Ostin tuossa läjän cihhiläisen osasia, kauppaan kuului sitä sun tätä. Kaupassa tulleen moottorin purkasin osiksi, koska siitä olisi tarkoitus rempata joku kivan ripee kone vauhdittamaan -67 Rekordia. Nokka-akselin kouraani napatessani olin hieman hämmästynyt, koska venttiilien aukioloaika näytti aivan huimalta. Jostain amerikkalaiselta foorumilta löysin muutaman maininnan nokasta, kuten imu auki 4,25mm yläkuolokohdassa (?).. nokkien välinen kulma 107 astetta ja asteet ois jotain 280 luokkaa.
Eli oiskohan jollain muistikuvia tai tietoa kyseisestä nokasta enemmänkin? Nokkakortti ois jees..
Onkos sitten cihhiläisiin ollut olemassa välitettyjä keinuja? Tai mikä mahtaa olla vakiokeinun suhde tai mitat keskireiästä päihin..
Kiits, jos joku edes malttaa lukea ja täydentää tietämättömyyteni..
Oiskohan jollain tietoa CIH- nokasta IRM10
Re: Oiskohan jollain tietoa CIH- nokasta IRM10
Tuosta nokasta en tiedä mitään mutta jos imu on auki YKK:ssa yli 4mm ja nokkakulma 107 niin se kyllä kielisi aika paljon rajummista asteista kuin 280. Yleensä noilla arvoilla asteita on yli 300.
Cih koneeseen on myynnissä monenkin merkkisiä keinuja mm. Enem, Crane ja Suomalaisia Konolan tekemiä. Virityskeinuissa yleensä vipusuhde luokkaa 1.5 kun vakiossa liukuvan nastan vuoksi suhde hieman muuttuu ollen noin 1.35
Cih koneeseen on myynnissä monenkin merkkisiä keinuja mm. Enem, Crane ja Suomalaisia Konolan tekemiä. Virityskeinuissa yleensä vipusuhde luokkaa 1.5 kun vakiossa liukuvan nastan vuoksi suhde hieman muuttuu ollen noin 1.35
Re: Oiskohan jollain tietoa CIH- nokasta IRM10
Voisko toi olla enem/kent i10.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Oiskohan jollain tietoa CIH- nokasta IRM10
Löysin tuon Opel-GT forumin ketjun.
http://www.opelgt.com/forums/opel-engin ... ams-4.html
Eli kyseessä joku vanha Irmscherin nokkaprofiili: 312 astetta, 107 nokkien välinen kulma, 12,3mm nostoa, 4,25 auki ykk:ssa. Täysin kisanokka...
http://www.opelgt.com/forums/opel-engin ... ams-4.html
Eli kyseessä joku vanha Irmscherin nokkaprofiili: 312 astetta, 107 nokkien välinen kulma, 12,3mm nostoa, 4,25 auki ykk:ssa. Täysin kisanokka...