Sivu 3/4

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 01 Helmi 2017, 09:52
Kirjoittaja Keme
1,2sorsa kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Hestecissä on suomenkielinen tuotetuki
On ja myöskin asiakaspalvelu. Jos jää vaikka kytkentä kaavio mietityttämmän niin osataan neuvoa. Säätöohjelman ja kytkentäkaavion saa tiedostona hestekin sivuilta ymd
Juu, Maxxeculle tarjotaan samat jutut.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 12:19
Kirjoittaja lauantaijokeri
Mitä eroa on x20xev ja z20let öljypumpuissa, onko let pumppu bolt on xev:hen? Onko LETin pumpussa öljynpaineen lähtö turbolle? Xev pumppua käytettäessä öljypaine turbolle lienee helpoin ottaa öljykellon liitännästä?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 12:28
Kirjoittaja DEAD
Ainakin vanhassa xevissä on pyöreä se imuputken lähtö kun letissä se on soikee

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 14:50
Kirjoittaja 1,2sorsa
DEAD kirjoitti:Ainakin vanhassa xevissä on pyöreä se imuputken lähtö kun letissä se on soikee
Joo mutta myöskin viimeiset xev koneet (tp akselit mp imusarja) on öp soikealla laipalla.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 16 Helmi 2017, 12:13
Kirjoittaja lauantaijokeri
Mitähän käytännön eroa näillä mahtaa olla, ja onko kenelläkään omassa autossa?

http://www.ebay.co.uk/itm/High-Flow-Inl ... 1870456688

http://www.regalautosport.com/shop/EDS_ ... 20LEH.html

http://www.courtenaysport.co.uk/tuning- ... d_798.html

Samat mainostekstit vaikka erinäköiset imusarjat.

Lieneekö vakio z20let turbon kanssa merkittävää etua esim x20xev imusarjaan(yksitaso, vanha malli)?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 15:23
Kirjoittaja lauantaijokeri
Jatketaanpa yksinpuhelua/kyselyä.. Onko x20xev ja z20let venttiilikopat samanlaisia vai onko niissä eroa?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 16:04
Kirjoittaja DEAD
Xevin kopassa on siellä tulppien poterossa ne "puikot" johon tulee se ecotec lätkä kiinni. Zletin kopassa noita ei ole koska on puolakansi ja tätä varten on siellä poteron pohjalla reiät minkä läpi pultataan puolakansi kiinni kannessa oleviin pahkuroihin. Jostain tosin kuullut että ihan viimoset xevit ois puolakannella joten niissä sitten sama koppa kuin zletissä ei ole omalle kohalle tuommosta vielä tullut mutta näin isot pojat on kertoneet.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 18:46
Kirjoittaja lauantaijokeri
DEAD kirjoitti:Xevin kopassa on siellä tulppien poterossa ne "puikot" johon tulee se ecotec lätkä kiinni. Zletin kopassa noita ei ole koska on puolakansi ja tätä varten on siellä poteron pohjalla reiät minkä läpi pultataan puolakansi kiinni kannessa oleviin pahkuroihin. Jostain tosin kuullut että ihan viimoset xevit ois puolakannella joten niissä sitten sama koppa kuin zletissä ei ole omalle kohalle tuommosta vielä tullut mutta näin isot pojat on kertoneet.
Niin joo, lähinnä ajattelin että lieneekö tuo huohotuspuoli samanmoinen, toivottavasti?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 18:53
Kirjoittaja lauantaijokeri
Mahtaako suuttimet( let vakio Bosch 0280156021) ja polttoainepumppu käydä kevyeksi kun tulee xev vapari nokat ja luultavasti Hestec? Toki vakio turbo alkaa pian ahdistaa mutta suuttimet taitaa olla aika ylärajoilla vakio let koneessakin?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 07 Maalis 2017, 21:04
Kirjoittaja lauantaijokeri
Purinpa öljypohjat pois X20XEV -97 Astra F:stä kun öljypumpun tiiviste vuoti lohkon ja öljypumpun laipan välistä. Öljypohja siis 2-osainen, alla pieni peltinen ja ylempänä isompi alumiininen, ei siellä mitään tasapainotuskoneistoa silti ollut! Tämä kommentti vain kun jossain täällä oli puhetta että sellainen olisi 2-osaisilla öljypohjalla varustetuissa XEVeissä.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 07 Maalis 2017, 22:20
Kirjoittaja Juho M-P
Joo mutta vasta B-Vectroissa ja niissäkin kait -99 eteenpäin.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 07 Maalis 2017, 22:38
Kirjoittaja 1,2sorsa
lauantaijokeri kirjoitti:Purinpa öljypohjat pois X20XEV -97 Astra F:stä kun öljypumpun tiiviste vuoti lohkon ja öljypumpun laipan välistä. Öljypohja siis 2-osainen, alla pieni peltinen ja ylempänä isompi alumiininen, ei siellä mitään tasapainotuskoneistoa silti ollut! Tämä kommentti vain kun jossain täällä oli puhetta että sellainen olisi 2-osaisilla öljypohjalla varustetuissa XEVeissä.

Näyttikö siltä että sopisiko 1-osainen peltipohja suoraan?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 08 Maalis 2017, 06:20
Kirjoittaja Sämä
Ite oon -96 x20xev astran kaksiosaisen öljypohjan tilalle yksiosaisen laittanut. Olikohan ainoa ero kiinnityspulttien paksuudessa jos en väärin muista.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 08 Maalis 2017, 14:24
Kirjoittaja 1,2sorsa
Pelkkä peltipohja on 6mm pulteilla 10mm kannalla.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 08 Maalis 2017, 19:20
Kirjoittaja lauantaijokeri
1,2sorsa kirjoitti:
lauantaijokeri kirjoitti:Purinpa öljypohjat pois X20XEV -97 Astra F:stä kun öljypumpun tiiviste vuoti lohkon ja öljypumpun laipan välistä. Öljypohja siis 2-osainen, alla pieni peltinen ja ylempänä isompi alumiininen, ei siellä mitään tasapainotuskoneistoa silti ollut! Tämä kommentti vain kun jossain täällä oli puhetta että sellainen olisi 2-osaisilla öljypohjalla varustetuissa XEVeissä.

Näyttikö siltä että sopisiko 1-osainen peltipohja suoraan?
Luulenpa että öljypumpun imuputki on erilainen, varaosaluettelosta selviäisi. Öljypohjan kiinnitys ruuvit on 8mm torx E12 kannalla olevia. Kiinnitysruuvien välistä ei ole tietoa onko sama, jos on niin ei iso ongelma varmaankaan.