Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Sehän kuulostaa hyvältä
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Jep. Ilmankos välillä hommat tökkii
Joo ihan jees. Toki mikrofooniin ei matalat äänet oikeen tartu mutta kiva matala murina kuuluu kyllä putkesta. Niin ja tuli hommattua pieni halliosake puoliksi isän kanssa, isällä harrasteauto jota pitää siellä talvisin ens talvesta eteenpäin joten mulla nyt hetken enemmän tilaa käytössä
Siirsin avon halliin ajamalla ja luulen että kytkin ei kestä tota softaa kovin pitkään. Kolmosella piikkas 1.6bar ahtoa ku hiukan koitin matkalla, hallissa olin haistavinani hiukan kytkimen imelää tuoksua. Kakkosella kokoajan pito irti No pistetään pidon puute 10v vanhojen Rotallojen ja kylmän asfaltin piikkiin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Vesi herahtaa kielelle kaluston takia
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1495
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
- Paikkakunta: Luvia
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ei se ongelma sitten siitä johdu.
Onko subbari nyt kytketty matalammalle kuormalle, kun vanha subbari?
Opel Mokka 1.4T 4x4
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Thanks!
Joo en usko että piuhoista johtuu. Ja muistin väärin, piuha tulee siis suoraan terminaaliin ja siitä on joutunut säikeitä leikkaamaan että mahtuu.Eli isompaa ei ole järkeä laittaa kun nykyinenkään ei mahdu terminaaliin. Mutta mitään liitintä ei siis ole johdon päässä.leutoranta kirjoitti: ↑06 Maalis 2021, 14:50Ei se ongelma sitten siitä johdu.
Onko subbari nyt kytketty matalammalle kuormalle, kun vanha subbari?
Subeissa on yhdet puhekelat joten ei noita oikeen voi ainakaan isommalle kuormalle laittaa, 2ohm ne oli B Vectrassakin. Toki kotelo on vaihtunut ku laitteet on Astrassa ja johtojen kanssa on joutunut pelaamaan mutta sama 2ohm kuorma pitäs nyt olla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Eekö se kuorma vähän muutu riippuen kotelosta? Kun se impedanssi menee vähän kuin taajuuden mukaan ja siihen taajuuteen taas vaikuttaa esim kotelo. Tuolla kahen ohmin kuormalla voi jo olla aika vähästä kiinni että virtanen riittää. Ja holkkeja niihin karvasiin naruihin niin menee vähän paremmin niihin terminaaleihin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Taisin tähän jo vastatakin mut foorumin kaatuminen on tainnu hukata mun tekstin. Mut mun mielestä kotelo ei juuri vaikuta vahvistimen tehontuottoon, toki kotelo vaikuttaa miten alas subi toistaa. Mut jos tolle SPL DIG1450 lankulle luvataan 800w/2ohm niin se pitäs tulla kotelolla ku kotelolla. Se on eriasia mihin saakka subi toistaa. Jos johtoa alkaa holkittaa niin entistä enemmän saa leikata karvoja poisDEAD kirjoitti: ↑07 Maalis 2021, 10:38 Eekö se kuorma vähän muutu riippuen kotelosta? Kun se impedanssi menee vähän kuin taajuuden mukaan ja siihen taajuuteen taas vaikuttaa esim kotelo. Tuolla kahen ohmin kuormalla voi jo olla aika vähästä kiinni että virtanen riittää. Ja holkkeja niihin karvasiin naruihin niin menee vähän paremmin niihin terminaaleihin
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Nii emmää nyt tiedä millasta holkkia tässä tarkoitetaan. Vahvarin terminaalissa on pyöreä reikä ja siihen ei semmonen perinteinen lattaliitin sovi. Jos holkki on sellanen että se itse holkkiosa laitetaan terminaaliin niin silloin säikeitä joutuu leikkaamaan enemmän kuin ilman holkkia.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Siis tuohan ei ole supistin vaan ohuempi menee kuparin päälle ja tuo paksumpi sitten eristeen. Tuon kun sitten puristaa kasaan niin säikeet menee tiukempaan pakettiin jolloin mahtuu paremin niihin liittimiin. Ne suppari liittimet on yleensä pulttikiristyksellä ja siitä lähtevä tappi umpinainen ei onttoholkki
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1054
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Samaa mieltä että toi holkki homma ei poista sitä että paksumpi johto menis kohteeseen.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
ei se kotelo siihen tehon tuottoon vaikutakkaan vaan kotelo vaikuttaa siihen kajariin ja sen ominaisuuksiin minne toistaa ja miten jne. se kajariin leimattu nimellis impedanssi on vain keskiarvo joka voi aika paljonkin vaihdella eri taajuuksilla olkohan peräti 1/4. eli se kajarin impedanssi on välillä alle tuon 2ohmia ja tuo sitten riippuu siitä lootasta että tippuuko uudella tekeleellä enemmän jolloin se vahvari joutuu vähän tiukemmalle jolloin tarvii virtaa enemmän jne. Aikoinaa kun itse näitä harrastelin niin suljetussa lootassa kärsi ihan hyvin ajella subeja 2ohmin kuormalla mutta refleksi lootassa samalla elementillä hyvä että jakso painaa sillä 4ohmin kuormalla ilman ongelmia sillon oli itellä noita 4ohmisilla keloilla olevia kontissa milloin minkäkin verran. Tietty voin olla väärässäkin mutta silloin tämä vajaan 30v harrastus asian tiimoilta on mennyt hukkaan jos menee nämä perusasiatkin sekasi tosin viimeiset vuodet en ole enää jaksanut auton laitteissin panostaa vaan tyytynyt noita kotilaitteita harrastelemaanvectraTBO kirjoitti: ↑24 Maalis 2021, 21:02Taisin tähän jo vastatakin mut foorumin kaatuminen on tainnu hukata mun tekstin. Mut mun mielestä kotelo ei juuri vaikuta vahvistimen tehontuottoon, toki kotelo vaikuttaa miten alas subi toistaa. Mut jos tolle SPL DIG1450 lankulle luvataan 800w/2ohm niin se pitäs tulla kotelolla ku kotelolla. Se on eriasia mihin saakka subi toistaa. Jos johtoa alkaa holkittaa niin entistä enemmän saa leikata karvoja poisDEAD kirjoitti: ↑07 Maalis 2021, 10:38 Eekö se kuorma vähän muutu riippuen kotelosta? Kun se impedanssi menee vähän kuin taajuuden mukaan ja siihen taajuuteen taas vaikuttaa esim kotelo. Tuolla kahen ohmin kuormalla voi jo olla aika vähästä kiinni että virtanen riittää. Ja holkkeja niihin karvasiin naruihin niin menee vähän paremmin niihin terminaaleihin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
jos ei noita ole käyttänyt niin sitä on vaikea käsittää maalaisjärjellä. Ja tietty se taas riippuu että miten käypänen se sovitus on alkujaan sinne terminaaliin. Ihan johtimissakin on eroa että onko esim kaikki säikeet kierretty könttänä kierteelle vai onko pienemmissä nipuissa jotka sitten keskenään käännelty vielä kierteelle. Oikeilla pihdeillä ja holkeilla se paketti kyllä menee tiiviimmäksi ja ei se holkin ainevahvuus ole kovin kummoinenVECTRA GT 16v kirjoitti: ↑26 Maalis 2021, 20:45 Samaa mieltä että toi holkki homma ei poista sitä että paksumpi johto menis kohteeseen.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Tämän tyylisiä itellä ollut käytössä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6501491/4 ... li-5020mm2
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6501491/4 ... li-5020mm2
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
No eipä ole tuommoisia ennen tullu vastaan. Lattaliittimiä olen käyttänyt sellaisissa vahvareissa joissa terminaalissa on tasainen kiristyspinta+pultti+lattaprikka koska sellaiseen ei pelkkää johtoa saa hyvin. Mutta en näe tuostakaan liittimestä saatavan juuri mitään etua verrattuna siihen että hiukan säikeitä poistaa johdosta niin johto menee suoraan pyöreän terminaalin reikään ilman välipalikoita.
Olen "hifejä" rakennellut enemmän nuorempana noin 15-20v sitten joten en ihan aloittelija ole myöskään niiden kanssa. Toki omat ideat ja ratkaisut tulee sieltä menneisyydestä ja nykypäivän tarjontaa ei ole tullut juuri katsastettua. Subit ja vahvarin ostin käytettynä vuosia sitten ja kaikki piuhat on joko omia vanhoja tai purkuautoista poistettuja. Eli mitään tarvikkeita en ole tähän projektiin ostanut. Virtapiuha on kyllä ihan hienosäikeistä matskua, ei sellaista palmikkonarua.
Tuosta kotelon vaikutuksesta olen edelleen sitä mieltä että se kotelo ei juuri vaikuta vahvarin virran tuottoon. Vanha kotelo oli MTX refleksi tehdaskotelo ja uuden tein varapyöräkoteloon koska toi MTX laatikko ei mahtunu takaluukkuun. Uusi kotelo on myös refleksi eikä litroissa ole noiden koteloiden välillä kovinkaan paljon heittoa.
Olen "hifejä" rakennellut enemmän nuorempana noin 15-20v sitten joten en ihan aloittelija ole myöskään niiden kanssa. Toki omat ideat ja ratkaisut tulee sieltä menneisyydestä ja nykypäivän tarjontaa ei ole tullut juuri katsastettua. Subit ja vahvarin ostin käytettynä vuosia sitten ja kaikki piuhat on joko omia vanhoja tai purkuautoista poistettuja. Eli mitään tarvikkeita en ole tähän projektiin ostanut. Virtapiuha on kyllä ihan hienosäikeistä matskua, ei sellaista palmikkonarua.
Tuosta kotelon vaikutuksesta olen edelleen sitä mieltä että se kotelo ei juuri vaikuta vahvarin virran tuottoon. Vanha kotelo oli MTX refleksi tehdaskotelo ja uuden tein varapyöräkoteloon koska toi MTX laatikko ei mahtunu takaluukkuun. Uusi kotelo on myös refleksi eikä litroissa ole noiden koteloiden välillä kovinkaan paljon heittoa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1495
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
- Paikkakunta: Luvia
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
https://www.xn--lisbassoa-x2aa.fi/z-impedanssi/
Kyllä kotelo vaikuttaa impedanssiin.
Sen impedanssin voi mittaa, jos löytyy pihtimittari
Kyllä kotelo vaikuttaa impedanssiin.
Sen impedanssin voi mittaa, jos löytyy pihtimittari
Opel Mokka 1.4T 4x4