C20NE/C20GET Turbo Viritys
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Nyt on ompulla lasketeltu aikas paljon rallia menemään. Tuntus aika pitävältä toi 2 pahvia. 1.3 bar ahdoillakin luisuteltiin kun oli vielä asfaltti esissä... Pitäs alkaa kasaamaan tosta toi toinen kone valmiiksi ja keväällä tiputtaa paikoilleen. Tänään hakemaan uusia penkkilappuja leimalle kun katsastusmies haluaa muuten abs jarrut omppuun. Sanoi että hakekaa pienemmät teholaput niin lyödään leima paperiin. Että sellasta Mitenkäs se muilla pyyhkii??
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
ihan hyvin kyllä kulkee itelläki nelikko 1bar paineilla ennakot reilu 18 pikkuahtimella kytkintä pitäs alkaa miettimään ku luistaa isoilla vaihteilla
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Juuri mitenkään asiaan liittymättömästi mut mä taas oon niin tykästynyt noihin abseihin että mielessä kävi laittaa allekirjoituksen Kadettiinkin abs-systeemitSakari kirjoitti:Nyt on ompulla lasketeltu aikas paljon rallia menemään. Tuntus aika pitävältä toi 2 pahvia. 1.3 bar ahdoillakin luisuteltiin kun oli vielä asfaltti esissä... Pitäs alkaa kasaamaan tosta toi toinen kone valmiiksi ja keväällä tiputtaa paikoilleen. Tänään hakemaan uusia penkkilappuja leimalle kun katsastusmies haluaa muuten abs jarrut omppuun. Sanoi että hakekaa pienemmät teholaput niin lyödään leima paperiin. Että sellasta Mitenkäs se muilla pyyhkii??
Todennäköisesti väärässä.
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Tuuha laittelee mulleki sit Tosin nyt on teholaput niin pienet et ei tarvii absei kiitos penkittäjänomega16T kirjoitti:Juuri mitenkään asiaan liittymättömästi mut mä taas oon niin tykästynyt noihin abseihin että mielessä kävi laittaa allekirjoituksen Kadettiinkin abs-systeemitSakari kirjoitti:Nyt on ompulla lasketeltu aikas paljon rallia menemään. Tuntus aika pitävältä toi 2 pahvia. 1.3 bar ahdoillakin luisuteltiin kun oli vielä asfaltti esissä... Pitäs alkaa kasaamaan tosta toi toinen kone valmiiksi ja keväällä tiputtaa paikoilleen. Tänään hakemaan uusia penkkilappuja leimalle kun katsastusmies haluaa muuten abs jarrut omppuun. Sanoi että hakekaa pienemmät teholaput niin lyödään leima paperiin. Että sellasta Mitenkäs se muilla pyyhkii??
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Kytkintä pitäs itekki laittaa!madi kirjoitti:ihan hyvin kyllä kulkee itelläki nelikko 1bar paineilla ennakot reilu 18 pikkuahtimella kytkintä pitäs alkaa miettimään ku luistaa isoilla vaihteilla
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Sakari onko sulla siis Motronicin ihan räpläämätön moottorinohjaus? Jos kerta toimi 1.3 ahdoillakin? Kerrotko vähän lisä isnpektaa tosta sun omegan tekniikasta, kiinnostais kuulla, muutakun et mitä tällä fooumilla et 2 kansipahvia XE kanget(?) ja männät ym. mut mikä ahdin ja onko sulla lambda siis putkeen menevä anturi ja missä kohtaa downpipea on et kestääkö se paljonki lämpöä et kuinka lähellä turbiinipesää olla ym?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
En osaa sanoa onko sitä motronicia räplätty. Koska ostin auton konerikkonaisena (liukulaakerit oli paskan). Täytys tota moottorinohjausta tutkia paremmin kun ehtii. Ja toimii hyvin yli 1bar ahdoillakin. Ja kyllä vaihdoin xe kanget ja männät. Sekä 2 pahvia on päällekäin väliaikaisesti. Holsetin joku 30 ahdin. Ahtimen kyljessä ei lue muuta kuin holset, niin vaikea jäljittää. Lambda on joku 20cm matkanpäässä turbiinista. Hyvin on kestänyt. Nyt lähtee lähipäivinä koko kone purkuun, kun täytyy vaihtaa kampiakseli... Edellinen omistaja oli leivottanut kiertokangenlaakerit ja 1 pytyn kohdalta kampiakseli kulunut mukavasti... Mistähän voisi saada "ylikoon" kiertokangenlaakereita? Toinen konekin löytyy. Jos ei muuten niin siitä sitten mosa paikoilleen.rookie`` kirjoitti:Sakari onko sulla siis Motronicin ihan räpläämätön moottorinohjaus? Jos kerta toimi 1.3 ahdoillakin? Kerrotko vähän lisä isnpektaa tosta sun omegan tekniikasta, kiinnostais kuulla, muutakun et mitä tällä fooumilla et 2 kansipahvia XE kanget(?) ja männät ym. mut mikä ahdin ja onko sulla lambda siis putkeen menevä anturi ja missä kohtaa downpipea on et kestääkö se paljonki lämpöä et kuinka lähellä turbiinipesää olla ym?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Yllättäen autovaraosaliikkeistä.Sakari kirjoitti:rookie`` kirjoitti: Mistähän voisi saada "ylikoon" kiertokangenlaakereita? Toinen konekin löytyy.
KAnnattaa purkaa se varaosakone ja tarkistaa sen kampiakseli.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Täytyypäs soitella varaosamyllys hyväs kuosisJuho M-P kirjoitti:Yllättäen autovaraosaliikkeistä.Sakari kirjoitti:rookie`` kirjoitti: Mistähän voisi saada "ylikoon" kiertokangenlaakereita? Toinen konekin löytyy.
KAnnattaa purkaa se varaosakone ja tarkistaa sen kampiakseli.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Pitikö sen CLETin tiivisteen olla massa vai peltinen, että sitä pystyi käyttään NEssä ? Vai kävikö molemmat ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
c20letistä menee molemmat mutta z20let ei pitäisi sopia kun sotkee vedet ja öljyt
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Thanks. Jos ZLET tiivistettä käyttäisi niin pitäisi öljy tuoda kaiketi ulkopuolelta kanteen ?teukka77 kirjoitti:c20letistä menee molemmat mutta z20let ei pitäisi sopia kun sotkee vedet ja öljyt
Tuohon koneeseeni olisi nyt vaihtumassa nokka-akselikin ja nuo keinuvivuthan pitäisi vaihtaa samalla, niin mahtaakohan tarvike keinut kestää ? Tarvike maksaa 7€ kpl ja alkuperäsen hinnasta ei oo viellä tietoa...
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
C20let Cometic tiiviste sopii heittämällä paikoilleen. Eiköhän ne tarvikekeinut kestä siellä ihan hyvin kunhan on pehmeä rajoitin tai ei muutenkaan turhia paukuttele rajoittajaa vasten
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Tuli tuossa kokeilumielessä kyhäiltyä ahdin c asconana pellin alle. Moottori on vakio 20NE (puristus 9.2) johon on lisätty:
-vakio pakosarjaan väliputki
-pieni ahdin (kai KKK K03)
-2,5tuuman pakoputki alusta loppuun
-3L tbo supran orkkis cooleri
-20xe suuttimet 280 150 427 241cc@3bar
Muutama päivä on ajeltu ja nyt käytiin penkissä ja tehot 0.9 ahdoilla 179hv 262nm. Se mikä on huolestuttavaa niin penkityksen ajaksi laitetettiin anturi pakoputkeen ja katsottiin seoksia niin kierroksilla ne heitteli jotain 16-18 välillä Millähän tuosta saisi ahtoja alemmas? Ahtimessa on itsessään hukkaportti ja kello on jotain 1,1-1,2 bar. Laitoin pari jousta vetämään kelloa löysemmäksi ja nyt siis ahdot 0,9bar.
Seuraavaksi pitäisi ostaa laajakaistalabda ja pa-paineensäädin. Mitä eroa on 1-tai 3-kalvoisella paineensäätimellä?
-vakio pakosarjaan väliputki
-pieni ahdin (kai KKK K03)
-2,5tuuman pakoputki alusta loppuun
-3L tbo supran orkkis cooleri
-20xe suuttimet 280 150 427 241cc@3bar
Muutama päivä on ajeltu ja nyt käytiin penkissä ja tehot 0.9 ahdoilla 179hv 262nm. Se mikä on huolestuttavaa niin penkityksen ajaksi laitetettiin anturi pakoputkeen ja katsottiin seoksia niin kierroksilla ne heitteli jotain 16-18 välillä Millähän tuosta saisi ahtoja alemmas? Ahtimessa on itsessään hukkaportti ja kello on jotain 1,1-1,2 bar. Laitoin pari jousta vetämään kelloa löysemmäksi ja nyt siis ahdot 0,9bar.
Seuraavaksi pitäisi ostaa laajakaistalabda ja pa-paineensäädin. Mitä eroa on 1-tai 3-kalvoisella paineensäätimellä?
Senator B c26ne 92
Vectra A c20ne 93
Kadett D 80 -projekti-
Vectra A c20ne 93
Kadett D 80 -projekti-
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
3-kalvoinen nostaa ns. progressiivisesti paineita kun 1-kalvoinen nostaa samassa suhteessa paineen kanssa. suosittelen tuossa paketissa sitä 3-kalvoista. Säädä hukkaportin akselia avaamalla kierteitettyä osaa ulospäin vaikka aluksi niin paljon että akseli menee takaisin paikoilleen ihan ilman venyttämistä...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....