" pelottava asentaa koska ns. kräkättynä herjaa viruksia.

Toisaalta tuo AMP n ohjelma sopisi aloittelijalle koska on noin helppo asentaa.
Minulla on sama ohjelma muttei asennettuna, koska op-com ia onneksi aniharvoin tarvitsee.
Siinä tosin ohjelma ilmeisesti hyökkii hakemaan netistä tietoja kuten TISS2000.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Ilmainen Dropbox: https://www.dropbox.com/referrals/AAD1sK2hSocNMM7MhVZrzJQ8imFxvY3bZjA?src=global9
Avatar
AMP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 947
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 22:08
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja AMP »

e0101296 kirjoitti:AMP lle
Jaa mistä ja mihin hintaan ostit sen ?
Omani ostin tosiaan huutonetistä ja maksoi n.40e, nykyään sama myyjä pyytää 57.90 ja nostanut postimaksuakin. Liekö nuo samoja mitä saa esim. e-villestä. Omani hintaan tyytyväinen ollakseen ihan suomesta ostettu ja uusi, kun lupas vielä toimintatakuun.
e0101296 kirjoitti:Toisaalta tuo AMP n ohjelma sopisi aloittelijalle koska on noin helppo asentaa.
No oliskos tälläisen tietokone aloittelijan :whack: :banghead: versio sitten tuo ohjeesi usb ajuri:usb.exe ja tämä helppo versio OP-Com?
Omega A, Mazda 6 GG, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1260
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Noin yleensä ottaen joku (ehkä monetkin) voi pelätä kräkättyjä versioita.

Se exe on hyvä usb ajuri ja käyttämäsi tek-tronicin op-com softa sopii Suomesta ostetuille
op-com eille. En ole tosiaan kokeillut ohjelmaa asentaa kiinariin kun harvoin ohjelmaa tarvitsee käyttää.

Vaatiiko se kaiken aikaa nettiyhteyttä tietojen hakuun ?
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Ilmainen Dropbox: https://www.dropbox.com/referrals/AAD1sK2hSocNMM7MhVZrzJQ8imFxvY3bZjA?src=global9
Vastaa Viestiin