Veikkaa, että on likaa venttiileissä. Vaihteistoöljyn huuhteluvaihto saattaa auttaa.
Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Pystyykö öljynvaihtoa tekee itse ilman nosturia ihan pukeilla ja hallitunkilla?
Alle pääsee mutta auto tietty vinossa, eli pitääkö olla "vaaterissa" että öljy valuu oiken ulos?
Alle pääsee mutta auto tietty vinossa, eli pitääkö olla "vaaterissa" että öljy valuu oiken ulos?
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
No niin, nyt se sitten tomaatti porsi Inkusta. 2.0CDTi 4x4 ja kilometrit 344tkm. Aikaisemmin alkoi ilmetä luistoa 3->4 vaihdoissa ja vaihdoinkin tuosta syystä n. 7..8l öljyä (vanhat pois -> uutta sisään -> 5min lenkki ja tätä repeatilla). Täyttö ohjeita noudattaen ja lämpötilan tarkastamalla.
Toimi muutaman viikon vaihtelevasti (välillä ei mitään, välillä luistoa etenkin kylmällä laatikolla). Eilen reissussa ohitustilanteen jälkeen 4-5-6 vaihteet lakkasi kokonaan pitämästä. Eli kierrokset nousee mutta vauhti ei kiihdy. Nilkutin sitten 140km kotio stepillä kolmosta pitäen. 1-2-3 toimii aivan normaalisti.
Varmaan laatikkoa alettava etsiä? Niiden useiden kymmenien omistamieni autojen joukkoon mahtuu muutama hullu tomaatti ja jokainen on niistä porsinut ennemmin tai myöhemmin. Annoin mahdollisuuden pitkästä aikaa (viimeisestä porsineesta 10v) ja näinhän siinä kävi, että 6kk tomaatilla ja lopputulos taas valitettavan surullinen.
Toimi muutaman viikon vaihtelevasti (välillä ei mitään, välillä luistoa etenkin kylmällä laatikolla). Eilen reissussa ohitustilanteen jälkeen 4-5-6 vaihteet lakkasi kokonaan pitämästä. Eli kierrokset nousee mutta vauhti ei kiihdy. Nilkutin sitten 140km kotio stepillä kolmosta pitäen. 1-2-3 toimii aivan normaalisti.
Varmaan laatikkoa alettava etsiä? Niiden useiden kymmenien omistamieni autojen joukkoon mahtuu muutama hullu tomaatti ja jokainen on niistä porsinut ennemmin tai myöhemmin. Annoin mahdollisuuden pitkästä aikaa (viimeisestä porsineesta 10v) ja näinhän siinä kävi, että 6kk tomaatilla ja lopputulos taas valitettavan surullinen.
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Tämähän se on mennyt:
https://maktrans.net/Baraban-C2-4-5-6-s ... F-81SC-B-U
” Direct drum, clutch pack C2 (4-5-6 gears), the whole pack burns with the thrust plate due to oil pressure lack. The oil leaks out due to side loads which rub away the Teflon ring and seats of the drum. These problems occur when ECU (Electronic Control Unit) program allow the driver to unnecessarily overload the automatic transmission with high torque.”
https://maktrans.net/Baraban-C2-4-5-6-s ... F-81SC-B-U
” Direct drum, clutch pack C2 (4-5-6 gears), the whole pack burns with the thrust plate due to oil pressure lack. The oil leaks out due to side loads which rub away the Teflon ring and seats of the drum. These problems occur when ECU (Electronic Control Unit) program allow the driver to unnecessarily overload the automatic transmission with high torque.”
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Pidetään mielessä. Tuubista löytyikin video missä purkaa AF40-lootan (yllättäen itänaapurit kyseessä). Lopussa tulee esille tuo c2-kytkinpakka ja tosiaan toteaa että kyseinen pakka tulee ensimmäisenä tiensä päähän (vähiten levyjä ja nähtävästi kooltaankin alimitoitettu):
Yhden automaatin olen onnistuneesti rempannut, oli suhteellisen paska homma. Nyt voi olla että menee kokeiluksi koko paska myyntiin ja Opelit häviää tästä taloudesta sitä myöten. Harmi sinänsä, muutoin melko mukavia olleet nuo inkut. Vaihteistot vaan tuntuu olevan sekä manuaalin että automaatin osalta jokseenkin heikkoja. Toki tässäkin tapauksessa lienee entiset omistajat laiminlyöneet ö-vaihtoja enkä minäkään perinteiseen tapaani vaihtanut joka koloon öljyjä auton tullessa talouteen.. ja nyt tyhmästä päästä kärsii sitten lompakko.
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Ennenkuin alkaa Opelia haukkumaan, kannattaa muistaa että AF40 on sama laatikko kuin esim Volvoissa. Ja lähes puolessa etuvetoautoista
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Opelia en tässä varsinaisesti haukkunutkaan (ehkä se tosin siltä saattoi kuulosta). Autona ollut erittäin hyvä ja miellyttävä. Jossain vaiheessa meinasin jopa siirtyä kahden Insignian talouteen. Vaan nyt on tullut mielikuva, että laatikot (sekä manu että auto) molemmat enemmän tai vähemmän kehnoja. Toki kuten mainitsin, on mahdollista ettei entiset omistajat ole suorittaneet öljynvaihtoja ennakoivasti tai ”oppikirjan” mukaan.
Joka tapuksessa tunnustaa siltä, ettei näillä rullailla puolta miljoonaa pikku huolloilla (eikä niitä siihen varmasti ole suunniteltukaan). Itse koitan löytää ne merkit ja mallit, joille tuo mainitsemani puoli miljoonaa on mahdollinen ilman suuria riskejä. Ei siinä varmastikaan järkeä ole, mutta mielestäni käyttöauto on sijoituksista huonoin ja siksi toimin näin..
Joka tapuksessa tunnustaa siltä, ettei näillä rullailla puolta miljoonaa pikku huolloilla (eikä niitä siihen varmasti ole suunniteltukaan). Itse koitan löytää ne merkit ja mallit, joille tuo mainitsemani puoli miljoonaa on mahdollinen ilman suuria riskejä. Ei siinä varmastikaan järkeä ole, mutta mielestäni käyttöauto on sijoituksista huonoin ja siksi toimin näin..
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Suurin ongelma näiden perinteisten automaattilaatikoiden kanssa on juuri tuo öljynvaihto, tarkemmin sen laiminlyönti. Tämä koskee myös AF40 laatikkoa. Vastaavaa laatikkoa käyttää tosiaan Volvo ja heillä muistaakseni öljynvaihto on 60 tkm välein
En nyt tarkkaan muista kuuluiko se Opelin huolto-ohjelmaan. Sukulaismerkillä Saabilla on sama laatikko. Itse omistanut ja omistan näitä tälläkin hetkellä ja Saabilla vaihtoväli on 110 tkm. Sekin on jo periaatteessa hyvä asia. Silti, näitäkin jätetään tekemättä, koska se on ylimääräinen huolto. Ei satu samalle kilometrimäärälle muiden huoltojen kanssa
Jotenkin on käsitys, että Opelilla on sama homma.
Kun laatikolla ajettu tarpeeksi pitkään ilman öljynvaihtoja, ei mikään laatikon huuhtelu tai pesu enää auta. Paskat on jo housussa. Omiin Saabeihini on aina ollut vaihdettu ensimmäinen öljynvaihto edellisen omistajan toimesta vain se mitä laatikosta tulee ulos. Seuraavat vaihdot olen tehnyt huuhtelemalla. Eli siis n. 200 tkm kohdalla huuhteluvaihto minun toimesta. Edellisellä ajoin yli 300 tkm kun lähti vaihtoon ja pelasi kuin unelma. Nykyisellä ajettu 270 tkm ja sama homma.
Tyttärelle ostettiin Insignia AF40 laatikolla talvella. Huoltokirjan mukaan ensimmäinen öljynvaihto oli tehty vasta 200 tkm jälkeen, ellei ole jäänyt aikaisempi merkitsemättä. Autolla on nyt ajettu 280 tkm ja keväällä tehtiin melkein heti oston jälkeen vaihto huuhtelemalla. Tuntuu pelaavan.
Tämän perusteella on syytä epäillä, ettei Insignioihin tehdä automaattilaatikon öljynvaihtoja muutoin kuin omistajan erillisestä pyynnöstä tuo ylimääräinen huolto. Ja samaa tukee mitä olen Nettiautosta vastaavia katsellut ja niiden huoltokirja merkintöjä, sikäli kuvia niistä on.
En nyt tarkkaan muista kuuluiko se Opelin huolto-ohjelmaan. Sukulaismerkillä Saabilla on sama laatikko. Itse omistanut ja omistan näitä tälläkin hetkellä ja Saabilla vaihtoväli on 110 tkm. Sekin on jo periaatteessa hyvä asia. Silti, näitäkin jätetään tekemättä, koska se on ylimääräinen huolto. Ei satu samalle kilometrimäärälle muiden huoltojen kanssa
Jotenkin on käsitys, että Opelilla on sama homma.
Kun laatikolla ajettu tarpeeksi pitkään ilman öljynvaihtoja, ei mikään laatikon huuhtelu tai pesu enää auta. Paskat on jo housussa. Omiin Saabeihini on aina ollut vaihdettu ensimmäinen öljynvaihto edellisen omistajan toimesta vain se mitä laatikosta tulee ulos. Seuraavat vaihdot olen tehnyt huuhtelemalla. Eli siis n. 200 tkm kohdalla huuhteluvaihto minun toimesta. Edellisellä ajoin yli 300 tkm kun lähti vaihtoon ja pelasi kuin unelma. Nykyisellä ajettu 270 tkm ja sama homma.
Tyttärelle ostettiin Insignia AF40 laatikolla talvella. Huoltokirjan mukaan ensimmäinen öljynvaihto oli tehty vasta 200 tkm jälkeen, ellei ole jäänyt aikaisempi merkitsemättä. Autolla on nyt ajettu 280 tkm ja keväällä tehtiin melkein heti oston jälkeen vaihto huuhtelemalla. Tuntuu pelaavan.
Tämän perusteella on syytä epäillä, ettei Insignioihin tehdä automaattilaatikon öljynvaihtoja muutoin kuin omistajan erillisestä pyynnöstä tuo ylimääräinen huolto. Ja samaa tukee mitä olen Nettiautosta vastaavia katsellut ja niiden huoltokirja merkintöjä, sikäli kuvia niistä on.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Aika monella on laatikon kanssa kulmikasta käytöstä hyvin lämpimillä keleillä kun taas talvella laatikko toimii pehmeämmin.
Itselläkin sama homma.
Aika moni taitaa laittaa noita täyssynteettisiä commaa yms öljyjä.
Mennäänkö tuossa nyt väärään suuntaan?
Talvella öljy lienee jähmeämpää niin eikö olisi loogisesti järkevää laittaa paksua öljyä laatikkoon?
Itselläkin sama homma.
Aika moni taitaa laittaa noita täyssynteettisiä commaa yms öljyjä.
Mennäänkö tuossa nyt väärään suuntaan?
Talvella öljy lienee jähmeämpää niin eikö olisi loogisesti järkevää laittaa paksua öljyä laatikkoon?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Ei kuulu huolto-ohjelmaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
No siinäpä se. Huonompi homma
Onneksi jotkut ovat kuitenkin vaihdattaneet
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
160hv J-Astran jatkeena oli 409tkm ajettu AF40, öljynvaihdot 250tkm jälkeen neljästi, sitä ennen ei kertaakaan. Ei ongelmia.
Sama kone, mutta Insigniassa, AF40, ajettiin 270tkm. Öljynvaihdot 120tkm jälkeen kolmesti. Ei ongelmia.
Ehkä tuuriakin.
Sama kone, mutta Insigniassa, AF40, ajettiin 270tkm. Öljynvaihdot 120tkm jälkeen kolmesti. Ei ongelmia.
Ehkä tuuriakin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
"clutch pack C2 (4-5-6 gears), the whole pack burns with the thrust plate due to oil pressure lack"Magirus kirjoitti: ↑12 Kesä 2022, 19:51 Aikaisemmin alkoi ilmetä luistoa 3->4 vaihdoissa ja vaihdoinkin tuosta syystä n. 7..8l öljyä
Eilen reissussa ohitustilanteen jälkeen 4-5-6 vaihteet lakkasi kokonaan pitämästä.
Eli kierrokset nousee mutta vauhti ei kiihdy.
1-2-3 toimii aivan normaalisti.
Varmaan laatikkoa alettava etsiä?
Valve body symptoms https://maktrans.net/tf81sc
- Delayed engagement and thump when shifting to Drive
- Tough Neutral
- Floating rpm on the 4 th, 5 th and 6 th gears
- TCC codes
If the valve body fails, an error Opel P0869 - high pressure of transmission fluid is detected???
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Mitähän öljyä kannattaisi laatikkoon laittaa:
Tuosta Comman MVATF+ öljystä on melkein enemmän negatiivisiä kokemuksia kuin positiivisia, Teboilin öljy taas on huonosti saatavilla Venäjän tilanteen vuoksi...
Mitä siis noiden sijaan?
Tuosta Comman MVATF+ öljystä on melkein enemmän negatiivisiä kokemuksia kuin positiivisia, Teboilin öljy taas on huonosti saatavilla Venäjän tilanteen vuoksi...
Mitä siis noiden sijaan?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Alkuperäistä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.