C20NE/C20GET Turbo Viritys
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
LET kytkinlevy ja XE SRE asetelma tai sitten ihan normaali littanan vauhtipyörän kanssa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Toistaiseksi hypoteettinen kysymys käyttiksen pikkuvirittämisestä budjettityylillä. A-Omega jossa C20NE, jos laittaa jonkun pienen bensaturbosta kotoisin olevan ahtimen, X20XEV suuttimet ja jonkinlaisen välijäähyn, niin pärjääkö vakio moottorinohjauksella ilman sen muuttamista (liekö edes mahdollista säätää?) jos ahdot on luokkaa 0.5 bar ja tehotavoite 160 hp tietämillä? Eli voiko tuon tosiaan tehdä alkuun noin yksinkertaisesti? Järkevyyteen ei välttämättä sen kummemmin tarvitse ottaa kantaa, mutta kestääkö (teoriassa) ja toimiiko? Juuri laitettu uusi vakio kansipahvi muista syistä.
Edittiä vielä sen verran että vm90 eli käsittääkseni Motronic M1.5 moottorinohjaus.
Edittiä vielä sen verran että vm90 eli käsittääkseni Motronic M1.5 moottorinohjaus.
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Voi sen tehä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
LET levy, XE asetelma ja litteä c20ne vauhtipyörä onko bolt on paketti pikku getragin kans? Ilman mitää väliholkkeja
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Onnistuu. Ainakin mulla onnistui C16SE paketissa ja siinäkin oli tosi matala vauhtipyörä ja asetelma
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Onko porukalla tietoa paljonko tuollanen c20xe SRE asetelma kestää vääntöä?
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Taisi valmistaja luvata 380nm sintteri 228mm levyllä. Väitän että kestää lähelle 600nm. Omassa 20let asetelma + sintteri, ja tällähetkellä vääntöä vähän päälle 500nm.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Onko kokemusta z20LEH männistä c20ne lohko ja kansi yhdistelmäs?
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Sama puristuskorkeus ja palotilan koko kannessa(likipitäen). Toimii varmasti. Onhan niitä C20LET mäntiäkin käytetty 8V sovelluksissa.
Männäntapin sovitus vaatinee passelit kiertokanget. Tai sitten ei. Oharissa on tappi lämpösovitteella mutta miten LEH?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Mulla olis c20let kiertokanget siihen kaveriksi
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Mitkäs on kestävimmät vakio kiertokanget mitä näistä koneista löytyy? Ja onko ohc ainoa jossa on prässätyt männäntapit?
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
XE/LET kanget vahvimmat. Mutta männäntappia en ebää muista. Toki voi käyttää XE/LET mäntääkin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Xe/let veivit ihan ok n.300hv moottoriin,isolla ahtimella voi ajaa pidemmällekkin.
Pikku pillerit tapissaan ovat eniten moottoria rasittavia.
Itse myin kesällä noita veivejä muistaakseni 40€/2 sarjaa.
Vai oliko 20€,mutta ei ne kalliita yleensä ole
Nykyään noita kiinaveivejä saa vaan jo ihan naurettavan halvalla,toki ne kannattaa aina takistaa/tarkistuttaa.
Pikku pillerit tapissaan ovat eniten moottoria rasittavia.
Itse myin kesällä noita veivejä muistaakseni 40€/2 sarjaa.
Vai oliko 20€,mutta ei ne kalliita yleensä ole
Nykyään noita kiinaveivejä saa vaan jo ihan naurettavan halvalla,toki ne kannattaa aina takistaa/tarkistuttaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V