Opel Adam
Re: Opel Adam
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Re: Opel Adam
Onhan siinä yritystä, tulis nyt äkkiä vielä farkku, 4X ja OPC..
Re: Opel Adam
Ohhoh On kyllä onnistuneen näkönen sekä sisältä että ulkoa. Noin pieneksi autoksi meinaan. Eihän se varmaan Tekniikanmaailman mukaan pärjää mitenkään VAG:n konservatiivisille tuotteille, kun käytettävyyttä on _taas_ uhrattu muotoilulle.
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
Re: Opel Adam
Nätti
Tuollainen keltainen tai punainen mustalla katolla sitten joskus, kun rikastun Corsan seuraajaksi
Kilpailee varmaan aika paljon Fiat 500sen kanssa. Muotoilussa jotain samanlaista nättiä.
Kunhan hinnat pysyy ihmisten tasolla, niin voisi uskoa käyvän kaupaksi.
Tuollainen keltainen tai punainen mustalla katolla sitten joskus, kun rikastun Corsan seuraajaksi
Kilpailee varmaan aika paljon Fiat 500sen kanssa. Muotoilussa jotain samanlaista nättiä.
Kunhan hinnat pysyy ihmisten tasolla, niin voisi uskoa käyvän kaupaksi.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Opel Adam
Nyt pitää ottaa takaisin hippasen tuota Lurttisen ulkonäön dissaamista ja olla samaa mieltä.
Rumahan tuo on kuin saatana
Tulee lähinnä joku Fiat 500 kopio mieleen...
Rumahan tuo on kuin saatana
Tulee lähinnä joku Fiat 500 kopio mieleen...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Opel Adam
Autoexpress tarjoaa englannin kielellä jutun Adamista.
Sen mukaan yksilöinti on Adamissa luokkansa parhainta. Adamiin tarjotaan miljoona erilaista varustelu ja väri vaihtoehtoa. Mark Adams GM Europelta arveleekin, että jos ostat Adamin niin on epätodennäköistä, että tulis toinen samanlainen vastaan. Tämä ei pätene Suomeen, koska kaikki kuitenkin ottaa perusvärit ja lisävarustelistalta säteilylämmittimen. Adamissa on saatavissa myös huikea varuste, nimittäin LED-valaistu kattoverhoilu - tähtitaivas autosi sisällä. Vastaavaa varustetta ei todellakaan löydy normaalisti ihan tämän hintaluokan autoista, vaan tähän mennessä saadakseen tuollaisen on täytynyt ostaa Rolls-Royce Phantomi. Muitakin erikoisverhoiluja tarjotaan (ruutulippua, kiiltävää sinistä jne.). Viihdekeskuksessa on 7" kosketusnäyttö, joka tukee iOS ja Android järjestelmiä (missä W7 ja W8?). Hiivatin viissatkua kopioidaan myös siinä, että autoon laitetaan "City"-nappi millä ohjaistehostimen toiminta muuttuu kaupunkiystävällisemmäksi. Hinta tullee olemaan jotain 1000-2000 euroa 500:sta kalliimpi, mutta sentään Miniä halvempi.
Sen mukaan yksilöinti on Adamissa luokkansa parhainta. Adamiin tarjotaan miljoona erilaista varustelu ja väri vaihtoehtoa. Mark Adams GM Europelta arveleekin, että jos ostat Adamin niin on epätodennäköistä, että tulis toinen samanlainen vastaan. Tämä ei pätene Suomeen, koska kaikki kuitenkin ottaa perusvärit ja lisävarustelistalta säteilylämmittimen. Adamissa on saatavissa myös huikea varuste, nimittäin LED-valaistu kattoverhoilu - tähtitaivas autosi sisällä. Vastaavaa varustetta ei todellakaan löydy normaalisti ihan tämän hintaluokan autoista, vaan tähän mennessä saadakseen tuollaisen on täytynyt ostaa Rolls-Royce Phantomi. Muitakin erikoisverhoiluja tarjotaan (ruutulippua, kiiltävää sinistä jne.). Viihdekeskuksessa on 7" kosketusnäyttö, joka tukee iOS ja Android järjestelmiä (missä W7 ja W8?). Hiivatin viissatkua kopioidaan myös siinä, että autoon laitetaan "City"-nappi millä ohjaistehostimen toiminta muuttuu kaupunkiystävällisemmäksi. Hinta tullee olemaan jotain 1000-2000 euroa 500:sta kalliimpi, mutta sentään Miniä halvempi.
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Opel Adam
videota Adamista
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20121 ... 3_v1.shtml
yllättävän matala ja pyöränkotelot täynnä jo vakiona.00.43 kohdalla vilahtava musta punainen on aika tylyn näköinen.
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20121 ... 3_v1.shtml
yllättävän matala ja pyöränkotelot täynnä jo vakiona.00.43 kohdalla vilahtava musta punainen on aika tylyn näköinen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Opel Adam
Mä ostan tollasen sit ku siihen saa sen uuden suorasuihkuturbokoneen
Re: Opel Adam
Vähän tulee ulkomuodosta mieleen Fiat 500:n kopiointi, mutta ihan näppärän näköinen. Sisustus on pikkuautoksi aika hieno.
Tulisi vielä jollain asiallisella tekniikalla, alkuun kai saatavilla ainoastaan jollain aatamin aikaisilla perusbensakoneilla.
Tulisi vielä jollain asiallisella tekniikalla, alkuun kai saatavilla ainoastaan jollain aatamin aikaisilla perusbensakoneilla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Opel Adam
Olisikohan Opelilla jokin valmistustekninen ongelma, kun uusi pikkuautokin on tosi painava verrattuna lähimpiin kilpailijoihin yli +100kg. Sama vaivaa myös Astraa ja Insigniaa. Polttoaineenkulutus ja suorituskyky kärsivät ylipainosta. Onkohan niin, että Opelilla ei ole varaa käyttää autoissaan uusia kevyempia materiaaleja verraten esim. uusi Golf jossa paino putosi vaikka koko kasvoikin hieman.
Re: Opel Adam
Tuohon kommenttiin pitää sanoa! tuskin paino opelilla mikään ongelma ole, sillä saadaan autoon ajettavuutta ja jämäkkyyttä! monet kilpailiat kevyitä ns.räpistimiä! olen päässyt vertaan muutamia Insignian kokoluokan tekeleitä! en enään ihmettele että siskonikin harkitsee vuoden vanhan 6 Mazdan vaihtoa Opel Insigniaan kun kävi koeajolla! työkaveri jo toteutti samaisen vaihdon!cozar kirjoitti:Olisikohan Opelilla jokin valmistustekninen ongelma, kun uusi pikkuautokin on tosi painava verrattuna lähimpiin kilpailijoihin yli +100kg. Sama vaivaa myös Astraa ja Insigniaa. Polttoaineenkulutus ja suorituskyky kärsivät ylipainosta. Onkohan niin, että Opelilla ei ole varaa käyttää autoissaan uusia kevyempia materiaaleja verraten esim. uusi Golf jossa paino putosi vaikka koko kasvoikin hieman.
Mutta otsikkoon vastaten että mukava piristys Opelilta kun nimi tosiaan Adam, Opelin perustaja! itse poseerasin viime kesänä Adamin patsaan juurella Russelsheimissa, kaipailen itsekkin suuremman kokoluokan versiota esim.sitä Omegan paluuta?
Insignia-A Country Tourer Bi T -14, Omega-B 2,2 16v sed.aut.elegance -01
Diplomat-A V8 -66
Diplomat-A V8 -66
Re: Opel Adam
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Re: Opel Adam
Tai Audilta juhlamalli nimeltään August Horch?Arimotska kirjoitti:Mitä, jos uusi VW Up! olisikin ollut VW Adolf?
Onhan tuo erikoinen veto laittaa etunimi autolle mutta erottuu ainakin massasta. Sillehän sopisi rinnakkaismalliksi myös Eva
Re: Opel Adam
Tuohon ulkonäköön en ota enempää kantaa onko hieno vai ei, mutta tuo kommentointi siitä että on kopioitu jostain on kyllä hieman outoa. Jos laitetaan autoon neljä penkkiä, neljä pyörää ja moottori, niin ympärille vedettävän kotelon muoto on aika tiukasti rajattu. Tuossa on kuitenkin selkeästi erottuva maski, oman muotoiset valot, vähän ylimääräistä pokkausta kontin luukussa ja esim. takalokareissa, jotka tekevät autosta erottuvan. Jopa hieman erottuva konepelti on saatu muotoiltua tuohon keulaan. Se on jo oma haasteensa nykyautojen tekniikat huomioiden.
Katsokaapa kuinka monen nykyetuvedon a-pilari alkaa etuvalosta. Takavedossa asia on toinen, jolloin a-pilarin linja alkaa usein etuakselista, mutta pieneksi etuvedoksi tuosta on saatu hyvin erottuva. Jos "kustomointia" on vielä enemmän tarjolla kun esim citroen DS3:n niin luulisi tuon käyvän kaupaksi ainakin jossain muualla kun harmaiden autojen Suomessa.
A-pilarin linja suoraan etuakselista, perinteinen takaveto.
Nykyaikainen etuveto, a-pilarin linja lähes etuvalon linjassa, reilusti etuakselin etupuolella.
Adamin a-pilarin linja näiden kahden väliltä, osuu eturenkaaseen, mutta ylittää akselin. Kuitenkin selkeä ero konepellin ja a-pilarin linjan välillä.
Katsokaapa kuinka monen nykyetuvedon a-pilari alkaa etuvalosta. Takavedossa asia on toinen, jolloin a-pilarin linja alkaa usein etuakselista, mutta pieneksi etuvedoksi tuosta on saatu hyvin erottuva. Jos "kustomointia" on vielä enemmän tarjolla kun esim citroen DS3:n niin luulisi tuon käyvän kaupaksi ainakin jossain muualla kun harmaiden autojen Suomessa.
A-pilarin linja suoraan etuakselista, perinteinen takaveto.
Nykyaikainen etuveto, a-pilarin linja lähes etuvalon linjassa, reilusti etuakselin etupuolella.
Adamin a-pilarin linja näiden kahden väliltä, osuu eturenkaaseen, mutta ylittää akselin. Kuitenkin selkeä ero konepellin ja a-pilarin linjan välillä.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi