Sivu 1/3

Lähetetty: 19 Syys 2003, 17:04
Kirjoittaja lowrider
juu elikkä kaikessa yksinkertaisuudessaan:mikä on Power-resonaattori? Vaikuttaa kuulemma tehoihin suht hyvin? Onko kellään tietoa paljon tuo polleja B-omppuun V6.Hinta?

(vaihdoin otsikon kuvaavampaan -admin)

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2003-09-22 17:23 ]</font>

Lähetetty: 19 Syys 2003, 17:10
Kirjoittaja Jerzey
mietin ihan samaa, ettei vaan olis niitä esson baari tehoja. tietä häntä sitten.

Lähetetty: 19 Syys 2003, 18:44
Kirjoittaja ata
Katso vaikka uusimman Flash-lehden takakannesta Mantzelin mainos, jossa tuollaista myydään juuri Omegan 3-litran V6-moottoriin. Muutaman hevosvoiman sillä saanee. Se on sellainen laatikko joka tulee tuossa X30XE-moottorissa ainakin imuputkiin moottorin edessä.

Lähetetty: 19 Syys 2003, 22:08
Kirjoittaja turbobliz
Mantzelin power resonator on jonkinlainen pulssikammio imuputkistossa, jota apuna käyttäen valmistaja muistaakseni väittää n 7hv luokkaa olevaa tehon nousua. Sitä saa vain takavetoisiin eli Omegaan.

Lähetetty: 20 Syys 2003, 07:54
Kirjoittaja Getriebe
ostakee miulta peltipakosarjat omegaan. eikä ole kalliit ottaen huomioon että on ihan uudet kattokaa tuolta myynti palstalta

T:Jokke

Lähetetty: 22 Syys 2003, 00:53
Kirjoittaja wille
Pitäisi tulla 6200 kierroksen tuntumaan +14hv ja kone kyllä kiertää huomattavasti herkemmin rajoittimelle, kun ompi resonaattori paikallaan ja voimaakin tuntuisi olevan enemmän juuri yläkierroksilla... On myös "terveemmät" äänet kovemmilla kierroksilla.

Lisätietoa -> http://www.mantzel.de/mantzel2003/ ja sieltä sitten Tuning ja powerparts ja sieltä vielä siten Omega B(X30XE)

Lähetetty: 22 Syys 2003, 11:48
Kirjoittaja FC
Oman auton konehuoneessa majailee tuo Mantzelin osa:

http://scorpius.spaceports.com/~opelosa/

Resonaattorin ja lastun kanssa kone kiertää ja vetää iloisesti, varsinkin yläkierroksilla :smile:

Lähetetty: 22 Syys 2003, 12:19
Kirjoittaja Pekka
Onkos tuo resonaattori ihan muovilaatikko, jossa ei sisällä ole mitään?. mihin sen toiminta perustuu? suurempaan ilmamäärään, virtaukseen vai johonkin muuhun? Joissakin kakstahdeissa on (esim. yamaha) imupuolella vastaavan tuntuinen "kammio". Hinnan perusteella luulisi pitävän sisällään jo jotain tekniikkaa...

Lähetetty: 22 Syys 2003, 15:04
Kirjoittaja FC
Mantzelin tekele on valettua alumiinia. Sisällä ei ole mitään mutta jos nimestä yrittäisi päätellä jotakin niin toiminta saattaisi perustua oikein mitoitetun kammion virtausominaisuuksiin tai sitten hyväuskoisten rahastukseen :wink:

Ko. härvelin virtausvastus on ainakin silmämääräisesti arvioituna pienempi, kuin Omega V6:n alkuperäisen hässäkän.

<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2003-09-22 15:07 ]</font>

Lähetetty: 17 Touko 2004, 11:30
Kirjoittaja mv6omega
Onkos kukaan asentanut B omegaan resonaattoria.
Hinta näyttäis olevan melkosen kova n 700 e
tyhjästä laatikosta.
Tuolla toisaalla on käyty keskustelua powercap:sta eli onkos tämä nyt sama asia
vai mitä eroa ko. härveleillä.
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.

Lähetetty: 17 Touko 2004, 11:52
Kirjoittaja FC
Omassa on ollut resonaattori kiinni kohta neljä vuotta. Pois en ottaisi :smile: Mantezelin lastun kanssa +10 kw

http://www.freewebs.com/wenttiili/Omega.htm

<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2004-05-17 11:52 ]</font>

Lähetetty: 17 Touko 2004, 12:21
Kirjoittaja Pekka
On 2004-05-17 11:30, mv6omega wrote:
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.
FC:llä kun tuollainen on niin eikös siittä voisi ottaa muotin ja tehdä kuidusta... vaikka sitten hiilikuitu kopioita, ja ottajia varmasti ois...

Vai onko se miten monimutkainen sisältäpäin?

Lähetetty: 17 Touko 2004, 14:04
Kirjoittaja mv6omega
Katsoitko FC ennen asennusta oliko ko. laatikko
sisältä aivan tyhjä.
Mitä maksoi ?.

Lähetetty: 17 Touko 2004, 15:32
Kirjoittaja wille
Tyhjäähän se täynnä... :wink:

Lähetetty: 17 Touko 2004, 15:49
Kirjoittaja FC
Tyhjää tosiaan täynnä. Hinnassa taitaa maksaa eniten Merkki ja TÜV. Kopioita voisi valmistaa helposti mutta v-mäisen katsastus-sedän reaktiota omavalmisteisiin imusarjan osiin, vähäpäästöisessä moottorissa, en tiedä. Mitä taas resonaattorin hintaan tulee niin ostin Saksasta kokonaisen Irmscher-varustellun ehjän auton, purin osiksi ja pulttasin parhaat palikat omaan käyttö- Omenaan kiinni. Em. valmistajan alustasarjaa voin ainakin suositella.