c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Garretti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Marras 2011, 19:12

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Garretti »

Saiskos apuja,
Minulla on c mallin kadetissani nytten Asconan isoperä ja vecculin 2,0l kone sekä omegan r25-laatikko niin mitenkäs tämä karttaanin rakentelu kyseiselle yhdistelmälle luonnistuisi järkevästi?
Ajattelin lähteä rakentelemaan 740 volvon kardaanista, koska siinä on luisti. Mitenkäs sitten tämä karttaanin tuki, kuinka toteutan sen? Vai tarvianko ollenkaan?
Porukka täälläpäin puhuu että tuolle yhdistelmälle tarvittava kardaani olisi sen verran lyhyt ettei se tuollaista tarvia, pitääkö paikkaansa?
Ja mitenkäs toi perän "yhdystanko", kuinka olette toteuttaneet tuntuu ettei asconan eikä kadetin ole kumpikaan käypänen, ei siis satu perä keskelle :-?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Garretti kirjoitti:Saiskos apuja,
Minulla on c mallin kadetissani nytten Asconan isoperä ja vecculin 2,0l kone sekä omegan r25-laatikko niin mitenkäs tämä karttaanin rakentelu kyseiselle yhdistelmälle luonnistuisi järkevästi?
Ajattelin lähteä rakentelemaan 740 volvon kardaanista, koska siinä on luisti. Mitenkäs sitten tämä karttaanin tuki, kuinka toteutan sen? Vai tarvianko ollenkaan?
Porukka täälläpäin puhuu että tuolle yhdistelmälle tarvittava kardaani olisi sen verran lyhyt ettei se tuollaista tarvia, pitääkö paikkaansa?
Ja mitenkäs toi perän "yhdystanko", kuinka olette toteuttaneet tuntuu ettei asconan eikä kadetin ole kumpikaan käypänen, ei siis satu perä keskelle :-?
Ei kait nuo sen kummempia tukia ole käyttäneet, kun tosiaan ei kummonen matka ole peränjatkeelta laatikolle. Itellä ei ainakaan ole mitään ylimäärästä siinä.

Meinaatko yhdystangolla panhardia? Ite tein säädettävän siitä panhardista niin passautu kohilleen, tosin piti madalluksenkin takia se säätö tehä oikeastaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Garretti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Marras 2011, 19:12

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Garretti »

Kuinkas lähen yhdistelemään noi asconan ja kadetin peränjatkeet keskenään että saan toimivan ja paikalleen menevän paketin? :D
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Garretti kirjoitti:Kuinkas lähen yhdistelemään noi asconan ja kadetin peränjatkeet keskenään että saan toimivan ja paikalleen menevän paketin? :D
Ite muokkasin Mantan peränjatkeen tuen Kadettiin käypäseksi. Ylimääräset pois ja sopivat reiät vaan pulteille.
KuvaKuvaKuva
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Garretti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Marras 2011, 19:12

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Garretti »

aivan :peukku:
eipä käyny tuollanen mielessä :)
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Garretti kirjoitti:aivan :peukku:
eipä käyny tuollanen mielessä :)
Kannattaa sitten asentaessa katella ja pyöritellä kardaania että pelaako mitenkä. Itellä meinas hierasta kardaani siihen donitsikumiin jonka korjasin sillä että pistin viistosti leikatut leveän mutterin puolikkaat prikoiksi siten että se jatkeen tuki tuli kardaaniin nähden suorempaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Garretti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Marras 2011, 19:12

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Garretti »

Mitenkäs nämä vecculin sähköt yhistellään noihin kadetin sähköihin?
Vecculista ei vissiinkään tarvia ottaa kuin se johtosarja joka menee ucu:lta konehuoneeseen, vai olenko aivan väärässä.. :D
Löytyykö sähkökaaviota esim vecculin ecu:sta??
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Katoppas tämä "moottorit&voimansiirto" osion ihan ylimmäinen topic.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Tero88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Joulu 2008, 21:20
Paikkakunta: Mikkeli

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Itse kyselen sitä että mistä saa isot alatukivarret, vakaajantanko ja olka-varret c- kadettiin?
Mercedes-Benz 230TIC W124 "SleeperLintta"
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)

Suzuki Gsx-R 750
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tukivarsia saa Saksasta uusia, vakaajan voi tettää Vallilan takomossa ja olka-akseleiksi sopii GSi Mantan lyhyellä kääntövarrella olevat.

Mutta mihinkäs noita tarvii ??
Tero88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Joulu 2008, 21:20
Paikkakunta: Mikkeli

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Kadettiin päivittäis ison tekniikan alustan..
Mercedes-Benz 230TIC W124 "SleeperLintta"
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)

Suzuki Gsx-R 750
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tero88 kirjoitti:Kadettiin päivittäis ison tekniikan alustan..
Syystä että ? vahvistettu palkki ja tukivarret riittää, isotekniikkaisen levyt käy nykyisiin napoihin, navat kun on samat, samoin laakerit.

Vakaaja on samanpaksuinen ero on se CIH:n öljypumpun/ jakopään vaatima mutka alaspäin.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Jep ja kuten tuolla ylimmässä topicissa lukee:
Etukallistuksen vakaajatanko:
Ainoa suoraan paikalleen sopiva vakaajatanko löytyy isolohko mallisen keulalta, mutta jälleen niiden saatuvuus tilanne on hieman nihkeä.
Vallilan takomo on vastaavia ainakin joskus tehnyt.
Vakaajatanko ongelmaan on myös muita ratkaisuja, jonka jokainen saa itse keksiä, kunhan ottaa simmun käteen ja miettii hetken siellä auton alla.
:wink:

Eli kun se isompi tekniikka on paikallaan ja alat vakaajatankoa asentamaan niin huomanneet miten tekemällä saat sen vakaajan käymään ilman että ottaa kiinni koneeseen.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Tero88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Joulu 2008, 21:20
Paikkakunta: Mikkeli

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Kiitoksia! Minulla on varmaankin jo vakaaja vaihettu kun keulalla on c16ne..? Nyt ei muuta ku haalimaan basconan tai mantan jarrut.. :)
Mercedes-Benz 230TIC W124 "SleeperLintta"
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)

Suzuki Gsx-R 750
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pikkulohkon kanssa sitä ongelmaa ei olekkaan.

Mikä on C16NE?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin