c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Saiskos apuja,
Minulla on c mallin kadetissani nytten Asconan isoperä ja vecculin 2,0l kone sekä omegan r25-laatikko niin mitenkäs tämä karttaanin rakentelu kyseiselle yhdistelmälle luonnistuisi järkevästi?
Ajattelin lähteä rakentelemaan 740 volvon kardaanista, koska siinä on luisti. Mitenkäs sitten tämä karttaanin tuki, kuinka toteutan sen? Vai tarvianko ollenkaan?
Porukka täälläpäin puhuu että tuolle yhdistelmälle tarvittava kardaani olisi sen verran lyhyt ettei se tuollaista tarvia, pitääkö paikkaansa?
Ja mitenkäs toi perän "yhdystanko", kuinka olette toteuttaneet tuntuu ettei asconan eikä kadetin ole kumpikaan käypänen, ei siis satu perä keskelle
Minulla on c mallin kadetissani nytten Asconan isoperä ja vecculin 2,0l kone sekä omegan r25-laatikko niin mitenkäs tämä karttaanin rakentelu kyseiselle yhdistelmälle luonnistuisi järkevästi?
Ajattelin lähteä rakentelemaan 740 volvon kardaanista, koska siinä on luisti. Mitenkäs sitten tämä karttaanin tuki, kuinka toteutan sen? Vai tarvianko ollenkaan?
Porukka täälläpäin puhuu että tuolle yhdistelmälle tarvittava kardaani olisi sen verran lyhyt ettei se tuollaista tarvia, pitääkö paikkaansa?
Ja mitenkäs toi perän "yhdystanko", kuinka olette toteuttaneet tuntuu ettei asconan eikä kadetin ole kumpikaan käypänen, ei siis satu perä keskelle
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Ei kait nuo sen kummempia tukia ole käyttäneet, kun tosiaan ei kummonen matka ole peränjatkeelta laatikolle. Itellä ei ainakaan ole mitään ylimäärästä siinä.Garretti kirjoitti:Saiskos apuja,
Minulla on c mallin kadetissani nytten Asconan isoperä ja vecculin 2,0l kone sekä omegan r25-laatikko niin mitenkäs tämä karttaanin rakentelu kyseiselle yhdistelmälle luonnistuisi järkevästi?
Ajattelin lähteä rakentelemaan 740 volvon kardaanista, koska siinä on luisti. Mitenkäs sitten tämä karttaanin tuki, kuinka toteutan sen? Vai tarvianko ollenkaan?
Porukka täälläpäin puhuu että tuolle yhdistelmälle tarvittava kardaani olisi sen verran lyhyt ettei se tuollaista tarvia, pitääkö paikkaansa?
Ja mitenkäs toi perän "yhdystanko", kuinka olette toteuttaneet tuntuu ettei asconan eikä kadetin ole kumpikaan käypänen, ei siis satu perä keskelle
Meinaatko yhdystangolla panhardia? Ite tein säädettävän siitä panhardista niin passautu kohilleen, tosin piti madalluksenkin takia se säätö tehä oikeastaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Kuinkas lähen yhdistelemään noi asconan ja kadetin peränjatkeet keskenään että saan toimivan ja paikalleen menevän paketin?
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Ite muokkasin Mantan peränjatkeen tuen Kadettiin käypäseksi. Ylimääräset pois ja sopivat reiät vaan pulteille.Garretti kirjoitti:Kuinkas lähen yhdistelemään noi asconan ja kadetin peränjatkeet keskenään että saan toimivan ja paikalleen menevän paketin?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
aivan
eipä käyny tuollanen mielessä
eipä käyny tuollanen mielessä
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Kannattaa sitten asentaessa katella ja pyöritellä kardaania että pelaako mitenkä. Itellä meinas hierasta kardaani siihen donitsikumiin jonka korjasin sillä että pistin viistosti leikatut leveän mutterin puolikkaat prikoiksi siten että se jatkeen tuki tuli kardaaniin nähden suorempaan.Garretti kirjoitti:aivan
eipä käyny tuollanen mielessä
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Mitenkäs nämä vecculin sähköt yhistellään noihin kadetin sähköihin?
Vecculista ei vissiinkään tarvia ottaa kuin se johtosarja joka menee ucu:lta konehuoneeseen, vai olenko aivan väärässä..
Löytyykö sähkökaaviota esim vecculin ecu:sta??
Vecculista ei vissiinkään tarvia ottaa kuin se johtosarja joka menee ucu:lta konehuoneeseen, vai olenko aivan väärässä..
Löytyykö sähkökaaviota esim vecculin ecu:sta??
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Katoppas tämä "moottorit&voimansiirto" osion ihan ylimmäinen topic.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Itse kyselen sitä että mistä saa isot alatukivarret, vakaajantanko ja olka-varret c- kadettiin?
Mercedes-Benz 230TIC W124 "SleeperLintta"
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)
Suzuki Gsx-R 750
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)
Suzuki Gsx-R 750
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Tukivarsia saa Saksasta uusia, vakaajan voi tettää Vallilan takomossa ja olka-akseleiksi sopii GSi Mantan lyhyellä kääntövarrella olevat.
Mutta mihinkäs noita tarvii ??
Mutta mihinkäs noita tarvii ??
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Kadettiin päivittäis ison tekniikan alustan..
Mercedes-Benz 230TIC W124 "SleeperLintta"
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)
Suzuki Gsx-R 750
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)
Suzuki Gsx-R 750
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Syystä että ? vahvistettu palkki ja tukivarret riittää, isotekniikkaisen levyt käy nykyisiin napoihin, navat kun on samat, samoin laakerit.Tero88 kirjoitti:Kadettiin päivittäis ison tekniikan alustan..
Vakaaja on samanpaksuinen ero on se CIH:n öljypumpun/ jakopään vaatima mutka alaspäin.
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Jep ja kuten tuolla ylimmässä topicissa lukee:
Eli kun se isompi tekniikka on paikallaan ja alat vakaajatankoa asentamaan niin huomanneet miten tekemällä saat sen vakaajan käymään ilman että ottaa kiinni koneeseen.
Etukallistuksen vakaajatanko:
Ainoa suoraan paikalleen sopiva vakaajatanko löytyy isolohko mallisen keulalta, mutta jälleen niiden saatuvuus tilanne on hieman nihkeä.
Vallilan takomo on vastaavia ainakin joskus tehnyt.
Vakaajatanko ongelmaan on myös muita ratkaisuja, jonka jokainen saa itse keksiä, kunhan ottaa simmun käteen ja miettii hetken siellä auton alla.
Eli kun se isompi tekniikka on paikallaan ja alat vakaajatankoa asentamaan niin huomanneet miten tekemällä saat sen vakaajan käymään ilman että ottaa kiinni koneeseen.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Kiitoksia! Minulla on varmaankin jo vakaaja vaihettu kun keulalla on c16ne..? Nyt ei muuta ku haalimaan basconan tai mantan jarrut..
Mercedes-Benz 230TIC W124 "SleeperLintta"
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)
Suzuki Gsx-R 750
Vw Taro 4WD "mennään just sinne minne halutaan"
Kadett C -79 "Vanha Rouva" (Kesäauto)
Suzuki Gsx-R 750
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Pikkulohkon kanssa sitä ongelmaa ei olekkaan.
Mikä on C16NE?
Mikä on C16NE?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)