98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
E10:ähän on kielletty käyttämästä kaksitahtimoottoreissa, koska se liuottaa voitevaa öljykalvoa. Nyt ST1:n pomo sanoo, että heidän 98 sisältää 9% etanolia ja E10 about saman verran. Mikäs helvetin "suojalaatu" tämä 98 E5 sitten enää on? Ja miksi ysikasia ohjeistetaan käyttämään, eikä varoiteta sen sisältävän ilmoitettua enemmän etanolia?
Kulkee: Seat Leon 1.8t, Yamaha FZR 1000, Honda CRF 250 R, Honda CRF 250 X
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Mutisen partaani, herjaan netissä ja tankkaan kiltisti.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
No tänään uutisoitiin, että 95E10 boigotti nostaa myös dieselin hintaa. Tarkemmin asiaa ei oltu selitetty. Onhan tuo tietysti ihan selvä homma. Milloin metsäyhtiöt tajuu että se myös nostaa puun hintaa ja sähköyhtiöt että nostaahan se myös sähkön hintaa. Kannattava keksintö tuo uus ekobensa.
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Jos dieselin hinta lähtee suureen nousuun,alkaa tämä mies tankkaamaan punasta pajeron tankkiin ja ajamaan pelkästään metsäteitä pitkin. Hienoa kun nuita paskoja otetaan myyntiin,kohtahan se on tulossa joku vitun biodieselkinVeeksi kirjoitti:No tänään uutisoitiin, että 95E10 boigotti nostaa myös dieselin hintaa. Tarkemmin asiaa ei oltu selitetty. Onhan tuo tietysti ihan selvä homma. Milloin metsäyhtiöt tajuu että se myös nostaa puun hintaa ja sähköyhtiöt että nostaahan se myös sähkön hintaa. Kannattava keksintö tuo uus ekobensa.
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Polttoaineen valmistuksessa käytettävä laitteisto kehittyy, moottorit kehittyvät vähemmän kuluttaviksi, polttoaineita lantrataan, silti hinta kokoajan nousee. Luulisi, että polttoaineiden kulutuksen muutenkin vähentyessä sen käyttöä ei enää tarvitsisi hillitä korkealla hinnalla. Mutta ei. Mitä enemmän kulutus vähenee, sitä enemmän nousee hinta ja veron osuus hinnasta.
Kulkee: Seat Leon 1.8t, Yamaha FZR 1000, Honda CRF 250 R, Honda CRF 250 X
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Hippi en oo, mutta uskosin että polttoaineen kulutus ei ole ainkaan laskussa.Skeidett kirjoitti:Polttoaineen valmistuksessa käytettävä laitteisto kehittyy, moottorit kehittyvät vähemmän kuluttaviksi, polttoaineita lantrataan, silti hinta kokoajan nousee. Luulisi, että polttoaineiden kulutuksen muutenkin vähentyessä sen käyttöä ei enää tarvitsisi hillitä korkealla hinnalla. Mutta ei. Mitä enemmän kulutus vähenee, sitä enemmän nousee hinta ja veron osuus hinnasta.
http://www.mybudget360.com/wp-content/u ... 2/cars.jpg
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Joo, isossa kuvassa näkyy nousevat talousmaat, kiina yms. Bensaa palaa kiihtyvään tahtiin.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Joo, mutta ei koske Suomea Tarkoitinkin tämä meidän takapajulaa tuolla tekstilläni. Ei ole nimittäin mitään hajua paljonko kiinassa on polttoaineen hinnassa veroa, saatika paljonko on litrahinta.kaakana kirjoitti:Hippi en oo, mutta uskosin että polttoaineen kulutus ei ole ainkaan laskussa.Skeidett kirjoitti:Polttoaineen valmistuksessa käytettävä laitteisto kehittyy, moottorit kehittyvät vähemmän kuluttaviksi, polttoaineita lantrataan, silti hinta kokoajan nousee. Luulisi, että polttoaineiden kulutuksen muutenkin vähentyessä sen käyttöä ei enää tarvitsisi hillitä korkealla hinnalla. Mutta ei. Mitä enemmän kulutus vähenee, sitä enemmän nousee hinta ja veron osuus hinnasta.
http://www.mybudget360.com/wp-content/u ... 2/cars.jpg
Kulkee: Seat Leon 1.8t, Yamaha FZR 1000, Honda CRF 250 R, Honda CRF 250 X
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Kiinan veropolitiikasta ei ole tietoa mutta googlettamalla löytyi hinnaksi helmikuussa 2011 93snt/litra. Vaihtelee alueittain kansalaisten maksukyvyn mukaan. Ideaa tännekinpäin kun julkista liikennettä ei korvessa ole on käytettävä omaa ajoneuvoa.Skeidett kirjoitti:Joo, mutta ei koske Suomea Tarkoitinkin tämä meidän takapajulaa tuolla tekstilläni. Ei ole nimittäin mitään hajua paljonko kiinassa on polttoaineen hinnassa veroa, saatika paljonko on litrahinta.kaakana kirjoitti:Hippi en oo, mutta uskosin että polttoaineen kulutus ei ole ainkaan laskussa.Skeidett kirjoitti:Polttoaineen valmistuksessa käytettävä laitteisto kehittyy, moottorit kehittyvät vähemmän kuluttaviksi, polttoaineita lantrataan, silti hinta kokoajan nousee. Luulisi, että polttoaineiden kulutuksen muutenkin vähentyessä sen käyttöä ei enää tarvitsisi hillitä korkealla hinnalla. Mutta ei. Mitä enemmän kulutus vähenee, sitä enemmän nousee hinta ja veron osuus hinnasta.
http://www.mybudget360.com/wp-content/u ... 2/cars.jpg
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Veeksi kirjoitti:...Voisinko mennä polvilleen, jotta teidän olisi helpompi kusta minua silmään?
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
eipä oo kolmeen vuoteen tarvinnu suomen bensaa käyttää, enkä käytä jatkossakaan. viimeks tais litra maksaa ysikakkosta 0,67€
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Ilmeisesti sitten tankkaat tuolta Rysslandian puolelta? Ihan pakko kysyä että miten ysikakkonen toimii jos sillä ajat?mikasti6 kirjoitti:eipä oo kolmeen vuoteen tarvinnu suomen bensaa käyttää, enkä käytä jatkossakaan. viimeks tais litra maksaa ysikakkosta 0,67€
Ite käytän omassa autossa tuota 98:a koska sitä suositellaan siihen (Bora 1.6 16V). 95:lla sais ajaa mutta aiheuttaa kuulemma pidemmän päälle ongelmia karstoittamalla EGR:n ja nakutus lisääntyy.
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
sillähän sitä tulee ajettua. mitään muuta ongelmia ole ollut, paitsi sillon kun oli -30 pakkasta niin käynnissä ei meinannut pysyä. sekin saattoi tosin johtua siitä pakkasesta.. aina on menny päästötki ongelmitta läpi katsastuksessa
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Vuodesta 1999 tullu ajettua enemmän aj vähemmän tuolla venäjän puolelta tankatulla bensalla. Ja nimen omaan tuolla 92 oktaanisella. Ei ikinä oo ollu ongelmia. Ei käynnissä pysymisen kans, eikä päästöjen kanssa. Nyt hävis Mondeosta tyhjäkäynti kun tankkasin kokeeksi pari kertaa tuota eekymppiä
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Re: 98:n ja 95E10:n hintaero kasvaa
Minkä ikäinen Mondeo? Omasta 2001 mallissa ilmeni sellainen vika että starttautti vähän pidempään,nyki matalilla kierroksilla ja söi enemmän.Killroy kirjoitti:Vuodesta 1999 tullu ajettua enemmän aj vähemmän tuolla venäjän puolelta tankatulla bensalla. Ja nimen omaan tuolla 92 oktaanisella. Ei ikinä oo ollu ongelmia. Ei käynnissä pysymisen kans, eikä päästöjen kanssa. Nyt hävis Mondeosta tyhjäkäynti kun tankkasin kokeeksi pari kertaa tuota eekymppiä