Insignia B
Re: Insignia B
Ja olikohan tässä 1.6 bensamallissa vaihdelaatikon öljyjenvaihto huolto-ohjelmassa?
Re: Insignia B
Ok, kiitos. Katson jos on tarpeellista.
Nyt on useamman vuoden tauon jälkeen taas Opel alla eli 1.6 bensa 200hp Executive Insignia. Aikalailla kaikilla mausteilla.
Nyt on useamman vuoden tauon jälkeen taas Opel alla eli 1.6 bensa 200hp Executive Insignia. Aikalailla kaikilla mausteilla.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Juurikin näin. Lisäyksenä kannattaa varmistua että tulee oikeat öljyt sinne kun insigniaa on kolmella eriautomaatilla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Hyvä huomio. Mistäs näen mikä aski omassa 2019 1.6 200hp mallissa on?
Re: Insignia B
"Opel Insignia automaatti -koneellinen vaihteistoöljynvaihto huuhtelemalla
Sisältää 8 litraa vaihteistoöljyä. Vaihteistotyyppi AF40 / TF80SC.
260 €"
Joku tälläinen hinnoittelu löytyi, tosin en osaa arvioida onko juuri sama vaihteistotyyppi kuin itsellä.
Sisältää 8 litraa vaihteistoöljyä. Vaihteistotyyppi AF40 / TF80SC.
260 €"
Joku tälläinen hinnoittelu löytyi, tosin en osaa arvioida onko juuri sama vaihteistotyyppi kuin itsellä.
- GTSV6TURBO
- 'Kadett'
- Viestit: 37
- Liittynyt: 02 Loka 2012, 21:46
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Insignia B
Itellä 2019 2l bensa 4x4 insignia 70tkm ajettu ja 2v ollu nii tod. näk. kampiakselin takastefa hikoillu koko ajan ihan vähän. Että ihan mielenkiintoista kuulla et jollain muullakin sama homma. En lähtenyt tiivistettä vaihdattaa ku huolto sano sillon et se on joko se stefa tai öljypohjan tiiviste nii stefa ois menny turvan piikkiin tai maahantuojan mut jos öljypohjan tiiviste nii ite oisin maksaja ja remontin hinta arvio n. 2400€ merkkiliike nii enpä lähteny tekee mitään kun vielä ois auton vaihto mielessä ku löytys sopiva mut siihen asti ajettavaLami kirjoitti: ↑08 Maalis 2023, 19:34 Tääällä olisi uusi Insignia käyttäjä kyselemässä apuja. Autona ilmeisesti my18 (rek 12/2017) Insignia SportTourer 2.0 Turbo 4x4. Autossa alkuperäiset talvirenkaat painetunnistimilla ja nyt olen vaihtamassa autoon uudet talvirenkaat. Kuinka pitkään nuo painetunnistimet yleensä kestää kun nyt nuo todennäköisesti on 5,5 vuotta vanhat? Mikäli pitää vaihtaa niin mitkä tunnistimet on hyvät ja pitääkö jotain erityistä huomioida?
Jos oikein oon ymmärtänyt niin Inkussa ei tarvitse sitä palikkaa vaan on itse oppiva rengaiden vaihdossa?
Olin hieman yllättynyt että 5 vuotta ja 80 tkm ajetusta autosta vuotaa jo kampiakselin stefa. Onko tämä näissä yleistä vai vaan huonoa tuuria? Onneksi korjaus meni myyjäliikkeen piikkiin. Onko näissä jotakin muuta erityistä huomioitavaa tai vikoja?
Kiitos avusta jo etukäteen
Re: Insignia B
Sulla on gm oma laatikko tossa varmaan 6t45 mutta saman maksaa vaihti oilpointilla…
Insignia b sport tourer 1.5A 2019
Re: Insignia B
Mielestäni minum 2019vm 1,6l bensa mallin huolto-ohjelmassa kyllä oli automaattivaihteiston öljyn vaihto 60tkm kohdalla.
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia B
Näkeekö huolto-ohjelman jostain?
Re: Insignia B
Eka pitempi reissu menossa kesärenkaiden vaihdon jälkeen…Voi herranjumala tätä rengasmelua, en muista koskaan kokeneeni autossa oikeaa kipua korvissa rengasmelun takia, nyt sekin on koettu. Renkaat siis vanhat 245 45 18 bridgestonet 3mm pintaa. Ensviikolla tulee uudet renkaat, jossei tilanne parane oleellisesti kiesi lähtee vaihtoon, tän maan tiet on nyt niin paskassa kunnossa ettei tällä autolla pysty ajaan ilman peltoreita.
Insignia b sport tourer 1.5A 2019
Re: Insignia B
Itse en huomaa alla olevilla renkailla mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Renkaina 235/45/18 Michelin Primacy 4+
Renkaina 235/45/18 Michelin Primacy 4+
Re: Insignia B
Edelline auto oli a inkku sport tourer, nyt siis b sport tourer.
Onhan tässä selvästi huonompi äänieristys kuin a inkussa.
Saavutus sinänsä. Rengaskoko oli isompi ja matalampi a inkussa, no ehkä uudet renkaat auttaa…
Onhan tässä selvästi huonompi äänieristys kuin a inkussa.
Saavutus sinänsä. Rengaskoko oli isompi ja matalampi a inkussa, no ehkä uudet renkaat auttaa…
Insignia b sport tourer 1.5A 2019
Re: Insignia B
Jep, kyllä se rengasmelu oli sellainen tekijä, jonka takia koko autosta jäi huono fiilis. Harmi, koska muutenhan tuo Inkku GS agr-istuimilla oli ajajan auto.Insign kirjoitti: ↑22 Huhti 2023, 20:53 Eka pitempi reissu menossa kesärenkaiden vaihdon jälkeen…Voi herranjumala tätä rengasmelua, en muista koskaan kokeneeni autossa oikeaa kipua korvissa rengasmelun takia, nyt sekin on koettu. Renkaat siis vanhat 245 45 18 bridgestonet 3mm pintaa. Ensviikolla tulee uudet renkaat, jossei tilanne parane oleellisesti kiesi lähtee vaihtoon, tän maan tiet on nyt niin paskassa kunnossa ettei tällä autolla pysty ajaan ilman peltoreita.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'
- Viestit: 138
- Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09
Re: Insignia B
Tuossa aikojen saatossa analysoinut päissäni melun lähdettä ja kyllähän se sieltä peräkontista on lähtösin.
Pahin melun läpipäästäjä on tuo hattuhylly ja valmistajakin on sen havainnut ja viritellyt sen alapintaan jotain heiveröistä eristettä laihoin tuloksin.
Funtsinut tuota tuossa, että mahtaisikohan onnistua hattuhyllyn korvaaminen vesivanerista muotoon leikatulla kappaleella asian mukaisesti molemmin puolin verhoiltuna. Oleellista tuossa on reunojen tiiveys kauttaaltaan, pienkin rako vesittää koko operaation.
Hankalin rasti tuossa on hyllyn takareunan saranointi, kuinka sen saa toteutetuksi ja lisäksi tiiviisti, auton rakenteita muuttamatta. Voi olla pääsemätönkin paikka, tai helppokin rasti. Tarttis hiukan perehtyä.
Entisessä Saab 9000 oli tällä tavoin toteutettu hattuhylly ja merkityksen havaitsi selkeästi tavarakuljetuksessa ilman hattuhyllyä.
Hattuhylly ja kiinnitys oli toteutettu seuraavasti:
Hattuhylly muodostui kahdesta tosiinsa liitetyistä peräkkäisestä vanerilevystä, joista taimmaisen osan sai taitettua edellä olevan päälle. Hattuhyllyn etumainen osa kiinnittyi auton rakenteissa sivuilla oleviin C kiskoihin, työntämällä hattuhylly kiskoja myöten takaselkänojaa vasten. Tällä saatiin vankka rakenne kolaritilanteisiin pitämään hylly paikoillaan ja rompeet kontin puolella.
Hyllyn taemman osuuden saranointi etumaiseen osaan oli hoidettu yksinkertaisesti yhtenäisellä pintaverhoilulla. Takaosan paikallaan pysymisetä em. tilanteissa vastasi takaluukun kansi.
Sitten olisi vielä tuo tavaratilan pohjaverhoilu, sinne voisi harkita myös muotoon sahattua vesivaneria, jonka päälle sitten nykyisen verhoilun liimaus. Samalla voisi pohjaverhoilun kantavuuden korjaannuttua poistaa sieltä sen styrox tornin ja ottaa vapautunut tila hyötykäyttöön, toki peltipinnat jotenkin verhoiltuna, ettei kolise ja maalipinnat vaurioidu.
Saab oli laittanut pohjalevyn alapintaan parisenttiä jotain absorboivaa tai eristävää materiaalia. Peltipinnoissa oli sulamattoa maalikerroksen alla.
Pahin melun läpipäästäjä on tuo hattuhylly ja valmistajakin on sen havainnut ja viritellyt sen alapintaan jotain heiveröistä eristettä laihoin tuloksin.
Funtsinut tuota tuossa, että mahtaisikohan onnistua hattuhyllyn korvaaminen vesivanerista muotoon leikatulla kappaleella asian mukaisesti molemmin puolin verhoiltuna. Oleellista tuossa on reunojen tiiveys kauttaaltaan, pienkin rako vesittää koko operaation.
Hankalin rasti tuossa on hyllyn takareunan saranointi, kuinka sen saa toteutetuksi ja lisäksi tiiviisti, auton rakenteita muuttamatta. Voi olla pääsemätönkin paikka, tai helppokin rasti. Tarttis hiukan perehtyä.
Entisessä Saab 9000 oli tällä tavoin toteutettu hattuhylly ja merkityksen havaitsi selkeästi tavarakuljetuksessa ilman hattuhyllyä.
Hattuhylly ja kiinnitys oli toteutettu seuraavasti:
Hattuhylly muodostui kahdesta tosiinsa liitetyistä peräkkäisestä vanerilevystä, joista taimmaisen osan sai taitettua edellä olevan päälle. Hattuhyllyn etumainen osa kiinnittyi auton rakenteissa sivuilla oleviin C kiskoihin, työntämällä hattuhylly kiskoja myöten takaselkänojaa vasten. Tällä saatiin vankka rakenne kolaritilanteisiin pitämään hylly paikoillaan ja rompeet kontin puolella.
Hyllyn taemman osuuden saranointi etumaiseen osaan oli hoidettu yksinkertaisesti yhtenäisellä pintaverhoilulla. Takaosan paikallaan pysymisetä em. tilanteissa vastasi takaluukun kansi.
Sitten olisi vielä tuo tavaratilan pohjaverhoilu, sinne voisi harkita myös muotoon sahattua vesivaneria, jonka päälle sitten nykyisen verhoilun liimaus. Samalla voisi pohjaverhoilun kantavuuden korjaannuttua poistaa sieltä sen styrox tornin ja ottaa vapautunut tila hyötykäyttöön, toki peltipinnat jotenkin verhoiltuna, ettei kolise ja maalipinnat vaurioidu.
Saab oli laittanut pohjalevyn alapintaan parisenttiä jotain absorboivaa tai eristävää materiaalia. Peltipinnoissa oli sulamattoa maalikerroksen alla.
Vittu näitä vehkeitä!
Re: Insignia B
Itte koitin tavaratilan kumimaton alle liimata lisähuovan ja laittaa bitumimattoa ns helppoihin paikkoihin, mutta ei juurikaan vaikutusta. Oli työsuhdeauto niin ei viitsinyt määräänsä enempi ruveta autoa purkamaan.Garnd_Old_One kirjoitti: ↑23 Huhti 2023, 12:50 Tuossa aikojen saatossa analysoinut päissäni melun lähdettä ja kyllähän se sieltä peräkontista on lähtösin.
Pahin melun läpipäästäjä on tuo hattuhylly ja valmistajakin on sen havainnut ja viritellyt sen alapintaan jotain heiveröistä eristettä laihoin tuloksin.
Funtsinut tuota tuossa, että mahtaisikohan onnistua hattuhyllyn korvaaminen vesivanerista muotoon leikatulla kappaleella asian mukaisesti molemmin puolin verhoiltuna. Oleellista tuossa on reunojen tiiveys kauttaaltaan, pienkin rako vesittää koko operaation.
Hankalin rasti tuossa on hyllyn takareunan saranointi, kuinka sen saa toteutetuksi ja lisäksi tiiviisti, auton rakenteita muuttamatta. Voi olla pääsemätönkin paikka, tai helppokin rasti. Tarttis hiukan perehtyä.
Entisessä Saab 9000 oli tällä tavoin toteutettu hattuhylly ja merkityksen havaitsi selkeästi tavarakuljetuksessa ilman hattuhyllyä.
Hattuhylly ja kiinnitys oli toteutettu seuraavasti:
Hattuhylly muodostui kahdesta tosiinsa liitetyistä peräkkäisestä vanerilevystä, joista taimmaisen osan sai taitettua edellä olevan päälle. Hattuhyllyn etumainen osa kiinnittyi auton rakenteissa sivuilla oleviin C kiskoihin, työntämällä hattuhylly kiskoja myöten takaselkänojaa vasten. Tällä saatiin vankka rakenne kolaritilanteisiin pitämään hylly paikoillaan ja rompeet kontin puolella.
Hyllyn taemman osuuden saranointi etumaiseen osaan oli hoidettu yksinkertaisesti yhtenäisellä pintaverhoilulla. Takaosan paikallaan pysymisetä em. tilanteissa vastasi takaluukun kansi.
Sitten olisi vielä tuo tavaratilan pohjaverhoilu, sinne voisi harkita myös muotoon sahattua vesivaneria, jonka päälle sitten nykyisen verhoilun liimaus. Samalla voisi pohjaverhoilun kantavuuden korjaannuttua poistaa sieltä sen styrox tornin ja ottaa vapautunut tila hyötykäyttöön, toki peltipinnat jotenkin verhoiltuna, ettei kolise ja maalipinnat vaurioidu.
Saab oli laittanut pohjalevyn alapintaan parisenttiä jotain absorboivaa tai eristävää materiaalia. Peltipinnoissa oli sulamattoa maalikerroksen alla.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR