Insignia B
Re: Insignia B
Käytiin Pohjoisessa kotipaikalla Sallan ja Kuusamon alueella pikku reissu niin Insignia pelasi oikein hyvin. Kilometrejä tuli 1683.1km ja keskikulutus 6.6I/100km
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 42
- Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54
Re: Insignia B
Heippa, tarvisi Inkun "kuin omat taskunsa tuntevilta" apua, eli onko paristomalli Varta V28PXL 6V sellainen, joka toimii Webaston lähettimessä malli Telestart T100 HTM (Opel Insignia, vm. 2017)? Tänks!
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Re: Insignia B
Omassa Insignia 1.6 T Grand Sports -19 Webaston kakessa T100 HTM paristo = 28 L 2CR11108 6V DuracellKaasujalka77 kirjoitti: ↑12 Heinä 2023, 14:58 Heippa, tarvisi Inkun "kuin omat taskunsa tuntevilta" apua, eli onko paristomalli Varta V28PXL 6V sellainen, joka toimii Webaston lähettimessä malli Telestart T100 HTM (Opel Insignia, vm. 2017)? Tänks!
Re: Insignia B
Tuoreena ooppelin omistajana ihmettelen kovasti valitusta rengasmetelistä, ainakin mitä itse vertaan B8 2015 passattiin niin on tuo insignia b hiljaisempi maantiellä. Ajettavuus on myös parempi kuin passatissa.
Itseä kiusaa vaan edelleen vatkaava ratti, 0-120 ei juuri ongelmia kun ajaa suoraan. Mutkissa yli 100 vauhdissa alkaa ratti pikkusen täristämään. Renkaat on juuri tasapainotettu, mistähän sitä lähtis seuraavaksi etsimää vikaa?
Mutta viikon ja muutaman sadan km kokemuksella vaikuttaa kyllä mukavalta peliltä ja tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen, pois lukien tuo ratin vatkaus
Itseä kiusaa vaan edelleen vatkaava ratti, 0-120 ei juuri ongelmia kun ajaa suoraan. Mutkissa yli 100 vauhdissa alkaa ratti pikkusen täristämään. Renkaat on juuri tasapainotettu, mistähän sitä lähtis seuraavaksi etsimää vikaa?
Mutta viikon ja muutaman sadan km kokemuksella vaikuttaa kyllä mukavalta peliltä ja tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen, pois lukien tuo ratin vatkaus
Re: Insignia B
Näin syntyy astra?-OPC- kirjoitti: ↑15 Heinä 2023, 13:11 https://aijaa.com/fe0d8C
Citymarketin parkkihallissa oli kaksi tyylikästä autoa löytänyt toisensa
Re: Insignia B
Meillä vielä ensiasennusrenkaat bridgen turanza1. Kesärenkaat laittaneet liikkeessä silloin alle. Kauhea vongerrus ja ujellus 90km/h jälkeen. A inkkukin kuulosti laatuautolta verrattaessa. Katoin rengaspaineet 2.9-3.0. Pudotin 2.45, hiljeni huomattavasti. Silti kuivalla ,karkealla asfaltilla kyllä rengasäänet kuuluu muuten hiljaisessa autossa, kostealla ihan yes. Mitä kohtuuhintaisia kesärenkaita teillä on ollut, jotka siedettävän hiljaisia? Nää misukan cc, turhan arvokkaat.
Re: Insignia B
Tässä edellis viikolla alkoi välillä inkeri oireilla ettei automaatti tykkänyt p-asennosta, meni kyllä perille ja mittaristo näytti p - asennon, vaan sammuttaessa alkoi ajotietokone pilpattaa ja ilmoitti että vaihda p asentoon, vaatii toimenpiteitä. Noh kurkkaus konepellin alle kertoi syyn, akulta tuleva "päävirtakaapeli" oli pudonnut kannakkeeltaan vaihdevaijerin tangon päälle ja siksi tanko ei työntänyt p - asentoa perille. Kaapeli takaisin omalle paikalleen tupla niparilla ja rokkaa taas
Re: Insignia B
Mitä korimalleja vertaat?Jomppa kirjoitti: ↑15 Heinä 2023, 09:55 Tuoreena ooppelin omistajana ihmettelen kovasti valitusta rengasmetelistä, ainakin mitä itse vertaan B8 2015 passattiin niin on tuo insignia b hiljaisempi maantiellä. Ajettavuus on myös parempi kuin passatissa.
Itseä kiusaa vaan edelleen vatkaava ratti, 0-120 ei juuri ongelmia kun ajaa suoraan. Mutkissa yli 100 vauhdissa alkaa ratti pikkusen täristämään. Renkaat on juuri tasapainotettu, mistähän sitä lähtis seuraavaksi etsimää vikaa?
Mutta viikon ja muutaman sadan km kokemuksella vaikuttaa kyllä mukavalta peliltä ja tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen, pois lukien tuo ratin vatkaus
Itse olen törmännyt siihen että, monetkaan rengasliikkeet ei joko osaa tai halua korjata tai edes mainita renkaan pystyheitosta.
Jarrulevyt ja vetoakselit on myös mahdollisia täristyksen aiheuttajia.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Insignia B
Olekko koittanu kaistavahdilla ja ilman... välillä tuntuu et ainakin oma on turhan herkkä korjaan ajolinjoja...Iro kirjoitti: ↑16 Heinä 2023, 14:02Mitä korimalleja vertaat?Jomppa kirjoitti: ↑15 Heinä 2023, 09:55 Tuoreena ooppelin omistajana ihmettelen kovasti valitusta rengasmetelistä, ainakin mitä itse vertaan B8 2015 passattiin niin on tuo insignia b hiljaisempi maantiellä. Ajettavuus on myös parempi kuin passatissa.
Itseä kiusaa vaan edelleen vatkaava ratti, 0-120 ei juuri ongelmia kun ajaa suoraan. Mutkissa yli 100 vauhdissa alkaa ratti pikkusen täristämään. Renkaat on juuri tasapainotettu, mistähän sitä lähtis seuraavaksi etsimää vikaa?
Mutta viikon ja muutaman sadan km kokemuksella vaikuttaa kyllä mukavalta peliltä ja tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen, pois lukien tuo ratin vatkaus
Itse olen törmännyt siihen että, monetkaan rengasliikkeet ei joko osaa tai halua korjata tai edes mainita renkaan pystyheitosta.
Jarrulevyt ja vetoakselit on myös mahdollisia täristyksen aiheuttajia.
Re: Insignia B
Tänää 400km siivun ajekltuani koitin kiinnittää huomiota rengasmeteliin, joo vanhalla asfaltilla rengasmeteli kuuluu mutta ei mitenkään häiritsevästi.
Kun vertailin b8 passattia ja insigniaa niin molemmat farkkuja.
Vaihteiston toiminnassa on kyllä melkonen ero, dsg:ssä hyvä että edes huomaa vaihteen vaihtoa mutta ooppelin vaihdot kyllä huomaa.. Ehkä se sitten kompensoituu kestävyydessä ja huoltokuluissa
Kun vertailin b8 passattia ja insigniaa niin molemmat farkkuja.
Vaihteiston toiminnassa on kyllä melkonen ero, dsg:ssä hyvä että edes huomaa vaihteen vaihtoa mutta ooppelin vaihdot kyllä huomaa.. Ehkä se sitten kompensoituu kestävyydessä ja huoltokuluissa
Re: Insignia B
[/quote]
Itse olen törmännyt siihen että, monetkaan rengasliikkeet ei joko osaa tai halua korjata tai edes mainita renkaan pystyheitosta.
Jarrulevyt ja vetoakselit on myös mahdollisia täristyksen aiheuttajia.
[/quote]
Pystyheitto mahdollista, ei ainakaan vianorilla asiasta maininnu mitään. Ois kiva tietää mikä liike osaa / pystyy / haluaa ottaa kantaa asiaan?
Jarrulevyt tuskin aiheuttaa kun ei jarruttaessa muutu mihinkään
Tuskin 70k ajetussa autossa vielä vetoakselit on kierot ja täristää? Jos on niin ainakin se on aika hankala saada selville
Itse olen törmännyt siihen että, monetkaan rengasliikkeet ei joko osaa tai halua korjata tai edes mainita renkaan pystyheitosta.
Jarrulevyt ja vetoakselit on myös mahdollisia täristyksen aiheuttajia.
[/quote]
Pystyheitto mahdollista, ei ainakaan vianorilla asiasta maininnu mitään. Ois kiva tietää mikä liike osaa / pystyy / haluaa ottaa kantaa asiaan?
Jarrulevyt tuskin aiheuttaa kun ei jarruttaessa muutu mihinkään
Tuskin 70k ajetussa autossa vielä vetoakselit on kierot ja täristää? Jos on niin ainakin se on aika hankala saada selville
Re: Insignia B
Täällä mukava yhteiselo jatkuu Inkun kanssa. Ainoa asia mitä tullut vastaan, on vasen takaovi, joka jostain syystä jumittui kiinni asentoon, oven ollessaan auki, eli ei saanut ovea kiinni. Tähä tepsi oven sisällä oleva osan käsipelillä siirtäminen auki asentoon, tämä oli ehkä kuukausi sitten, ja ongelma ei ole toistanut itseään (ovi usein käytössä).
Uudet crossclimate renkaat olleet myös aivan loistavat.
Uudet crossclimate renkaat olleet myös aivan loistavat.
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia B
Sisämeluun vaikuttanee myös onko mallissa laminoidut tuuli- ja etusivulasit. Kokeilin desibelimittarilla moottoritiellä vakionopeudensäätimellä 150 km/h ja meteliä oli vain 35.5 dB. Auto on model year 2019 Grand Sport 1,6 diesel, renkaat cross climate ja paineet 2.2. Ja laminoidut lasit.