(kuvassa siis pesu kesken)
Vectra on toiminut ihan mukavasti. Mitä nyt alkoi hävittää moottoriöljyä viime vaihdon jälkeen ja nyt paikallistettu mihin se katoaa. Pakoputkeen. No kohta on talvi joten vois pajottaa kannet koska ei ooppelin sovi savuttaa eikä kadottaa öljyä. Kummallisinta on että ei savuta kylmäkäynnistysessä eikä lämpimänä mutta jos oikein kenkii niin erittäin satunnaisesti saa pölläyttämään niin että "tietää mistä pilvet on tehty"....
Tilannehan on siis että kannet pitänee käyttää ainakin irti ja vectrahan on ainut auto ajossa kun fordit yms on hävitetty. No asiahan korjattiin nopeasti sillä kohta tulee lumet ja silloin tarvitaan tappajatakavetoa:
Eli siis nettiautoon ja hakuun takavedot. 100km päässä Mv6 omega mikä "Käy vajailla ja latauksen merkkivalo palaa"
No käytiin sitten kattomassa kun väli matkaa oli vaan se 100km suuntaansa. Paikanpäällä selvis sitten extroja kuten se että käynnistys suoritetaan ruuvimeisselillä sillä joku "sankari" on hajottanut virtalukon, kun avaimet on hävinneet.. Kuten arvata saattaa tän ikänen ooppeli ei tosiaan lähde käyntiin ilman ajoneston sirua
Avaimet oli sitten löytyneet eli saatu vissiin käyntiinkin (avaimen muoviosa osittain sulanut
) Pellinalta näkyi ainakin kolmea eri tulpanjohtoa ja salakavalasti tuli nypättyä yks tulpanjohto irti ja siellähän oli öljyä koko tulpan potero täynnä ja ylikin. Hetki keskusteltiin sitten myyjän kanssa paperiasioista yms säästä ja nokka kohti kotia ilman omegaa.
Seuraavana päivänä sitten taas lähdettiin erittäin laittoman näköisellä yhdistelmällä mistä en edes uskalla julkaista kuvaa. Auto kyytiin ja hoidettiin paperihommat ja kohti kotia.
Kotipihassa tuli sitten tutkittua että mitä sitä on tullu ostettua.
Värikoodihan on täysin sattumalta sama kun vectrassa. Ei tullut edes mieleen ennenkun ne näki vierekkäin.
Jotain tietoja tostakin
raadosta
-Vuosimalli 1996
-Mittarissa 228tkm
-Automaatti
-Varusteita ei mitään erikoisempaa, perus mv6 jutut.
-Epämääräsen ehjä pelleiltään. Kun yleiskuntoa kattoo niin ei tätä kyllä ole pidetty niinkun tällästä kuuluis.
-Ei
mitään huoltohistoriaa
-Sähköt osittain ihan kujalla
Tässä kun on kattoluuku niin kivasti saa vikakoodin lukuvehkeet katolle. Imusarja tosiaan heti pois kun auton sai talliin ja sitten tulpanjohtoja irrottamaan. Kuten todettua, tulpankolot repsikanpuolella aivan täynnä öljyä. Kuskinpuolella oli samat setit mutta mukana myös vettä jonkinverran. Opcomilla tuli testailtua kipinää kun siinä sellanen ominaisuus on ja todettiin että 1+4 sylinterin kipinää ei tule. Onko toi nyt edes yllätys kun tulpatkin näytti tältä:
Toimivat parit antoivatkin sitten ihan ok kipinän millä nyt ei sinäänsä ole mitään merkitystä kun kaks on pimeenä eli roskiin joutaa toi puola:
Erivärisiä tulpanjohtoja tuli tutkittua sitten kun en oo nähny näihin oikeastaan muita tarvikepiuhoja kun mustia. Teippipatentti aiheutti epäilyksen peikon ja leikkelein teipit auki;
Että tjuuuu. Omatoimisesti joku tehnyt tulpanjohtoja ja ei nyt kyllä mennyt ihan putkeen kun noi anto kokeillessa kipinää ties mihin.
Puola sitten itessään oli halki
Puristukset tuli mitattua vielä ja kaikki sylinterit anto 16bar. Puristusmittari heittää noin 1bar eli ihan ok lukemissa ollaan. Kilometrejäkään ei kyllä mittarissa ole kun 228tkm mutta tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Venakoppien tiivisteet nyt aluksi vaihdetaan ja laitetaan varmaan samalla vectran vanhat muovikopat kun ovat aika vähän käyttöä nähneet. "Sattumalta" on lämmönvaihtimeen tiivistesarja niin laitetaan nekin nyt sitten.
TO be jatkukoon ja niin edelleen