Opel PSA:lle
Re: Opel PSA:lle
Taisi karkoittaa ainakin suomalaiset ostajat tämä kauppa PSA:lle.
Vuonna 2016 Opelin markkinaosuus Suomessa oli vielä 6,0%. Vuonna 2017 kauppa PSA:lle julkaistiin, mutta tutut GM:n mallit nostivat myynnin vielä 5,8 % markkinaosuuteen.
Sen jälkeen on ollut yhtä alamäkeä ja viime vuoden 3,8 % uskoin olleen jo pohjalukema. Vaan eipä ole ruusuisesti alkanut tämäkään vuosi, kun 3,4 % on nyt markkinaosuus.
Yksityisasiakkaiden katoaminen on vielä musertavampaa, kun vertaa osuuden muutosta suhteessa yritys-/yhteisöasiakkaisiin. Niiden osuus on nimittäin noussut neljässä vuodessa n. 20 %:sta peräti 50 %:iin. Surkeasta myyntimäärästä siis entistä pienempi osa päätyy yksityisille ostajille.
Eipähän tilanne toisaalta yllätä, kun katsoo malliston "veturien" ikää ja ladattavien vaihtoehtoja.
Saa nähdä mikä on Opelin tulevaisuus. Suomessa ei varmaan näin heikoilla ole "miesmuistiin" oltu.
Vuonna 2016 Opelin markkinaosuus Suomessa oli vielä 6,0%. Vuonna 2017 kauppa PSA:lle julkaistiin, mutta tutut GM:n mallit nostivat myynnin vielä 5,8 % markkinaosuuteen.
Sen jälkeen on ollut yhtä alamäkeä ja viime vuoden 3,8 % uskoin olleen jo pohjalukema. Vaan eipä ole ruusuisesti alkanut tämäkään vuosi, kun 3,4 % on nyt markkinaosuus.
Yksityisasiakkaiden katoaminen on vielä musertavampaa, kun vertaa osuuden muutosta suhteessa yritys-/yhteisöasiakkaisiin. Niiden osuus on nimittäin noussut neljässä vuodessa n. 20 %:sta peräti 50 %:iin. Surkeasta myyntimäärästä siis entistä pienempi osa päätyy yksityisille ostajille.
Eipähän tilanne toisaalta yllätä, kun katsoo malliston "veturien" ikää ja ladattavien vaihtoehtoja.
Saa nähdä mikä on Opelin tulevaisuus. Suomessa ei varmaan näin heikoilla ole "miesmuistiin" oltu.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Opel PSA:lle
Harmillinen tilanne. Tosiaan vetureista ainakin Inkku ja Astra aikamoisia ikänestoreita. Taannoin luin Inkun koeajon, jossa lähinnä fiilisteltiin, että se on tuulahdus menneisyydestä. Ja näin ”vanhan” Astran tyytyväisenä omistajana en tod. edes haluaisi vaihtaa faceliftiin: ei momentinmuunninautomaattia, tehot tippuneet, avausnapit kahvoista tippuneet yms. Hyvällä syyllä voi kysyä, että onko facelift aidosti houkutteleva ja markkinaosuutta potentiaalisesti kasvattava. Itse ajattelin odotella seuraavaa (hybridi)sukupolvea.Jape76 kirjoitti: ↑01 Huhti 2021, 23:20 Taisi karkoittaa ainakin suomalaiset ostajat tämä kauppa PSA:lle.
Vuonna 2016 Opelin markkinaosuus Suomessa oli vielä 6,0%. Vuonna 2017 kauppa PSA:lle julkaistiin, mutta tutut GM:n mallit nostivat myynnin vielä 5,8 % markkinaosuuteen.
Sen jälkeen on ollut yhtä alamäkeä ja viime vuoden 3,8 % uskoin olleen jo pohjalukema. Vaan eipä ole ruusuisesti alkanut tämäkään vuosi, kun 3,4 % on nyt markkinaosuus.
Yksityisasiakkaiden katoaminen on vielä musertavampaa, kun vertaa osuuden muutosta suhteessa yritys-/yhteisöasiakkaisiin. Niiden osuus on nimittäin noussut neljässä vuodessa n. 20 %:sta peräti 50 %:iin. Surkeasta myyntimäärästä siis entistä pienempi osa päätyy yksityisille ostajille.
Eipähän tilanne toisaalta yllätä, kun katsoo malliston "veturien" ikää ja ladattavien vaihtoehtoja.
Saa nähdä mikä on Opelin tulevaisuus. Suomessa ei varmaan näin heikoilla ole "miesmuistiin" oltu.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Opel PSA:lle
Eikä jälleenmyyjien katoaminen kartalta lisää ainakaan myyntiä. Paljon tuttavapiirissäkin merkki vaihtunu ku ei tän kokoses kaupungis enää myydä ja takuuhuoltoakaa oo. Sääli sinällään mutta sitä saa mitä tilaa.
Re: Opel PSA:lle
Astra alkaa olla jo melko vanha (esiteltiin 2015 vaiko jo 2014?), mutta ei Insignia nyt aivan ikäloppu ole, esitelty 2017 ja pahimmat kilpailijat Passat 2014 ja Superb 2016. Mutta voimalinjat ovat tuulahdus menneisyydestä, vaikka tulikin vasta tuore Facelift. Ei ladattavaa versiota tarjolla vuonna 2021 ei vaan enää toimi. Uusista autoista jo kolmannes myydään ladattavina. Kilpailijoilta löytyy GTE ja iV.opelonparas kirjoitti: ↑02 Huhti 2021, 00:12
Harmillinen tilanne. Tosiaan vetureista ainakin Inkku ja Astra aikamoisia ikänestoreita. Taannoin luin Inkun koeajon, jossa lähinnä fiilisteltiin, että se on tuulahdus menneisyydestä. Itse ajattelin odotella seuraavaa (hybridi)sukupolvea.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Opel on karsinut päästöjä menemällä psa suuntaan eli tehomallt pois ja 3pyttyyn. Nyt psa kääntää kelkkaa hybridiin ja sähköautoihin päin kun edellisetkään toimenpiteet ei enään riitä. Se on vain myöhäistä kun muoti menee menojaan ja ihmiset hankkii ladattaviahybrideitä vaikka ne on kaikkeis tarkimpia käyttäjä profiiliin ja saa kahden eriauton ongelmat.
Tässä kopio mun aiemmasta viestistä
Ladattava hybridi on tarkoitettukkin juuri sellaiselle jonka päivittäiset ajot jäävät 20-30km jolloin se voidaan ajaa sähköllä. Tarvittavat pidemmät ajomatkat esim viikonlopuksi 100km mökille mennään bensalla.
Jos ajosykli on 50km päivään niin ladattavasta hybridistä ei ole hyötyä kun ensin käytetään sähkö ja sitten moottori käy hetken kylmänä kuluttaen paljon polttoainetta eikä pääse tekemään gpf polttoa ja sytyttää lopulta moottorinvikavalon. Samoin jos ajetaan pätkää eikä ladata autoa. Nykyaikainen suorasuihkutteinen moottori ei ole parhaimmillaan nurkkapyörityksessä muutenkaan (esim öljynlaimentuminen)
Ladattavan hybridin etu onkin tuo käytettävyys jos käyttötarve on soveltuvaa. Haittana on korkeampi paino ja suoran sähkölämmityksen virrankulutus
Täyssähköautossa haittana on vain ajomatkan rajallisuus ja latausnopeus. Toki kylmissä oloissa merkittävä osa akunkapasiteetista täytyy käyttää lämmitykseen joko ilmalämpöpumppu tekniikalla tai kovemmilla pakkasilla suoralla sähköllä joka voi laskea toimintamatkaa jopa 30%.
Täyssähköautossa etuna on pienin energian kulutus eikä mukana tarvitse kuljettaa sitä polttomoottoria tykötarpeineen.
Tässä kopio mun aiemmasta viestistä
Ladattava hybridi on tarkoitettukkin juuri sellaiselle jonka päivittäiset ajot jäävät 20-30km jolloin se voidaan ajaa sähköllä. Tarvittavat pidemmät ajomatkat esim viikonlopuksi 100km mökille mennään bensalla.
Jos ajosykli on 50km päivään niin ladattavasta hybridistä ei ole hyötyä kun ensin käytetään sähkö ja sitten moottori käy hetken kylmänä kuluttaen paljon polttoainetta eikä pääse tekemään gpf polttoa ja sytyttää lopulta moottorinvikavalon. Samoin jos ajetaan pätkää eikä ladata autoa. Nykyaikainen suorasuihkutteinen moottori ei ole parhaimmillaan nurkkapyörityksessä muutenkaan (esim öljynlaimentuminen)
Ladattavan hybridin etu onkin tuo käytettävyys jos käyttötarve on soveltuvaa. Haittana on korkeampi paino ja suoran sähkölämmityksen virrankulutus
Täyssähköautossa haittana on vain ajomatkan rajallisuus ja latausnopeus. Toki kylmissä oloissa merkittävä osa akunkapasiteetista täytyy käyttää lämmitykseen joko ilmalämpöpumppu tekniikalla tai kovemmilla pakkasilla suoralla sähköllä joka voi laskea toimintamatkaa jopa 30%.
Täyssähköautossa etuna on pienin energian kulutus eikä mukana tarvitse kuljettaa sitä polttomoottoria tykötarpeineen.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Astrahan on uusiutunut aika pitkään jo noin kuuden vuoden välein. 2015 tuli K ja tänä vuonnahan sieltä tulee sitten psa pohjainen Astra.otj kirjoitti: ↑02 Huhti 2021, 18:39Astra alkaa olla jo melko vanha (esiteltiin 2015 vaiko jo 2014?), mutta ei Insignia nyt aivan ikäloppu ole, esitelty 2017 ja pahimmat kilpailijat Passat 2014 ja Superb 2016. Mutta voimalinjat ovat tuulahdus menneisyydestä, vaikka tulikin vasta tuore Facelift. Ei ladattavaa versiota tarjolla vuonna 2021 ei vaan enää toimi. Uusista autoista jo kolmannes myydään ladattavina. Kilpailijoilta löytyy GTE ja iV.opelonparas kirjoitti: ↑02 Huhti 2021, 00:12
Harmillinen tilanne. Tosiaan vetureista ainakin Inkku ja Astra aikamoisia ikänestoreita. Taannoin luin Inkun koeajon, jossa lähinnä fiilisteltiin, että se on tuulahdus menneisyydestä. Itse ajattelin odotella seuraavaa (hybridi)sukupolvea.
Insignian suhteen sattui nuo omistajanvaihdos vähän hankalaan ajankohtaan ja kun sitä tehdään vielä lisäksi muille GM-merkeillekin. On se viimeinen GM pohjainen Opel ja olikos se ilmoitettu että 2024 mennessä GM tekniikasta on luovuttu.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Opel PSA:lle
Nyt Kugalla 800 km kokemuksella rohkenen olla eri mieltä että plugarit ei toimi maantiellä. Kokemukseni mukaan 140 km:n mökkimatkasta mennään yli puolet sähköllä (ladattu + ajossa generoitu ja talteenotettu), kulutuksen ollessa tuolla matkalla 3,0 l/100 km. Insignia B vei tuolla matkalla samalla kuormalla dieseliä tyypillisesti tuplaten, 6 l/100 km.
Sadan kilometrin matka menisi tällä autolla n. 2,7/l lukemiin. Kulutus tyhjällä akulla on maantiellä sellaiset 5,5 l/100 km ja kun puolet matkasta mennään sähköllä, ei plugari missään nimessä 100 km mökkireissulla ole hyödytön. Vastaavan kokoisella diesel-cittarilla saa kyllä todella tiukasti yrittää maantiellä tuohon 5,5 litran lukemaan, eikä taida onnistua. Kaupungissa häviää aina, kun plugari menee sähköllä ja dieselin kulutus vaan nousee. Vaikka ei lataisi yhtään, näillä pääsee pieniin lukemiin, ainakin Atkinson-työkierron ja CVT-laatikon yhdistävällä voimalinjalla.
50 km matkalle plugari menee kokonaan sähköllä, paitsi tietysti talvella range tippuu. Itse olen Kugalla päässyt 53 km pelkällä sähköllä muutaman asteen lämpötilassa, eli 60 km menee kesällä helposti. Ekan 800 km keskikulutus nyt 2,4 l/100 km, josta puolet ajosta kaupungissa ja puolet maantiellä.
Mutta ei nämä plugarit täydellisiä ole, vaan välivaihe ennen riittävää sähkörangea tarjoavia täyssähköautoja. Polttomoottorit tahtoo välillä käynnistyä ns. turhaan ja range on talvella lyhyt. Ei ole ilmalämpöpumppuja ja lataus hidasta. Ranget saisi olla pidempiä, vaikka 100 km. Mersulta on tulossa C-sarjan plugari, jossa 100 km range ja nopeampi lataus. Omaan käyttöön ja tähän tilanteeseen kuitenkin paras ratkaisu, kun työn puolesta on välillä päästävä 400-500 km yhtäjaksoisia vetoja päivässä ja myös pakkasella eikä latausverkosto ole vielä kovin hyvä varsinkaan Itä- ja Pohjois-Suomessa.
Siirryn heti täyssähköön, kun sillä pääsee 400-500 km myös kovalla pakkasella ja puolen tunnin latauksella saa rangea lisää 300 km. Ja kun pikalatureita on joka kylässä. Tällainen kokonaisuus saisi maksaa 40-50 k€. Kolmen vuoden tai viiden vuoden päästä tämä voi olla todellisuutta, eikä plugareita huoli sitten enää kukaan.
Sadan kilometrin matka menisi tällä autolla n. 2,7/l lukemiin. Kulutus tyhjällä akulla on maantiellä sellaiset 5,5 l/100 km ja kun puolet matkasta mennään sähköllä, ei plugari missään nimessä 100 km mökkireissulla ole hyödytön. Vastaavan kokoisella diesel-cittarilla saa kyllä todella tiukasti yrittää maantiellä tuohon 5,5 litran lukemaan, eikä taida onnistua. Kaupungissa häviää aina, kun plugari menee sähköllä ja dieselin kulutus vaan nousee. Vaikka ei lataisi yhtään, näillä pääsee pieniin lukemiin, ainakin Atkinson-työkierron ja CVT-laatikon yhdistävällä voimalinjalla.
50 km matkalle plugari menee kokonaan sähköllä, paitsi tietysti talvella range tippuu. Itse olen Kugalla päässyt 53 km pelkällä sähköllä muutaman asteen lämpötilassa, eli 60 km menee kesällä helposti. Ekan 800 km keskikulutus nyt 2,4 l/100 km, josta puolet ajosta kaupungissa ja puolet maantiellä.
Mutta ei nämä plugarit täydellisiä ole, vaan välivaihe ennen riittävää sähkörangea tarjoavia täyssähköautoja. Polttomoottorit tahtoo välillä käynnistyä ns. turhaan ja range on talvella lyhyt. Ei ole ilmalämpöpumppuja ja lataus hidasta. Ranget saisi olla pidempiä, vaikka 100 km. Mersulta on tulossa C-sarjan plugari, jossa 100 km range ja nopeampi lataus. Omaan käyttöön ja tähän tilanteeseen kuitenkin paras ratkaisu, kun työn puolesta on välillä päästävä 400-500 km yhtäjaksoisia vetoja päivässä ja myös pakkasella eikä latausverkosto ole vielä kovin hyvä varsinkaan Itä- ja Pohjois-Suomessa.
Siirryn heti täyssähköön, kun sillä pääsee 400-500 km myös kovalla pakkasella ja puolen tunnin latauksella saa rangea lisää 300 km. Ja kun pikalatureita on joka kylässä. Tällainen kokonaisuus saisi maksaa 40-50 k€. Kolmen vuoden tai viiden vuoden päästä tämä voi olla todellisuutta, eikä plugareita huoli sitten enää kukaan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Kyllä minä mieleni pahoitin. Viimeiset 2-vuotta ollut melkoisia pohjanoteeraunsia mutta nyt tämmöistä näin esimerkkinä
2014 insigniaan tein remppaa jakohihnan pettämisen jälkeen niin ei saanut toimitusaikaa suuttimen tiivisteille. Piti fiat liikkeestä hakea.
Easytronic vaihteistosta meni kolarissa nopeustunnistin juuresta poikki. Uusi tuli 11kk tilauksesta ja koko tämän ajan piti katsella näytössä vaihteistovika ilmoitusta.
Nyt sitten oli 6-vuotta vanhasta b14net nokka-akseli urautunut pilalle kun keinu oli pois paikaltaan. Ja tämä tuli tietenkin huomattua vasta kun vanha naamatiiviste oli jo pöydällä. Suomessa ja saksassa 0kpl hyllyssä. Varaosakysely ja vastaus oli tuottteen valmistus lopetettu. Siis vittu mitä paskaa. 6-vuotta vanhaan autoon ei saa enään osia! tämän lisäksi tarvikettakaan ei ollut saatavissa.
Mää taidankin tästä siirtyä kilpailevan merkin hommiin.
2014 insigniaan tein remppaa jakohihnan pettämisen jälkeen niin ei saanut toimitusaikaa suuttimen tiivisteille. Piti fiat liikkeestä hakea.
Easytronic vaihteistosta meni kolarissa nopeustunnistin juuresta poikki. Uusi tuli 11kk tilauksesta ja koko tämän ajan piti katsella näytössä vaihteistovika ilmoitusta.
Nyt sitten oli 6-vuotta vanhasta b14net nokka-akseli urautunut pilalle kun keinu oli pois paikaltaan. Ja tämä tuli tietenkin huomattua vasta kun vanha naamatiiviste oli jo pöydällä. Suomessa ja saksassa 0kpl hyllyssä. Varaosakysely ja vastaus oli tuottteen valmistus lopetettu. Siis vittu mitä paskaa. 6-vuotta vanhaan autoon ei saa enään osia! tämän lisäksi tarvikettakaan ei ollut saatavissa.
Mää taidankin tästä siirtyä kilpailevan merkin hommiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Ei sinänsä liity PSA:han, mutta totta tuo huollon heikkeneminen. Jopa Tampereella on heikentynyt kun siirtyi Deltalle. Siellä on pihan perillä monimerkkihuolto, josta ei Opelin logoa tahdo löytää. Yksi huoltomyyjä (Sainiola) tuntee Opelin, muut huoltomyyjät saattaa puhua ihan höpöjä ja jättää ohjelmaan kuulua huoltoja tekemättä. Ikävä tuli Metro-Autom Opel aikaa. Sääli sinänsä, koska nykyinen Astra K on on ollut autona hyvä ja puoltaisi merkissä pysymistä.
Re: Opel PSA:lle
Tuo huollon tilanteen heikkeneminen johtuu pitkälti siitä, että koska Opelin myynti on jo pidempään ollut laskussa, niin ei huollettavaa ole enää niin paljoa.
Vanhoja Opeleita toki vielä liikenteessä, mutta poistuman kautta autojen kokonaismäärä vähänee, joten huoltoasiakkaiden määrä merkillä vähentyy toki samalla.
Vanhoja Opeleita toki vielä liikenteessä, mutta poistuman kautta autojen kokonaismäärä vähänee, joten huoltoasiakkaiden määrä merkillä vähentyy toki samalla.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Opel PSA:lle
Lielahdessa LänsiAuto ja koko rakennuksen kylki Opelin logoa täynnä. Sisällä uusimmat mallit rivissä tyrkyllä.
Pari remppaa sielä nyt tehnyt ja ystävällistä porukkaa ollut. Suuntasivat ajovalotkin kysymättä suoraan.
prööt
Re: Opel PSA:lle
Länsiautossa Grandin pari visiittiä sujuneet ihan ok. Vaikuttavat asiantuntevilta ja ihan positiivisessa hengessä onnistuneet hommat.
Deltalla on vielä "yksi vanhempi kokenut huoltoneuvoja", joka tuntui asiakkaista välittävän ja ainakin vanhemmista GM sukuisista Opeleistä ymmärtävän.
Tiedä sitten kumpaa tulee tulevaisuudessa käytettyä. Delta on sijainniltaan itselleni parempi.
Mutta kyllähän tuollainen "Opel palatsi" mallia Länsiauto tuntuu uskottavammalta, kuin kävellä Mitsujen, Kiojen ja Fiiattien lävitse etsimään Opel tiskiä , kuten Deltalla. + kyseisen konsernin kytkökset itänaapuriin
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Opel PSA:lle
Täytyy kokeilla seuraavalla kerralla tuota Länsiautoa, vaikka Lielahti on taas itselle väärällä puolella kaupunkia. Jotenkin jäänyt tuo Länsiauto huomaamatta kun Auto-Salpa lopetti.
Re: Opel PSA:lle
Surullista luettavaa näin vanhana / entisenä saabistina, GM-Opel taitaa olla samalla tiellä kuin GM-Saab sillä erolla että löysi sentään uuden ison omistajan. Stellantis-Opeleita ei toki käytettynä löydy vielä toviin. Kyllähän -14 auto on vielä - tai pitäisi olla - täysin kuranttia tavaraa.1,2sorsa kirjoitti: ↑17 Touko 2022, 22:11 Kyllä minä mieleni pahoitin. Viimeiset 2-vuotta ollut melkoisia pohjanoteeraunsia mutta nyt tämmöistä näin esimerkkinä
2014 insigniaan tein remppaa jakohihnan pettämisen jälkeen niin ei saanut toimitusaikaa suuttimen tiivisteille. Piti fiat liikkeestä hakea.
Easytronic vaihteistosta meni kolarissa nopeustunnistin juuresta poikki. Uusi tuli 11kk tilauksesta ja koko tämän ajan piti katsella näytössä vaihteistovika ilmoitusta.
Nyt sitten oli 6-vuotta vanhasta b14net nokka-akseli urautunut pilalle kun keinu oli pois paikaltaan. Ja tämä tuli tietenkin huomattua vasta kun vanha naamatiiviste oli jo pöydällä. Suomessa ja saksassa 0kpl hyllyssä. Varaosakysely ja vastaus oli tuottteen valmistus lopetettu. Siis vittu mitä paskaa. 6-vuotta vanhaan autoon ei saa enään osia! tämän lisäksi tarvikettakaan ei ollut saatavissa.
Mää taidankin tästä siirtyä kilpailevan merkin hommiin.
Mokkaan kakkosautona ollut supertyytyväinen. Oli väliin ihan ykkösautokin kun luovuin liisarista enkä enää uutta ottanut. Saa nähdä milloin samalla tiellä senkin kanssa.
Nimimerkillä periaatteesta en kolme vuotta tuoreempaa autoa osta, Grandland oli nyt poikkeus kaksivuotiaana, kun halusin plugarin arkiajoihin. Olihan siitäkin ne kalleimmat kilometrit jo toki pois.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Re: Opel PSA:lle
Opelilla suuri markkinaosuuden kasvu kotimarkkinoilla Saksasss 2021. Taisi tosiaan olla "the winning formula" tämä liitto. Erikseen erinomaiset, yhdessä ylivoimaiset, kuten sanoin joskus aiemmin.
Vuodesta 2022 on tulossa vielä parempi Kyllä näin vanhana Opelistina kerlpaa, kunhan ei kohta olisi taas Suomen arvostetuin saksalainen merkki?
Vuodesta 2022 on tulossa vielä parempi Kyllä näin vanhana Opelistina kerlpaa, kunhan ei kohta olisi taas Suomen arvostetuin saksalainen merkki?