Power Resonator (oli:what the fu...?!)

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
lowrider
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja lowrider »

juu elikkä kaikessa yksinkertaisuudessaan:mikä on Power-resonaattori? Vaikuttaa kuulemma tehoihin suht hyvin? Onko kellään tietoa paljon tuo polleja B-omppuun V6.Hinta?

(vaihdoin otsikon kuvaavampaan -admin)

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2003-09-22 17:23 ]</font>
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

mietin ihan samaa, ettei vaan olis niitä esson baari tehoja. tietä häntä sitten.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Katso vaikka uusimman Flash-lehden takakannesta Mantzelin mainos, jossa tuollaista myydään juuri Omegan 3-litran V6-moottoriin. Muutaman hevosvoiman sillä saanee. Se on sellainen laatikko joka tulee tuossa X30XE-moottorissa ainakin imuputkiin moottorin edessä.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Mantzelin power resonator on jonkinlainen pulssikammio imuputkistossa, jota apuna käyttäen valmistaja muistaakseni väittää n 7hv luokkaa olevaa tehon nousua. Sitä saa vain takavetoisiin eli Omegaan.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Getriebe
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

ostakee miulta peltipakosarjat omegaan. eikä ole kalliit ottaen huomioon että on ihan uudet kattokaa tuolta myynti palstalta

T:Jokke
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Pitäisi tulla 6200 kierroksen tuntumaan +14hv ja kone kyllä kiertää huomattavasti herkemmin rajoittimelle, kun ompi resonaattori paikallaan ja voimaakin tuntuisi olevan enemmän juuri yläkierroksilla... On myös "terveemmät" äänet kovemmilla kierroksilla.

Lisätietoa -> http://www.mantzel.de/mantzel2003/ ja sieltä sitten Tuning ja powerparts ja sieltä vielä siten Omega B(X30XE)
Avatar
FC
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 19 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Oman auton konehuoneessa majailee tuo Mantzelin osa:

http://scorpius.spaceports.com/~opelosa/

Resonaattorin ja lastun kanssa kone kiertää ja vetää iloisesti, varsinkin yläkierroksilla :smile:
Avatar
Pekka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 30 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Onkos tuo resonaattori ihan muovilaatikko, jossa ei sisällä ole mitään?. mihin sen toiminta perustuu? suurempaan ilmamäärään, virtaukseen vai johonkin muuhun? Joissakin kakstahdeissa on (esim. yamaha) imupuolella vastaavan tuntuinen "kammio". Hinnan perusteella luulisi pitävän sisällään jo jotain tekniikkaa...
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Avatar
FC
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 19 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Mantzelin tekele on valettua alumiinia. Sisällä ei ole mitään mutta jos nimestä yrittäisi päätellä jotakin niin toiminta saattaisi perustua oikein mitoitetun kammion virtausominaisuuksiin tai sitten hyväuskoisten rahastukseen :wink:

Ko. härvelin virtausvastus on ainakin silmämääräisesti arvioituna pienempi, kuin Omega V6:n alkuperäisen hässäkän.

<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2003-09-22 15:07 ]</font>
mv6omega
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja mv6omega »

Onkos kukaan asentanut B omegaan resonaattoria.
Hinta näyttäis olevan melkosen kova n 700 e
tyhjästä laatikosta.
Tuolla toisaalla on käyty keskustelua powercap:sta eli onkos tämä nyt sama asia
vai mitä eroa ko. härveleillä.
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.
Avatar
FC
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 19 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Omassa on ollut resonaattori kiinni kohta neljä vuotta. Pois en ottaisi :smile: Mantezelin lastun kanssa +10 kw

http://www.freewebs.com/wenttiili/Omega.htm

<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2004-05-17 11:52 ]</font>
Avatar
Pekka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 30 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pekka »

On 2004-05-17 11:30, mv6omega wrote:
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.
FC:llä kun tuollainen on niin eikös siittä voisi ottaa muotin ja tehdä kuidusta... vaikka sitten hiilikuitu kopioita, ja ottajia varmasti ois...

Vai onko se miten monimutkainen sisältäpäin?
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
mv6omega
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja mv6omega »

Katsoitko FC ennen asennusta oliko ko. laatikko
sisältä aivan tyhjä.
Mitä maksoi ?.
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Tyhjäähän se täynnä... :wink:
Avatar
FC
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 19 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Tyhjää tosiaan täynnä. Hinnassa taitaa maksaa eniten Merkki ja TÜV. Kopioita voisi valmistaa helposti mutta v-mäisen katsastus-sedän reaktiota omavalmisteisiin imusarjan osiin, vähäpäästöisessä moottorissa, en tiedä. Mitä taas resonaattorin hintaan tulee niin ostin Saksasta kokonaisen Irmscher-varustellun ehjän auton, purin osiksi ja pulttasin parhaat palikat omaan käyttö- Omenaan kiinni. Em. valmistajan alustasarjaa voin ainakin suositella.
Vastaa Viestiin