Omega 3000 -90
Omega 3000 -90
Yritän pitää jonkunlaista kertomusta kimppa Omegan vaiheista,kun jtn.kuviakin tullut otettua.Omegalla ajeltu välillä isolla porukallakin,nyky kuosi on kyllä lähinnä mun ja kaverini Markun aikaan saannoksia.
Kyseinen kapistus hommattu v.2010 n.260tkm ajettuna täysin alkuperäisenä ja kolaroituna,mutta ajokuntoisena kuitenkin.Oik.etunurkka oli läjässä samoin oik.takanurkka oli kontin lattiaa vasten takaluukku ja peräpelti läjässä sekä takalasi murusina.
Hinta oli halpa ja halpeni entisestään kun myytiin ehjä sisusta pois.Tarkoitus oli vaan päästä talven jääradoille joten ruttujen nopea sinneppäin neppailu ja viininpun.varaosa autosta pintapellit,puskurit ja takalasi kiinni.Tekniikka muutoksina B Omegan lyhyt perävälitys A Omegan kuoriin ja tietysti perus peltoauto kevennykset eli kaikki ylimääräiset pellit silvottiin pois.Piikkipyörät alle ja Hanaa,kaikkien yllätykseksi Omega pelas vielä keväälläkin.
No sitten rallicrossi radalle ajamaan jossa tuli pikku sivuosuma vas.kylkeenkin.
Kesällä kun vehkeet oli vieläkin ajokuntoisena niin hommattiin toyo r888 renkaat ja 24v etujarrut ja ajettiin ratapäivillä moottoriradoilla.
Semmosella kaavalla työnnettiin 2010-2014.Ajot suoritettiin aina 2013 asti puuhakilvillä,kunnes ystävällinen katsastuskonttorin täti teki ilmoituksen trafiin ettei tälle runkonumerolle saa antaa tarrakilpiä,kiitos paljon.Pikkuveli leipoi leimakuntoon ja haki piitkän leiman ajeli talvellakin jonkin aikaa kunnes kyllästy.
Kuvia ei ole mulla tallessa osto kunnossa eikä oikein muutenkaan 2010-2014.
2014 Syksyllä oli jo selvää jotta koria pitää parsia jos haluaa ajella vielä tai sitten kyyti kierrätykseen.
Kuva syyspartyiltä jossa Omegalla kerättiin muutama pokaalikin,myös bensankulutus ennätys tuli tuolla,140l/päivä.Jarrutkin oli aivan loppu mm.mäntä tuli palan läpi
2015 Helmikuussa kaveri Markku ilmoitti,että voidaan hänen tallissaan parsia Omegaa kasaan jotta voi vielä gurvailla jatkossakin.Siitä asti Omegaa onkin tarvittaessa kyseisessä tallissa rakennettu kimpassa.Tarkoitus oli hitsata pahimmat ja laittaa poppari kaaret eli muutama ilta hommia ja hanaa.
Kaaret sitten tulikin tehtyä etulokareista ja helmat vaihdettua ja suoraakin tais neliö mennä pitkin pohjaa.Tuulilasin allekkin sai laittaa metrin soiron peltiä,ruosteiden osalta tämä ei kuitenkaan ollut edes paha,Omegaksi.Oik.takakylkikin tuli samalla hitsattua kiinni,aijemmin oli lähinnä ip ruuveilla
Erään 2jz Omegan koritöistä jäi hieman tähän kelpaavaa oikean väristä peltiä/muovia yli,joten tähän tuli siitä puskurit,konepelti,takaluukku,takaovi,maski,etulokari ja vielä tuulilasikin sponssina
Väärän väriset sai tallimaalauksen,eli takakulmat, toinen takaovi ja jtn.muutakin.
Alustaankin tuli hieman panostettua,eteen kelt.konit ja weitec jouset taakse calibran kelt. konit ja weitecin jouset.Takaa olikin molemmat jouset poikki ja iskarit banaanina.
Keväällä hain leiman ja sitten käytiinkin taas kiertämässä ratoja ja oli kesällä ihan käyttöautonakin kuukauden verran.
2016 onkin ollut tekniikan päivitystä,jo alusta asti oli selvää ettei CIHiin kannattanut sijoittaa viritysmielessä senttiäkään.
Kyseinen kapistus hommattu v.2010 n.260tkm ajettuna täysin alkuperäisenä ja kolaroituna,mutta ajokuntoisena kuitenkin.Oik.etunurkka oli läjässä samoin oik.takanurkka oli kontin lattiaa vasten takaluukku ja peräpelti läjässä sekä takalasi murusina.
Hinta oli halpa ja halpeni entisestään kun myytiin ehjä sisusta pois.Tarkoitus oli vaan päästä talven jääradoille joten ruttujen nopea sinneppäin neppailu ja viininpun.varaosa autosta pintapellit,puskurit ja takalasi kiinni.Tekniikka muutoksina B Omegan lyhyt perävälitys A Omegan kuoriin ja tietysti perus peltoauto kevennykset eli kaikki ylimääräiset pellit silvottiin pois.Piikkipyörät alle ja Hanaa,kaikkien yllätykseksi Omega pelas vielä keväälläkin.
No sitten rallicrossi radalle ajamaan jossa tuli pikku sivuosuma vas.kylkeenkin.
Kesällä kun vehkeet oli vieläkin ajokuntoisena niin hommattiin toyo r888 renkaat ja 24v etujarrut ja ajettiin ratapäivillä moottoriradoilla.
Semmosella kaavalla työnnettiin 2010-2014.Ajot suoritettiin aina 2013 asti puuhakilvillä,kunnes ystävällinen katsastuskonttorin täti teki ilmoituksen trafiin ettei tälle runkonumerolle saa antaa tarrakilpiä,kiitos paljon.Pikkuveli leipoi leimakuntoon ja haki piitkän leiman ajeli talvellakin jonkin aikaa kunnes kyllästy.
Kuvia ei ole mulla tallessa osto kunnossa eikä oikein muutenkaan 2010-2014.
2014 Syksyllä oli jo selvää jotta koria pitää parsia jos haluaa ajella vielä tai sitten kyyti kierrätykseen.
Kuva syyspartyiltä jossa Omegalla kerättiin muutama pokaalikin,myös bensankulutus ennätys tuli tuolla,140l/päivä.Jarrutkin oli aivan loppu mm.mäntä tuli palan läpi
2015 Helmikuussa kaveri Markku ilmoitti,että voidaan hänen tallissaan parsia Omegaa kasaan jotta voi vielä gurvailla jatkossakin.Siitä asti Omegaa onkin tarvittaessa kyseisessä tallissa rakennettu kimpassa.Tarkoitus oli hitsata pahimmat ja laittaa poppari kaaret eli muutama ilta hommia ja hanaa.
Kaaret sitten tulikin tehtyä etulokareista ja helmat vaihdettua ja suoraakin tais neliö mennä pitkin pohjaa.Tuulilasin allekkin sai laittaa metrin soiron peltiä,ruosteiden osalta tämä ei kuitenkaan ollut edes paha,Omegaksi.Oik.takakylkikin tuli samalla hitsattua kiinni,aijemmin oli lähinnä ip ruuveilla
Erään 2jz Omegan koritöistä jäi hieman tähän kelpaavaa oikean väristä peltiä/muovia yli,joten tähän tuli siitä puskurit,konepelti,takaluukku,takaovi,maski,etulokari ja vielä tuulilasikin sponssina
Väärän väriset sai tallimaalauksen,eli takakulmat, toinen takaovi ja jtn.muutakin.
Alustaankin tuli hieman panostettua,eteen kelt.konit ja weitec jouset taakse calibran kelt. konit ja weitecin jouset.Takaa olikin molemmat jouset poikki ja iskarit banaanina.
Keväällä hain leiman ja sitten käytiinkin taas kiertämässä ratoja ja oli kesällä ihan käyttöautonakin kuukauden verran.
2016 onkin ollut tekniikan päivitystä,jo alusta asti oli selvää ettei CIHiin kannattanut sijoittaa viritysmielessä senttiäkään.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
2015 Syksyllä tuli hommattua 60tkm ajetusta JDM mk3 1jz Toyota Suprasta purettu moottori+laatikko.
Moottoriin kevyt zekkaus,öljypohjan vaihto etusumpulliseen ja toyotalta uudet Jakopään osat.
Sitten Tammikuussa vanha motti pois.
Ja hieman mätäkorjausta sekä oik.etunurkan ehjäystä
Moottorin sovitusta,tuli vähän madallettua nostokynnystä
Sinne se passas,supran kannakkeet moottoriin, sisun gummityynyt ja alkuperäisistä muokatut palkin kiinnikkeet.
Keulalle kennoja ja letkuja.
Bensalinjaa.
Savupiippua 3" rosterista,takapönttö mustasta.kolmiosainen tehtiin laippa liitoksin.
Ihan ei osunut ennakoitu avarrus putken linjalle
Kardaaniin jäi vanhaa vain takalaippa ja toyotan joke,isommalla putkella ja isommat ristikot tuli.
Tällä nykyisellä tekniikalla luulis pääsevän hieman parempaan hyötysuhteesen bensan kulutuksen suhteen,CIH vei keskimäärin 100l/päivässä ja murjas sen n. 150 kaakkia pihalle
Ihan samanlaista luotettavuutta ei varmaankaan ole tarjolla tuolla toitsin motilla.
Moottoriin kevyt zekkaus,öljypohjan vaihto etusumpulliseen ja toyotalta uudet Jakopään osat.
Sitten Tammikuussa vanha motti pois.
Ja hieman mätäkorjausta sekä oik.etunurkan ehjäystä
Moottorin sovitusta,tuli vähän madallettua nostokynnystä
Sinne se passas,supran kannakkeet moottoriin, sisun gummityynyt ja alkuperäisistä muokatut palkin kiinnikkeet.
Keulalle kennoja ja letkuja.
Bensalinjaa.
Savupiippua 3" rosterista,takapönttö mustasta.kolmiosainen tehtiin laippa liitoksin.
Ihan ei osunut ennakoitu avarrus putken linjalle
Kardaaniin jäi vanhaa vain takalaippa ja toyotan joke,isommalla putkella ja isommat ristikot tuli.
Tällä nykyisellä tekniikalla luulis pääsevän hieman parempaan hyötysuhteesen bensan kulutuksen suhteen,CIH vei keskimäärin 100l/päivässä ja murjas sen n. 150 kaakkia pihalle
Ihan samanlaista luotettavuutta ei varmaankaan ole tarjolla tuolla toitsin motilla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
jokos tää käy?
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Omega 3000 -90
^juu.
Motti seissyt muutaman vuoden ilman öljyjä ja reilu viikko sitten kippasin öljyt ja kokeilin nostaako paineita, sekuntti pari starttausta ja paineet nousi.Sitten vedin hyppyjohdolla virrat eculle ja b.pumpulle ja sen verta että avainta käänsin nii pärähti tulille,hiukan liian helposti mennyt toistaiseksi.Äänetkin melko sivistyneet tarvii vielä putkenpää duunata.
Koeajolle pitäis vähän sähköjä tehdä ja muodostaa yhteys kykän ja polkimen väliin sekä kaasuläpän ja polkimen välille.
Motti seissyt muutaman vuoden ilman öljyjä ja reilu viikko sitten kippasin öljyt ja kokeilin nostaako paineita, sekuntti pari starttausta ja paineet nousi.Sitten vedin hyppyjohdolla virrat eculle ja b.pumpulle ja sen verta että avainta käänsin nii pärähti tulille,hiukan liian helposti mennyt toistaiseksi.Äänetkin melko sivistyneet tarvii vielä putkenpää duunata.
Koeajolle pitäis vähän sähköjä tehdä ja muodostaa yhteys kykän ja polkimen väliin sekä kaasuläpän ja polkimen välille.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Pikkuhiljaa tämäkin etenee
Savupiipulle tehty reikä pellitetty
Keulaan vähän osia kiinni,ilmanohjaimia pitäisi vielä värkkäillä kennoille
Savupiipunpää rakennettu,tappaa hyvin mökää
Bensapumppu oli aluksi sisällä keruusäiliön kyljessä,mutta pitää karseeta myökkää niin laitettiin auton alle
Sähköjäkin yritetty tehdä
Savupiipulle tehty reikä pellitetty
Keulaan vähän osia kiinni,ilmanohjaimia pitäisi vielä värkkäillä kennoille
Savupiipunpää rakennettu,tappaa hyvin mökää
Bensapumppu oli aluksi sisällä keruusäiliön kyljessä,mutta pitää karseeta myökkää niin laitettiin auton alle
Sähköjäkin yritetty tehdä
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Asiallista taas kerran!
Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Re: Omega 3000 -90
Ensimmäiset koesudittelut suoritettu.
15km lenkki ajeltu,kerran irtos ahtoputki,mutta ajamalla takas kuitenkin.
Todella hiljainen putkisto tuli,pumppujen mökä taas häiritsee.
Sen verta painaa perää alas vedossa,että meinaa välillä raappaa renkaat kiinni,ei ollu cihhillä vastaavia ongelmia
Pientä askartelua vielä,mutta suurinpiirtein kaikki ok.
15km lenkki ajeltu,kerran irtos ahtoputki,mutta ajamalla takas kuitenkin.
Todella hiljainen putkisto tuli,pumppujen mökä taas häiritsee.
Sen verta painaa perää alas vedossa,että meinaa välillä raappaa renkaat kiinni,ei ollu cihhillä vastaavia ongelmia
Pientä askartelua vielä,mutta suurinpiirtein kaikki ok.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Tuli käytyä ajelemassa 7.5 Ahvenistolla ja yllättävän hyvin belas.Lämmöt meinaa vähän nousta,varsinkin öljy lämpiää nopeasti n.120 asteiseksi ja oikein kiusatessa hieman ylikin.
Ahdot oli vähän hukassa,0.8 bar oli Ahvenistolla ja sitten kun laittoi ahtimet kiinni pakosarjoihin seuraavalla viikolla niin muuttui vähän pirteemmäksi,no 1.2bar ja aikaisemmin häirinnyt pörpötys ahtimien seudulta loppui myös
Alustaa tuli myös hieman jäykistettyä ja nostettua ajojen jälkeen,kului meinaan savupiippu puhki.
Pari fotoa todisteeksi:
pikkunen ketunhäntäkin tallentunut kameraan.
http://t1502.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/Mia ... +7.5.2106/
Mahottoman mukavaa oli,renkaita pitäis vaan hommata lisää.
Ahdot oli vähän hukassa,0.8 bar oli Ahvenistolla ja sitten kun laittoi ahtimet kiinni pakosarjoihin seuraavalla viikolla niin muuttui vähän pirteemmäksi,no 1.2bar ja aikaisemmin häirinnyt pörpötys ahtimien seudulta loppui myös
Alustaa tuli myös hieman jäykistettyä ja nostettua ajojen jälkeen,kului meinaan savupiippu puhki.
Pari fotoa todisteeksi:
pikkunen ketunhäntäkin tallentunut kameraan.
http://t1502.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/Mia ... +7.5.2106/
Mahottoman mukavaa oli,renkaita pitäis vaan hommata lisää.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Hyvännäköinen Omega. Iso peukku noista mutoksista?! kirjoitti:
Mahottoman mukavaa oli,renkaita pitäis vaan hommata lisää.
Minkä kokoisia kumeja olet vailla? Mulla tulossa 1½ viikon päästä 245/45/18 4 kpl auton alta. 2x ~3mm ja 2x ~4,5mm
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Omega 3000 -90
^kiitos tarjouksesta,mutta 18" normirenkaita löytyy kyllä pinkka.Tarve lähinnä 15"-18"ratarenkaille eli slikseille,kuviolla tai ilman.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Oisko kellään ehjiä A Omegan isonperän vetareita ylimääräisenä?
Nykyiset on jo mahottoman väljät ja vähän väliä kolisee/hakkaa koko koria.
Tarkoitus askarrellapaskarrella talvella B Omegan taka akselisto tähän niin suoraan käyttökuntoiset ja edulliset ABS kehillä olevat vetarit hakusessa tämän kesän kurvailuihin.
Nykyiset on jo mahottoman väljät ja vähän väliä kolisee/hakkaa koko koria.
Tarkoitus askarrellapaskarrella talvella B Omegan taka akselisto tähän niin suoraan käyttökuntoiset ja edulliset ABS kehillä olevat vetarit hakusessa tämän kesän kurvailuihin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
?! kirjoitti:Oisko kellään ehjiä A Omegan isonperän vetareita ylimääräisenä?
Nykyiset on jo mahottoman väljät ja vähän väliä kolisee/hakkaa koko koria.
moro. Mulla olis tuos 3000 omegasta aikoinaan ylimääräiseksi jääny vetarit. Laita tähän numeroon viestiä,jos vielä tarvetta.. 0405521491 voin laittaa kuvia
Audi a6 2.7biturbo quattro -01
Honda cbr1000rr fireblade -12
Honda cbr1000rr fireblade -12
- Opelisti3000
- OCF Member 2024
- Viestit: 5
- Liittynyt: 26 Touko 2016, 22:26
- Paikkakunta: Humppila
Re: Omega 3000 -90
Milläs specseillä ensimmäisen postauksen, juuri maalatun auton kuvissa olevat vanteet? Tietää vähän omaan Omenaan alkaa kattelemaan
Opel Corsa B STW X14XE 1999
Opel Kadett D 16SV 1982, projekti
Opel Kadett D 16SV 1982, projekti
Re: Omega 3000 -90
10"x17" et 20,225/45 renkailla
Takana 25mm spaceri eli takana ET -5
Vähän jopa harmittaa kun tuli annettua nuo vanteet käyttiksen mukana pois.
Kiitokset Make77:lle ehjistä vetareista
Takana 25mm spaceri eli takana ET -5
Vähän jopa harmittaa kun tuli annettua nuo vanteet käyttiksen mukana pois.
Kiitokset Make77:lle ehjistä vetareista
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Hyvä jotta kelpas paree näin,jotta meni tarpeeseen jottei jääny tuonne varaston lattialle lojumaan..?! kirjoitti:10"x17" et 20,225/45 renkailla
Takana 25mm spaceri eli takana ET -5
Vähän jopa harmittaa kun tuli annettua nuo vanteet käyttiksen mukana pois.
Kiitokset Make77:lle ehjistä vetareista
Audi a6 2.7biturbo quattro -01
Honda cbr1000rr fireblade -12
Honda cbr1000rr fireblade -12