Sivu 23/25

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 31 Heinä 2019, 17:55
Kirjoittaja iso.kunkku
1,2sorsa kirjoitti: 31 Heinä 2019, 17:38 Euromasterilla kävin mielipidettä kysymässä ja sain hyvän tarjouksen crossclimate 185/55/15 sarjasta.

Jarrupaloja eteen ei sitten saa kuin black diamondia race.fi kautta 42euroa +pk. Ferodon peruspalojen hintaa en ole vielä katsonut
https://en.bsr.se/products/brakes/brake ... alibra/2.0

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 31 Heinä 2019, 19:53
Kirjoittaja DEAD
1,2sorsa kirjoitti: 31 Heinä 2019, 17:38
Jarrupaloja eteen ei sitten saa kuin black diamondia race.fi kautta 42euroa +pk. Ferodon peruspalojen hintaa en ole vielä katsonut
Itellä joka nurkassa vectrassa nyt nuo bd:n palat ihan nuo siinä on välttänyt ja eivät kovin paljon paikkoja sotke kovempaan rasitukseen ne tuossa ole tosin joutuneet. Calibrassa oli ennen joka nurkassa nyt vain takana. Ebcn green stuffeihin, kun vertaa niin vähemmän sotkevat ja kestävät pidempään ja ehkä hiukan joutusammin alkavat kunnolla ottamaan mutta ebc lopulta pitää paremmin. Ehkä katukäyttöön ite ottaisin bd ja satunnaisesti jos radalla käy niin sitten ebcn siis jos noiden väliltä pitää valita mitä itellä nyt ollut. Varmaan ebcn jotkut stuffit tai nuo ferodon olko ne nyt ds2500 ostan kun nykyisistä pinta loppuu eli ens kesäksi

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 31 Heinä 2019, 20:18
Kirjoittaja Timonen
1,2sorsa kirjoitti: 30 Heinä 2019, 17:32
DEAD kirjoitti: 30 Heinä 2019, 14:07 Ei siihen otteen omamassaan paljoa kannata luottaa. Itellä se taitaa olla 1350kg
740kg oli otteessa ennen muutoksia ja muutoskatsastuksessa kikkaillen mm vajailla nesteitä pikkujarruilla, ilman lukkoa ja 1-osaisella vetarilla 800kg otteeseen
Eli auto punnittu vaa´alla?

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 31 Heinä 2019, 20:55
Kirjoittaja 1,2sorsa
Timonen kirjoitti: 31 Heinä 2019, 20:18
1,2sorsa kirjoitti: 30 Heinä 2019, 17:32
DEAD kirjoitti: 30 Heinä 2019, 14:07 Ei siihen otteen omamassaan paljoa kannata luottaa. Itellä se taitaa olla 1350kg
740kg oli otteessa ennen muutoksia ja muutoskatsastuksessa kikkaillen mm vajailla nesteitä pikkujarruilla, ilman lukkoa ja 1-osaisella vetarilla 800kg otteeseen
Eli auto punnittu vaa´alla?
800kg omamassaa otteessa joka otteeseen muutoskatsastuksen punnituksessa kirjattiin. Tuo punnitus piti vähän kikkailla vajailla nesteillä ja sen jälkeen lihonut joten 840kg varmaan se todellinen. Ja siihen lasketaan kuski lisäksi 78kg varmaankin?

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 20:21
Kirjoittaja ?!
Ja juu,pyörätehoja laskuri antaa.

Eikös tuommosessa rengashommeleissa melkein kannattaisi siirtyä eri kokoon?
195/50 tai jos liian korkea niin vaikka 45 profiililla.

Jos haluaa edulliseti renkaita ja kelpuuttaa käytetyt ni 205/5015 löytyy hyvin käytettyä katusliksiä.Itsekkin tuhonnut ~10srj toyo r888 ja yokohaman renkaita tuossa koossa.Bemmin ratasarjassa noita käyttävät.

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 20:55
Kirjoittaja 1,2sorsa
Käytännössä 195 leveys ottaisi tolla muiataakseni 6" leveällä et49 vanteella takana sisälokareihin ulkoreunasta tuon levityksen takia ja ilman sitä tuo 175 otti iskarin puolelta sisälokariin joka piti kumailmapuhaltimella muotoilla uusiksi. Edessäkään ei liiemmin tilaa ole.

Bsr postikulut 50euroa joten mistä halvemmalla? Greenstuff vai ultimax2?
Kuitenkaan tästä ei mitään rata autoa tehdä mutta jarrut pitää olla semmoset että 200 vauhdista pysähtyy ja kunnolla

Laskurin mukaan 130hv pyöräteholla ja auto+kuski=920kg pitäisi olla aika 14,6sekunttia.

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 21:06
Kirjoittaja ?!
Ei ainakaan greenstuffeja,nehän on vain laadukkaat perus tarvikepalat,redstuffit noin suurinpiirtein kalliinpien orggispalojen veroiset.
Itse käyttänyt yellowstuffeja,kestää ihan kohtuudella radankiertoakin,nyt bluestuffit Omegassa ja on hyvät.

Yellowstuffit Omegan vakiojarruissa hävitti jarrutehot n.3-4 nopean ratakierroksen jälkeen,toki yksi jäähdyttely ja sitten taas pääsi muutaman nopean.Noissa vaan jos käy tosi kuumana(alitehoisilla jarruilla) niin se palan ja metallin välinen liima ottaa itseensä,kitkapinta irtoaa metallista esim.talven seisonnan aikana.

Jarrupäivityksen jälkeen ei ollut ongelmia yellowstuffillakaan.

Tuo laskurin tehon mukaan laskennallinen aika on täysin kiihdytykseen tehtyyn autoon,renkaat,alusta yms.

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 21:15
Kirjoittaja 1,2sorsa
Miten nuo "rajummat palat sitten pelaa kylmänä?
Ja tietty mietin tota saatavuus ja hinta asiaa.

black diamondjarrupalat omaavat hieman paremman kulutuskestävyyden ja kitkakertoimen kuin alkuperäispalat, mutta ne ovat nimenomaan katuajoon suunniteltuja -
42e race.fi

Ultimax - Jarrupala alkuperäisten tai tarvikepalojen tilalle katuajoon.
greenstuffSuosittu vähemmän pölyävä jarrupala, hyvä ja helppo päivitys vakiojarruille.
redstuff - Jarrupala sporttiseen ajoon. Erittäin vähän pölyävä kitkamateriaali, joten sopii hyvin jokapäiväiseen ajoon urheilullisiin ja tehokkaisiin autoihin.
yellowstuff- Suorituskykyinen pala kadulle ja radalle. Hyvä pito kylmästä hyvin suurin lämpötiloihin saakka. Hyväksytty katukäyttöön.
bluestuffKestävät palat kovempaan ratakäyttöön. Hyväksytty katukäyttöön.
orangestuff- Vain kilpakäyttöön. Todella raju pito, mutta kuluu nopeasti.

Ferodo ei hyväksyntää katukäyttöön. 186e
https://www.autoracing.fi/ferodo-ds2500 ... ala-fcp584

Autodock
https://m.autodoc.fi/ferodo-racing/11200326 103e
https://m.autodoc.fi/ferodo/1508606 20e

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 21:26
Kirjoittaja DEAD
?! kirjoitti: 01 Elo 2019, 20:21 Ja juu,pyörätehoja laskuri antaa.
tuntuu vähän korkeilta lukemilta jos antaa pyörätehoja tuo laskuri. ainakin omalla kohdalla kipon tarviisi painaa vain jotain 1000-1100kg niin ottaisi noita loppuja suht vakiolla cletillä. ja mitä tuolla joskus ajanut olko reilu 160 loput niin ei tuosta koneesta noilla rojuilla ja alle barin ahdoilla saa lähellekkään tuota pihalle. konetehoja nuo laskurin antamat voisi omalla kohdalla olla

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 22:02
Kirjoittaja 1,2sorsa
https://www.jmtuonti.fi/ebc-jarrupalat/ ... ults=71400

Tuossa olisi yellowstuff saatavana jos vain tulee oikea tuolla tiedolla?

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 01 Elo 2019, 22:05
Kirjoittaja ?!
DEAD kirjoitti: 01 Elo 2019, 21:26
?! kirjoitti: 01 Elo 2019, 20:21 Ja juu,pyörätehoja laskuri antaa.
tuntuu vähän korkeilta lukemilta jos antaa pyörätehoja tuo laskuri. ainakin omalla kohdalla kipon tarviisi painaa vain jotain 1000-1100kg niin ottaisi noita loppuja suht vakiolla cletillä. ja mitä tuolla joskus ajanut olko reilu 160 loput niin ei tuosta koneesta noilla rojuilla ja alle barin ahdoilla saa lähellekkään tuota pihalle. konetehoja nuo laskurin antamat voisi omalla kohdalla olla
Ok,itsellä ollut ainakin hyvin lähelle mitä mitattu.
Loppunopeus pitää myös olla tarkka,eikä muistista :D
Esi.jos auto painaa 1500kg(mikä kuulostaa etuveto calibralle paljolta) niin 5km/h muutos loppunopeudessa on jo useampi kymmenen hv laskurin tuloksessa.


Yellow stuffit toimii ainakin kylmänä ihan samalla lailla kuin lämpöisenäkin,bluestuffitkin mun mielestä toimii kylmänä normaalisti,tosin pakkasella en ole ajanut.

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 02 Elo 2019, 06:40
Kirjoittaja 1,2sorsa
Eli yellow stuff voisi olla se oikein valinta laajan lämpöalueen puolesta ja takana menisi vielä nuo kalleimmat ferodon orkkispalat (astra g bosch)

Sopiikohan nuo linkin palat sitten?

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 02 Elo 2019, 10:16
Kirjoittaja DEAD
?! kirjoitti: 01 Elo 2019, 22:05
DEAD kirjoitti: 01 Elo 2019, 21:26
?! kirjoitti: 01 Elo 2019, 20:21
Esi.jos auto painaa 1500kg(mikä kuulostaa etuveto calibralle paljolta) niin 5km/h muutos loppunopeudessa on jo useampi kymmenen hv laskurin tuloksessa.
Aika yllätys oli itelle tuo kipon paino ja kovasti ne tuolla väitti että puntari ois calibroitu. Hiukan oli tavaraaa kyydissä kun tuolla kävin ja tankki tyhjänä. Tankkasin sitten täyteen meni se 50l ja ynnäilin sitten ylimääräisen painon niin sinne 1430kg itteni kanssa ja kaverin kanssa täydellä tankilla sinne 1500kg asettu paino. Tietty osaa se vaaka heittää mutta tuskin kovia paljoa kun kerta sen perusteella ostavat ja myyvät tavaraa ja oli myös nollilla ennen kuin sinne ajo. Mutta meininki oli toisessa paikkaa vielä käydä kattomassa mitä näyttää. Nyt en tosin muista minkä verta bensaa on viivalla ollut tankissa mutta veikkaisin että puol tankkia. Mutta kumminkin joku n.1100kg pitäisi auton paino olla jos pyörätehoa miettii noilla nopeuksilla mitä laskuri antaa joka tuskin sekään voi paikkaansa pitää

Aikalapuissa mitkä tallessa vuonna -17 on loppuja 158,38-160,42 vuonna -18 156,04-158,03 ja tänä vuonna 145,57-155,64.
Tänä kesänä ei tuo kippo noilla toisilla kartoilla oikein toiminut kun soppa loppu kesken joten enimmäkseen ajelin tuolla vakio kartalla. Tuo 145 suoritus ol ainakin körryyttely kun tuli vaihemissi. Muut vedot oli sitten muutaman kilsan sisällä vähän samaan tapaan kuin aiempina vuosina. yksin ajelin niin 154-155 ja kahestaan 150-152 ja aikaisempina vuosina yksikseen kurvailin.

Mutta hyvä tuo laskuri sinällään on niin näkee vähän mitä muutoksia on tullut vaikka ei ihan tarkkaan oikeaa lukemaa saisikaan mikä se sitten ikinä onkaan. Ainakin omalla kohdalla tuosta kun katseli loppujen perusteella niin suunnilleen sieltä sen verta uupui mitä rullilla sitten totesi. Lopputulema on vakio paineilla tuossa alla toisella kartalla ei uskaltanu kierrättää kuin 3t pintaan niin alko luureista kuulumaan ei niin mukavaa ääntä.

Vähän tässä nyt toisen topikkia sotken mutta kaippa tämä vähän aiheeseen liittyy.

Kuva

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 02 Elo 2019, 15:23
Kirjoittaja ?!
^Noissa penkkien näyttämissä on paljon eroja.
Sulla tuossa teholuokassa jo 52hv tehohäviötä etuvetoisessa?

Mulla oli takaveto Kadetissa pyörällä 269.5hv ja laskennallinen moottoriteho 308hv(lensun penkki ei mittaa hävikkitehoa)
1,2sorsa kirjoitti: 02 Elo 2019, 06:40 Eli yellow stuff voisi olla se oikein valinta laajan lämpöalueen puolesta ja takana menisi vielä nuo kalleimmat ferodon orkkispalat (astra g bosch)

Sopiikohan nuo linkin palat sitten?
Kyllä ja pitäisi sopia.

Re: rakas puolisukeltaja, 166tkm ihmetellään.

Lähetetty: 02 Elo 2019, 15:33
Kirjoittaja 1,2sorsa
148,5hv kannuksen motorset ja moottoritehoa ja eikö tehohäviö ole yleensä parikymennätä prosenttia?

Yellowstuff tilattu.
Castroll syntrans 75w-90 gl4+ tuli ostettua laatikkoon. Pohjatiivisteen tilasin motonettiin