Sivu 1/19

C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 21 Marras 2012, 08:02
Kirjoittaja madi
Aloitetaan oma keskustelu foorumin uusien osioiden takia

Itellä tällä hetkellä C20NE turbotettuna mitsun TE05-12B ahtimella MS2 v3 ohjaimena

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 21 Marras 2012, 11:55
Kirjoittaja Wasu
Tälläinen tekniikka mantassa, isommat suuttimet olis tarkotus hankkia ja uusi ahdin, ehdotuksia otetaan vastaan millasta ahdinta tonne alkais laitteleen kun tehoissa aiotaan pysyä siinä 250- 300 hv paikkeilla?

-20xe alakerta, männistä sorvattu siivu pois.
-c20ne kansi, palotiloja muokattu
-315cc suuttimet ja malpassi säädin
-18e nokka ja 20xe jakaja
-megasquirt 2 ja plx laajakaista

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 22 Marras 2012, 20:32
Kirjoittaja madi
Tänään tuli tehtyä 2.5" pakoputki aika iso ero on verrattuna orkkis c20ne 2" putkeen jossa oli katalysaattori ja tukossa oleva takavaimennin
Herääkin paljon aikasemmin paineetkin on korkemmat :(

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 22 Marras 2012, 20:44
Kirjoittaja putkikardaani
pikkuhiljaa siis selviää miksi se vaparina vei paljo bensaa :D

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 22 Marras 2012, 21:37
Kirjoittaja Sakari
Perskeles, nyt on motti kasattu xe männillä ja veiveillä. Testiajossa kun ahtopaineet nous niin alkaa tuntua että kanittas vastaan... Eli ei vedä täysillä.. Seosmittari tuntus vetävän sillon laihalle. Vuotaa ilmaa jostain? vaivai?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 06:02
Kirjoittaja teukka77
Vai loppuisko bensa kesken? :o

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 06:18
Kirjoittaja madi
Sakari kirjoitti:Perskeles, nyt on motti kasattu xe männillä ja veiveillä. Testiajossa kun ahtopaineet nous niin alkaa tuntua että kanittas vastaan... Eli ei vedä täysillä.. Seosmittari tuntus vetävän sillon laihalle. Vuotaa ilmaa jostain? vaivai?
Paljon sulla on siellä painetta ja mitkä suuttimet?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 06:30
Kirjoittaja Sakari
Prkl kun niistä suuttimista en tiedä kun ei ole minun vaihtamat. Mutta on isommat kuitenkin kun vakiot. Ahdonalainen bensanpaineensäädin. Paineet nousee kun ahtaa jonnekin 3.5-4bar. Ennen mäntien vaihtoa toimi kuin unelma samoilla säädöillä. Kone aukastiin kun ikuisen vanha pahvi alkoi vuotaa...

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 15:25
Kirjoittaja teukka77
Sakari kirjoitti:Prkl kun niistä suuttimista en tiedä kun ei ole minun vaihtamat. Mutta on isommat kuitenkin kun vakiot. Ahdonalainen bensanpaineensäädin. Paineet nousee kun ahtaa jonnekin 3.5-4bar. Ennen mäntien vaihtoa toimi kuin unelma samoilla säädöillä. Kone aukastiin kun ikuisen vanha pahvi alkoi vuotaa...
Eikä jako mennyt pieleen tms kasausvaiheessa? nousiko puristukset nyt kun männät tuli xe:stä?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 15:37
Kirjoittaja Sämä
Eikös ne Sakarin vanhat männät olleet SEH:n pienemmällä ammeella olevat? Jos ne XE männät meni vakiona ilman muokkauksia sisään eikä puristuksia muutoin ole laskettu rempan yhteydessä niin sillonhan ne ois noussu 0,8 vanhaan nähden (XE rutut 10,8:1 ja 20SEH 10,0:1, ero männissä kun palotilat puheitten mukaan samalla tilavuudella)?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 18:17
Kirjoittaja Sakari
Vanhat tais olla pienellä ammeella. Pitäs jostain vähän paksumpi kanspahvi saada... Saatiin vika korjattua. Oli tankissa liian vähän bensaa niin kiihdyttäessä otti pumppuun ilmaa :lollis: nyt pelaa kuin ajatus :D

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 23 Marras 2012, 21:21
Kirjoittaja aksu8225
ei muutaku siirtopumppu ja keruusäiliötä tekemään ni ei tarvi aina puolella tankilla ajella...asiasta omia kokemuksia ja ei korjaannu ees kilpatankilla vaahtojen kans.
oma ratkasu löytyy allekirjotuksen ascona-linkistä.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 24 Marras 2012, 09:55
Kirjoittaja Kobbel
Sakari kirjoitti:Vanhat tais olla pienellä ammeella. Pitäs jostain vähän paksumpi kanspahvi saada... Saatiin vika korjattua. Oli tankissa liian vähän bensaa niin kiihdyttäessä otti pumppuun ilmaa :lollis: nyt pelaa kuin ajatus :D
Vakio pahvinko sä sinne viellä laitoit ?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 24 Marras 2012, 21:17
Kirjoittaja Sakari
2 pahvia lyötiin... Toistaseks ainakin pitäny..

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 25 Marras 2012, 15:25
Kirjoittaja Sakari
Mistä sitä paksumpaa pahvia kannattas kysellä? Minkä hintasia? Ja sellanen mikä pitää. Yhmeellinen sellanen niinku sirinä kuuluu koneest, varsinki ku kone vääntää... Ihan niinku pakosarja vuotas vähän... Hmm.. Muuten kyl toimii suht ok.