astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Seuraavaksi siis pitää kokeilla, että rele toimii?
Missäs tuo liitin X3 olikaan tarkalleen ottaen, jos tuo rele toimii??
Missäs tuo liitin X3 olikaan tarkalleen ottaen, jos tuo rele toimii??
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Kyllä sinne silloin oikea jännite tulee.
Juurikin niin, kokeile, että rele toimii.
Liitin X3 on tuon linkitetyn kuvan osoittamassa paikassa siinä kuskinpuoleisen etulokasiiven päällä moottoritilassa :
https://docs.google.com/file/d/0B66Ek2_ ... edit?pli=1
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ei itsellä ole Astraa.
Juurikin niin, kokeile, että rele toimii.
Liitin X3 on tuon linkitetyn kuvan osoittamassa paikassa siinä kuskinpuoleisen etulokasiiven päällä moottoritilassa :
https://docs.google.com/file/d/0B66Ek2_ ... edit?pli=1
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ei itsellä ole Astraa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Tosin en tiedä , kuinka viisasta on yrittää sitä liitintä mitata... yksi vaihtoehto on avata se jännitteetömänä ja puhdistaa huolella ja sitten mitata sieltä liittimestä X26.
Tuossa on vaihtoehtoina vika releessä, vika relekannassa , vika moottoritilan elektroniikkamoduulin liittimessä X2 tai vika liittimessä X3.
Tuossa on vaihtoehtoina vika releessä, vika relekannassa , vika moottoritilan elektroniikkamoduulin liittimessä X2 tai vika liittimessä X3.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Nyt täytyy sanoa, että mun mielestä releessä ei ole mitään eloa... ei vaikka vaihtaa toisen samanlaisen releen paikoilleen.
Mitenkäs tuon saa selville onko tuo releen pohja sökönä? Pystyykö sen mittaamaan jotenkin vai täytyykö tuo sulakeboxi purkaa kokonaan pois??
Mitenkäs tuon saa selville onko tuo releen pohja sökönä? Pystyykö sen mittaamaan jotenkin vai täytyykö tuo sulakeboxi purkaa kokonaan pois??
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Moottoriohjaus antaa sille releen kelalle maita, kun ilmastoinnin kytkee päälle. Maa pitää tulla relekannan liittimeen 85 . Voit taas laittaa ilmastoinnin päälle, kuten jo aiemmin niin, että magneettikytkimen pitäisi vetää , eli lämpötila alimpaan mahdolliseen, irrottaa releen K8 ja mitata resistanssi sen relekannan liittimen ja auton rungon maapisteen välinen resistanssi.
Vika voi olla myös sen moottoritilan elektroniikkamoduulin liittimessä XE3 . Siihen tulee moottoriohjaukselta ruskeapunainen johdin liitinnastaan 25.
Vika voi olla myös sen moottoritilan elektroniikkamoduulin liittimessä XE3 . Siihen tulee moottoriohjaukselta ruskeapunainen johdin liitinnastaan 25.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Jos sieltä releeltä puuttu ohjaus.
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Ai niin, olihan moottori käynnissä kokeillessa tuota relettä ?? Se ohjaus tulee vain moottorin ollessa käynnissä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Tuo topicin ensimmäisen viestin vikakoodin selite mielestäni tarkoittaa, että ohjauksen pitäisi moottoriohjauksen mielestä olla olemassa , mutta jostain syystä joko se releen ohjaus tai jännite releen kärjiltä tai siitä eteenpäin puuttuu.kadett90 kirjoitti:Jos sieltä releeltä puuttu ohjaus.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Kyllä oli kone käynnissä ja vaimo vääntelemässä nappuloita kapiinin puolella.Robertx kirjoitti:Ai niin, olihan moottori käynnissä kokeillessa tuota relettä ?? Se ohjaus tulee vain moottorin ollessa käynnissä.
Täytyy huomenna jatkaa mittailuja...
Kiitos taas kaikille, jotka ovat jaksaneet auttaa minua näissä kivoissa sähkö ongelmissa...
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
No innostuin nyt kuitenkin käydä mittailemassa tuota resistanssia.
Jos ymmärsin oikein että piti mitata resistanssi releen K8 navasta 85 maadoituspisteeseen...
Niin minun yleismittarini ei antanut mitään mittaustulosta (voiko olla mahdollista) vai teinkö jotain väärin??!!
Relekannan liitinnastaan 30 tulee ainakin virtaa auton käydessä yli 14V
Jos ymmärsin oikein että piti mitata resistanssi releen K8 navasta 85 maadoituspisteeseen...
Niin minun yleismittarini ei antanut mitään mittaustulosta (voiko olla mahdollista) vai teinkö jotain väärin??!!
Relekannan liitinnastaan 30 tulee ainakin virtaa auton käydessä yli 14V
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Tämä selvä. Tuossa voi vielä kokeilla myös sellaista , että ottaa releen K8 irti, kiertää johtimen sen releen jalan ympäri (huolellisesti, ettei osu muihin) ja yhdistää sen johtimen toisen pään auton maadoituspisteeseen. Tällöin pitäisi kompressorin magneettikytkimen vetää ja kompressorin pyöriä.kamala kirjoitti:Kyllä oli kone käynnissä ja vaimo vääntelemässä nappuloita kapiinin puolella.Robertx kirjoitti:Ai niin, olihan moottori käynnissä kokeillessa tuota relettä ?? Se ohjaus tulee vain moottorin ollessa käynnissä.
Täytyy huomenna jatkaa mittailuja...
Kiitos taas kaikille, jotka ovat jaksaneet auttaa minua näissä kivoissa sähkö ongelmissa...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Oikein ymmärsit. On mahdollista, ettei anna mitään lukemaa. Tällöin vika on sen releen ohjauksessa : relekannalle tuleva johdin, liitin XE3 tai moottoriohjauksen liitin.kamala kirjoitti:No innostuin nyt kuitenkin käydä mittailemassa tuota resistanssia.
Jos ymmärsin oikein että piti mitata resistanssi releen K8 navasta 85 maadoituspisteeseen...
Niin minun yleismittarini ei antanut mitään mittaustulosta (voiko olla mahdollista) vai teinkö jotain väärin??!!
Relekannan liitinnastaan 30 tulee ainakin virtaa auton käydessä yli 14V
Oliko moottori käynnissä ja ilmastointi kytketty päälle ja kylmimmälle kun mittasit ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Kyllä oli moottori käynnissä ja namikka low asennossa.
Voinko silti huomenna koittaa tota "hyppy" maadoitusta??
Voinko silti huomenna koittaa tota "hyppy" maadoitusta??
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Ok. Voit toki kokeilla sitä "hyppy" maadoitusta. Sillä tavalla selviää ainakin varmasti, että olet oikean releen kimpussa, jos/kun kompressorin magneettikytkin vetää ja ilmastoinnin kopressori lähtee pyörimään.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: astra h automaatti ilmastointi ei toimi
Ongelmat senkun jatkuvat...
Tein tuohon K8 releeseen tuon "hyppy" maadoituksen ja rele ainakin naksahtaa kun sen laittaa paikoilleen (mitä se ei tee ilman tuota "hyppy" maadoitusta), mutta kompuran päässä ei tapahdu mitään. Eikä tapahdu silloinkaan mitään, kun rele on paikoillaan ja kapiinin puolella kytkee ilmastoinnin päälle ja pois asentoon lämpötilan ollessa low asennossa. Mittasin varmuuden vuoksi jännitteen tuolta kompressorin liittimeltä ja sinne tulee edelleen tuo 7.7V ja noin 30 sekunnin välein tulee piikkinä yli 14V auton käydessä. Eikös ton jännitteen pitäisi riittää naksauttamaan tuo magneettikytkimen/venttiilin päälle?? Vai täytyykö tuonne liittimelle tulla koko ajan tuo 14V tai 12V?
Mikäs toiminta ero on magneettikytkimellä ja magneettiventtiilillä vai onko se sama asia?
Jos kuvitellaan, että meidän vanha rikkinäinen kompura oli magneettikytkimellinen ja tämä uusi kompura on magneettiventtiilinen... niin voisiko se kiusata tätä minun ongelmaa? Mutta sit taas kun ajattelee niin tuo kompura (uusi) toimi viime syksynä sen viikon ajan...
Joten taas kaivataan neuvoja, Kiitos!!
Tein tuohon K8 releeseen tuon "hyppy" maadoituksen ja rele ainakin naksahtaa kun sen laittaa paikoilleen (mitä se ei tee ilman tuota "hyppy" maadoitusta), mutta kompuran päässä ei tapahdu mitään. Eikä tapahdu silloinkaan mitään, kun rele on paikoillaan ja kapiinin puolella kytkee ilmastoinnin päälle ja pois asentoon lämpötilan ollessa low asennossa. Mittasin varmuuden vuoksi jännitteen tuolta kompressorin liittimeltä ja sinne tulee edelleen tuo 7.7V ja noin 30 sekunnin välein tulee piikkinä yli 14V auton käydessä. Eikös ton jännitteen pitäisi riittää naksauttamaan tuo magneettikytkimen/venttiilin päälle?? Vai täytyykö tuonne liittimelle tulla koko ajan tuo 14V tai 12V?
Mikäs toiminta ero on magneettikytkimellä ja magneettiventtiilillä vai onko se sama asia?
Jos kuvitellaan, että meidän vanha rikkinäinen kompura oli magneettikytkimellinen ja tämä uusi kompura on magneettiventtiilinen... niin voisiko se kiusata tätä minun ongelmaa? Mutta sit taas kun ajattelee niin tuo kompura (uusi) toimi viime syksynä sen viikon ajan...
Joten taas kaivataan neuvoja, Kiitos!!