Sivu 2/5

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 12:28
Kirjoittaja hsk
Viimeinen testipäivä ja monet autot vielä raakileita :lol: Williamsilla tuntuu olevan luotettava paketti :peukku:

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 15 Maalis 2014, 08:14
Kirjoittaja Sämä
Ajatella jos Kimi ois jostain ihmeen syystä jäänyt Lotukselle :)

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 15 Maalis 2014, 20:18
Kirjoittaja jarkkis
Hölmö kysymy. Missä toinen lotus auto on? Mun silmään ei tekstiteevees osunu meinaan ollenkaan.

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 15 Maalis 2014, 20:39
Kirjoittaja opelisti77
jarkkis kirjoitti:Hölmö kysymy. Missä toinen lotus auto on? Mun silmään ei tekstiteevees osunu meinaan ollenkaan.
Maldonado jäi ilman aikaa :lol: Mut pääsi kuitenkin kisaan mukaan. Voi tulla kyllä mielenkiintoinen kisa :yes:

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 10:15
Kirjoittaja tuningki
(suomeksi maikkarin puupääselostajat)
http://www.feed2all.eu/type/motosport.html

näytti jokseenki köröttely kisoilta.. poislukien bottas.. ja autot kuulostiki ku oisivat ajaneet pinta kaasulla :evil:

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 11:08
Kirjoittaja Antti H
http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 18 Maalis 2014, 11:19
Kirjoittaja kolkoti
Antti H kirjoitti:http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Sitähän tuo vähän on siitäkin huolimatta että tehoissa ei hävitä yhtään verrattaessa viimevuotisiin V8-moottoreihin, ainoastaan aerossa hävitään vielä toistaiseksi.

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 18 Maalis 2014, 12:05
Kirjoittaja turbo
Makuasia noi äänet kai on kun omaan korvaan ei ne nyt niin huonot olleet mitä kuvittelin, oikeastaan aika hienot omalla tavallaan. Mutta kyllä sitä kaipaa V10-motteja jotka parhaimmillaan ärjyivät lähes 20000-kierroksen paikkeilla, V8:sit nyt saa mennä kun ne eivät minusta ääneltään kovin kummoset olleet.

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 18 Maalis 2014, 19:41
Kirjoittaja Antti H
kolkoti kirjoitti:
Antti H kirjoitti:http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Sitähän tuo vähän on siitäkin huolimatta että tehoissa ei hävitä yhtään verrattaessa viimevuotisiin V8-moottoreihin, ainoastaan aerossa hävitään vielä toistaiseksi.
Tehoissa häviää kyllä, vanha motti anto 750hp ja nykyinen 600hp, Mutta ers:illä saapi lisätehoo 161hp 33,3s per kiekka kun vanhalla sai 80hp vajaaksi seittämäksi sekunniksi.

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 18 Maalis 2014, 22:38
Kirjoittaja turbo
Antti H kirjoitti:
kolkoti kirjoitti:
Antti H kirjoitti:http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Sitähän tuo vähän on siitäkin huolimatta että tehoissa ei hävitä yhtään verrattaessa viimevuotisiin V8-moottoreihin, ainoastaan aerossa hävitään vielä toistaiseksi.
Tehoissa häviää kyllä, vanha motti anto 750hp ja nykyinen 600hp, Mutta ers:illä saapi lisätehoo 161hp 33,3s per kiekka kun vanhalla sai 80hp vajaaksi seittämäksi sekunniksi.
Mersun moottorista huhuilevat lähtevän jopa 900hp jos haluaisivat mutta en tiedä onnistuuko nykyisen bensarajoituksen suhteen.

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 19 Maalis 2014, 16:04
Kirjoittaja irYobYetaMis

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 19 Maalis 2014, 20:02
Kirjoittaja Ratas
Aika erikoista kun 80-luvun lopulla turboformulat ajettiin ahtaalle sillä että kisassa sai kuluttaa 155l polttoainetta ja maks ahtopaine 2.5bar ja moottori tehot jossain 650hp/1500cc, kunnes ne kiellettiin. Ja nyt ne haluttiin takaisin saman tyylisillä rajoituksilla.

Hassua että moottoritekniikka ei sittenkään ole kehittynyt 80-luvun jälkeen tehon,kulutuksen ja keston kannalta :cry:

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 28 Maalis 2014, 14:47
Kirjoittaja |vectraman|
Kukahan lähtee ensimmäisenä täällä siviilimaailmassa toteuttamaan johonki pööppeliin vastaavaa Garretin valmistamaa turbosysteemiä mitä Mersulla on ainakin käytössä 8)
Kuva
Pystyy ohjaamaan paine/pakopuolen siipiä sähköllä yhdessä tai erikseen pienentäen ahtoviivettä. Eikä pakopuoli lämmitä ahtoilmaa kun ovat eripäissä konetta ja MGU-H ryöstää hukkalämmön välistä ja hyödyntää sen uudelleen :yes:

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 28 Maalis 2014, 21:09
Kirjoittaja Paska Omena
Eikö tuohonki ny olis voinu lyödä vaan jonku ison Holsetin mahtiahtimen ja ajella tyytyväisenä.

Eiku nii äänestä piti sanomani, ihan mielenkiintosiltahan nuo kuullostaa. Ja paikanpäällä katselun ja kuuntelun jälkeen ei välttämättä korvat soi enää kahden päivän jälkeen, niin siitä sitten itketään. Vai onko se nyt niin tärkee osa vormulaa että tärykalvot repee?

Re: F1 kausi 2014

Lähetetty: 29 Maalis 2014, 07:36
Kirjoittaja kaakana
Renkaiden ulvonta kuuluu nyt lähetyksissä. Pikku juttu mutta ihan jees :)