Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tulikin aika nopeasti tuo venttiili joten pääsee huomenna kopasemaan jos ehtii ja kehtaa

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Eikös ne paineet pidä ollakkin kierroksilla yli 5bar?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tuossa nylokin mukana tuli ohje että säädellä sinne 4.5-5.1bariin kuumalla koneella 10-60 öljyillä 4000 kiekalla. Tiedä sitten paljonko tuolla oikeesti oli tuota painetta kun alkoi mennä asteikon yli joka loppuu 5 bariin ja koneessa on nyt 5-40 litkut. Tai sitten mittari on paskana toinenkin mittari tuossa olisi mutta ei ole ehtinyt vielä kahtomaan mitä se näyttää kun pitäisi anturi johonkin laitella. Ennen tuota kun alko merkkailla niin muistelen että pyöri kuumalla koneella kiekoilla paineet siinä 4 barin korvilla en tosin muista millä öljyillä. En oikein keksi minkä takia muuten kusee öljyä sieltä suodattimen ja pulttien välistä kuin liian korkeat öljynpaineet. Monta kertaa auki käyttänyt ja vaihellut uusia kupariprikkoja väliin ja välillä koittanut alumiinisia. Suodattimia kokeillut 4 erilaista ja näytti että toprani ois pitänyt parhaiten kun siinä on se tiiviste paljon korkeampi kuin muissa esim gm omassa. Halkeamia ei näkynyt ja oli suora se suodattimen alunen
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

leimalle tuli käytettyä eikä sanomista ollut kehui vain ruosteenestosysteemiä. Näytti edelleen jostain pumpun seutuvilta tihkuvan mutta ei niistä paikoista mistä aiemmin tuli reilummin. Päästöt meni ilman sen kummempia kuljailuja rajoihin mitä nyt piti tyhjäkäyntiä rutistella pienemmälle kun oli 1020ssä
Samalla tuli muutoskatsastettua 205-45-17 renkaat joka nurkkaan. Ei oikein ole tällä hetkellä mielenkiintoa alkaa tutkimaan mistä se nyt ruikkii kahtoo nyt lyönkö talliin oottamaan ens kesää taikka motivaatiota. Kehtais koko lomaa näiden kippojen kanssa taistella ja olisi tuohon vectraan vielä pientä puuhastelua loman aikaan.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

päivän maltoin tallissa pitää ja otin sitten montun päälle ja endoskoopilla tutkailin. Purin ja kasasin ja nyt näyttäs pitävän öljyt oikealla puolella mitä tässä nyt n.100km ajellut testilenkkiä. Tänään vähän vedellä huljuuteltiin paskoja pois, imuroi enimmät roskat pois ja nosteli enimmät romut pois kyydistä ja jos huomen aamulla koittas kalajoelle päästä.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Jotain 2500km tällä nyt kurvaillut ja näyttäs että ei enää öljyä hävitä.
Tänään vähän enimpiä paskoja pesin pois ja viskasin talliin säilöön. Reissuhommiin lähen joten saa ootella tallissa kehtaa firman pihaan potkittavaksi jättää.
Suht hyvin tuntuu toimivan mitä nyt vähän ehkä kuskinpuolen vetari ääntää vaihtaa kontista uuden jos alkaa liikaa mekkalaa pitämään. Pakoputkistoa pitäs sen verta irti käyttää että hitsaa nuo jatkot kun ei näytä pannat pitävän ja samalla jos laittas jotain korvakkeiden väliin kun meinaa kumilenkit katkeilla. Kerran viikkoon saanut noita renksuja uusia tuntuu aika tehokkaasti putkisto lämpenevän joten liekkö siinä syy kun ei nuo renksut kestä.

Kalajoella tuli varttia koeteltua ja eipä siitä paljoa jälkipolville kerrottavaa tullut. Ekalla vedolla roksit vähän meni polkimen väliin niin ei kunnolla saanut lappua lattiaan ja toisella yrittämällä sitten jäi matto polkimen väliin. No toiset kengät jalkaan ja matto peräkonttiin niin sitten onnistu sen verta että huomasi että potki kakkosta pois päältä joten muut yritykset sitten rauhallisemmalla lähdöllä säikäytti ekalla kertaa kun räkäs vaihteen että porsiko laatikko.
Jostain syystä ei antanut plxn mukaan muistaakseni kuin max 0.93 ahtoja vaikka pitäisi se piikkinä käydä 1.35. Mitä nyt testaillut aamuisin töihin mennessä niin on sieltä se max 1.35-1.39 ollut muistissa. Vähän epäilen että katkasimessa ollut jotain häikkää joten ei ole mennyt toinen kartta päälle kun taitaa vakio kartoilla antaa piikkinä tuon n.0.9.
Pahimmoilleen tulee kolmosella rajoitin vastaan joten joutuu nelosta pykältämään. Tiedä sitten koittasko ens kerralla jos laittas eteen matalammat renkaat niin saisi ajoissa tuon nelosen päälle niin ehtisi silläkin vähän vedättää nyt kolmosella kulki jotain 155 kormeemmat ei sovi pyörimään.
Uusi vaihdevivusto oottaa laittamista mutta laitan tuohon lisäksi tuon Mathijssenilta saatavan vaihdevälinlyhentimen jos ei muuta auta niin ainakin lyhenee soppakauhan liikerata.
Tuossa linkki Jarkon kuvaamaan video yhestä yrityksestä https://www.dropbox.com/s/85sieqigso3rz ... i.MOV?dl=0
suoraan näkymään ei taida saada näitä dropboxissa olevia videoita

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

jotain 1000km tullut mittariin edellisen postauksen jälkeen ja viimeiset kaks viikkoa lojunut tallissa kun ei ole ehtinyt ajella ja ite ollut reissun päällä savonlinnan suunnilla. Tuommonen poikkituki tuli pultattua paikoilleen ja vähän enimpiä pölyjä pyyhki niin voi huomenna lähteä partyillä käymään.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tämäkin rötköttänyt pari kk tallissa talviunilla. Pari viikko sitten käytin käynnissä ja ajelin 20m siinäpä ne tärkeimmät. Kahtoo mitä talven aikana ehtii tekemään jos saisi kerrankin leimattua heti maaliskuussa kun siihen on mahdollisuus. Tulee 2 viikon päästä uus koira taloon jota pitää alkaa koulaamaan niin voi seuraavat 5v mennä muissa harrastuksissa.Tai mistä sitä tietää jos tämä uus tulokas viihtyy tallilla niin kahtoo josko sitten innostus muutamat suunnitelmat toteuttaa että pysyis paremmin kyydissä mutkasella tiellä ja sais vähän suojaa ympärille jos lepikkoon kurrauttaa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä ole tälle mitään tullut tehtyä. Olkohan tammikuutta kun kesiksillä ajoin toiseen talliin säilöön ja samalla reissulla pesin enimmät paskat pois. Eilen sen verta kahtelin että peitto vähän oli huonosti joten sen oikasin ja katoin alle että ei oo mehut tullut pihalle. Tiedä kehtaako alkaa renkaita vaihtamaan jotta kävis viikon päästä leimalla kun siihen on mahdollisuus.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

helatorstainan otin ajoon tämän kipon. Läks kuin palmun alta ja testilenkillä toimi ihan ok hiukan jarruja sai polkea ja vikapönttö piti taas kiriä kiinni. Eipä tälle ole oikein muuta tapahtunut kuin tuli kaverilta ostettua tuo vuosia kuolaamani ja vaikeasti saatavilla oleva ajotietokone. Masina menee vakion paikalla ja toimii vakioilla napeilla mutta tulee ruudulle aika paljon enemmän tietoa ilman että tarvii yhtään johtoa vetää. Pari lankaa lisäämälllä saa seoksen näkymään sekä öljyjen lämmön. Suht tarkkaan osaa nopeuden nyt näyttää kun rengaskoot pitää määritellä ja näytti melkein samaa kuin puhelimen gps ero johtu oikeestaan vain pyöristyksestä kun tämä näyttää tasa kilsat puhelimen sovellus 0.5km/h tarkkuudella. Tuossa alla pari kuvaa miltä näyttää.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

viimein sain turattua toisen plx näytön paikalleen. Varastossa oli tuommonen öljynpaineenmittari niin viskasin sen joukon jatkoksi siksi aikaa kunnes saa plx lisäpalikat kiinni. varmaan kolmella näytöllä nyt kumminkin jätän enkä kahdella niin kuin aikoinana meinasin. Menisi nuo aika nätisti tuon vakio kehyksen taakse mutta välttänee tälläkin tapaa. näkee nyt kaiken tarpeelisen kerralla kun ajotietokone kertoo jännitteen.
Yks kylkilista läks irti pesussa joten tilasin delta.autolle uudet listojen kiinnikkeet. Jos tässä vielä yhen kerta myllyttäs yli niin ottas siksi aikaa listat irti ja tällä tapaa ylimaalausta lykkäis. Leimalla käytävä kunhan ehtii ja päästölappu on haettu. Nankagit ei tainut talven kylmästä tykätä kun olivat auton alla talven tuolla kylmässä mutta kuivassa tallissa. Nyt tuntuu että ei ole pitoa samaan tapaan kuin vuosi sitten ja aika helpolla alkavat ulista. Kuskin puolen vetari tuntuu hiukan välillä rutisevan kun ratti linkussa talliin sihtaa joten sen voisi vaihdella kun on rempattu vetari pari peräkontissa oottamssa samoin uusi kytkinvaijeri. Jos shifterin ja uuden vaihdevivuston vielä saisi paikallaan tämän kesän aikana. Ja tässä varmaan maalautan nuo varastossa lojuneet korisarjan osat ja laittelen kuntoon yhet toiset umpiot josko niillä vähän saisi vaihtelua ulkonäköön mutta kahtoo mitä kehtaa ja kerkii.


Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Sullakin tuossa kuvassa tököttää pystyssä tuo USB-tikku. Mä onnistuin omaa tikkuani pari kertaa huitaisemaan ja rikkomaan sen.

Ostin sitten uuden tikun ja tämän https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... tkokaapeli

Ongelmat poistui! :D :wink: :lol:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Ee haittaa vaikka katkii on kaks samanlaista mankkaa vielä varastossa jemmassa. Ja eipä tuota oo tullut kertaakaan tökättyä siihen malliin että ois voinut katketa vecussa vähän otollisemmalla paikalla. Ja monasti käytössä mini usb tikkuja nyt vain sattu tuo olemaan sisällä kun uusia levyjä kääntelin ja laitoin tikulle
http://www.somest.fi/tuotteet/muistitik ... ct_content
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

perjantaina ois pekkanen ja silloin ois leimalle vietävä. Kummosta nyt meinannut tehä jos käkkärin kengät kehis kun olleet nykäsemättä kohta 4v ja hiukan jos vaijeria kiris kun tuli silloin uus laitettua ja ehkä ois jo silloin voinut vähän kireemmälle laittaa. Virtalukon patruunan sarjotin lidl dremelin korvikkeella niin nyt käy sama avain virtalukkoon ja oviin. Takapaksin lukko ei tottele keskuslukko ja vähän vaikuttas että takavalo ehkä hiukan kanittaa tai sitten on vain siitä voimat poissa kun lukkoon menee mutta ei aukea samalla kuin muut lukot. Vaihdevivuston korjailin. Tuli tehdasuus orkkis vivusto johon sitten tilasin vaihdevälinlyhentimen ja uudet nylon holkit minkä varassa vivusto on siinä kannakkeessa. Yläkautta ensin koitin vaihtaa ja muuten ois onnistunut mutta oli tuo tappi jumissa millä vivusto tulee tuohon kannakkeeseen kiinni joten piti mennä sitten montun päälle. Pönkkäsin konetta hiukan ja vaihdoin kannakkeineen päivineen uuden vivuston paikalleen. Nyt menee hyvin vaihteet päälle ja 1-->2 väli lyheni 6cm jos en ihan persiilleen mitannut eli aika tarkkaan sen 40% mitä valmistaja lupasi. Joku 2cm on tuossa uudessa poikkipalassa tuo kiinnityskohta eri kohassa kuin vakiossa. Aika helppo ois vakiosta ite vääntää ja ostaa sitten tuo terästanko tuon muovisen tilalle ja nuo holkit vajaa 50€ taitas säästää jos ite turais. Hansalokeron sivosin ja jätin sinne vain pakolliset varaosat eli pari reletta ja virtalukonpohjan
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

leimalla kävin ja leima tul ilman suurempia mainintoja vaikka lahjontaan oli varauduttu. Kuskinpuolen lyhty näytti liian alas ja kehotus oli että takapuskurin kannakkeet kannattaa uusia ettei käy kuten miksulle. Aamulla juolahti mieleen että viime leimalla sama homma ja johtui varmaan siitä kun taakse joku aika sitten vaihtu jouset jonka takia perse nousi hiukan. Joten aamulla säätelin ajovaloja vänkärin puolen sain kohdilleen mutta kuskinpuolelta oli poikki se säätönuppi joten annoin olla. Kait tässä ei ennen kalajoen reissua kuin että viikolla jos vielä saisi tulpat katsottua ja vaihdettua laatikkoon öljyt. Naapurin mummo viskasi ukkovainaansa peruja olleita mobilin vaihteistoöljyjä muutaman purkin joten jos niitä kokeilisi. Kylkilistojen kiinnikkeet ei ole vielä tulleet.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin