Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Garnd_Old_One kirjoitti: 03 Tammi 2023, 13:11 Posti toi turvallisuuteen liittyvän takaisinkutsun, lapussa ei kerrottu tarkemmin mistä on kysymys.
Tunnus lapulla oli vain "Tuoteturvallisuuskampanja: KBT", joka viitannee vain karkeammalla tasolla johonkin toimenpiteeseen.
Trafin sivuilta tuosta ei löytynyt mitään.

Auto piipahti huollossa jo jokin aika sitten ja siellä kerrottiin siihen tehtävän samalla jokin jarruihin liittyvä ohjelmistopäivitys. Lapulla lienee kyse samasta asiasta?
Joku tuollainen kampanja tehtiin viime vuoden puolella huollon yhteydessä. Olettaisin, että kyseessä on ohjelmistopäivitys. En huomannut mitään havaittavaa muutosta.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Kyllä, posti toi juurikin tuon KBT kampanjan kutsun, oli päivätty 4.1.2023 meikäläisen laivaan ja Länsiautoon sain ajan ensi maanantaille. Katsoi huoltoneuvoja maahantuojan ja valmistajan tiedostoista että oli avoimena (auto oli joulukuun alussa ollut määräaikaishuollossa ja silloin sitä ei oltu siis tehty). Ohjelmistopäivityksestä puhui ja siitä että syynä olisi se, että jossakin tilanteessa voisi olla mahdollisuus bugiin ettei aivan maksimaalista jarrutustehoa välttämättä saisi irti. No, näissä talvikeleissä nyt muutenkaan aina saa kummoisia "jarrutustehoja" irti...

No kuitenkin, onhan se hyvä että systeemi pelaa ja asia laitetaan kuntoon.
soap95
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Marras 2019, 12:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Sama KBT kutsu tuli itsellekin. Joku jarrujärjestelmän päivitys. Kaikki muuthan ne on jo päivittäneet, kun ovat yrittäneet saada kaiuttimien rusahdusta pois :D Ei ole onnistunut. Mystinen vika, rusahtaa kun järjestelmät herää.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Eilen tuli myös mulle takaisinkutsu. Tuoteturvallisuuskampanja: KBT.
Kampanjassa ohjelmistot päivitetään.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

Eilen tuli kutsu tännekin..
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Mikähän nyt meni rikki?
Tulee näyttöön ilmoitus

"Palvelu: Kuljettaja apujärjestelmä"
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Vecculiko kirjoitti: 06 Helmi 2023, 08:55 Mikähän nyt meni rikki?
Tulee näyttöön ilmoitus

"Palvelu: Kuljettaja apujärjestelmä"
Oli ACC vika joka korjaantui itsestään ajon aikana. :thumbsup:
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Vecculiko kirjoitti: 07 Helmi 2023, 19:38
Vecculiko kirjoitti: 06 Helmi 2023, 08:55 Mikähän nyt meni rikki?
Tulee näyttöön ilmoitus

"Palvelu: Kuljettaja apujärjestelmä"
Oli ACC vika joka korjaantui itsestään ajon aikana. :thumbsup:
Toi ACC on ärsyttävän herkkä. Olisi senkin suunnitteluun voitu vähän käyttää enempi aikaa. Maskin muoto oikein kerää märän lumen tai rännän siihen tutkan eteen.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Hyrysysy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 06 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: HKI

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Hyrysysy »

GM_Opel kirjoitti: 17 Tammi 2023, 07:50 Eilen tuli myös mulle takaisinkutsu. Tuoteturvallisuuskampanja: KBT.
Kampanjassa ohjelmistot päivitetään.
Joko kävit teettämässä tämän päivityksen ja menikö tuossa kauan eli hoituiko odotellessa?
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
RpisteL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Helmi 2006, 10:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RpisteL »

Hyrysysy kirjoitti: 21 Helmi 2023, 09:01
GM_Opel kirjoitti: 17 Tammi 2023, 07:50 Eilen tuli myös mulle takaisinkutsu. Tuoteturvallisuuskampanja: KBT.
Kampanjassa ohjelmistot päivitetään.
Joko kävit teettämässä tämän päivityksen ja menikö tuossa kauan eli hoituiko odotellessa?
Puolessa tunnissa meni mulla :peukku:
puuluu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Syys 2021, 19:27

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja puuluu »

RpisteL kirjoitti: 21 Helmi 2023, 09:18
Hyrysysy kirjoitti: 21 Helmi 2023, 09:01
GM_Opel kirjoitti: 17 Tammi 2023, 07:50 Eilen tuli myös mulle takaisinkutsu. Tuoteturvallisuuskampanja: KBT.
Kampanjassa ohjelmistot päivitetään.
Joko kävit teettämässä tämän päivityksen ja menikö tuossa kauan eli hoituiko odotellessa?
Puolessa tunnissa meni mulla :peukku:
Samoin täällä puoli tuntia.
puuluu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Syys 2021, 19:27

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja puuluu »

Onko keltään vaihdettu Webaston vesipumppua? Webasto lakkasi toimimasta ja huoltoliike sai sen nollaamalla toimimaan, mutta ilmoitti että jos lakkaa uudelleen toimimasta niin vesipumppu on vaihdettava. Toimi hetken. Mietin vaan että onko se vesipumppu B Insigniassa hankalasti vai helposti vaihdettavissa, tämähän vaikuttaa toimenpiteen hintaan.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

puuluu kirjoitti: 24 Helmi 2023, 19:14 Onko keltään vaihdettu Webaston vesipumppua? Webasto lakkasi toimimasta ja huoltoliike sai sen nollaamalla toimimaan, mutta ilmoitti että jos lakkaa uudelleen toimimasta niin vesipumppu on vaihdettava. Toimi hetken. Mietin vaan että onko se vesipumppu B Insigniassa hankalasti vai helposti vaihdettavissa, tämähän vaikuttaa toimenpiteen hintaan.
Ei varmastikkaan hankalassa paikassa. Olettaisin että on webaston lähellä oikealla etupuskurin nurkassa. Voi toki riippua siittä millä tekniikalla auto on
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Edelliseen koslaan (ei Opel) vaihdoin webaston vesipumpun itse. Erittäin helppo homma, hommasin letkupuristimet niin ei valutellut nesteitäkään.

Vesipumppu sijaitsee yleensä webaston lähettyvillä omassa telineessä, keulan pohjamuovin irroittamalla löytynee, tosiaan ainakin bensamalleissa repsikan puolelta.
Lami
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Maalis 2023, 19:21

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Lami »

Tääällä olisi uusi Insignia käyttäjä kyselemässä apuja. Autona ilmeisesti my18 (rek 12/2017) Insignia SportTourer 2.0 Turbo 4x4. Autossa alkuperäiset talvirenkaat painetunnistimilla ja nyt olen vaihtamassa autoon uudet talvirenkaat. Kuinka pitkään nuo painetunnistimet yleensä kestää kun nyt nuo todennäköisesti on 5,5 vuotta vanhat? Mikäli pitää vaihtaa niin mitkä tunnistimet on hyvät ja pitääkö jotain erityistä huomioida?

Jos oikein oon ymmärtänyt niin Inkussa ei tarvitse sitä palikkaa vaan on itse oppiva rengaiden vaihdossa?

Olin hieman yllättynyt että 5 vuotta ja 80 tkm ajetusta autosta vuotaa jo kampiakselin stefa. Onko tämä näissä yleistä vai vaan huonoa tuuria? Onneksi korjaus meni myyjäliikkeen piikkiin. Onko näissä jotakin muuta erityistä huomioitavaa tai vikoja?

Kiitos avusta jo etukäteen
Vastaa Viestiin