Z16XEP öljynkulutus
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Sitähän hän itsekkin ihmetteli miksi olivat laittaneet, heidän listojen mukaan 0w40 vaikka ohjekirja sanoo 10w60.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Ooppeli (2004-z16xep, reilu 140tkm) meni sitten myyjäliikkeeseen tutkittavaksi.
Entinen omistaja mainitsi, kun talvemmalla soitin, että syö jonkin verran öljyä - ollen täydestä merkkivaloon ~ 1000km. Puolessa välissä toukokuuta pajalla pestiin moottori sisältä ja laitettiin Valvolinen 5w40 sisään että jos se sillä. Tätä ennen EGR-puoli tuli putsattua ja uusittua ja muuten auto toimi nätisti.
Öljyn merkkivalo syttyi alle tuhannen kilometrin ja kone kävi vähän huonosti, tyhjäkäynti oli epävakaa ja auto sammuikin kerran. Mikälie opel-häiriö, lisää öljyä - saihan sitä lisätäkin, tikku oli melkein kuiva - ja jatketaan ajamista, josko Castrolia seuraavaksi. Pienen ajon jälkeen huomiota kiinnitti vinkuminen konehuoneesta mikä ei juurikaan kuulunut sisälle. Voi pylly, hihna lopussa tai ilmastoinnin kompressorista hihnapyörän laakeri rikki, siitä se varmaan tulee. No ei auta, seuraavana päivänä kaupunkioajoa valmistujaisiin ja ohhoh kun tuli paksua savua peräpäästä. Myöhemmin savutus hälveni. Seuraavana päivänä käytin kuitenkin autoa pajalla että mistä se ulvonta kuuluu. Pajan mukaan imusarja-kansi-huohotuslinjalta pitäisi ruveta etsimään, alipainetta tosi tiukasti ettei öljykorkkia saa käsin auki ja öljyä oli pitänyt lisätä taas litra (varmaan 10 km ajon jälkeen ) ja taas semmoinen savu että kohta poliisit ottavat tien sivuun ja hävettää. Mikkeliin ajellessa savumerkeiltä vältyttiin mutta veto on huono ja vonkuu.
Että olipa sitten venttiilikoppa vai mikä, niin ei juurikaan luottamusta herätä. Tähän asti on Fiatilla ja Sitikalla saanut ajaa 270tkm moottorin puolesta liki ilman ongelmia (Fiat vaati 0-kohdan tunnistimen ja Sitikassa meni öljynvaihto pitkäksi -> pesu irrotti venttiilit). Että jos liikkeessä sanovat että ei kannata korjata niin pokkaan kiitokseksi ja vaikka miten paljon ajettu Corolla tilalle sanon minä
t. Kimmo:)
ps. antoivat alle samanlaisen Astran mutta dieselmoottorisen, on se jouhevampi ajaa
Entinen omistaja mainitsi, kun talvemmalla soitin, että syö jonkin verran öljyä - ollen täydestä merkkivaloon ~ 1000km. Puolessa välissä toukokuuta pajalla pestiin moottori sisältä ja laitettiin Valvolinen 5w40 sisään että jos se sillä. Tätä ennen EGR-puoli tuli putsattua ja uusittua ja muuten auto toimi nätisti.
Öljyn merkkivalo syttyi alle tuhannen kilometrin ja kone kävi vähän huonosti, tyhjäkäynti oli epävakaa ja auto sammuikin kerran. Mikälie opel-häiriö, lisää öljyä - saihan sitä lisätäkin, tikku oli melkein kuiva - ja jatketaan ajamista, josko Castrolia seuraavaksi. Pienen ajon jälkeen huomiota kiinnitti vinkuminen konehuoneesta mikä ei juurikaan kuulunut sisälle. Voi pylly, hihna lopussa tai ilmastoinnin kompressorista hihnapyörän laakeri rikki, siitä se varmaan tulee. No ei auta, seuraavana päivänä kaupunkioajoa valmistujaisiin ja ohhoh kun tuli paksua savua peräpäästä. Myöhemmin savutus hälveni. Seuraavana päivänä käytin kuitenkin autoa pajalla että mistä se ulvonta kuuluu. Pajan mukaan imusarja-kansi-huohotuslinjalta pitäisi ruveta etsimään, alipainetta tosi tiukasti ettei öljykorkkia saa käsin auki ja öljyä oli pitänyt lisätä taas litra (varmaan 10 km ajon jälkeen ) ja taas semmoinen savu että kohta poliisit ottavat tien sivuun ja hävettää. Mikkeliin ajellessa savumerkeiltä vältyttiin mutta veto on huono ja vonkuu.
Että olipa sitten venttiilikoppa vai mikä, niin ei juurikaan luottamusta herätä. Tähän asti on Fiatilla ja Sitikalla saanut ajaa 270tkm moottorin puolesta liki ilman ongelmia (Fiat vaati 0-kohdan tunnistimen ja Sitikassa meni öljynvaihto pitkäksi -> pesu irrotti venttiilit). Että jos liikkeessä sanovat että ei kannata korjata niin pokkaan kiitokseksi ja vaikka miten paljon ajettu Corolla tilalle sanon minä
t. Kimmo:)
ps. antoivat alle samanlaisen Astran mutta dieselmoottorisen, on se jouhevampi ajaa
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Todennäköisesti kyseessä / syynä on murtunut venttiilikopan kannen kalvo. Mainittu tyyppivikana tämän topicin sivulla 2. Venttiilikopan kansi uusimalla vika korjaantuu.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Myyjäliikkeessä olivat putsanneet huohottimen. Voiko siitäkin aiheutua vinkumista vai pitääkö vielä erikseen vaihtaa / vaihdattaa se venttiilikotelo?
Miksi sinne koteloon on pantu kalvoja ja mikä pumppumekanismi sieltä menee sekaisin kalvon rikkoutuessa?
Ruohonleikkurin kaasarissa kalvo kestää vuosia mutta menee lopulta. Olisivat laittaneet kampanjan että huollossa vaihdetaan automatic ennen kuin pamahtaa kerta tietävät että kuraa on tullut tehtyä
Miksi sinne koteloon on pantu kalvoja ja mikä pumppumekanismi sieltä menee sekaisin kalvon rikkoutuessa?
Ruohonleikkurin kaasarissa kalvo kestää vuosia mutta menee lopulta. Olisivat laittaneet kampanjan että huollossa vaihdetaan automatic ennen kuin pamahtaa kerta tietävät että kuraa on tullut tehtyä
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Huohotin voi vaikuttaa öljynkulutukseen... ääntä en usko siitä tulevan. Tee se tämän topicin sivulla 2 mainittu testi... ota öljytikku ylös... loppuuko vinkuminen ?? Jos loppuu, niin sitten on se kalvo rikki. Siihen ei auta kuin venttiilikopan kannen vaihto.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
täälä on nyt yhdellä tutulla täysin sama ongelma Teboil goldia kuluu matkaajossa reilusti,pätkä ajossa ei juurikaan.
soitti tuossa juuri sopivasti että on fortet koneessa pyörimässä ja oli ostanut Teboil goldit uusiksi öljyiksikin, nyt sitten kun kerroin tästä keskustelusta niin ajaa nuo goldit väliöljyinä forten jälkeen ens viikon lyhyttä työmatkaa ja vaihtaa sitten nuo mobilin esp 5w-30.
mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
soitti tuossa juuri sopivasti että on fortet koneessa pyörimässä ja oli ostanut Teboil goldit uusiksi öljyiksikin, nyt sitten kun kerroin tästä keskustelusta niin ajaa nuo goldit väliöljyinä forten jälkeen ens viikon lyhyttä työmatkaa ja vaihtaa sitten nuo mobilin esp 5w-30.
mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Tais jollain muullakin tuota Teboilin tuotetta kulua enemmän kuin pitäisi. Mobilin öljyistä itsellä hyviä kokemuksia bensiinimoottorisissa Opeleissa.Jartsa kirjoitti:täälä on nyt yhdellä tutulla täysin sama ongelma Teboil goldia kuluu matkaajossa reilusti,pätkä ajossa ei juurikaan.
soitti tuossa juuri sopivasti että on fortet koneessa pyörimässä ja oli ostanut Teboil goldit uusiksi öljyiksikin, nyt sitten kun kerroin tästä keskustelusta niin ajaa nuo goldit väliöljyinä forten jälkeen ens viikon lyhyttä työmatkaa ja vaihtaa sitten nuo mobilin esp 5w-30.
mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Tässä topicissa videoita vinkumisesta : http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=242992
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Oli kuulemma ollut ihan tukossa, myös venttiilikopan tiiviste oli vaihdettu. Autolla pääsi vinkumatta noin 400km kun motarilla veto rupesi häviämään ja moottorin valo vilkkumaan -> tulpat huonossa kunnossa ja reikä yhdessä männässä (ei puristusta). Että kivaKimmoHop kirjoitti:Myyjäliikkeessä olivat putsanneet huohottimen.
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Tuo on ikävämpi juttu, että sitten noin kävi. Ilmeisesti on päässyt reippaasti öljyä männän päälle ja sulanut sitten männänpää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Siinä mielessä hyvä juttu että myyjäliike toimi asianmukaisesti ja lunasti auton itselleen ja hoitaa sen kanssa asiat eteenpäin.
Reissun päältä löytyi meille jo seuraava (uusi kortti pakasta ) auto jolla kesälomareissun jälkiosa suoritetaan sitten vähän myöhemmin.
Merkin vaihdon takia kiitos ja kumarrus kaikille apua antaneille sekä muille kirjoittajille joiden kuvauksia ja ongelmanratkaisuja olen päässyt seuraamaan. Jos facen kautta ei löydy ottajaa iskemättömille talvikumeille niin pitää panna myyntiin tänne
t. Kimmo:)
Reissun päältä löytyi meille jo seuraava (uusi kortti pakasta ) auto jolla kesälomareissun jälkiosa suoritetaan sitten vähän myöhemmin.
Merkin vaihdon takia kiitos ja kumarrus kaikille apua antaneille sekä muille kirjoittajille joiden kuvauksia ja ongelmanratkaisuja olen päässyt seuraamaan. Jos facen kautta ei löydy ottajaa iskemättömille talvikumeille niin pitää panna myyntiin tänne
t. Kimmo:)
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Oma Astra on alkanut myös syömään öljyä reilunlaisesti ja täältä löydettyjen vinkkien perusteella vaikuttaisi olevan tuo venttiilikopan kansi syypäänä. Uutta kantta etsiessäni törmäsin erääseen venäläiseen sankariin, joka kertoilee tekevänsä niitä kannesta rikkoontuvia kalvoja erikseen hintaan 28€ postitettuna. https://vanos-bmw.com/diaphragm-valve-f ... xer-z18xer Tilasin tuolta itselleni ja raportoin kunhan saan vaihdettua. Uuden kannen hinta pyöri reilussa 200€:ssa.
Opel Astra H Z16XEP flexifuel
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Tuohan on varsin mainota, että niitä kalvoja saa irrallisina. Merkittävä rahansäästö, jos / kun on toimiva.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Kalvo saapui postiin noin viikon odoteltuani ja sain lopulta purettua tuon venttiilikopankin. Kävi vaan niin että siellä olikin kalvo ehjänä, joten omalla kohdalla ei ratkennut vielä tämä öljynkulutus mysteeri.
Opel Astra H Z16XEP flexifuel
Re: AstraH syö öljyä ja paljon
Omassa 2004-z16xep Astrassa toimii ainakin Mobil New Life mainiosti...120 tuhatta km/6vuotta omassa käytössä eikä ikinä ole tarvinnut lisätä öljyä....Robertx kirjoitti:Tais jollain muullakin tuota Teboilin tuotetta kulua enemmän kuin pitäisi. Mobilin öljyistä itsellä hyviä kokemuksia bensiinimoottorisissa Opeleissa.Jartsa kirjoitti:täälä on nyt yhdellä tutulla täysin sama ongelma Teboil goldia kuluu matkaajossa reilusti,pätkä ajossa ei juurikaan.
soitti tuossa juuri sopivasti että on fortet koneessa pyörimässä ja oli ostanut Teboil goldit uusiksi öljyiksikin, nyt sitten kun kerroin tästä keskustelusta niin ajaa nuo goldit väliöljyinä forten jälkeen ens viikon lyhyttä työmatkaa ja vaihtaa sitten nuo mobilin esp 5w-30.
mielenkiinnolla odotan lopputulosta.