Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Onko toi Daniels-pullo sille varalle, että auton mahdollisesti hajottua tien päälle on jotain juomista hinausautoa odotellessa? :lol: :lol:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Timonen kirjoitti: 01 Heinä 2018, 20:56 Onko toi Daniels-pullo sille varalle, että auton mahdollisesti hajottua tien päälle on jotain juomista hinausautoa odotellessa? :lol: :lol:
Lue eka lause
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tulitikut on sitä varten jos hyytyy matkalle ja kait tuo jaska sytytysnesteestä menee.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Sämä kirjoitti: 02 Heinä 2018, 07:38
Timonen kirjoitti: 01 Heinä 2018, 20:56 Onko toi Daniels-pullo sille varalle, että auton mahdollisesti hajottua tien päälle on jotain juomista hinausautoa odotellessa? :lol: :lol:
Lue eka lause
Korjaan, virke. :lol:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

olikin tulleet liikeesseen nuo listan kannakkeet eivät vain olleet muistaneet siitä laittaa viestiä joten nyt on listat kiinni. Kytkinvaijerin sain viimein vaihettua ol sekin tähän "faceliftiin" hiukan hankalammaksi tehty. Tulpat käytin irti ja tarkastin kärkivälit suht samalta kaikki näytti joten puhallus ja takas paikalleen. Enimmät rojut viskelin peräkontista pois ja imuroin talven roskat pois joten suht valmis on nyt kalajoen reissulle. Turhaan oikeastaan otin huomiseksi pekkasen mutta nyt joutanee pleikarilla pelailemaan koko päivän
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tämä kapistu meni talviteloille viikko sitten. kolmeen viikkoon kehannut ajella kuin kerran niin pistin huilimaan. Jatkuvaa satelee ja myrskyää kun ehtis ajella niin parempi jättää oottamaan ens kesää. Mahollisesti ens talven on sellaisessa paikassa että voi nostella koneen pois ja vähän tarkastella paikkoja ja kahtoo mitä sinne takas sitten laittaa. sais vain motivaation tekemiseen niin saisi lopulta rojut paikalleen mitkä on vuosia lojuneet varaston hyllyillä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eipä talven aikaan juuri mitään jaksanut tehdä. Kippo pääsi kimppatalliin ja nostelin pukkien päälle olkohan marraskuun lopussa. Korisarjan osia mallailin talven mittaan paikalleen ja välärille tein tilaa. Kahtoo jos kesällä saa maaliin. On siis ollut jemmassa vuosia muoviset riegerin puskurinjatkeet ja helmat sekä tuo kuituinen puskin ja matalan zenderin spoikan kaverilta ostin kun sattui kohdille tiedä tuleeko paikalleen mitä noista. Vakio kuorilla tulenee ottettua ajoon ja vietyä leimalla kunhan tässä ehtii.
do88tlta tilasin silikooniset vesiletkut ja vakio välärille topakammat letkut tulenee lähiaikoina eli nämä:
https://www.do88.fi/fi/artiklar/opel-ca ... etkut.html
https://www.do88.fi/fi/artiklar/opel-ca ... etkut.html

Peräpäähän kaiman kanssa laiteltiin yks paikka. Vissiin takana tuon listan messinkiset kieteinnityspultit jotka tulee pellistä läpi ois kosteuden kanssa syypää että pehmeni siitä ympäriltä eli joku sähkökemiallinen pari lienee tullut. Kun ei oikein sille muuta selitystä löydy kun on muuten sen verta suojasessa paikassa ja nimenomaan oli pulttien ympäriltä alkanut pehmenemään muuten tuolta ei pahemmin pehmeetä löytyny kun varovasti katseli.
Pakoputken jatkoksia tuli hitsattua kiinteeksi kun ei nuo pannat tuntunut pitävän lähinnä vika pönttö tuppas tippumaan.

Ei oikein muista oliko mitä ongelmia viime kesänä joten tehtävä pari rivakampaa testilenkkiä ennen kuin kotio tuon raahaa tuolta 60km päästä. Ahtoja ei meinannut pitää mutta tais syypää olla välärin lähdön klemmari joka oli korkannut ja tais se ahtoputkikin olla aika lötkö jo joten voisko sieltä olla syy kun vähän oli jälkeen antanut ja mahollisesti sitten päässyt vuotamaan.

Vissiin nelikossa ja etuvedossa hiukan eroa keulan suhteen. lähinnä öljynjäähdyttimen kennon ja tehostimen kierukan sijainti. Tuo väläri piti mennä heittämällä ilman että tarvii mitään silpoa paikalleen mutta ainakin tuossa omassa ahistaa just noiden putkien kohdalta jonka takia ei mahtunut tuonne syylärin edessä olevaan välikköön vaan piti ulkopuolelle tuoda ja laittaa hieman alemmaksi jolloin ei jää vakiopuskimen taakse piiloon mutta tuon kuituisen taakse just ja just. Vähän on otollisella paikalla tuolla korolla joten voi olla vielä plan b ja vaihtelen tuon öljynjäähynkennon toisenlaiseen ja kierukkaa hiukan siirtelen. tai sitten hommaan vähän pienemmän välärin tuon tilalle.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt tul silikooniletkut. Tai oikeastaan nämä olisi jo viime pe ollut ärrällä haettavissa mutta eivät olleet onnistuneet kirjaamaan että ottaneet lähetyksen vastaan. Tänään aloin postnordin terminaalista ja matkahuollon terminaalista kyselemään missä lie, kun seuranta näyttää että olisi viime viikolla jo ohjattu noutopisteeseen. Sieltä sitten alkoi selvitä, että rullakko jossa nuo oli on viety pe klo 11.05 lepikän ärrälle. Sinne sitten pari tuntia koitin soittaa kunnes joku vastasi ja parin tunnin päästä tuli viesti että paketti on löytynyt. Eli su tilatut ja ti ruotsista matkalle laitetut olisi ollut jo perjantaina noudettavissa jos vain kaikki olisi mennyt kuten piti.

Olkohan sunnuntai, kun kävin hiukan tallilla puuhastelemassa. Sen verta sain aikaan, että persiin tolskasin mustaksi ja käytin kipon ulkona niin saivat tallista Amerikan ja ruotsin raudan pois.
Kirkko siinä vieressä niin alkoi kellot soimaan, kun pääsin tallista pois. Lie jokin ihme olluna tai sitten kannustivat noita kahta muuta että lähtisivät käyntiin tiedä sitten mikä lie ollut perimmäinen tarkoitus. Aika jyrkkä nousu tallista maan pinnalle niin sinällään ei ihan itsestään selvyys että kerta laakilla pääsee tasamaalle. Tiedä noita mainostarroja, että monikohan väärin käsittää tuon mainoksen.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Letkut tuli survottua paikalleen. Puuilosta hain säkillisen hiukan parempia klemmareita, kun nuo perinteiset tuntuu korkkailevan. Syyläriä piti vajaa sentti nostaa ylemmäksi. Lie oikeassa turbonelikossa hiukan erilailla nuo tehostimen putket, kun tässä ne tulee just ahtoputken ja syylärin liitännän eteen samaa pohdin jo tuon toisen välärin kanssa kun ei ihan mene sinne minne se ehkä on aikoinaan mitoitettu. Ohuemmallakin vakio letkuilla/putkilla vähän samaa ongelmaa oli.

Nyt Riitti,kun ylätukikumeista otti yläpuolelta siivun pois niin pääsi tarpeeksi nousemaan alatappien varassa ja kiilas sitten soiroilla niin ei liiku. Tietty jos ois paksua kumia ollut niin ois toiset lötteröt tehnyt ja niihin reiät yläreunaan eikä keskelle niin olisi saman asian ajanut. Noiden lukituspellit hajosi käsiin niin piti soveltaa rosteriklemmarista niin pysyy paikallaan.

Hiukan oli ahdasta varsinkin nuo koneen takana olevat letkut tuotti tuskaa. Tk-venttiilin, kun purki pois eestä niin sitten onnistui nuo vaihtamaan. Pitää vielä nuo tk-venttiilin letkut uusia ja katella että ei ole kovin paskassa. Paikallaan oli xevin ja cletin letkuista kasattu sillisalaatti joten nyt on letkut yhdestä pätkästä ja menee siellä missä pitää noin suunnilleen. Hiukan tietty eroa koska eri vaihdelaatikko tuossa kun mihin nuo on tarkoitettu. Kannenpään ja kennon välistä letkua joutui vähän miettimään mistä kohti laittaa ettei ota vivustoon kiinni lopulta suht pienellä leikkelyllä menee suht nätisti. Evapilta lähtevä letku oli aikalailla finaalissa joten se tuli samalla uusittua sinne kaukalon reunan putkelle asti muuten tuolta ei oikein mitään löytyny mitä olisi pitäny parsia. Vielä kun saa koekäytettyä ja katottua että ei mistään falskaa niin sitten koittaa loput narut niputella nyt vähän räjähtäneen näköinen.

Jäähärinesteiksi laitoin comma xstreamin litkut. Mersumies sitä kanto, kun sanoin että hae raakaa vihreetä nestettä jokunen litra. Jospa tuo vesitukki olisi ehjä eikä korkkaisi, kun käyttää koneen lämpimäksi ei ainakaan kauheasti vuotanut kun nesteet laitto sisälle startti jäi vielä tekemättä. Rosteriset tilattiin kaverin kanssa mutta saa nähä milloin ne tulee. Tietty ois voinut aiemminkin tilata mutta oli tuossa talvella aika hinnoissaan ja aika harvakseltaan saatavilla joten jäi silloin tilaamatta jospa tuo 40-50€ nuukailu ei nyt ihan heti kostautuisi. Ja olihan se vielä kuukausi pari sitten etten edes uusi noita letkuja mutta tuli ne sitten tilattua. Tuo kolmihaarainen pumpun lähtöletku on jo vaihdettu silikooniseen silloin kun konetta kasasin joten nyt pitäs olla kaikki muut paitsi ahtimen jäähytysletkut uutta. Öljynjäähyttimen kennon ja letkut varmaan uusin ens talvena ja pitäisi karsina tehä tuolla kartiolle.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

parina päivänä ehti nyt käymään tallilla puuhastelemassa sen minkä käsi anto myötä yllättävän vähän tuo nyt temppuili.

Puskurit ja valot ehti laitella paikoilleen sekä pakoputken lämpöpellit ja vähän muuta pientä siinä sivussa. Jarrusatuloita hiukan putsasin ja heitin päälle mustaa hammeria ja samalla nuo levyjen keskustan kupeen maalasin kun alkovat pintaruostetta ottamaan. Zenderin tekele spoikka tuli vietyä tallille ja mallattua paikalleen josta sitten odottamaan muiden rojujen sekaan maalausta ja ens talvea.

Jarrupalat menee vielä tämän kesän joten talven mittaan jos saisi jarrut päivitettyä niin sitten uutta palaa ja levyä paikalleen. Hiukan meinasi jäähärinesteiden kanssa olla ongelmia. Pariin viikkoon en tallilla käynyt niin oli valuttanu allensa ei löytynyt kohtaa mistä oli tullut. Lisää nestettä kehiin ja kone lämpimäksi ja ei vuotoja näy eikä loppu päivänkään aikana sen mitä siinä puuhastelin. Kaveri sitten kävi eilen niin oli edelleen alunen kuiva. Tänään menin niin sama homma kunnes pari desiä lisäsin niin alko kuulumaan tiputusta. Hiukan tihku tipan sillon toisen tällöin vesitukin pään liitoksesta mistä mennään syylärille. Klemmarin käytin auki ja samalla puristelin letkusta niin välillä sihahti välistä mutta toiseen kohti, kun klemmarin kiri niin asettui eikä enää kostunut liitoksen seutu samaisen liitoksen kanssa pari kertaa aiemminkin tussaroinut tämän letkujumpan jälkeen. Kone taas lämpimäksi eikä ongelmia. Sitten pois lähtiessä vielä kahtelin niin hiukan oli hikoillut yläpuolelta joten kirasin klemmaria hiukan ja käytin koneen uudelleen lämpimäksi ja samalla litistelin letkua ei tuo ainakaan enään hikoillut. Liekkö tuo silikooni letku vähän liian topakkaa niin ei oikein kunnolla tartu siihen putken päähän, kun hiukan kulmassa tulee. Ei ehkä ihan oikea ole letkun kulma, kun tarkemmin kahtoo.

Enää tuossa ei olisi kuin takapuskrille uudet kannakkeet ja jarrupalat eteen paikoilleen. Takaata pitää jarrut käytttää auki ja puhallella pölyt pois ja katella mitä paskaa on toiselle puolen välissä kun käkkärin kengät vähän kahisee. Bensalinjoja piti hiukan parsia, kun alkoi mehimään edellisen korjaus kohan vierestä jonka tein jokunen vuosi sitten. Piti vaihtaa uutta letkua mutta tuli hiukan liian ohutta ostettua ja sitten uudelleen kun kaupalle menin niin oli oikea koko loppunut. Linjat piti kokonaisuudessaanb uusia talvella mutta temppuili paikat niin ei tuolla oikein joutanu ja kykenyt joka vkl puuhastelemaan

Tyhjäkäynti on 1020rpm eli leimalle saa taas letkua puristella, kun päästölapun hakee. Tiedä tässä onkohan tuossa ecun softassa ominaisuus että haluaa hiukan yli tonnissa pitää taitaa opuksissa olla vakio eculle 940-1040 eli menee tuohon haarukkaan mutta ei suomen herroille sitten kelpaa sama homma molemmilla kartoilla. Pitänee vakio ecua kokeilla olko siinä mikä tuon tk:n kohtalo, kun en muista että ois tuolla ollut ongelmia. Nykyisessähän on vmaxin piirit ja kytkimestä voi valita joko vakio tai virisoftan. Tk moottori ei jumita se tuli tuossa kevälllä kateltua ja samalla letkut tarkastettua ja muualtakaan en vuotoa löydä mistä hörppis kaasuläpän ohi ilmoja.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tänään ehti ja kykeni hiukan turaamaan. Käkkärinkengät vaihtelin olivat aika loppu ja samalla putsasin pölyt pois ja ilmailin jarrut ympäriinsä jospa nuo nyt välttäs tämän kesän. Paloissa on pintaa vielä sen verta että ainakin niillä alkutaipaleen tälle kesää pärjää ja varmaan myös koko ajokauden jos ei kauheasti kaahaile. Öljyt vaihdoin ja laitoin tiivisteen massan tilalle suodatinjalan ja jäähdyttimen ryöstölaipan väliin. Vakio ecua en ehtinyt kokeilemaan että ois nähnyt tippuuko tyhjäkäynti. Jos tippuu niin sillä päästölappu jos ei niin sitten pihtien kanssa haettava. varmaan juhannuksen seutuun pääsee koeajolle. Ei oikeestaan uupus enää kuin puskurin kannakkeet ja joku patentti vikavaimentimen seutuville että vähän pysyy kiinni eikä heilu kuin hullun..... takavalojen loput mutterit ja johdot laittelen kunhan saan pois pukkien päältä. Pahimmoilleen sen verta korkeella että ei kehtaa jakkaran päältä kurkotella. Ens talvena pitäs varmaan kaapia pohjasta massoja pois ja laitella uusiksi. Alkaa vähän sieltä sun täältä paloja lähtemään niin ois ehkä aiheellista puhistella kunnolla ja laitella uusiksi. Ei tuolla pehmeetä näkyny kun vähän niitä irto palasia revin irti ja kahtelin mitä sinne alle kuuluu

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eilen sain kipon pyörien varaan ja oikeestaan jäi koeajon lisäksi kytkemättä takavalot varmaan maanantaina otan kipon ajoon jos ei juhannus ihan persiilleen mene ja saan kyydin tuonne puutteen perälle. Vesitukkikin tuli mutta jäänee ens talvelle tuon laitto jos vain vanha kestää.

Vakio eculla asettu tyhjäkäynti muistaakseni 930, kun varttia aiemmin tuolla ronkitulla eculla molemmilla kartoilla pyöri siinä 1020 joten liekkö tuonne määritelty hiukan toiset raja-arvot tyhjäkäynnille kumminkaan ei humpannu kiekat vaan suht vakiona pysy oisko sen 10 heitellyt. Seokset näytti pyörivän samoina ainakin tyhjäkäynnillä sama mikä purkki oli paikoillaan. Hieman ihmettelin vakio eculla, kun polki kaasua niin höllätessä hetken ajotietokone näytti kierrosluvuksi nollaa. Muistelen että tuolla toisella eculla näin ei tapahtunut.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Mistä tommosia putkia saa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Ebayssä noita ainakin on tarjolla n60e hintaan posteineen.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Tuolla hinnalla ei paljo jää tekijälle muutako kiitos ja näyttäs jopa ihan hyvin tehdyltäki :D
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Vastaa Viestiin