C20NE/C20GET Turbo Viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Nyt on ompulla lasketeltu aikas paljon rallia menemään. Tuntus aika pitävältä toi 2 pahvia. 1.3 bar ahdoillakin luisuteltiin kun oli vielä asfaltti esissä... Pitäs alkaa kasaamaan tosta toi toinen kone valmiiksi ja keväällä tiputtaa paikoilleen. Tänään hakemaan uusia penkkilappuja leimalle kun katsastusmies haluaa muuten abs jarrut omppuun. Sanoi että hakekaa pienemmät teholaput niin lyödään leima paperiin. Että sellasta :lol: Mitenkäs se muilla pyyhkii?? :)
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja madi »

ihan hyvin kyllä kulkee itelläki nelikko 1bar paineilla ennakot reilu 18 pikkuahtimella kytkintä pitäs alkaa miettimään ku luistaa isoilla vaihteilla
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Sakari kirjoitti:Nyt on ompulla lasketeltu aikas paljon rallia menemään. Tuntus aika pitävältä toi 2 pahvia. 1.3 bar ahdoillakin luisuteltiin kun oli vielä asfaltti esissä... Pitäs alkaa kasaamaan tosta toi toinen kone valmiiksi ja keväällä tiputtaa paikoilleen. Tänään hakemaan uusia penkkilappuja leimalle kun katsastusmies haluaa muuten abs jarrut omppuun. Sanoi että hakekaa pienemmät teholaput niin lyödään leima paperiin. Että sellasta :lol: Mitenkäs se muilla pyyhkii?? :)
Juuri mitenkään asiaan liittymättömästi mut mä taas oon niin tykästynyt noihin abseihin että mielessä kävi laittaa allekirjoituksen Kadettiinkin abs-systeemit :lol:
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

omega16T kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Nyt on ompulla lasketeltu aikas paljon rallia menemään. Tuntus aika pitävältä toi 2 pahvia. 1.3 bar ahdoillakin luisuteltiin kun oli vielä asfaltti esissä... Pitäs alkaa kasaamaan tosta toi toinen kone valmiiksi ja keväällä tiputtaa paikoilleen. Tänään hakemaan uusia penkkilappuja leimalle kun katsastusmies haluaa muuten abs jarrut omppuun. Sanoi että hakekaa pienemmät teholaput niin lyödään leima paperiin. Että sellasta :lol: Mitenkäs se muilla pyyhkii?? :)
Juuri mitenkään asiaan liittymättömästi mut mä taas oon niin tykästynyt noihin abseihin että mielessä kävi laittaa allekirjoituksen Kadettiinkin abs-systeemit :lol:
Tuuha laittelee mulleki sit :lol: Tosin nyt on teholaput niin pienet et ei tarvii absei :peukku: kiitos penkittäjän :worship:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

madi kirjoitti:ihan hyvin kyllä kulkee itelläki nelikko 1bar paineilla ennakot reilu 18 pikkuahtimella kytkintä pitäs alkaa miettimään ku luistaa isoilla vaihteilla
Kytkintä pitäs itekki laittaa! :)
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
rookie``
'Senator'
'Senator'
Viestit: 565
Liittynyt: 29 Huhti 2011, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Sakari onko sulla siis Motronicin ihan räpläämätön moottorinohjaus? Jos kerta toimi 1.3 ahdoillakin? Kerrotko vähän lisä isnpektaa tosta sun omegan tekniikasta, kiinnostais kuulla, muutakun et mitä tällä fooumilla et 2 kansipahvia XE kanget(?) ja männät ym. mut mikä ahdin ja onko sulla lambda siis putkeen menevä anturi ja missä kohtaa downpipea on et kestääkö se paljonki lämpöä et kuinka lähellä turbiinipesää olla ym?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

rookie`` kirjoitti:Sakari onko sulla siis Motronicin ihan räpläämätön moottorinohjaus? Jos kerta toimi 1.3 ahdoillakin? Kerrotko vähän lisä isnpektaa tosta sun omegan tekniikasta, kiinnostais kuulla, muutakun et mitä tällä fooumilla et 2 kansipahvia XE kanget(?) ja männät ym. mut mikä ahdin ja onko sulla lambda siis putkeen menevä anturi ja missä kohtaa downpipea on et kestääkö se paljonki lämpöä et kuinka lähellä turbiinipesää olla ym?
En osaa sanoa onko sitä motronicia räplätty. Koska ostin auton konerikkonaisena (liukulaakerit oli paskan). Täytys tota moottorinohjausta tutkia paremmin kun ehtii. Ja toimii hyvin yli 1bar ahdoillakin. Ja kyllä vaihdoin xe kanget ja männät. Sekä 2 pahvia on päällekäin väliaikaisesti. Holsetin joku 30 ahdin. Ahtimen kyljessä ei lue muuta kuin holset, niin vaikea jäljittää. Lambda on joku 20cm matkanpäässä turbiinista. Hyvin on kestänyt. Nyt lähtee lähipäivinä koko kone purkuun, kun täytyy vaihtaa kampiakseli... Edellinen omistaja oli leivottanut kiertokangenlaakerit ja 1 pytyn kohdalta kampiakseli kulunut mukavasti... Mistähän voisi saada "ylikoon" kiertokangenlaakereita? :D Toinen konekin löytyy. Jos ei muuten niin siitä sitten mosa paikoilleen. :yes:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Sakari kirjoitti:
rookie`` kirjoitti: Mistähän voisi saada "ylikoon" kiertokangenlaakereita? :D Toinen konekin löytyy.
Yllättäen autovaraosaliikkeistä.

KAnnattaa purkaa se varaosakone ja tarkistaa sen kampiakseli.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juho M-P kirjoitti:
Sakari kirjoitti:
rookie`` kirjoitti: Mistähän voisi saada "ylikoon" kiertokangenlaakereita? :D Toinen konekin löytyy.
Yllättäen autovaraosaliikkeistä.

KAnnattaa purkaa se varaosakone ja tarkistaa sen kampiakseli.
Täytyypäs soitella :D varaosamyllys hyväs kuosis :thumbsup:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Pitikö sen CLETin tiivisteen olla massa vai peltinen, että sitä pystyi käyttään NEssä ? Vai kävikö molemmat ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

c20letistä menee molemmat mutta z20let ei pitäisi sopia kun sotkee vedet ja öljyt
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

teukka77 kirjoitti:c20letistä menee molemmat mutta z20let ei pitäisi sopia kun sotkee vedet ja öljyt
Thanks. Jos ZLET tiivistettä käyttäisi niin pitäisi öljy tuoda kaiketi ulkopuolelta kanteen ?

Tuohon koneeseeni olisi nyt vaihtumassa nokka-akselikin ja nuo keinuvivuthan pitäisi vaihtaa samalla, niin mahtaakohan tarvike keinut kestää ? Tarvike maksaa 7€ kpl ja alkuperäsen hinnasta ei oo viellä tietoa...
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

C20let Cometic tiiviste sopii heittämällä paikoilleen. Eiköhän ne tarvikekeinut kestä siellä ihan hyvin kunhan on pehmeä rajoitin tai ei muutenkaan turhia paukuttele rajoittajaa vasten :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
pumpo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Touko 2011, 19:56
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja pumpo »

Tuli tuossa kokeilumielessä kyhäiltyä ahdin c asconana pellin alle. Moottori on vakio 20NE (puristus 9.2) johon on lisätty:
-vakio pakosarjaan väliputki
-pieni ahdin (kai KKK K03)
-2,5tuuman pakoputki alusta loppuun
-3L tbo supran orkkis cooleri
-20xe suuttimet 280 150 427 241cc@3bar

Muutama päivä on ajeltu ja nyt käytiin penkissä ja tehot 0.9 ahdoilla 179hv 262nm. Se mikä on huolestuttavaa niin penkityksen ajaksi laitetettiin anturi pakoputkeen ja katsottiin seoksia niin kierroksilla ne heitteli jotain 16-18 välillä :o Millähän tuosta saisi ahtoja alemmas? Ahtimessa on itsessään hukkaportti ja kello on jotain 1,1-1,2 bar. Laitoin pari jousta vetämään kelloa löysemmäksi ja nyt siis ahdot 0,9bar.

Seuraavaksi pitäisi ostaa laajakaistalabda ja pa-paineensäädin. Mitä eroa on 1-tai 3-kalvoisella paineensäätimellä?
Senator B c26ne 92
Vectra A c20ne 93
Kadett D 80 -projekti-
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

3-kalvoinen nostaa ns. progressiivisesti paineita kun 1-kalvoinen nostaa samassa suhteessa paineen kanssa. suosittelen tuossa paketissa sitä 3-kalvoista. Säädä hukkaportin akselia avaamalla kierteitettyä osaa ulospäin vaikka aluksi niin paljon että akseli menee takaisin paikoilleen ihan ilman venyttämistä...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin