Sivu 122/126

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 07 Maalis 2020, 11:10
Kirjoittaja vectraTBO
Joo sinnehän voi laittaa minkä vaan shifterin. Mutta tuo Geman F28 mekanismi toimii kuulemma vaan ton Cruzen kepin kanssa. Ja tuo Cruzen keppi näyttäis aika "yksinkertaiselta" joten voi jopa kestääkin kovaa käyttöä+tuntuu vielä tosi tarkalta. Kaikki F23 vaijerikepit mitä mulla on ollu on kyllä ollu enemmän tai vähemmän sohloja soppakauhoja. Ongelma tossa F28 omassa kepissä on se kepin alapään nivel, mulla ainakin on väljää siinä vaikka sen o renkaan sinne uuseinkin. Ja se orkkis nivelhässäkkä siellä laatikon päässä on myös aika hanurista vaikka onkin nylonpuslaa ym osaa siellä. Ja on on koitettu myös Mathjinssenin vaihdevälinlyhentäjällä joka vaan huonontaa tuntumaa ja vaihtoja.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 08 Maalis 2020, 20:32
Kirjoittaja qrx
Itse sovittaisin tämmöisen https://shop.quaife.co.uk/vauxhall-opel ... r-assembly. Tekee itse sovitus liitoksen vain siihen F28:sin haarukkaan. Vaihdevälit on vain tosi pienet sivuttais liikkeessä.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 08 Maalis 2020, 22:06
Kirjoittaja vectraTBO
Toi Quaife on tangolla. Siitä tangosta juuri koitetaan nyt päästä eroon.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 09 Maalis 2020, 15:51
Kirjoittaja qrx
Ok. Ymmärsin että haluaisit yksinkertaisemman vaihdevivusto.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 09 Maalis 2020, 18:20
Kirjoittaja vectraTBO
Juu toki se vivuston yksinkertaistaminenkin on haussa jos sillä sais vaihteenvaihtoon tarkkuutta edes vähän lisää. Mutta toi tangon muuttaminen on nyt se tärkein tavoite. Vartilla lähdössä pitää keppiin nojata todella reippaasti tai muuten viskaa ykkösen pois päältä joten vaijerit vois auttaa tähän vaivaan. Ja olen lisännyt moottori+vaihteistopakettiin kolme jäykkää puslaa eikä paketin pitäs juuri liikkua. En tiedä taipuuko keula lähdössä vai mistä paikat antaa periksi. Tietty voi lootassakin olla vikaa mutta muita vaihteita toi ei hyljeksi joten uskon että toi tankovälitys työntää sitä vaihdetta pois päältä lähdössä.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 10 Maalis 2020, 11:27
Kirjoittaja ?!
Asiasta kukkaruukkuun,sattuisko olemaan yhtään xe kantta irtaallaan?

Kiinnostaisi tietää kuinka noissa on tuo öljynpaluu kellariin hoidettu.
Omassa edellisessä motissa ainakin oli ongelmaa z20let pumpulla kannen täyttyminen/tulviminen.

Takavetoasennuksessa pidemmän aikaa kaasupohjassa(+7krpm ) oikealla kääntyvässä mutkassa niin sylkäs huohottimesta öljyä pihalle.Suoraan ajettaessa/pikku sladittelulla tätä ei tapahtunut.

Lähinnä meinasin,että auttaako kellarin huohotusputkeen lisähaaroituksen tekeminen ongelmaan vai pääseekö kansi tulvimaan täyteen.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 10 Maalis 2020, 22:02
Kirjoittaja vectraTBO
Kuva

Löytyy kansia irtonaisena, tossa mustalla tussilla merkattu öljynpaluut ja koot. Oikealle kääntyvässä mutkassa takavedossa pitäs öljyn valua kyllä hyvin kannesta pois koska pakopuolella on poistot. Onko sulla venakopassa se orkkis huohotinpelti käytössä muokkaamattomana?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 11 Maalis 2020, 21:05
Kirjoittaja ?!
^Kiitos.
Joo näkyisi olevan ihan ok toi öljyn pois pääsy ja joo silloin oli vakio venakoppa.


Tein sinne pari reikää,mutta tuli viime kesä ajeltua ilman rata-ajoa.Tai ei se normaalissa rata-ajossakaan tuota oiretta tehnyt,vain kun ajoi useamman kierroksen sudittaen.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 11 Maalis 2020, 21:55
Kirjoittaja vectraTBO
Oleppa hyvä.

Jos tosiaan orkkis huohotinpelti venakopassa ja imusarjan puolelta venakopasta vedetty letkulla huohotinpönttöön niin sylkee sinne öljyä helpolla. Siellä huohotin pellissä on paluu putkena semmonen J muotoinen todella pieni putki. Siitä ei ehdi palautua öljyä riittävästi kanteen isommilla tehoilla. Itse porailin siihen peltiin pakonokan yläpuolelle muistaakseni 10kpl 10mm reikiä ettei se öljy pääsis kovin pitkälle.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 03 Touko 2020, 21:25
Kirjoittaja vectraTBO
Tuli otettua tämäkin ajoon eilen. Vähän meinaa vielä liukasta olla kylmä asfaltti.

Kuva
Kuva

Vaihdevivustoprokkis alko tökkimään ni heitin vakioshifterin takas että pääsee ajamaan. Vaijerit sain modattua mutta kun sain romut kiinni niin pakki, ykkönen ja kakkonen oli väärällä puolella eli apuskuskin puolella. Ja myös vitonen ja kutonen oli vaihtanut paikkaa kuskin puolelle. Cruzen kepin pakkilukko on samassa kohtaa mitä Opelissa ja nyt kun reunavaihteet on peilikuvana sekään ei toimi. Muuten kyllä tuntui uusi keppi vaijereineen jämptiltä.

Firma joka myi laatikonpään mekanismin ja sanoi että Cruzen keppi sopii suoraan ihmettelee miksi vaihteet vaihtoi paikkaa kun kuulemma he ovat tuota keppiä käyttäneet. Ei tullu ittekään juuri kateltua keppiä ja liikeratoja ennen asennusta kun luotin siihen että sopii. No myyjä lupasi selvittää asiaa mutta aikataulusta ei tietoa.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 10 Touko 2020, 17:54
Kirjoittaja vectraTBO


Nelosella 1,5bar kylmällä asfaltilla. Ajettu tietty suljetulla alueella :D

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 10 Touko 2020, 19:46
Kirjoittaja tt__
😍

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 17 Touko 2020, 01:34
Kirjoittaja esu
:)

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 17 Touko 2020, 09:39
Kirjoittaja iso.kunkku
Mites sen calibran kans kävi? Otitko työn alle vai menikö purkuun?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 17 Touko 2020, 12:13
Kirjoittaja vectraTBO
Calibra on vielä ehjänä pihassa. Ei mulla ole niille osille akuuttia tarvetta nyt niin en pura ennenkö on aihetta siihen. Varaosa-autoa olen ettinyt siihen, mielellään hopea ja ehjäkorinen. Nettiautossa oleviakin on jo muutamaa tiedusteltu.