Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Kahtoo nyt mitä tulee tiistaina postissa ja tilaa myöhemmin tuolta briteistä jemmaan tiivisteitä.

Tänään tuli sen verta tallilla touhuttua että sain maaliin jarrusatulat millä meinasin kopasta noita uusia laikkoja. En ole ihan varma mutta lienee b2 vecun satula. Menee noihin saabin kannakkeisiin ja ovat 57mm männällä ja 25mm paksuselle laikalle. En nyt juolahda mieleen mistä muusta nuo voisi olla, kun omegan satuloissa on erilaiset liuút.

Taakse meinasin teräspunokset viimein vaihtaa mutta tulin siihen tulokseen että purin poikkeen taakse menevät jarrruputket jotka alkoivat jo olla vaihtokunnossa. Jossain tallilla pitäs olla joku 20m uutta jarruputkea ja nippoja mutta ei noita vartin etsimisen jälkeen vielä löytynyt. Paineentasaus vai mitkä lie ne murikat viralliselta nimeltään näytti aika kyöhnässä olevan saa nähä aukeaako lähtevä nippa vai pitääkö alkaa uusia ettimään. Apurunko tuli putsattua irto paskasta ja vaihdelaatikosta enimmät kurat rapsuttelin pois. Ruppee kohta tuntumaan siltä että saako tätä tälle kesää edes tallista pois. Huomas taas että tainut vähän maha kasvaa talven aikana, kun ei meinaa tallihuoran kanssa auton alle mahtua ryykkäsee maha kiinni. Kaippä sitä on korkeempia pukkeja alettava kahtomaan. Hiukan helpompi tuon alustan kanssa siellä auton alla könytä, kuin ilman ja saa siinä samalla venytettyä olkapäinä.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eilen punnersin laatikon paikoilleen. Vähän sellainen fiilis että pitänee toinen loota ettiä kunhan tässä joutaa.

Jarrupaloiksi tilasin yellowstuffit, kun sattui sellaiset kohille. Mutta pieni pelko persiissä että ei ole käypäset. Otin nuo nyt sillä tunteella että ois vectran satulat. Ferodoja kanssa kahtelin mutta jostain syystä putiikeissa kun koitti katalokin rumeroa tarjota hakuun niin ei löytänyt noita vectran paloja joten tyydyin noihin ebcn tekeleisiin.

Etu ja takavakaajiin tilasin uretaanipuslat. Vähän mietin että onko kalikkaa saanut eri paksusilla vakaajila? kun taakse tarjos powerflex 14.5mm,15mm,18mm ja eteen 20mm,22m ja 24mm. Omassan edessä on 20mm vakaaja ja taakse otin tuon 14.5mm puslan, kun sain mittattua 14.8mm joten lienee mittavirhettä ylöspäin joten lienee tuo 14.5 käypänen.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Joo, ainakin vanhemmissa V6:ssa on edessä 22 millinen tanko. 24 millinen vissiin aika harvinainen (jotkut alkupään mallit ja turbo taitaa sellainen löytyä)
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Noissa vanhemmissa lienee toisenlainen pää noissa vakaajissa eli Se suora tanko mihin pujotetaan se pusla kun tässä on vain reikä mihin pultataan se pystytangon tumppi. Saman ikäisessä v6ssa ol saman kokoinen kuin tässä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Noinhan se menee. Mulla on puslamallinen 22mm.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ruppee kohta tuntumaan että näinköhän tällä tänä kesää tulee ajettua ollenkaan. Tuntuu joka nurkalta tulevan mistä osia tilannut että viivästyy 4-7 viikkoa vallitsevan tilanteen vuoksi kun ei valmistajilta osia saa. Viimeksi tuli viesti että powerflexillä vähän toimitusvaikeuksia kun ei tehtaan tuotanto oikein pyöri tämän koronan takia sama homma tuntu olevan jarrupalojen kanssa vaikka piti varastossa olla. Kahtoo jos kasaa vain rojuilla mitä nurkista löytyy ja käyttää leimalla ja kahtoo ens talvena uudella innolla
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kotimaassakin voi olla hyllyssä jotain jos jaksaa laitella kyselyä sähköpostiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tässä tapauksessa tämä kortti jollain tapaa jo käytettiin. Noita jarrupalojakin piti olla mutta oli varastosaldo heittänyt. Toisaalta melko sama tässä vaiheessa kun näyttää tuota muutakin tekemistä olevan varsinkin sitten kun jäät lähtee
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään ehti tallilla vähän piipahtamaan. Pesuria tuli testattua ja jarrutyökalut on nyt holilla jotta pääsee putkia ja nippoja askartelemaan. Toisessa rajotinventtiilistä vielä kaivettava katkennut nippa kokonaan pois. Hiukan sitä ehti jo porailemaan ja vastakierretappia tarjoomaan lämmön kera mutta ei tuo vielä antautunut toisesta läks melko helpolla nipat auki. Vielä pitänee vähän pesuaineita ja lämpötiloja katella tuolla pesurilla mutta aika hyvin tuolla paska irto mitä ois 20min ollut rojut altaassa ja lämpötila ja pesuaineen vahvuus oli ihan hatusta tempastu. Tul vähän kaikkea sinne viskeltyä mitä nyt nurkisto löyty pyörän pulteista lähtien.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Jarrupalat ja puslat tulivat. Eilen sain väkerrettyä apurungon paikoilleen ja toisen tolpan viskasin roikkumaan niin sai mallattua käykö nuo jarrut paikoilleen. Oli käypäset nuo palat eli lienevät b2 vectran satulat. Moottorin toinen tukikumi oli väärä ja paikallaan oleva aika löysä joten sitä sitten kiekon soiroilla ja liimalla vähän jäykistelin. Tilaa uuden ja laittelee sen sitten ens talvena paikoilleen. Rojuja tuli pesurissa pyöritettyä ja vähän rätillä vielä pyyhkäs niin saavat välttää. Näköjään tulee ajankuluksi kaikkea paskaa pestyä. Eilen muuta keksinyt niin keittelin siinä noita xevin ja xen imusarjoja samalla, kun muuta puuhastelin.

Vielä pitäisi kennot purkaa ja kopata nuo öljynjähäärin letkut mukaan niin saa niihin oikeanlaisen liitoksen. Jakopää pitäisi vielä tehdä ja hiukan ahtoputkia viimeistellä nyt, kun on kone oikeassa asennossa. Vesitukki vielä vaihtamatta ja jarrulinjat taakse tekemättä. Tuon jälkeen vellit sisään ja vois käyntiin kokeilla ja kahtoa mistä kusee. Bensalinjat saanee jäädä ens talveen jos ei nyt sitten porsi testilenkillä. Koittas leiman hakea ennen, kuin vanhaksi menee tai sitten käyttää lopulla syksyä ja samalla siirtää leimaa niin välttämättä tarviis ens kesänä konttorilla käydä. Ei nyt oikein hinku ole tuolla päästä ajamaan niin kahtoo rauhassa mitä kesä tuo tullessaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

👍
Calibrakuski
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Heinä 2020, 18:51

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Calibrakuski »

Hyvän näköistä tekemistä! :)
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Ei ole vielä tälle kesää tämä kippo ajossa. Jakopään ehin turata ja nuo jäähärinkennolle menevät letkut ois nyt oikeilla päillä ja oikean mittaiset eli sais nekin laitella.

Jarruputkia vääntelin jo uusia kunnes nippoja laittaessa tajusin että väärää putkea siinä väännellyt kuosiin 6mm putkee vaikka piti olla 4.75mm. Nyt ois oikean paksuista 10m varattuna josko ne takalinjat sais tehtyä laittaa tuon 6mm vaikka bensalinjoiksi jos ei tule siihen hommaan muuta hankittua.

Ahtoputket ois suunnilleen valmiit sen, kun ehtii klemmareita lisää niin saa kiinni ja vedet näytti koneessa pysyvän sisällä. Ei tuossa olisi kummasta enää että voisi koittaa käynnistellä. Askarrella nuo jarrut loppuun sitten laitella vetarit, startti, ja vaihdevivusto kasaan ja öljyt sisään. Varmaan tikkurilan värikartta luukilla menee nyt ajoon. Kokeilee samalla miten tuolla uudella pellillä alkaa ilma kiertämään ja tarviiko puskinta vielä muokata. Maalari osille ois tuossa naapuri kylässä joten jos talvella maalauttaisi puskurit, lokarit, konepellin ja helmat eli irto-osia. Sinällään ole hirveitä vaatimuksia maalinpinnan suhteen niin jaksa alkaa kokonaan yli vetämään riittää että suunnilleen on saman värinen, kun ei tätä ole meininkin missään esson parkissa seisottaa ja valokuvia levitellä sinne sun tänne.

Hiukan viikko sitten vettäkin ruikkas tallin suunnalla ja lopputulema ol että melkein koko lattian alalla ol vettä käynyt sen 2-4cm. Pihamaata asvaltoivat joku vuos sitten niin nyt sieltä valuu enemmän ylempää vettä ja kaikki tulee tuon hiekkakentän poikki ja suoraan luiskaa pitkin alas. Nytkin oli kottikärrillinen ollut hiekkaa kaivon päällä jonka takia tukossa ja siitä sitten puol metriä oli ovea vasten ollut veden pinta ja siitä sitten vähitellen valunut talliin. Onneksi ei mitään arvoaksta mennyt piloille ja jakso tallin kaivot imeä lattian kuivaksi. Muistoksi jäi vain ohut savi kerros lattiaan. Ja taitaa ilmanvaihtokin toimia kun ei ollut ilmassa kosteutta havaittavissa kun vajaan vrk tuon rankkasateen jälkeen tallille eksyin mutta silti vitutti luututa lattia puhtaaksi ja osa jäi vielä siivoomatta.

Kahtoo nyt päivittelenkö enää tänne tätä tarinaa ja osaa kuvatkin jossain vaiheessa hävitän, kun tarvii tuota dropboxin tilaa muihin hommiin. Hiukan on suunnitelmissa tehdä toisenlainen päivä/terapiakirja näistä tallihommista.




Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Hoodman
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Huhti 2020, 21:00

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Hoodman »

Hei, Just keväällä ostin pojan Calibra V6:n itelle harrasteautoksi. Kovin eipävarmaa sen kulku vielä on. Kiva olis tätä lisää lukea ja kuulla mistä mitäkin osaa metsästää. Alkaa nuo osavalikoimatkin heikkenemään näissä.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Pitää tänne nyt vähän rustailla kuulumisia. Jäi tämä ottamatta ajoon tälle kesää ei vain aika riittänyt, kun oli kaiken maailman hautajaisia ja muita menoja. Ja nyt näyttää siltä että seuraavan kerran ehtii jotain tekemään parin viikon päästä. Ei tuo paljosta loppuusa jäänyt kiinni. Jarruputket sain tehtyä ja lyötyä nesteet sisään ja pikaseen ilmailin niin jarrut toimii jollain tapaa. Nuo paineen säätimet jätin takaata pois katotaan miten on jarrutasapaino ilman noita. Ahtoputket on nyt suunilleen valmiit uupuu enää ahtimen ja välärin välinen pätkä joka pitäisi jossain olla jo valmiina. Topakampia klemmareita vielä ostettava kun nuo t-pultti versiot mitä jemmassa on ovat hiukan liian pieniä eli saavat olla pykälää isompia. Vähän meininkin että kasaa loppuun,lyö nesteet sisälle ja kokeilee saada käyntiin. Käyttelee siinä sen verta lämpimäksi jotta näkee vuotaako mistään ja että vaihteet menee päälle. Sitten voi jatkaa askartelua ja tekee nuo bensalinjat uusiksi ja samalla laittaa tankkiin tuon walbbron pumpun. Kahtoo nyt tuleeko tuo kdfin ecu tuonne laitettua. Jos tulee niin sitten mietittävä josko hävittäisi tuon jakajan kun tuolla uudella kdfin aparaatilla se ois suht helppoa. Penkkejä tässä välillä katellut josko jotkut tukevammat tulisi järkihintaan vastaan.

Sen verta kävi tuuria niin oli laakkosella hyllyssä noita vaihdevivuston tappeja. Oli joku tilannut ja jättänyt hakematta. Tuossa tuli mahdollisuus teetättää korsetteja tuonne lohkon pohjaan joten semmosesta koevedos oli jo sovituksessa. Melko käypänen oli joten pienillä muutoksilla voi lopullisen palasen leikkauttaa jos joskus tulevaisuudessa vielä tällä olisi käyttöä. Sen verta selvisi tässäkin että xe/letissä on erilaiset runkopukit kuin esim vanhassa xevissä eli ei mene korsetit ristiin. Xevissä pultataan tuki siihen runkopukkiin kun xe/letissä taas lyödään runkopukinpulttien väliin.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin