Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Minkälaista osapuutetta nelikossa tuossa on? Ilmeisesti ei kuitenkaan isoja peltitöitä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Vähän veikkaan että piilon vierestä, kun alkaa tonkimaan niin rupeaa peltitöitä tulemaan ihan riittävästi vastaan.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Alkuun tarvittaisiin etupuskuri, konepelti, takaluukku ja etulokarit. Hitsattavaa löytyy takavalojen alta ja a pilareitten alta sekä luultavasti myös pohjasta, apumiehen puolen takaloksu on tuupattu sisään ja lyöty takas sisältäpäin(uusi kylkipala tai vanhan kittaus suoraksi). Motti pitää käydä läpi(savuttaa sinistä mutta turbo ei ole väljä, ehkä venavarrenkumit kovettuneet pitkän seisonnan takia), nahkasisusta hommata ehjä tai verhoiluttaa vanha, renkaat+vanteet, pakoputki, lukkosarja, etuvalot, etupään johtosarja(vanha sulanut osittain) vähän viritystä ja tietty ylimaalaus. 5000e heilahtaa aika äkkiä kun rupee nyppimään.
Tuon takia ei ole kunnostus ekana listalla koska ehjiäkin saa vielä kohtuu rahalla.
Tuon takia ei ole kunnostus ekana listalla koska ehjiäkin saa vielä kohtuu rahalla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
On se hyvä että tajutaan elämän realiteetit ettei käy kuten mulla gsi corsan kanssa. Ehkä viisainta olisi tehdä niitä halpoja hommia vähän kerrallaan aloittaen peltitöistä ja pitäen auton siirtokunnossa.
Noita verhoiluja saa helposti korjautettua, esim gamituotteella
Mutta tosiaan joku tekniikka riisuttu turbon koppa olisi hyvä varaosa auto kun tulee vastaan
Noita verhoiluja saa helposti korjautettua, esim gamituotteella
Mutta tosiaan joku tekniikka riisuttu turbon koppa olisi hyvä varaosa auto kun tulee vastaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Tälle ei juuri mitään ole tapahtunut. Auto sai joululahjaksi CAE shifterin niin katotaan jos toinen kerta kepin kanssa toden sanoisi. Kuvailin tollasen pikku videon jossa juttua parista muustakin autosta
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Komia on kalusto
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Thanks! Calibra on kyl vielä kaukana komjasta
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Milläs laatikolla tämä oli? F28:n jatkeeksi etsiskellyt järkevää shifteriä.
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Joo F28:lla tämäkin ja siihen ei juuri mitään järkevää saa valmiina. Aiemminhan tilasin Gema Motorsportin vaijerimekanismin laatikon päähän ja Cruzen vaijerikepin joka piti sopia tuon mekanismin kanssa. Ei sopinut vaan kaaviosta tuli peilikuva.
Tuo uusi keppi on CAE shifter joka löytyi yksityiseltä myyjältä ebay kleinanzeigenista ja se oli valmiiksi sovitettu Turbo Calibraan ja ajettukin jopa 50km sillä. Laitoin sen sellaisenaan paikalle ja en kyllä usko että sillä on ajettu ellei sitten menty yhdellä vaihteelle se 50km
Laatikonpään mekanismi oli itse tehty. Koitin tilalle tuota Geman mekanismia mutta vaijerimitat ei sovi ja kaaviosta tulee sillä taas peilikuva. Tosta CAE:sta saa kyllä vaihdettua tuon sivuttaisliikkeen vivun puolta joten onnistuisi kyllä mutta en uskalla pilkkoa noi vaijereita koska en löytänyt Suomesta mitään pajaa joka noita tekee tai muokkaa silloin kun tota Geman osaa ja Cruzen keppiä sovitin.
Eli täytyy nyt koittaa muokata tuota germaanin tekemää laatikonpään mekanismia jos saisi sillä toimimaan kun vaijerimitat sopii siihen kohtalaisesti. Pari päivää oon nyt kepin kanssa touhunnut ja on kyllä paska homma auton alta käsikopelolla sovitella noita laatikonpään osia. Itse shifterissä on kyllä paljon säätöjä eli kunhan vaan saa tuon laatikonpään kuntoon niin pitäs pelata. Ja aina voi palata takas orkkiskeppiin jos alkaa liikaa suoni pullistella päässä
Aloin päivitellä myös IG:ssä tätä ja muitakin autojuttuja, jos se kiinnostaa niin nimimerkki on sama kuin täällä eli @vectratbo.
Tässä vielä pari kuvaa kepistä:
Tuo uusi keppi on CAE shifter joka löytyi yksityiseltä myyjältä ebay kleinanzeigenista ja se oli valmiiksi sovitettu Turbo Calibraan ja ajettukin jopa 50km sillä. Laitoin sen sellaisenaan paikalle ja en kyllä usko että sillä on ajettu ellei sitten menty yhdellä vaihteelle se 50km
Laatikonpään mekanismi oli itse tehty. Koitin tilalle tuota Geman mekanismia mutta vaijerimitat ei sovi ja kaaviosta tulee sillä taas peilikuva. Tosta CAE:sta saa kyllä vaihdettua tuon sivuttaisliikkeen vivun puolta joten onnistuisi kyllä mutta en uskalla pilkkoa noi vaijereita koska en löytänyt Suomesta mitään pajaa joka noita tekee tai muokkaa silloin kun tota Geman osaa ja Cruzen keppiä sovitin.
Eli täytyy nyt koittaa muokata tuota germaanin tekemää laatikonpään mekanismia jos saisi sillä toimimaan kun vaijerimitat sopii siihen kohtalaisesti. Pari päivää oon nyt kepin kanssa touhunnut ja on kyllä paska homma auton alta käsikopelolla sovitella noita laatikonpään osia. Itse shifterissä on kyllä paljon säätöjä eli kunhan vaan saa tuon laatikonpään kuntoon niin pitäs pelata. Ja aina voi palata takas orkkiskeppiin jos alkaa liikaa suoni pullistella päässä
Aloin päivitellä myös IG:ssä tätä ja muitakin autojuttuja, jos se kiinnostaa niin nimimerkki on sama kuin täällä eli @vectratbo.
Tässä vielä pari kuvaa kepistä:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Pientä talvihuoltoa, uusi jakopäänremmi, tulpat jne sipistelyä:
Ja toi shifteri tuli tapeltua paikalleen:
Oli kyllä hanurista touhuta auton alla ja käsikopelolla asentaa/muokata tota laatikonpään mekanismia. Jossain kohtaa sit huomasin että tossa vieressähän nököttää C20LET+F28 joten sovittelin sitä sitten siihen eka että sai kunnolla pelaamaan
Ihan hyvin pelaa toi keppi mutta aika lyhkäset on vaihdevälit sivusuunnassa joten en tiedä miten se pelaa nopeissa vaihdoissa. Täytyy päästä tielle kokeilee.
Ja toi shifteri tuli tapeltua paikalleen:
Oli kyllä hanurista touhuta auton alla ja käsikopelolla asentaa/muokata tota laatikonpään mekanismia. Jossain kohtaa sit huomasin että tossa vieressähän nököttää C20LET+F28 joten sovittelin sitä sitten siihen eka että sai kunnolla pelaamaan
Ihan hyvin pelaa toi keppi mutta aika lyhkäset on vaihdevälit sivusuunnassa joten en tiedä miten se pelaa nopeissa vaihdoissa. Täytyy päästä tielle kokeilee.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Toivottavasti ei tule kallista vaihdemissiä testiajolla sitten!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
No onneks niitä kalliita vaihdemissejä on tullu ennenki ni ei tule yllätyksenä että mitä voi hajota
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Tähän tuli moottoriöljyt ja laatikkoöljyt vaihdettua. Lootaöljyjen vaihdosta tein pienen videon, samalla siinä katellaan autoa muutenkin. Auton tsekkaus lähinnä sellaisille jotka ei foorumia seuraa mut toki saa kaikki kattoo jos kiinnostaa
Viikonloppuna oli Hallin kentällä mailinajoa, kävin siellä vähän testaamassa shifteriä ja muutenkin autoa. Siitäkin tulossa video kunhan saa sen editoitua
Viikonloppuna oli Hallin kentällä mailinajoa, kävin siellä vähän testaamassa shifteriä ja muutenkin autoa. Siitäkin tulossa video kunhan saa sen editoitua
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Joo eli siis viime lauantaina oli Hallin kentällä mailiajot. LPR onnettomuuden ja Tukesin ohjeiden vuoksi homma muuttui aikalailla, nämä oli nyt ekat mailiajot mitä sen onnettomuuden jälkeen järjestettiin. Muutoksina mm vain Hallin kannatusjäsenille avoin tapahtuma joten piti liittyä eka jäseneksi, Ajajakokous, autojen katsastus, renkaiden nopeusluokkaa ei saa ylittää, eka veto max120kmh jne.
Mulla Vectrassa edessä R888R Toyot joissa 270kmh luokka joten sitä ei saanu ylittää, takana on kyllä Y(300kmh) renkaat mut se ei riitä
Ekalla vedolla motti lämpimäksi, tokalla lokiveto nelosella ja kaikki näytti olevan ok. Kolmannella ajattelin sitten ajaa puolen mailin vedon kun siinä ei nopeus nouse yli renkaan nopeusluokan(270kmh). Järjestäjällä oli keilat puolivälissä mihin ajettiin ja siitä omatoimisesti uusi lähtö. Tällä kertaa ei ollu kennomittausta vaan tutkamittaus jolla sain 247kmh puolen mailin lukemaksi. Mulla oli dragy GPS mittalaite mukana ja siinä tulos oli 255kmh. Laitoin ton dragyn pariin autoon mukaan mailivetoon ja maililla se oli 1kmh sisään järjestäjän tuloksissa. 804m vedossa omassa autossa kiihtyvyyttä on vielä sen verran että heitto tulee varmaan siitä kun tutka ei kerkee mukaan kunnolla, maililla kiihtyvyys on niin hidasta että tutkamittaus toimii siellä paremmin. itse ainakin luotan tohon dragyyn enemmän kuin tutkaan.
Mut joo, auto ehjänä ja paluu kyydillä tuli yks rikkinäinen Volvo mun traikun kyydissä ja ajoin A Vectralla perässä
Alla parit kuvat ja yksi video aiheesta:
Mulla Vectrassa edessä R888R Toyot joissa 270kmh luokka joten sitä ei saanu ylittää, takana on kyllä Y(300kmh) renkaat mut se ei riitä
Ekalla vedolla motti lämpimäksi, tokalla lokiveto nelosella ja kaikki näytti olevan ok. Kolmannella ajattelin sitten ajaa puolen mailin vedon kun siinä ei nopeus nouse yli renkaan nopeusluokan(270kmh). Järjestäjällä oli keilat puolivälissä mihin ajettiin ja siitä omatoimisesti uusi lähtö. Tällä kertaa ei ollu kennomittausta vaan tutkamittaus jolla sain 247kmh puolen mailin lukemaksi. Mulla oli dragy GPS mittalaite mukana ja siinä tulos oli 255kmh. Laitoin ton dragyn pariin autoon mukaan mailivetoon ja maililla se oli 1kmh sisään järjestäjän tuloksissa. 804m vedossa omassa autossa kiihtyvyyttä on vielä sen verran että heitto tulee varmaan siitä kun tutka ei kerkee mukaan kunnolla, maililla kiihtyvyys on niin hidasta että tutkamittaus toimii siellä paremmin. itse ainakin luotan tohon dragyyn enemmän kuin tutkaan.
Mut joo, auto ehjänä ja paluu kyydillä tuli yks rikkinäinen Volvo mun traikun kyydissä ja ajoin A Vectralla perässä
Alla parit kuvat ja yksi video aiheesta:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
olis mahtava päästä joskus kyytiin!!
hangover tuning
Bmw e91 320d m-sport -07
Bmw e60 525i m-sport -05
Bmw e91 320d m-sport -07
Bmw e60 525i m-sport -05