Astra K Webasto

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Avatar
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 06 Syys 2005, 23:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja jaripk »

helo kirjoitti: 03 Marras 2019, 16:35 Hienoa, että jaripk dokumentoit tuon koko proseduurin nettisivuillesi. Sieltä sen varmaan useampi bongaa, kuin täältä. Sivusi ovat muutenkin toimineet monelle inspiraation lähteenä, varsinkin gsm-käynnistimen suhteen. Iso peukku ylös siis!
Kiitoksia!

Kommentteja saa laittaa tulemaan sivuista jos korjattavaa/parannettavaa löytyy.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Sinipiika
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 18:58

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Sinipiika »

Moi
Osaako kukaan sanoa, onko tästä eo. ohjeesta (=lisälämmittimen itsestään käynnistymisen esto) apua 2016 Mokkaan?
Jostain olin ymmärtävinäni, että siinä olisi Eberin puhistin?
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja arpe »

Sinipiika kirjoitti: 30 Marras 2019, 21:28 Moi
Osaako kukaan sanoa, onko tästä eo. ohjeesta (=lisälämmittimen itsestään käynnistymisen esto) apua 2016 Mokkaan?
Jostain olin ymmärtävinäni, että siinä olisi Eberin puhistin?
Mulla Webasto (Tehtaan asentama) Keskimmäinen sulake pois,ja,toimii vain kun itse haluan vm. 2018
Sinipiika
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 18:58

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Sinipiika »

Oliko sen tehdas asenteisen lisälämmittimen tyyppi jossain näkyvillä? En ole vielä edes tunnistanut koko vekotinta pellin alta... pöhinä kuuluu ja lämmintä tulee, joten paikalla on ja toimii
Sinipiika
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 18:58

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Sinipiika »

Mikäli oikein muistan, Mokkassa on jonkinlainen face lift juurikin 2016 - 2017 aikoihin. Minulla on ainakin vielä vanhempi malli, missä radion näyttö on kojelaudan päällä. Onkohan mahdollisesti lisälämmitinkin vaihtunut tässä välissä?
Avatar
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 06 Syys 2005, 23:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja jaripk »

Sinipiika kirjoitti: 02 Joulu 2019, 16:58 Mikäli oikein muistan, Mokkassa on jonkinlainen face lift juurikin 2016 - 2017 aikoihin. Minulla on ainakin vielä vanhempi malli, missä radion näyttö on kojelaudan päällä. Onkohan mahdollisesti lisälämmitinkin vaihtunut tässä välissä?
2016 Astrassa näkyy olevan kuskin oven karmissa Webaston tyyppitarra.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Sinipiika
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 18:58

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Sinipiika »

Jep, nyt osasin itsekin oven karmia tutkia - Eberin tarra ovessa on (Mokka/2016), kunhan katsoo tarpeeksi alas
isalmela
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Touko 2020, 07:03

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Sinipiika kirjoitti: 11 Joulu 2019, 20:37 Jep, nyt osasin itsekin oven karmia tutkia - Eberin tarra ovessa on (Mokka/2016), kunhan katsoo tarpeeksi alas
Terve!
Uusi jäsen ilmoittautuu foorumille. Minulla täsmälleen sama juttu kuin nimimerkillä @sinipiika. Hommattiin emännälle 2016 Mokka 1,6 cdti. Eberi herää automaattisesti lämmittämään, vaikka ilma reilusti plussan puolella. Onko löytynyt keinoa Eberin automaattikäynnistyksen poistoon? Oulun Delta auton huolto ei osannut vastata tähän. Samalla voisin kysyä, onko jollain ylimääräistä 2016 Mokan alkuperäistä viimasuojaa keulaan? Tiedänhän minä että kesä on tulossa, mutta silti :D
isalmela
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Touko 2020, 07:03

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja isalmela »

isalmela kirjoitti: 01 Touko 2020, 07:10
Sinipiika kirjoitti: 11 Joulu 2019, 20:37 Jep, nyt osasin itsekin oven karmia tutkia - Eberin tarra ovessa on (Mokka/2016), kunhan katsoo tarpeeksi alas
Terve!
Uusi jäsen ilmoittautuu foorumille. Minulla täsmälleen sama juttu kuin nimimerkillä @sinipiika. Hommattiin emännälle 2016 Mokka 1,6 cdti. Eberi herää automaattisesti lämmittämään, vaikka ilma reilusti plussan puolella. Onko löytynyt keinoa Eberin automaattikäynnistyksen poistoon? Oulun Delta auton huolto ei osannut vastata tähän. Samalla voisin kysyä, onko jollain ylimääräistä 2016 Mokan alkuperäistä viimasuojaa keulaan? Tiedänhän minä että kesä on tulossa, mutta silti :D
Terve!

Ratkaisin tämän homman kesäkauden ajaksi nappaamalla Eberspächerin sulakkeen pois. Löytyy auton omasta sulakerasiasta moottoritilasta kuskin puolelta, 30A sulake "fuel heater". Fiksumpia ideoita otetaan edelleen vastaan!
Sinipiika
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 18:58

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Sinipiika »

Tuo Eberin manuaalihallinta - nyt ainakin Tampereen uusi Opel-huolto Länsiauto (aiemmin täälläkin huolto oli yksin Deltan varasssa...) tunnisti ongelman heti paikalla, ja nyt viikolla minulle tehtiin molemmat temput samalla reissulla:
- uusi softapäivitys, jolla takalasi ja peilit eivät lämpene kun lämmitintä käyttää (80€)
- automaattinen lisälämmittimen käynnistymisen esto kun ulkolämpö alle +10 (?) - tämä toteutettiin ilmeisesti juurikin tässä ketjussa aiemmin kuvatulla "hermo" johtoon asennetun lisäkytkimen avustuksella (100€)

Homma hoitui näppärästi ja siististi, asentaja vielä selitti toimintaa - mikäli nyt oikein ymmärsin, niin katkaisin ei ihan vallan mykista Eberiä, vaan etäohjaus onnistuu on kytkin sitten kummassa asennossa hyvänsä - mutta jos kytkin auki asennossa, niin silloin vain moottori lämpiää Eberin toimesta.
Jos kytkin on kiinni, niin silloin lisälämmitys kuten tehdas sen on ajatellut - siis myös kabiini lämpiää

Muuta kokemusta nyt vielä ei ole kuin toissa aamuna ulkolämpö oli +6, ja käynnistyksen jälkeen ei Eberi alkanut pöhisemään kuten aiemmin.
Toiminee

Onko kokemusta, tuoko tuo uusi softapäivitys muita ominaisuuksia tullessaan - en ole laisinkaan jaksanut valikoita selata ?
isalmela
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Touko 2020, 07:03

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja isalmela »

@sinipiika mukava kuulla että homma pelaa! Syksy on taas tulossa, jos jollain on ylimääräisiä viimasuojia Mokan keulaan niin olen tosiaan kiinnostunut.
mihkaili
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Heinä 2020, 09:50

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja mihkaili »

Leikkaa tuommosesta solukumieristeestä. Sopivan pituinen pala ja ritilän siivekkeiden kohdalle viillot, niin saa painettua ritilän sisälle. Halpa, toimiva ja aika huomaamatonkin vielä.
https://www.puuilo.fi/solukumieriste-9x15mm-2m
Opel Astra 1.0T Sports Tourer Innovation -17
Arikultsi2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 31 Elo 2020, 15:52

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Arikultsi2 »

jaripk kirjoitti: 03 Marras 2019, 16:08 Laitoin omaan autooni tuon Webaston automaattisen käynnistyksen estävän kytkimen merkkivalolla.
Samalla tuli tehtyä aiheesta nettisivu http://www.j-pk.net/tekniikka/Opel_Astr ... index.html
Suurkiitokset Jaripk! :worship:
Onko kokemusta kuka tekee asennuksen (Astra vm 2018) kaakonkulmalla? Tekevätkö merkkiliikkeet (Laakkoset Lpr tai Kvl, tai Kotkan Delta) vai autosähköliikkeet (Parkkinen?) tai ns. monimerkkikorjaamot? Vastaa jos olet täällä päin teettänyt homman!
Tekisin ite, mutku: auto on Rouvan "uusi" auto, mie oon vanhemmiten laiska ja vältän riskejä joten pitäisi saada joku ammattilainen tekemään kytkentä. Pelkkä johdon katkaisu olisi helppo ja siisti homma mutta viime viikkojen keleillä ja yleensäkin pakkasilla lisälämppärin automaattikäynnistyminen on hyödyllistä joten katkaisija tietysti kannattaa laittaa. Näilläkin keleillä voisi napata lämppärin pois päältä kun kauppareissulla siirtyy Tokmannista S-markettiin muutaman korttelin matkan.
Kohta alkavat kelit, joissa webaston autostartti pelkästään ärsyttää, kuluttaa bensaa ja nokeaa lämmitintä. Tulee mieleen sitikkani (C5 1.6 HDi) jossa lämmitin alkoi juuri työntää savua kun oli päässyt kevätaamuna verkkopaljujen kanssa rantaan, ajomatka 300 metriä. Ja sama paluumatkalla, ulkona linnut lauloi, aurinko paistoi, lämmintä lähes 10 astetta ja webasto tohisi :(
Astra Sports Tourer Innovation 1.4 turbo 110 kW AT6 vm 2018
ex. Astra (H) Ultimate Wagon, 1.6i M5, 85 kW, vm 2010
ex. Astra (G) Sedan, 1,6 8V, M5, 62 kW, vm 2002
Seke85
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2018, 15:22

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Seke85 »

Tuli asennettua Webaston Thermoconnect Telestartin rinnalle, joten nyt onnistuu puhelimella webaston käyttö. Samalla laiton katkaisijan sinisen piuhan väliin, jottei itsestään ala aina lämmittämää.
Tilattu 4/22 Opel astra ST Phev GS
Kaliumi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Elo 2009, 10:03

Re: Astra K Webasto

Viesti Kirjoittaja Kaliumi »

Hu huu... Astra K -17 CDTI:n webasto lakkasi toimimasta. Laitoin normaalisti kaukosäätimestä päälle ja kun tulin autolle, niin webasto oli selvästi lähtenyt ensin käyntiin, koska ikkunat osittain sulat, mutta sitten se oli sammunut. Tuulettimet puhalsi ilmaa sisälle. Auton sisällä tuoksui polttoaine. Seuraavilla käynnistysyrityksillä vain tuuletin on lähtenyt pyörimään. Ei muuta elämää webaston suunnilta. Yritin tehdä nollausta sulakkeen poistamisella täällä olleen ohjeen mukaan, mutta ei auttanut. Osaisko joku auttaa, että josko olisi joku tyypillinen vika? Huollon varasin maanantaille, mutta siellä ehdoteltiin melkein heti kokonaan uuden webaston asennusta. Jos jotain vinkkiä saisin, niin tietää, mihin kannattaa suostua, mitä nyt ikinä ehdottavatkaan siellä huollossa.
Joku kertoi, että merkkiliikkeessä oli vaihdettu se ohjainboksi. En nyt löydä viestiä, mutta onko tuo ohjainboksi kuinka tyypillinen vikakohde näissä astroissa.
Kiitokset avusta.
Vastaa Viestiin